Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

#300
Citaat van: Syphon op mei 20, 2014, 10:28:30
Heel mooi! Vraaje, wat is die houtenconstructie op de grond op de eerste foto? Dacht eerst aan een systeemplafond ivm een beamer maar dat zal wel niet.

Thanks!

Dat is een "vlonder". Daarop komt het "natte gedeelte".

[edit]
Ofja, dat IS het natte gedeelte, daarop komt het bubbelbad..


Dit is misschien een duidelijkere foto:



Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Een bubbelbad....in de slaapkamer....jahoor :clapping: :clapping: ;D

Erg stoer weer allemaal!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

#302
Citaat van: RalphH op mei 20, 2014, 18:16:57
Een bubbelbad....in de slaapkamer....jahoor :clapping: :clapping: ;D

Een 2 persoons :angel: :D Met (zelf) gemodificeerde -ULTRA- stille lucht-message (die wat standaard op zulke baden zit maakt best wel wat lawaai, mijn versie niet 8))
Lekker relaxen of afschakelen na een drukke dag op 't werk, of op een brakke zondag.

Minibar erbij, nog wat A/V spul erin, en ik hoef de zondag niet eens meer van m'n kamer af :pompom:

De minibar staat nu tijdelijk in de woonkamer... ook érg handig kan ik zeggen :coffee: (wanneer krijgen we op 't forum nu eens een BIER-icon? ::))



Ik ben aan het denken om m'n oude projector (JVC HD100) op de slaapkamer te hangen zodat ik vanuit bed ook lekker groots films kan loeren.
Misschien dus nog iets verzinnen om een koof voor het scherm te maken bij het raam. (tevens koof voor het rolgordijn)

Zal eens een tekening maken, kijken of dat laatste wat is...

Citaat
Erg stoer weer allemaal!

Thanks!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

#303
Ha! Terug van weggeweest! En hoe!  :clapping:

Citaat van: Atmoz op mei 19, 2014, 14:29:17

Tja idd :-\
Maar wel weer een goede reden om een nieuwe te kopen :angel:



incl. L-boxx en 3x Li-Ion accu van 4AH :pompom: O0

da's waar, ik zit zelf te denken om een lamello frees voor mezelf te kopen, maarja... ik moet nog zo veel doen...

Ik vind het wel masterlijk zo'n bubbelbad maar ik denk dat ik in jou huis de woonkamer niet eens uit zou komen  ;D
Weet je al wat je in de home cinema gaat plaatsen qua installatie?
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op mei 20, 2014, 20:39:49
Ha! Terug van weggeweest! En hoe!  :clapping:

;D
Tja, echt "weggeweest" ben ik nooit, maar zeer (lees: té) weinig tijd om te posten.
Er is nog zooooveel te doen, maar ik probeer gewoon toch iets vaker te posten hier. Bovendien is lang niet alles "HT-gerelateerd", dus wat moet je dan he? ;)

Citaat
Ik vind het wel masterlijk zo'n bubbelbad maar ik denk dat ik in jou huis de woonkamer niet eens uit zou komen  ;D

Lol, tja het zal straks toch moeten.... Het home theater komt op de eerste verdieping :D

Citaat
Weet je al wat je in de home cinema gaat plaatsen qua installatie?

Op zich zijn de meeste dingen wel duidelijk. Ik heb nog ergens een Marantz SR8002 A/V receiver staan (volgens mij staat die sinds de verhuizing nog steeds bij m'n neefje). Dus daarmee wil ik (zeker voor de komende tijd) het geluid gaan fixen. Dan nog wat speakers (nog te kopen, zie reacties hierboven) als front. Maar dan de speakerunits uitgebouwd, en in een "custom wall" gemaakt. Verder heb ik de KEF rears + center nog. Als subwoofer is de REL q200e er nog. En in de tussentijd heb ik me 6 stuks Aura Bass-shakers bij elkaar gespaard, die in combinatie met een kleine Pioneer versterker gaan werken.

Als bron wil ik er nog een PS4 bij kopen, en voor het beeld iets anders leuks...  :angel: (ben nog aan het wachten erop). De huidige projector + de Panasonic 55ST50 plasma gaan zeer waarschijnlijk beide naar de nieuwe slaapkamer.

