Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: Atmoz op september  2, 2013, 15:59:07
lol, zo wit ben ik toch niet?

Misschien verkeerde lichtinval ofzo? :)

Het is overigens de bedoeling dat ik met m'n nieuw aanwinst in de tuin vanaf volgend jaar nóg vaker buiten kom O0 ;D
Zover had ik nog niet eens gelezen. Doelde meer op al dat geklus van je. Dino bouwen enzo ;)

Atmoz

Citaat van: alexander2 op september  2, 2013, 16:28:05
Ik dacht en ik weet zeker heel veel followers dat deze wel alles hadden gezien van onze Atmoz maar een DINO in je huiskamer bouwen...........wil je erover praten?  :D

Haha "followers" :inlove:  :worship:

Enne, tja... dat was even zo'n gek momentje :devil:
Zoiets zou ik nu niet meer doen in m'n huiskamer


Citaat van: Raymond187 op september  2, 2013, 16:32:06
Zover had ik nog niet eens gelezen. Doelde meer op al dat geklus van je. Dino bouwen enzo ;)

Ah, dan valt 't me nog mee...
Maareh: iedereen maakt wel eens foutjes he ;) zal geen dino meer bouwen :clapping:


Die dino kwam trouwens voort uit een ander project:
op internet (Ebay en van die "Avatar-fan-sites") kwam ik vanalles tegen over een "life-size" Neytiri (Avatar) statue wat FLINK veel geld kost.
Toen dacht ik: laat ik die eens zelf gaan maken. Maar na een paar "probeersels" ben ik maar overgestapt naar een dinosaurus om toch bij de film-statues te blijven, en omdat het makkelijker was :P
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

alexander2

#127
Citaat van: Atmoz op augustus 30, 2013, 09:28:16
Ik kan niet stilzitten ;) De woonkamer/keuken is bijna klaar, dus dan ga ik 't maar buiten opzoeken... Ook vanwege het goede weer natuurlijk de laatste weken 8)
Is wel een leuk project om te doen zo'n zwembadje en vlonder maken. Weer iets totaal anders..

Ik ga 't zwembad waterdicht maken d.m.v. polyestermatten met hars+verharder. Dit geeft een extreem sterke laag over de beton heen.

60 KG polyestermat + 75 liter hars:


Het werken met polyester is overigens niet helemaal nieuw voor me.
In m'n vorige woning heb ik me daar al eens mee bezig gehouden; misschien wel leuk om even te laten zien:











En deze foto was m'n voorbeeld:


Achteraf heb ik me met deze dino flink in de vingers gesneden: hij was te groot geworden om uit de huiskamer te krijgen :angel: :nopompom: :police:
Voordat ik hem dus helemaal af kon maken heb ik 'm moeten doorzagen en weggooien. Alleen de kop (was op 't einde best mooi geworden :o) heb ik bewaard en aan een klein jochie gegeven.
Maarja, zo gaan die dingen he ;D


Lol, idd :D :D
Lekker knoeien... 't was best vermakelijk. De mensen op straat hebben zich de ogen uitgekeken haha.


Thanks!
De laminaat zit (op het stukje hout wat je weer in/onder de volgende plank klikt) vastgeschroefd met hele kleine schroefjes (op een 18mm MDF plaat).
Ik denk persoonlijk dat het met laminaat een stukje mooier/stijlvoller wordt dan "zomaar" een zwart geverfde plaat. Of ga je dit zwart er op een specials manier/motief aanbrengen ofzo?
Het zwevende meubel heb ik zo gemaakt dat het met de 4 verticale platen aan die 4 verticale balken aan de muur kan worden opgehangen. (zie foto's eerder in dit topic).

Succes met je project/klussen :)

Met vr gr,

Atmoz

Dit ben je toch niet?  :D


klaasje11

Citaat van: alexander2 op september  5, 2013, 15:01:34
Dit ben je toch niet?  :D



dan was de dino beter!
maarre, je gebrukt gewoon de dac van de oppo, die zal dan wel goed klinken, of zie ik dat verkeerd?
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Harry HT

Hi Atmoz,

Mooi topic om te lezen, mooie projecten. Gouwe handjes heb je !

Volgende week weer minder mooi weer, snel weer binnen klussen aan je audio set ha,ha

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

donaldk

Ik zie alleen de skimmer en de LED lamp behuizing, maar er komt toch wel een filterinstallatie? Verwarming is duur, maar ga je dat er ook inmaken? Als je het water 's winter's afdekt zal het water toch niet bevriezen? Het polyester is hard, maar ook flexibel genoeg om de vorst en ook de werking van de grond te compenseren, dus een beetje mee te bewegen? Polyester gebruiken ze ook voor grote Koi vijvers, dus het moet haast wel... Het is een 'hangbad', of ga je er nog een tegenstroom inbouwen, opdat je ook echt kunt zwemmen?

