Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Wat heb jij toch een gaaf huis!!! Echt compleet mijn stijl! :wub: :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robe77

Erg mooi gedaan allemaal !  :inlove: prachtige set, inrichting en vooral het zwevende audiomeubel is (in zijn simpelheid) erg fraai !!
Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.

Atmoz

Citaat van: MegaJ op september 23, 2013, 09:16:15
Inventief  ;)
Het script heb ik wel interesse in, misschien dat het nog van pas komt! En als dat niet zo is dan vind ik het überhaupt interessant om te zien hoe je het gedaan hebt  ;D

Moet ik even mijn e-mailadres PM'en?

Zeker, stuur maar door :)
Ik heb het niet allemaal zelf gemaakt..
Als programmeur "leen" je ook wel eens wat code van anderen ;)
Ik hoef 't wiel niet iedere keer opnieuw uit te vinden he :D :angel:

Maar ik zie je PM wel tegemoet!


Citaat van: Valkyrie op september 23, 2013, 09:25:38
Wat heb jij toch een gaaf huis!!! Echt compleet mijn stijl! :wub: :thumbs-up:

Thanks! Leuk om te lezen O0 :laugh:


Citaat van: Robe77 op september 23, 2013, 12:53:32
Erg mooi gedaan allemaal !  :inlove: prachtige set, inrichting en vooral het zwevende audiomeubel is (in zijn simpelheid) erg fraai !!

Thanks!! :worship:

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

Citaat van: Valkyrie op september 23, 2013, 09:25:38
Wat heb jij toch een gaaf huis!!! Echt compleet mijn stijl! :wub: :thumbs-up:

+1
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Loondijke

Citaat van: Valkyrie op september 23, 2013, 09:25:38
Wat heb jij toch een gaaf huis!!! Echt compleet mijn stijl! :wub: :thumbs-up:

Dit dus. Zo gaaf allemaal. De kleine details en bijzondere dingen.

En dan nog zo'n tuin erbij ook  :clapping:.

Kan jij eigenlijk weleens stilzitten en genieten Atmoz? Of ben je gewoon altijd aan het klussen?  :D
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

djaxx

Zo zo dat heb je mooi op orde daar. Fantastisch mooie speakers heb je vind ik. Feli!

Witalik

Super netjes als geheel dit ! Lekker thuis komen zo  8)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op september 23, 2013, 18:52:13
+1

:happy:


Citaat van: Loondijke op september 24, 2013, 08:56:29
Dit dus. Zo gaaf allemaal. De kleine details en bijzondere dingen.

Thanks :)  :worship:


Citaat
En dan nog zo'n tuin erbij ook  :clapping:.

Daar ben ik ook ontzettend blij mee...
Deze zomer nog niet veel ervan kunnen genieten gezien de vele werkzaamheden (die nog lang niet afgerond zijn).
Maar volgende zomer hoop ik dat wel te kunnen doen... :) Althans, een beetje, want ik heb nog wilde plannen O0 ermee ;)


Citaat
Kan jij eigenlijk weleens stilzitten en genieten Atmoz? Of ben je gewoon altijd aan het klussen?  :D

Lol, tja, die vraag kreeg ik vroeger al geregeld, maar dat hoor ik nu steeds vaker :angel:
Als ik eerlijk ben: genieten wel, maar stilzitten (of stilstaan/stoppen met (be)denken) helaas nooit.
Alleen tijdens het uitgaan/stappen/zuipen schakel ik helemaal af 8)


Citaat van: djaxx op september 24, 2013, 09:32:55
Zo zo dat heb je mooi op orde daar. Fantastisch mooie speakers heb je vind ik. Feli!

Thanks voor het compliment. Ik vind het ook (nog steeds) érg mooie speakers.
Ik "betrapte" me er zojuist nog op dat ik weer even 1 of 2 minuten in de deuropening stond te kijken ernaar.. Woei :wub: heerlijk gewoon :music:


Citaat van: Witalik op september 24, 2013, 10:23:30
Super netjes als geheel dit ! Lekker thuis komen zo  8)

Thanks. Zelf krijg ik dat gevoel ook steeds vaker.
Het gaat van een puinzooi langzamerhand toch naar iets moois.

