HTPC ter vervanging van 2 bronnen

Gestart door rho, mei 19, 2013, 23:15:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rho

Nice, dan denk ik dat het niet lang meer gaat duren.
Ik twijfel enkel nog over de TV-kaart. In Belgiƫ heb je niet veel mogelijkheden wat TV op je PC betreft. Toch niet als je geen dure abonnementen wil (die niet de kwaliteit bieden die ik daar dan van verwacht).
Dus dacht ik ofwel een eenvoudige analoge tv-kaart te kiezen ofwel eentje waar ik eventueel ook DVB-T mee kan ontvangen. Er zijn bijna geen free to air DVB-T kanalen in B, dus ik weetniet goed of dat wel zin heeft. Het zijn net wel die kanalen die ik redelijk veel kijk.
Ach ja, een USB DVB-T dongle is later nog altijd te vinden.

notoxus

Mooi mooi bijna de spullen in huis dus.    :pompom:

Let er op hoe de webshop erbij staat waar je het gaat bestellen.
De laatste verhalen over Salland Automatisering zijn minder.  De shop is failliet gegaan en mensen kunnen zeer waarschijnlijk naar hun spullen of centen fluiten.  Ik las verhalen over bestellingen die gedaan waren en tijdens de bestelling stonden de producten op voorraad of binnen 3 dagen leverbaar echter na weken wachten en voor uitlevering werd bekend dat de shop failliet gegaan is. Er spijtig dus voor alle partijen!  Ze zijn aangesloten bij  ICT waarborg en bij deze instantie kunnen mensen nu hun beklag doen. 
In mijn geval heb ik aanspraak gedaan op garantie van een voeding welke binnen een half jaar defect ging. Ik ben benieuwd maar houd er rekening mee dat ik hier 70 euro kan weggooien.

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

dennism

Als je alles netjes doet volgende de regels van ICT waarborg moet dat goed gaan bij een garantie aanvraag. Vooruit betaalde bestellingen e.d. doet ICTWaarborg echter niets mee, en terecht ook eigenlijk als mensen nog steeds niet geleerd hebben dat vooruit betalen zonder Credit card gewoon dom is in een tijd dat de webshops bij bosjes failliet gaan en oplichting via (nep)webshops een steeds groter probleem wordt.

rho

#128
Ik weet nog niet zeker waar ik ga bestellen, maar ik heb mijn prijzen georiƫnteerd op wat Azerty voor de producten vraagt.
't Zou kunnen dat ik niets bij Azerty ga bestellen maar het geeft een beetje een beeld van wat ik aan totale kosten kan verwachten.

Ik bestel meestal niet bij de goedkoopste maar bij de goedkoopste van de gekende en gewaardeerde shops.
Ik lees dus wel shop-reviews voor ik er een bestelling plaats. Ook het aantal reviews neem ik in acht. Een shop met 3 rieviews die allemaal super zijn zegt niet veel. Als je 300 reviews vindt waarvan er 280 erg positief zijn, zegt dat natuurlijk veel meer. (ik lees dan vooral de negatieve reviews om te zien waarom ze negatief beoordelen => in veel gevallen ligt de fout bij de klant)

JANJWJMC

Azerty is goed.
Zelf bestel ik altijd bij Afutere uit Veenendaal meestal net wat goedkoper en in mijn geval in de buurt.
Via tweakers kun je een bestellijst maken zodat je ziet bij wie je het goedkoopst uit bent.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

rho

Ik heb iets minder goede ervaringen met Afuture.
Mijn bestellijst bij Tweakers is al ingevuld, inclusief OS. Maar daar heb ik nog een vraagje over.

Ik wil Win8 installeren. Koop ik dan een OEM licentie (helft van de prijs)? Zou die gratis update naar Win8.1 altijd geldig blijven of zou ik even wachten en over een tijdje in 1 keer een Win8.1 licentie kopen?