Atmoz

Citaat van: alexander2 op september  5, 2013, 15:01:34
Dit ben je toch niet?  :D



Lol, was dat voor ding? :D
En trouwens lastig om de grote te bepalen... in welk perspectief moet ik die foto zien?
Is dat een "echte" mens wat je daar ziet op de staart?


Citaat van: klaasje11 op september  6, 2013, 16:47:54
dan was de dino beter!
maarre, je gebrukt gewoon de dac van de oppo, die zal dan wel goed klinken, of zie ik dat verkeerd?

Hehe thanks :)
Nee, dat zie je niet verkeerd: het klinkt inderdaad ook vreselijk mooi :pompom: ;)
De Oppo, Parasound en Rotel maken er in combinatie met de B&W's iets moois van om 't zo te zeggen :o 8)


Citaat van: Harry HT op september  6, 2013, 21:20:38
Hi Atmoz,

Mooi topic om te lezen, mooie projecten. Gouwe handjes heb je !

Thanks. Leuk om te horen :pompom:


Citaat
Volgende week weer minder mooi weer, snel weer binnen klussen aan je audio set ha,ha

Gegroet,

Harry

Lol, komt helemaal goed! ;D


Citaat van: donaldk op september  7, 2013, 01:03:51
Ik zie alleen de skimmer en de LED lamp behuizing, maar er komt toch wel een filterinstallatie? Verwarming is duur, maar ga je dat er ook inmaken? Als je het water 's winter's afdekt zal het water toch niet bevriezen? Het polyester is hard, maar ook flexibel genoeg om de vorst en ook de werking van de grond te compenseren, dus een beetje mee te bewegen? Polyester gebruiken ze ook voor grote Koi vijvers, dus het moet haast wel... Het is een 'hangbad', of ga je er nog een tegenstroom inbouwen, opdat je ook echt kunt zwemmen?

Jep, er komt ook een pomp met een filterinstallatie. Verwarming ga ik op dit moment nog niet maken, maar als straks blijkt dat het nodig is (eigenlijk is het zwembadje om lekker af te koelen wanneer het écht heet buiten is) dan kan ik dat er zo (zelf) in maken. De materialen voor een mooie zonnecollector had ik al eens ooit gekocht. Hoe ik dat ga oplossen als het vriest weet ik nog niet, maar er zijn tal van mogelijkheden. Bijvoorbeeld constant luchtbellen maken, of piepschuim erin. Afdekken wil ik liever niet, omdat ik door het hele jaar ervan wil genieten als zijnde een mooie vijver.

Tja, de polyester zal wel iets meegeven, maar de betonnen muren denk ik niet. Of zou dat kleine beetje wat de polyester "indeukt" al genoeg zijn? Het is inderdaad puur een hangbad/plonsbad. Zeker niet om in te zwemmen. Ook niet met dat idee van de tegenstroom (wel goed/leuk idee overigens :))

Het begint zo langzamerhand wat te worden... Echt leuk ook zo'n "buitenproject" :)





Er zijn nog genoeg betonblokken over. "per ongeluk expres"  :D teveel besteld (om straks in het HT te gebruiken 8))

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Syphon

Super vet project!

Las dat je alle bluerays brand  :nervous:
Waarom niet alles downloaden en dan streamen? Veel makkelijker toch, kost je minder tijd en geld uiteindelijk.

Atmoz

Citaat van: Syphon op september 11, 2013, 14:16:02
Super vet project!

Thanks, alleen met zo'n weer van de laatste tijd vordert het natuurlijk niet zo hard...
Ofja, eigenlijk misschien wel: het water komt er zelfs al in te staan :pompom:


Citaat
Las dat je alle bluerays brand  :nervous:
Waarom niet alles downloaden en dan streamen? Veel makkelijker toch, kost je minder tijd en geld uiteindelijk.