Verder de hele ruimte zwart, paar mooie banken erin. En misschien toch nog zo'n minibar ook voor in het HT, maar dan moet ik wel eerst een slimme plek daarvoor bedenken. Daar is, zoals ik dat nu even 1, 2, 3 bekijk, geen plaats voor..

Veel muziek en films heb ik op de NAS, en dat wil ik graag zo houden denk ik. En alle BD's wat er al zijn kunnen makkelijk in de PS4, dus in het HT geen Oppo meer.

Zoiets zal het ongeveer gaan worden ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op mei 20, 2014, 21:07:44
Als subwoofer is de REL q200e er nog. En in de tussentijd heb ik me 6 stuks Aura Bass-shakers bij elkaar gespaard, die in combinatie met een kleine Pioneer versterker gaan werken.

Zou de Rel de bank al niet genoeg laten trillen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: RalphH op mei 20, 2014, 21:42:46
Zou de Rel de bank al niet genoeg laten trillen?

Lol :headbanging:

Tja, die q200e is écht maar een klein ding he...
Maarja, misschien heb je gelijk: de ruimte is immers ook niet al te groot :)

Anyway: ik heb die dingen toch, dus installeren kan geen kwaad. Ze hoeven tenslotte ook niet altijd aan te staan. Maar tijdens Jurassic Park lijkt het me toch wel weer leuk om ze aan te zetten.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op mei 20, 2014, 21:47:40
Maar tijdens Jurassic Park lijkt het me toch wel weer leuk om ze aan te zetten.

Dat is waar :headbanging:.
Maar vlak dan voor de toekomst ook een andere (of 2e) sub niet uit. Icm trillende bank, zijn trillende haren en wapperende broekspijpen namelijk ook erg leuk ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: RalphH op mei 20, 2014, 21:51:10
Dat is waar :headbanging:.
Maar vlak dan voor de toekomst ook een andere (of 2e) sub niet uit. Icm trillende bank, zijn trillende haren en wapperende broekspijpen namelijk ook erg leuk ;).

Oh nee hoor, dat doe ik ook niet. Ik ben, soms zo heeeeel even tussendoor, al naar wat leuke SVS subb's aan het kijken >:D dus zodra alles een beetje meer "vorm" heeft komt er ook een nieuwe sub. De REL komt misschien goed van pas op de slaapkamer. Ik heb me daar zojuist iets voor de front speakers bedacht*, en aangezien dat vrij kleine (soort satelliet) speakertjes worden, kunnen die mooi worden aangevuld door die REL :)


*een koof voor het elektrische rolgordijn + het elektrische projectiescherm, met aan de zijkanten van het scherm die 2 speakertjes ingebouwd. Netjes weggewerkt achter stof in dezelfde kleur als de koof. En dan een beetje omlaag gericht zodat het toch redelijk "goed" bij de kijker/luisteraar aankomt.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op mei 20, 2014, 21:59:58
*een koof voor het elektrische rolgordijn + het elektrische projectiescherm, met aan de zijkanten van het scherm die 2 speakertjes ingebouwd. Netjes weggewerkt achter stof in dezelfde kleur als de koof. En dan een beetje omlaag gericht zodat het toch redelijk "goed" bij de kijker/luisteraar aankomt.

Naaice!

Zal vandeweek je ruimte eens ingeven in de room calculator van REW. Kijken wat ie ongeveer doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: RalphH op mei 20, 2014, 22:04:41
Naaice!

Zal vandeweek je ruimte eens ingeven in de room calculator van REW. Kijken wat ie ongeveer doet.

Oh vet! Thanks :) ik heb er zelf nog niet zo veel naar gekeken, maar ga dit zeker wel doen :)
Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen :)

Ik had me al bedacht dat ik altijd nog (ookal is ALLES klaar) wat panelen in het midden van het plafond kan hangen aangezien het verlaagd plafond alleen langs de rand komt...

Komt helemaal goed dus ;) alvast super bedankt voor het meedenken!!!

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Zo... ::)

Het is weer tijd voor een U.P.G.R.A.D.E.   8)

Ook al is het Home Theater nog niet eens af c.q. ik ben er nog niet aan begonnen :angel: ik kon het toch niet laten....

