Scan problemen met Logitech Media Server 7.7.2. op Qnap NAS

Gestart door Jiri, mei 28, 2013, 22:20:53

Vorige topic - Volgende topic

Jiri

Hi All,

Sinds kort heb ik op mijn Qnap Nas problemen met de Logitech Squeezebox Server software die daar op draait.
Ik draai de laatste versie 7.7.2 van de Logitech software. Het probleem is dat ie maar plusminus 20.000 van de 27.000 files wil scannen. Hij lijkt het steeds rondom de 20.000 files op te geven. Hij stopt de scan of de server gaat hangen. Files bestaan alleen uit .aiff of .mp3 en geen high res audio hoger dan 92/24. Het log bestand geeft aan dat ie de file niet kan lezen. Als ik de metadata bekijk of de file in itunes open lijkt er niets vreemd mee aan de hand te zijn.
Kent iemand dit probleem en weet wat ie er aan moet doen?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Deleted Member 2

Kijk eens naar de belasting van de processor. Er is sinds de meest recente firmware een mogelijke bug die PHP continu laat werken. Check dat in het overzicht met actieve processen op de nas. Een mogelijke oorzaak is de applicatie photo-station. Als je deze uitschakelt en de nas opnieuw start is het probleem opgelost (tenzij je een photo-station gebruiker bent).

Gr
Henk

Eddye

Citaat van: Jiri op mei 28, 2013, 22:20:53
Hi All,

Sinds kort heb ik op mijn Qnap Nas problemen met de Logitech Squeezebox Server software die daar op draait.
Ik draai de laatste versie 7.7.2 van de Logitech software. Het probleem is dat ie maar plusminus 20.000 van de 27.000 files wil scannen. Hij lijkt het steeds rondom de 20.000 files op te geven. Hij stopt de scan of de server gaat hangen. Files bestaan alleen uit .aiff of .mp3 en geen high res audio hoger dan 92/24. Het log bestand geeft aan dat ie de file niet kan lezen. Als ik de metadata bekijk of de file in itunes open lijkt er niets vreemd mee aan de hand te zijn.
Kent iemand dit probleem en weet wat ie er aan moet doen?
Groet,
Jiri
Bestand weggooien, of verplaatsen naar een andere folder. Later opnieuw rippen en weer toevoegen. Ik heb dat ook gehad met een folder.jpg bestand waar niets mee aan de hand was, maar LMS kon er niets mee.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Heb ik ook wel eens.
Bij het scannen kan je aangeven dat ie óf alleen nieuwe bestanden moet indexeren/toevoegen óf alles opnieuw moet scannen.
Bij die laatste optie gooit ie eerst het indexbestand weg en begint dan opnieuw met indexeren.
Bij mij gaat het dan wel goed.
Het bestand waar ie op vast loopt kan corrupte headers/tags hebben waardoor deze wel goed afspeelt maar het indexeren toch niet lukt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Jiri

Citaat van: Raymond187 op november  7, 2013, 10:39:01
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden Jiri?

Nope, behalve dan door de files waar die op bleef hangen bij het scannen te verwijderen.
Maar ik kon in Itunes niets vreemds aan deze files ontdekken.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Raymond187

HHmm ik krijg dezelfde melding. Ik heb nog geen tijd gehad om erin te duiken.

Ik was benieuwd of je de root cause had gevonden.

Ik heb vrijwel 80% FLAC en de rest MP3.

Thanks

Jiri

Ik draai eigenlijk alleen maar AIFF.
En sommige blijft ie gewoon op hangen. Heel vreemd.
Pas als ik de CD opnieuw rip, wil die m wel pakken, maar dan pakt die een andere file weer niet.
Heel vervelend, maar je leert er mee leven.  ;)

Groet,
Jiri

WickedGame

Citaat van: Jiri op november  7, 2013, 12:20:03
Ik draai eigenlijk alleen maar AIFF.
En sommige blijft ie gewoon op hangen. Heel vreemd.
Pas als ik de CD opnieuw rip, wil die m wel pakken, maar dan pakt die een andere file weer niet.
Heel vervelend, maar je leert er mee leven.  ;)

Groet,
Jiri

Heeft die deze kuren alleen met de 7.7.2 versie? Kan best zijn dat eerdere LMS versies beter functioneren.