Streamen doe ik eigenlijk alleen op de tv in de slaapkamer.
De tv in de woonkamer "gun" ik alleen het beste: Full-BD's (en aangezien de Oppo die niet kan streamen....) ;)
Tevens vind ik het ook wel leuk om veel van die "blauwe hoesjes" te hebben O0

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

quattronl

Citaat van: Atmoz op september 11, 2013, 15:52:02
De tv in de woonkamer "gun" ik alleen het beste: Full-BD's (en aangezien de Oppo die niet kan streamen....) ;)
Och, een Dune van slechts 219,- doet wonderen wat dat betreft ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Syphon

Citaat van: quattronl op september 11, 2013, 16:34:10
Och, een Dune van slechts 219,- doet wonderen wat dat betreft ;)

Wilde ik ook zeggen. Heb zelf de Dune Base 3D. Bekabeld aangesloten en download alleen complete blueray, werkt perfect en lekker snel.
Nooit gezeur met branden of iets anders. 

Atmoz


Tja, ik heb m'n audiomeubel op maat gemaakt, en zo'n Dune past er niet meer bij (de Oppo blijft staan vanwege de kwaliteit ;))

Maar zeker bedankt voor de tips.
Misschien dan zo'n Dune voor erbij op de slaapkamer en/of in het Home Theater straks.

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Mooi project weer! En natuurlijk wel de nodige domotica (automatische onderwaterverlichting bij schemer, waterstandsensor te monitoren via de iPhone, etc.) anders is het geen Atmoz Pool ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

klaasje11

Citaat van: Atmoz op september 11, 2013, 16:56:00
Tja, ik heb m'n audiomeubel op maat gemaakt, en zo'n Dune past er niet meer bij (de Oppo blijft staan vanwege de kwaliteit ;))

Maar zeker bedankt voor de tips.
Misschien dan zo'n Dune voor erbij op de slaapkamer en/of in het Home Theater straks.

Mvg,

Atmoz

kan de oppo niet streamen?
ik dacht ergens te lezen da dat wel kan, gewoon met een NAS ofzo...

ik vindt de oppo bruut, ik zou zelf denk ik eerder een PS4 kopen met een mooie dac, dan kan je schijfjes spelen, streamen en gamen met hoge geluidskwaliteit voor ongeveer het zelfde geld (er vanuitgaand dat een oppo 550,- kost).
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Raymond187


Atmoz

Citaat van: HTip op september 11, 2013, 17:19:51
Mooi project weer! En natuurlijk wel de nodige domotica (automatische onderwaterverlichting bij schemer, waterstandsensor te monitoren via de iPhone, etc.) anders is het geen Atmoz Pool ;D

;D lol

Maar je hebt wel gelijk. Alles bestuurbaar via computer (native programma en/of website), iPad (nog even via website) Android telefoon (native App waarmee ik overigens alles in m'n huis bestuurbaar mee ga maken), en website (overal te wereld).

En dan moet je inderdaad denken aan dingen als:

- RGB verlichting (onderwater, dimbaar, verlopend, etc...)
- warm white verlichting (bovenwater, dimbaar)
- onderwater jets (water intake)
- lichtsensor
- temperatuur sensor
- pH sensor
- aansturing pompen
- sensor waterpijl
- aansturing waterpijl (kraan)
- muziek op buitenspeakers (vis SONOS)
- vast nog wel dingen die er gaandeweg bij komen :P

De App voor m'n Android telefoon is al ver af. In ieder geval zover dat ik alles al kan aansturen. Ook grafisch begint het echt wat te worden.
Leuk om door m'n huis te wandelen en overal iets kunnen aan/uit, open/dicht maken  :pompom: O0


Citaat van: klaasje11 op september 11, 2013, 17:23:18
kan de oppo niet streamen?
ik dacht ergens te lezen da dat wel kan, gewoon met een NAS ofzo...

ik vind de oppo bruut, ik zou zelf denk ik eerder een PS4 kopen met een mooie dac, dan kan je schijfjes spelen, streamen en gamen met hoge geluidskwaliteit voor ongeveer het zelfde geld (er vanuitgaand dat een oppo 550,- kost).

Jawel, hij kan wel streamen, maar geen Full-DB's ISO's.
PS4 ga ik ook kopen, maarja die was er toen nog niet toen ik de Oppo kocht he ;)


Citaat van: Raymond187 op september 12, 2013, 08:39:31
Oppo kan wel streamen :)

Klopt, maar niet alles >:( ;)

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Die 93 ook geen ISO bestanden vanaf een bepaalde FW toch? Kan je een rollback doen in FW?

Wat zou je nog meer willen streamen? Welke formaten.

Mjahh Oppo is een BR speler en geen mediashizzle.

