Michell versterkers

Gestart door velothrux, mei 14, 2013, 08:45:48

Vorige topic - Volgende topic

velothrux

Michell kennen de meesten alleen van de platenspelers. Toch hebben ze ook versterkers gemaakt. Later ging de versterkerlijn over naar het eigen merk van de ontwerper, naar Trichord Research. Ik speel nu al jaren met de Michell Orca en de Alecto Mono's. Ik heb nog maar weinig gehoord dat mij zo kan bekoren.

Volgens mij zijn deze versterkers nooit op de nederlandse markt geweest. Wel in Belgiƫ, waar ik deze set gebruikt heb gekocht. Zijn er alhier forumleden die ook ervaringen hebben met de versterkers van Michell?

Even wat plaatjes.

garmtz

Ja, de Alecto's zijn geweldig! Extreem open en dynamisch, maar toch warm.

velothrux

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 09:33:44
Ja, de Alecto's zijn geweldig! Extreem open en dynamisch, maar toch warm.
Weet je of ze wel in Nederland zijn verkocht?

garmtz

velothrux

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 11:59:53
Zeker weten...
Leuk om te weten. Toen ik ze kocht, vond ik alleen een importeur in Deurne, Belgiƫ. Die had ze nieuw verkocht aan de eerste eigenaar. Ik ben deze versterkers in Nederland eigenlijk nooit tegengekomen op het web of in advertenties.

Deleted Member 2

Ik krijg meer en meer bewondering voor de parate kennis van Garmt :thumbs-up:

Groet,

Henk

Ken jij dan ook de Trichord phono versterkers vanuit de eigen praktijk / test? Klopt het wat men zegt dat ze wat koel en analytisch zijn?

velothrux

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 12:13:17

Groet,

Henk

Ken jij dan ook de Trichord phono versterkers vanuit de eigen praktijk / test? Klopt het wat men zegt dat ze wat koel en analytisch zijn?
Ja, die zit echt middenin de hifiwereld.

Ik heb overigens geen draaitafel en heb dus geen ervaring met phonoversterkers.

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 12:13:17

Thanks... :)

CiteerKen jij dan ook de Trichord phono versterkers vanuit de eigen praktijk / test? Klopt het wat men zegt dat ze wat koel en analytisch zijn?

Nee, geen ervaring mee... :)  De Dino enzo toch? Van horen zeggen inderdaad erg transparant, maar daardoor denk ik ook onverbiddelijk.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 15:16:30

Nee, geen ervaring mee... :)  De Dino enzo toch? Van horen zeggen inderdaad erg transparant, maar daardoor denk ik ook onverbiddelijk.

inderdaad, de dino en de diablo

Maneblusser

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 15:16:30

Ik heb een Dino MK2 , inderdaad erg transparant en echt een plezier om naar te luisteren. Maar onverbiddelijk ? Ik vind dat een goeie draaitafel een goeie phonotrap verdient , en andersom. Ik heb hem gekocht bij die "importeur in Deurne" , waarvan hier sprake. Die importeur is niemand minder dan Philip Matthews van Hifi Corner. Hij importeert nog steeds Michell en Trichord. Ik heb er mijn Michell Tecnodec ook gekocht.En als ik me niet vergis heeft hij zelfs nog een Michell Alecto staan. Niet voor de verkoop uiteraard. Wie in ons onland "Michell" zegt , denkt onmiddelijk aan Philip Matthews. Zeer vriendelijke man, met een kennis van zaken waar je van achterover valt.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Maneblusser op mei 17, 2013, 14:36:47
Ik heb een Dino MK2 , inderdaad erg transparant en echt een plezier om naar te luisteren. Maar onverbiddelijk ? Ik vind dat een goeie draaitafel een goeie phonotrap verdient , en andersom. Ik heb hem gekocht bij die "importeur in Deurne" , waarvan hier sprake. Die importeur is niemand minder dan Philip Matthews van Hifi Corner. Hij importeert nog steeds Michell en Trichord. Ik heb er mijn Michell Tecnodec ook gekocht.En als ik me niet vergis heeft hij zelfs nog een Michell Alecto staan. Niet voor de verkoop uiteraard. Wie in ons onland "Michell" zegt , denkt onmiddelijk aan Philip Matthews. Zeer vriendelijke man, met een kennis van zaken waar je van achterover valt.

Dan moet ik hem zeker eens gaan opzoeken. Daarna nog even langs bij het coffee & vinyl cafe!

Als je nog aanvullingen hebt om er eennuttige en aangename dag / dagen van te maken, houd ik me warm aanbevolen.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Bas Akkerman

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Roksan

Citaat van: Bas Akkerman op mei 17, 2013, 20:46:58
Ik denk dat TS daar zich wel van bewust is. ;)

Oeps zat een beetje te snurken.....  :blink:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Bas Akkerman

Citaat van: Roksan op mei 17, 2013, 21:12:25
Oeps zat een beetje te snurken.....  :blink:
Haha, vond het wel grappig.