Daarom maar alvast voor de komende tijd een andere (uiteraard tijdelijke) oplossing gemaakt om toch van mijn nieuwe speeltje te kunnen genieten:






(sorry voor de slechte kwaliteit foto)



Hij komt eraan  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

O0 SONY VW500 4K projector  O0




Heb alvast een hele lijst met 4K spul gedownload :wub: Kan niet wachten totdat mijn nieuwe kameraadje volgende week arriveert ;D

Pffffew, je hoort het wel vaker....maar wat kan wachten soms lang duren :angel: :hehe:

Zin, zin zin whoeeehaaaa!!! 8) 8) 8)

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

W.Otter

WAUW! dat is geen powerpoint projectortje  :tounge2:
hoe ga je dat doen met 4k materiaal? je bent duidelijk een early adopter  ;)

en je hebt vast iets moois bedacht om je scherm weg te werken, anders zou je Atmoz ook niet zijn natuurlijk.. :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mradem

Je tv is niet veel kleiner [emoji1]. Mooi hoor!!

RonG

Ja, dat is wel heeeeeel erg gaaf. Hier zul je veel plezier aan beleven :headbanging:

cardas49

Wow! Schitterende beamer  :worship:

Veel plezier er mee.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Valkyrie

Citaat van: Atmoz op mei 23, 2014, 09:55:22
Zo... ::)

Het is weer tijd voor een U.P.G.R.A.D.E.   8)

Ook al is het Home Theater nog niet eens af c.q. ik ben er nog niet aan begonnen :angel: ik kon het toch niet laten....

Daarom maar alvast voor de komende tijd een andere (uiteraard tijdelijke) oplossing gemaakt om toch van mijn nieuwe speeltje te kunnen genieten:






(sorry voor de slechte kwaliteit foto)



Hij komt eraan  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

O0 SONY VW500 4K projector  O0




Heb alvast een hele lijst met 4K spul gedownload :wub: Kan niet wachten totdat mijn nieuwe kameraadje volgende week arriveert ;D

Pffffew, je hoort het wel vaker....maar wat kan wachten soms lang duren :angel: :hehe:

Zin, zin zin whoeeehaaaa!!! 8) 8) 8)

Grtz,

Atmoz

Dat is een flinke upgrade!!! :worship: Dus jij kan binnenkort ook genieten van een groot scherm. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Citaat van: Atmoz op mei 19, 2014, 14:29:17
Even alvast een vraag over het Home Theater:

Zou ik wat moeten doen aan de akoestiek? De ruimte (5.40 meter x 3.00 meter x 2.60 meter hoog) is nogal "vierkantig" en dit zal natuurlijk niet ten goede komen voor het geluid.
Wat zou ik daaraan kunnen doen? Er komt hoogpolige vloerbedekking, en 2 banken, dus dat zal alvast goed helpen denk ik. Ook komt er 40cm rondom aan het plafond een verlaagd plafondje. (dus eigenlijk een koof aan de zijkanten van 40cm breed, en +/- 10cm hoog. En verder wil ik een podium maken.

Maar wat is er verder nog aan te doen? Ik zie steeds meer mensen met akoestische panelen, diffusers, absorbers, etc... Zou zoiets in mijn ruimte ook goed zijn?
En welke zou ik dan nemen? Dan kan ik die alvast maken O0

Heb hier echt een beetje hulp bij nodig, dus alvast bedankt voor het meedenken :worship: :worship:

Mvg,

Atmoz

Nog even tussen het upgrade nieuws door:

Het is niet een feit dat je met bastraps en grote (zichtbare) panelen aan de gang moet om over het hele spectrum de akoestiek netjes te krijgen. Met alleen plafondbewerking / tapijt red je het misschien ook. Voor akoestiek geld, hoe minder het opvalt, hoe meer het gekost heeft. Een systeemplafond van €2000 kan akoestisch net zo effectief zijn als een plafond van €6000, maar waarschijnlijk valt de goedkopere optie meer op. De vraag is dus vooral, hoe mooi en onzichtbaar moet het zijn?