Jiri

Citaat van: WickedGame op november  7, 2013, 12:25:16
Heeft die deze kuren alleen met de 7.7.2 versie? Kan best zijn dat eerdere LMS versies beter functioneren.

Dat zou idd heel goed kunnen.
Weet jij een oude stabiele versie van LMS op de Qnap?
En waar kan ik die nog vinden?

Dank en groet,
Jiri

Deleted Member 2

Ook in oudere versies kwam dit probleem heel incidenteel voor

WickedGame

Citaat van: Jiri op november  7, 2013, 12:28:52
Dat zou idd heel goed kunnen.
Weet jij een oude stabiele versie van LMS op de Qnap?
En waar kan ik die nog vinden?

Dank en groet,
Jiri

Heb zelf een synology en door veel issues met de 7.7.x versies ben ik gebleven bij 7.6.1. Helaas weet ik niet of er een site/download locatie is waar je oudere versies van QNAP packages kan vinden.

Jiri

Citaat van: Onder013 op november  7, 2013, 12:30:55
Ook in oudere versies kwam dit probleem heel incidenteel voor

Ok er is dus nooit een versie geweest waar dit probleem zich niet heeft voorgedaan?
Dan heeft downgraden niet zo heel veel zin denk ik.
Helaas is versie 7.7.3 niet beschikbaar voor de Qnap, die heeft er misschien geen last van?

Raymond187

7.7.3 niet beschikbaar? Gisteren voor het eerst geinstalleerd (7.7.2) en kreeg een melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Kan best zijn dat het voor de client (laptop/PC) is.

Deleted Member 2

Raymond187

Citaat van: Onder013 op november  7, 2013, 13:34:01
Dit al eens geprobeerd?
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=82464
Zal dat eens proberen.

Ook een andere optie die ik ga proberen is de cashe folder van LMS te renamen via SSH. En dan LMS weer opstarten, zodat hij een nieuwe cache DIR. maakt.

Ik heb LMS 7.7.3 op me laptop geinstalleerd en dan werkt het prima.

H B

Citaat van: Raymond187 op november  8, 2013, 13:36:44
Zal dat eens proberen.

Ook een andere optie die ik ga proberen is de cashe folder van LMS te renamen via SSH. En dan LMS weer opstarten, zodat hij een nieuwe cache DIR. maakt.

Ik heb LMS 7.7.3 op me laptop geinstalleerd en dan werkt het prima.

Heb je de bestanden al eens nagekeken op vreemde tekens ? Ik draai zelf ook lms op een qnap en liep ook tegen hetzelfde probleem aan dat het scannen vastliep.
De oplossing voor mij was toen gewoon die tekens vervangen door een ander en dan loopt het perfect, en bij vreemde tekens moet je denken aan een umlaut of trema. De tekenreeks die lms standaard gebruikt is "en_GB.UTF-8" en ondanks dat dit als ik lms op een windows machine zet het scannen daar wel goed gaat het op de qnap niet lukt om deze bestanden te scannen.
En wat verder ook op een qnap het probleem kan zijn is een wat oudere firmware, er zijn ooit versies geweest waarbij er problemen ontstonden voor wat betreft rechten van de mappen en bestanden  die dan niet gelezen konden worden door lms.

Raymond187

Geen gekke karakters.

FW die ik heb is van 2 maanden geleden niet echt oud. FW 4.x.x installeer ik nog niet. Lees teveel issues.

Jiri. heb je dit geprobeerd? Versie 7.7.8 installeren.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?69986-SSODS-4-released/page84

Raymond187

Ik heb het voor elkaar.

Heb je de toegangs rechten op de directory aangepast nadat je LMS geinstalleerd hebt?

security group SSOD read/write rechten gegeven daarna NAS rebooten en voila hij zag de files eindelijk.