USB muur voeding

Gestart door Mordante, juni 4, 2013, 11:09:51

Vorige topic - Volgende topic

Mordante

Vandaag zag ik op werk een nieuwe ontwikkeling (voor mij nieuw) Het betreft een USB 5v WCD. Het heeft de afmeting van een normale WCD. Echter je kan er alleen een USB inprikken. De USB WCD levert 5V en 700mA Dat lijkt mij ruim voldoende voor de meeste USB apparaten. Dus misschien zijn de dure USB voedingen zoals een BoBW (zoiets toch) niet meer nodig.

Isflicka

Citaat van: Mordante op juni  4, 2013, 11:09:51
Vandaag zag ik op werk een nieuwe ontwikkeling (voor mij nieuw) Het betreft een USB 5v WCD. Het heeft de afmeting van een normale WCD. Echter je kan er alleen een USB inprikken. De USB WCD levert 5V en 700mA Dat lijkt mij ruim voldoende voor de meeste USB apparaten. Dus misschien zijn de dure USB voedingen zoals een BoBW (zoiets toch) niet meer nodig.

Dit bestaat al heel lang en dit mag absoluut niet vergeleken worden met een dure lineaire USB voeding. Het is een zeer compacte inbouwschakelvoeding. Leuk om je GSM op te laden maar meer ook niet.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

quattronl

Hey handig! Wist niet dat dit bestond.
Zal zeker niet hoogwaardig zijn maar prima om je telefoon of tablet mee op te laden.

Thx voor de tip ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

CineSmurf

Mooie ontwikkeling. Voor een iphone is 700 mA volgens mij niet genoeg. Jammer ook dat ze niet meteen een rijtje van 4 hebben gemaakt, ik kom hier om in de USB opladers...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

quattronl

...en zie maar eens het bijpassende frontje voor je eigen lijn van wcd's en schakelaars thuis te vinden...
De Gamma zal ze niet hebben ben ik bang.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Hanky Panky

Citaat van: quattronl op juni  4, 2013, 14:04:04
...en zie maar eens het bijpassende frontje voor je eigen lijn van wcd's en schakelaars thuis te vinden...
De Gamma zal ze niet hebben ben ik bang.

Een beetje googelen leert dat dit ook door Gira geleverd wordt, een zeer grote speler (ik heb ook alles van dit merk in huis) en een kwaliteitsmerk.
Het zal raar moeten lopen als je niet een exact passend model vindt of iets dat in de buurt komt.

Die van Gira levert 2 x 700mA of 1 x 1400

http://www.electroshop.nl/categories/Schakelmateriaal/Gira-schakelmateriaal/Gira-USB-lader/
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Isflicka

Citaat van: Hanky Panky op juni  4, 2013, 15:08:39
Een beetje googelen leert dat dit ook door Gira geleverd wordt, een zeer grote speler (ik heb ook alles van dit merk in huis) en een kwaliteitsmerk.
Het zal raar moeten lopen als je niet een exact passend model vindt of iets dat in de buurt komt.

Die van Gira levert 2 x 700mA of 1 x 1400

http://www.electroshop.nl/categories/Schakelmateriaal/Gira-schakelmateriaal/Gira-USB-lader/
Zien jullie dit nu echt voor het eerst? Moderne kantoorpanden hebben dit al jaren en veel keukens hebben dit ook al enige tijd in de vorm van een energiezuil.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kjelt

Ja best oud nieuws maar wat je eigenlijk wilt is dat zodra er geen apparaat aanhangt hij volledig wordt afgeschakeld zodat ie 0,0 verbruikt. Oftewel schakelaartje was handig geweest.
iPad heeft een of andere speciale weerstandsdeler nodig om op snelladen (2 Ampere) over te schakelen dus voor dat soort apparatuur is het minder geschikt dan duurt het laden erg lang.

Tube-freak

Je kan ook gewoon en 230 volt stekker kopen met USB aansluiting.  is handiger lijkt me.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

quattronl

Citaat van: Isflicka op juni  4, 2013, 15:19:22
Zien jullie dit nu echt voor het eerst? Moderne kantoorpanden hebben dit al jaren en veel keukens hebben dit ook al enige tijd in de vorm van een energiezuil.
Ehh, ja  :blush:
Ik werk in een oud kantoorpand en ben al jaren niet in een keukentoko geweest.

Hanky Panky

Citaat van: Isflicka op juni  4, 2013, 15:19:22

Ja idd maar gelukkig hebben we jou om ons op de hoogte te houden  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Stefan S.