Zie ook dit artikel



Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

MechanicalAnimal

Fokking hell!!!!  :pompom:


heb jij die demo-VW500 op de kop getikt via het forum?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Atmoz

Citaat van: W.Otter op mei 23, 2014, 10:00:50
WAUW! dat is geen powerpoint projectortje  :tounge2:

:D lol
Of juist wel: dan passen alle slides in één keer -in hun volledige resolutie- gewoon op 't scherm :devil:

Citaat
hoe ga je dat doen met 4k materiaal? je bent duidelijk een early adopter  ;)

Klopt, dat heb ik wel gemerkt...
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar alle ins en outs van het hele 4K gebeuren, maar het is nog érg vroeg om volledig gebruik te kunnen maken van deze projector.
Er is namelijk nog geen apparaat op de markt (althans nog niet te koop in Nederland) wat HDMI 2.0 (en dus de volledige 4096 x 2160 op 60fps) heeft.

Wel ben ik nu zover op via m'n PS4 4K materiaal @ 30fps af te draaien. Dit gaat gewoon nog via HDMI 1.4
Dus zodra de projector er is ga ik dit direct testen. Het 4K materiaal wat ik heb (vrijwel allemaal demo's, timelapses, trailers, etc...) ziet er op m'n 1080p monitor en de Panasonic tv al ONTZETTEND goed uit 8) (echt waanzinnig mooi) Kijk bijvoorbeeld voor de grap deze eens: http://e-nautia.com/disk/download.php?id=2148840
Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n scherp beeld (op een 1080p weergever) gezien :bigsmile:

Citaat
en je hebt vast iets moois bedacht om je scherm weg te werken, anders zou je Atmoz ook niet zijn natuurlijk.. :pompom:

Ja, iets heel moois :angel: Een dedicated Home Theater, lol :clapping:


Citaat van: mradem op mei 23, 2014, 10:01:59
Je tv is niet veel kleiner [emoji1]. Mooi hoor!!

Lol ;D
Daarom wordt het nieuwe (vaste) scherm ook 2.50 breed :headbanging:

Citaat van: RonG op mei 23, 2014, 10:07:59
Ja, dat is wel heeeeeel erg gaaf. Hier zul je veel plezier aan beleven :headbanging:

Zekers!

Citaat van: mark235 op mei 23, 2014, 10:19:22
Wow! Schitterende beamer  :worship:

Veel plezier er mee.

Thanks!! :)

Citaat van: Valkyrie op mei 23, 2014, 10:20:31
Dat is een flinke upgrade!!! :worship: Dus jij kan binnenkort ook genieten van een groot scherm. ;)

Precies O0 O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

Citaat van: mark235 op mei 23, 2014, 10:30:18
Nog even tussen het upgrade nieuws door:

Het is niet een feit dat je met bastraps en grote (zichtbare) panelen aan de gang moet om over het hele spectrum de akoestiek netjes te krijgen. Met alleen plafondbewerking / tapijt red je het misschien ook. Voor akoestiek geld, hoe minder het opvalt, hoe meer het gekost heeft. Een systeemplafond van €2000 kan akoestisch net zo effectief zijn als een plafond van €6000, maar waarschijnlijk valt de goedkopere optie meer op. De vraag is dus vooral, hoe mooi en onzichtbaar moet het zijn?

Zie ook dit artikel

Hmzz, dat is zeker iets om over na te denken. Het hoeft voor mij ook niet helemaal niet op te vallen. Ik vind een mooi gemaakte houten "werkstuk" (in de juiste kleur) best mooi 8)
Ik heb me voorgenomen om van het weekend wat dieper deze materie in te duiken (de projector is er toch nog niet, dus ik heb nog even wat tijd "over" ;))
Thanks voor de link ook!!

Citaat van: MechanicalAnimal op mei 23, 2014, 10:35:24
Fokking hell!!!!  :pompom:

heb jij die demo-VW500 op de kop getikt via het forum?

:headbanging:
Jep, inderdaad 8)

Goed geregeld allemaal via CinemaDream / Volkan  :worship:
Ook fijn telefonisch contact bij vragen etc... dus komt helemaal goed als'ie straks hier is!