JANJWJMC

Een oem licentie is een licentie voor systeembouwers dus ook voor jouw :)
Je kunt ook een gratis wIndows krijgen via je newsserver :)
Een update naar 8.1 zal gewoon via windows update zijn en gratis.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

rho

Ah, da's dus wel in orde.

Newsserver? In Belgie? Dan moet ik eerst een abo nemen op een NL newsserver en hopen dan die niet geblokkeerd wordt door mijn lieve Belgische provider. Nieuwsgroepen bestaan in B al even niet meer. :(
Natuurlijk zijn die uitgeschakeld om net die reden die jij noemt. ;)
Ik ben ook niet vies om te betalen voor een OS. Ik heb niets tegen Linux (ben momenteel op een Linux machine aan het typen :) ), maar Windows blijkt ietsje voor te lopen op het supporteren van BD3D en ik denk dat dat ook het geval gaat blijven. Vandaar mijn keuze. Ik denk gewoon dat dat iets vlotter gaat verlopen onder Windows om het netjes draaiende te krijgen.

dennism

Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met azerty, maarja,  deze zitten dan ook 20 mimn rijden van mijn huis af dus was al snel samen met het boven genoemde salland een van mijn vaste keuzes. Hoe ze met verzenden zijn weet ik niet, daar ik altijd afhaal :)

RonG

Ik heb wel een positief verhaal over azerty,

Is 1,5 jaar geleden,
Had een game pc samengesteld en door Azerty ook laten assembleren en laten opsturen.

Ik kreeg de T&T code enz. maar na een week nog niks ontvangen on op de site om de T&T te controleren stond iets raars.
Dit teruggekoppeld naar azerty en na wat onderzoek kwamen hun tot de conclusie dat het pakket niet meer traceerbaar was.
Azerty deed gelijk het voorstel om een nieuwe pc te assembleren en toe te sturen... Super toch?

Tijdens het assembleer proces cq na 2 a 3 dagen, stond plots de pakketbezorger voor de deur met het "verdwenen" pakket.
Scheen dat deze ergens verkeerd gescand was oid.

Maar goed, ik dit gelijk bij Azerty gemeld en de lopende nieuwe order gecanceld natuurlijk.

Ik zal zeker weer bij hun bestellen ;D

rho

Ik denk niet dat ze allen hebben bij Azerty, maar tot nu toe lijkt met die shop wel de hoofdleverancier te worden van mijn toekomstige HTPC.

rho

Alles is besteld!!!
Nu lekker in spanning afwachten op de levering.  :pompom:

WilcoD

Ik heb ook alles bij Azerty besteld, niks dan lof!!

Zakelijk bestellen we onze onderdelen (complete pc's) hier ook, dat is voor ongeveer 50 man.

Nog nooit geen problemen gehad.

rho

Ah, maar ik ben dan toch niet voor Azerty gegaan.
Ik heb bij SiComputers besteld. De reviews leken me eerlijk en vielen over het algemeen positief uit. Aftersales leek me ook goed te scoren. Dus dat lijkt me wel te vertrouwen.

rho

CitaatDe status van uw bestelling ######### is gewijzigd naar: Betaling voldaan
OK. Kleine stapjes naar veel plezier.  :headbanging:

rho

#140
Pakje is aangekomen volgens de tracking info. Straks alles uitpakken.  :pompom:

+ opening post aangepast.

rho

En hier zijn de spulletjes dan!

RonG

Mooi ;D, ben benieuwd.

Heb nu ook al een paar van die spullen binnen

rho

Ik hoop vanavond alvast een beetje met de opbouw bezig te kunnen zijn.
Ik hoop wat foto's te kunnen posten van de bouw en de nodige vragen te stellen. 't Is de eerste keer dat ik een pc bouw dus die vragen zullen wel komen. Vooral de manier van aansluiten zal de nodige hoofdbrekers opleveren denk ik. Maar de vragen komen wel van zodra ik ergens vastloop.