HTip

Was maar een geintje, maar ik zat niet ver van de waarheid af dus... Met recht dan een Atmoz Pool :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

klaasje11

Citaat van: Atmoz op september 12, 2013, 10:56:03

PS4 ga ik ook kopen, maarja die was er toen nog niet toen ik de Oppo kocht he ;)

Met vr gr,

Atmoz

hahahahaha   :baaa:
dat is ZO waar!

vet trouwens die demotica! waarom heb ik alleen een slaapkamer?  :butbut:

;)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op september 12, 2013, 11:00:47
Die 93 ook geen ISO bestanden vanaf een bepaalde FW toch? Kan je een rollback doen in FW?

Inderdaad, vanaf een bepaalde moment kon dat niet meer.
En helaas is die van mij nét te nieuw daarvoor.
FW rollback gaat volgens mij niet.

Maar is ook geen ramp: ik vind die blauwe hoesjes best mooi :police:

Citaat
Wat zou je nog meer willen streamen? Welke formaten.

Mjahh Oppo is een BR speler en geen mediashizzle.

Niets. Alleen zou het wel aardig zijn als hij Full-BD ISO's kon...
Verder helemaal tevreden met 't beestje :worship: (het beeld blijft i.c.m. de Panasonic 65VT50 subliem. Gewoon waanzinnig goed O0)


Citaat van: HTip op september 12, 2013, 11:03:34
Was maar een geintje, maar ik zat niet ver van de waarheid af dus... Met recht dan een Atmoz Pool :worship:

;D


Citaat van: klaasje11 op september 14, 2013, 09:31:19
hahahahaha   :baaa:
dat is ZO waar!

vet trouwens die demotica! waarom heb ik alleen een slaapkamer?  :butbut:

;)

Lol :D later komt dat wel :)

Succes met alles allemaal!

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Na lang pruts, tegenvallers, uitproberen, vervangen, etc... is het toch allemaal gelukt: alles in m'n woonkamer en keuken kan ik bedienen met (onder andere) m'n Android telefooon:

De App:



RGB-LED spots achter tv-wand:





(warm white) LED-spots + (white) LED-strip in verlaagde plafond v/d keuken:










Ook maar meteen even lekker gekookt:



En om alles nog eens goed te demonstreren nog een Youtube filmpje:



Heerlijk vanuit de luie stoel alles bedienen O0

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

AnubisNefer

Citaat van: Atmoz op september 22, 2013, 22:09:08
Na lang pruts, tegenvallers, uitproberen, vervangen, etc... is het toch allemaal gelukt: alles in m'n woonkamer en keuken kan ik bedienen met (onder andere) m'n Android telefooon:

De App:



RGB-LED spots achter tv-wand:





(warm white) LED-spots + (white) LED-strip in verlaagde plafond v/d keuken:










Ook maar meteen even lekker gekookt:



En om alles nog eens goed te demonstreren nog een Youtube filmpje:



Heerlijk vanuit de luie stoel alles bedienen O0

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Kan je vanuit die luie stoel de geupload youtube video ook beschikbaar maken voor mobiele apparaten?  ;-)

Ziet er strak en "cool" uit.... Mooi wit is niet lelijk.

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

MegaJ

Vet! Leuk filmpje ook.

Hoe heb je Sonos in je eigen app geïntegreerd?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Atmoz

Citaat van: AnubisNefer op september 22, 2013, 22:23:45
Kan je vanuit die luie stoel de geupload youtube video ook beschikbaar maken voor mobiele apparaten?  ;-)

Ziet er strak en "cool" uit.... Mooi wit is niet lelijk.



Als het goed is werkt het nu :)

Ik moest alleen de muziek wat ik er eerst ingezet had eruit halen (Avici - Wake me up) vanwege de rechten.
Hmzz, logisch ook wel he. Alleen jammer dat de muziek nu niet meer "meegaat" met het beeld. Had ik wel zo gemaakt....

Dat track wat je nu hoort is gewoon een standaard plaat van Youtube :baaa:


Citaat van: MegaJ op september 22, 2013, 22:37:07
Vet! Leuk filmpje ook.

Hoe heb je Sonos in je eigen app geïntegreerd?

Thanks!

Dat doe ik via een PHP script op m'n NAS.
Heb je interesse erin? Wil het je best toesturen...

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MegaJ

Citaat van: Atmoz op september 22, 2013, 22:44:21

Thanks!

Dat doe ik via een PHP script op m'n NAS.
Heb je interesse erin? Wil het je best toesturen...

Mvg,

Atmoz

Inventief  ;)
Het script heb ik wel interesse in, misschien dat het nog van pas komt! En als dat niet zo is dan vind ik het überhaupt interessant om te zien hoe je het gedaan hebt  ;D

Moet ik even mijn e-mailadres PM'en?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K