Ook de slaapkamer begint eindelijk (ik heb maandenlang moeten "bivakeren" in m'n eigen huis op een matrasje op de vloer :baaa:) iets te worden.

B&W Zeppelin heeft een plekje gekregen:





TV (Panasonic 55ST50 Plasma, aangesloten op Mede8er 500X2) hangt aan de muur:



Heerlijk relax in bed naar "the Universe" (en/of dat soort documentaires) kijken:




En de decoratie/frisse lucht:



Automatische rolgordijn, TV, Zeppelin, mediaspeler, (sfeer)verlichting, etc... allemaal bedienbaar via m'n zelfgemaakte App op de smartphone :)


Genieten zo 's avonds..

Met vriendelijke groet,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Mooi meubel. Maar ik vroeg me opeens af of je versterker zijn warmte zo wel kwijt kan?
Ik heb overigens niet het hele topic teruggelezen om te zien of die vraag al eerder gesteld is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Mooie foto updates, heel gaaf om te zien hoe je huis woont ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Atmoz

Citaat van: Christiaan S op september 25, 2013, 01:18:30
Mooi meubel. Maar ik vroeg me opeens af of je versterker zijn warmte zo wel kwijt kan?
Ik heb overigens niet het hele topic teruggelezen om te zien of die vraag al eerder gesteld is ;)

Thanks! :)

Bedoel je de eindversterker? (die in het midden staat)
Die is aan de voorkant + bovenkant vrij.
Dus alle warmte kan heel makkelijk naar boven weg.
Aan de achterkant zit ook nog zo'n 10cm ruimte om te "ademen".

De andere 2 units (VV + BD) kunnen hun warmte kwijt via 4 grote gaten in de onderkant  (en natuurlijk gewoon via de voorkant)
Er wordt op die manier niets te warm :)


Citaat van: high-q op september 25, 2013, 09:08:14
Mooie foto updates, heel gaaf om te zien hoe je huis woont ;D

Bedankt O0
Ikzelf zie de vorderingen nu ook goed.
Erg fijn, want zo in de puinhoop leven is echt SUPER frustrerend/ziek makend.
Ik kan het niemand aanraden in ieder geval.
Zorg dat je "overlap" hebt als je gaat verhuizen (naar een nieuwbouw huis met nog niets erin! :devil:)


Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Je bent weer lekker bezig! Met recht een Atmoz Casa en straks een Atmoz Pool :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Ziet er goed uit hoor, wel gaaf met die verschillende kleurtjes.

Atmoz

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 09:28:29
Je bent weer lekker bezig! Met recht een Atmoz Casa en straks een Atmoz Pool :worship:

;D haha
...is daar dan ondertussen een bepaalde "standaard" voor ofzo? :D :D
Wel leuk om al deze reacties te krijgen :)


Citaat van: RonG op september 25, 2013, 09:30:41
Ziet er goed uit hoor, wel gaaf met die verschillende kleurtjes.

Thanks.
Tja, dat kleurenspel op de slaapkamer komt er op de foto's wat extreem uit...
"normaal gesproken" valt het allemaal best mee ;)

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

Citaat van: Atmoz op september 24, 2013, 21:38:01

B&W Zeppelin heeft een plekje gekregen:





TV (Panasonic 55ST50 Plasma, aangesloten op Mede8er 500X2) hangt aan de muur:



je doet mij denken aan een vriend van me, zijn hele huis is LED, behalve het lampje in de koelkast.  ;)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

JCL

Citaat van: klaasje11 op september 27, 2013, 17:16:41
je doet mij denken aan een vriend van me, zijn hele huis is LED, behalve het lampje in de koelkast.  ;)

Vaak wordt je huis daar een beetje een bordeel van! Wat ik juist mooit vind hieraan is dat het ook echt smaakvol is :wub:

Martijnst1990

Wauw, echt geweldig allemaal! 8) Wat moet het heerlijk zijn om dat allemaal te kunnen zeg!