RonG

Misschien heb ik erover heen gelezen maar komt er nu ook een mogelijkheid in om bv ziggo (HD)TV te ontvangen cq opnemen enz. ter vervanging van bv een Humax HDD decoder?

rho

Ik woon in Belgie. Hier is het dus kiezen tussen Telenet, Belgacom en Snow. Ik had eerst Telenet. Gewoon kabel en de HD-decoder gekocht. Geen abonnement dus, en de kosten voor de kabel + auteursrechten.
Sinds afgelopen weekend heb ik Belgacom HDTV. Da's iptv maar dan enkel te ontvangen met een dedicated Belgacom decoder. Echt nette oplossingen voor een htpc bestaan er op dat vlak niet in Belgie. :-(
Mijn internet + digitale TV is nu dus goedkoper dan eerst internet bij Belgacom + kabel bij Telenet (zonder abo op digitale TV). Het leuke is dat er geen downloadlimiet bestaat als je digitale TV neemt. Je kan dus een abo nemen met limiet, die dan wegvalt omdat je TV neemt bij hun. Nu heb ik dus meer functionaliteit voor minder geld. Leek me geen slechte keus. + de hardware krijgt regelmatig een update, zonder te hoeven bijbetalen. (mijn ervaring leert wel dat je er zelf expliciet om moet gaan vragen)

Misschien dat ik nog eens een DVB-t dongle aanschaf. Maar nu ik die nieuwe HDD-decoder van Belgacom heb heeft dat geen prioriteit meer.

Loondijke

Mooi man! Gefeliciteerd :D.

Mocht je eraan toekomen dat hij in elkaar staat, dan ben ik benieuwd naar het volgende;


- Is deze blurayspeler stil? Of maakt deze echt geluid als hij spinned?

- Kan deze wel open geklikt worden zonder dat het sleuteltje erin hoeft? En waarom zit dat er eigenlijk op? Zo mooi vind ik dat slotje niet eigenlijk  :butbut:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

rho

#147
Citaat van: Loonens op juli  9, 2013, 14:05:50
Mooi man! Gefeliciteerd :D.

Mocht je eraan toekomen dat hij in elkaar staat, dan ben ik benieuwd naar het volgende;
We zijn beiden benieuwd naar die zaken. ;)
Citaat van: Loonens op juli  9, 2013, 14:05:50
- Is deze blurayspeler stil? Of maakt deze echt geluid als hij spinned?
Ik had eerst een andere gekozen maar ben na het lezen van een review op Hardware.info voor de Asus gegaan. Hij schrijft blijkbaar niet zo super goed/snel, maar dat maakt voor mij niet uit.
Als je een stille speler wil en bijna nooit schrijft blijkt de Asus de juiste keuze te zijn voor een htpc. We moeten dus nog ondervinden hoe goed dat dat klopt.
Citaat van: Loonens op juli  9, 2013, 14:05:50
- Kan deze wel open geklikt worden zonder dat het sleuteltje erin hoeft? En waarom zit dat er eigenlijk op? Zo mooi vind ik dat slotje niet eigenlijk  :butbut:
Als ie op slot is niet natuurlijk. Dan laat je de player best dicht.
Maar ik verwacht wel dat ie open kan als je het front niet op slot hebt.

Het slotje op zich vind ik nu ook niet echt mooi, maar het stoort me ook niet.
En voor de rest vind ik de kast wel echt netjes voor de prijs. Ik denk niet dat ie vaak op slot zal gaan. Enkel als de nichtjes op bezoek komen. Die kleine lieverds zitten graag overal met de vingertjes aan. (hoewel eentje daar toch ook al wat overheen is)

rho

Zouden een setje Nexus Real Silent fans een upgrade zijn t.o.v. de standaard fans in de GD06 behuizng?

Spollie

Citaat van: rho op juli  9, 2013, 15:49:48
Zouden een setje Nexus Real Silent fans een upgrade zijn t.o.v. de standaard fans in de GD06 behuizng?

Ik zou de case fans er uit slopen, die zijn nergens voor nodig. Je kunt de fan van de Shuriken nog vervangen door een stiller exemplaar en dan zou je niets meer moeten horen.