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op mei 23, 2014, 10:39:16:headbanging:
Jep, inderdaad 8)

Goed geregeld allemaal via CinemaDream / Volkan  :worship:
Ook fijn telefonisch contact bij vragen etc... dus komt helemaal goed als'ie straks hier is!

Goed werk man, daar heb je de komende jaren een topPJ mee hangen!  :popcorn:

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Raymond187

man man man Stepffffffff is weer goed bezugggggg  :worship:

W.Otter

Citaat van: Atmoz op mei 23, 2014, 10:35:42
:D lol
Of juist wel: dan passen alle slides in één keer -in hun volledige resolutie- gewoon op 't scherm :devil:

Klopt, dat heb ik wel gemerkt...
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar alle ins en outs van het hele 4K gebeuren, maar het is nog érg vroeg om volledig gebruik te kunnen maken van deze projector.
Er is namelijk nog geen apparaat op de markt (althans nog niet te koop in Nederland) wat HDMI 2.0 (en dus de volledige 4096 x 2160 op 60fps) heeft.

Wel ben ik nu zover op via m'n PS4 4K materiaal @ 30fps af te draaien. Dit gaat gewoon nog via HDMI 1.4
Dus zodra de projector er is ga ik dit direct testen. Het 4K materiaal wat ik heb (vrijwel allemaal demo's, timelapses, trailers, etc...) ziet er op m'n 1080p monitor en de Panasonic tv al ONTZETTEND goed uit 8) (echt waanzinnig mooi) Kijk bijvoorbeeld voor de grap deze eens: http://e-nautia.com/disk/download.php?id=2148840
Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n scherp beeld (op een 1080p weergever) gezien :bigsmile:

er schijnen nu toch een aantal 4K spelers op de markt te komen? ik zag laatst weer een draadje voorbij zoeven met een nieuwe volledige 4k speler.. Uiteraard is PS4 ook voorbereid, dus je gaat iig iets merken van verbetering  :D

dat ziet er heel goed uit inderdaad! maarja, de hele dag naar zo'n gesneden eend kijken krijg je ook alleen maar honger van  :sneaky:

mooi man, heel veel plezier ervan! wat ga je voor ingenieus doen met je scherm?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Atmoz

Citaat van: MechanicalAnimal op mei 23, 2014, 10:41:16
Goed werk man, daar heb je de komende jaren een topPJ mee hangen!  :popcorn:

Dat is de bedoeling inderdaad :)
Ben echt zo ontzettend benieuwd naar het beeld... oei oei oei  >:D


Citaat van: Raymond187 op mei 23, 2014, 10:44:32
man man man Stepffffffff is weer goed bezugggggg  :worship:

Ja Ray, cool he, vind ik zelf ook. Man echt zo blij ermee. Heb er een traantje om moeten laten toen ik hem gekocht had, en het beeld zag van 4K demo's die ik toen alvast ben gaan downloaden. Vind zo'n dingen (techniek enzo) echt zooo mooi dat ik er soms gewoon niet meer normaal van word hahahaha :laugh:


Citaat van: W.Otter op mei 23, 2014, 10:46:12
er schijnen nu toch een aantal 4K spelers op de markt te komen? ik zag laatst weer een draadje voorbij zoeven met een nieuwe volledige 4k speler.. Uiteraard is PS4 ook voorbereid, dus je gaat iig iets merken van verbetering  :D

Klopt, dat is die 4K speler van Sony zelf. Maar die is er nog niet. Komt in Augustus pas uit.
De PS4 doet al 4K, maar dan wel maar op 30fps. Dus wordt tijd voor een HDMI2.0 upgrade ervoor.

Citaat
dat ziet er heel goed uit inderdaad! maarja, de hele dag naar zo'n gesneden eend kijken krijg je ook alleen maar honger van  :sneaky:

Lol, das waar. Het water loopt me ook steeds uit de mond :P

Citaat
mooi man, heel veel plezier ervan! wat ga je voor ingenieus doen met je scherm?

Thanks! :)

Uhmmm, tja wat scherm betreft niets speciaals... Gewoon een vast scherm van 2.50 meter breed wat in het HT komt straks.

De opstelling op bovenstaande foto's is dus maar tijdelijk. Dat scherm (2.00 meter breed) komt straks op de slaapkamer met de JVC HD100 projector.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5