Mooi detail ook in de slaapkamer met dat groene licht dat je dan de schaduw van de plant op de muur ziet. Is net even anders dan, de plant donker ipv groen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

klaasje11

#167
Citaat van: JCL op september 28, 2013, 12:22:00
Vaak wordt je huis daar een beetje een bordeel van!

hahahaha!
nee, hij heeft bijna alleen maar LED-peertjes if-you-know-what-i-mean
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op september 27, 2013, 17:16:41
je doet mij denken aan een vriend van me, zijn hele huis is LED, behalve het lampje in de koelkast.  ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad wel gecharmeerd ben van LED-verlichting 8)
Alles is makkelijk weg te werken (klein spul), simpel te dimmen (komt niet veel elektronica aan te pas), en kost geen cent (op Ebay.com uit HongKong is alles "gratis") ;)
Vroeger toen ik nog op kamers zat bouwde ik werkelijk waar o-ver-al LED's in/achter/op/etc..... Soms vonden mensen dat dan iets te ver gaan. Maar ik had altijd zoiets van:
Er kan maar beter een LED inzitten, dan kan het tenminste verlicht worden ermee indien gewenst. (het hoeft namelijk niet altijd aan te staan).

Voorbeeld: ik vind een muur die verlicht KAN worden door LED's beter dan een muur zonder LED's. Diegene zonder LED's kan alleen maar muur zijn, die andere kan een verlichte muur zijn indien gewenst. Ik zou dus bijna zeggen: bouw overal LED's in. Als je ze wilt gebruiken is het tenminste mogelijk :)


Citaat van: JCL op september 28, 2013, 12:22:00
Vaak wordt je huis daar een beetje een bordeel van! Wat ik juist mooit vind hieraan is dat het ook echt smaakvol is :wub:

In een bordeel is het toch ook gezellig :pompom: ;D
Maareh, ik snap je ;) (alhoewel die foto's met dat rood toch wel wat naar bovenstaand neigen... )
In de praktijk heb ik 't nooit op die stand staan.


Citaat van: Martijn90 op september 28, 2013, 12:43:06
Wauw, echt geweldig allemaal! 8) Wat moet het heerlijk zijn om dat allemaal te kunnen zeg!

Mooi detail ook in de slaapkamer met dat groene licht dat je dan de schaduw van de plant op de muur ziet. Is net even anders dan, de plant donker ipv groen :P

Thanks :) Ik ben inderdaad blij dat ik zoveel zelf kan. Als ik het niet kon maken, maar wel kon bedenken had ik volgens mij nóg een groter probleem gehad :angel: (ideeën stapelen zich op...)

Vandaag voor de laatste keer de tv wand uit elkaar gehaald. Even de laatste puntjes op de "i" zetten. Alles netjes inbouwen, wegwerken, testen, tv ertegenaan en laten zoals het is :police:



Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


't heeft niets met HT te maken, maar wel met LED-verlichting/electronica/etc...
En het is toch de entree van het Home Theater straks, dus maar even wat foto's ervan: (en ook omdat ik het leuk vind om ze te posten natuurlijk :D)

M'n naambordje zit op 't huis:








Instelbaar via een afstandsbediening, en straks ook via dezelfde App die ik eerder liet zien.

Zo kan ik ook in het donker de weg naar huis terugvinden O0 ;D

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon


quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Atmoz


Thanks jonges :) Ik vond het zelf ook wel geinig toen het eenmaal ophing :wub:
En ook dit is weer een typisch gevalletje: "de LED-verlichting HOEFT niet aan te staan, maar het KAN wel" ;D

Nu maar hopen dat ik alles super 100% waterdicht heb gemaakt :angel:

Met vr gr,

Atmoz (ofja, "Stephan" :D)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op oktober  7, 2013, 15:17:41
Nu maar hopen dat ik alles super 100% waterdicht heb gemaakt :angel:

"As ge 't nie mir wit...pur en kit" ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer