Squeezebox opvolging?

Gestart door Xander32, mei 4, 2013, 09:34:32

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Maro op mei 11, 2013, 18:45:17
Dat is waar..eerst de duet en nu alweer een paar jaar de SBT. Sinds gisteren zelfs met BOTW voeding...Maro goes tweaking!!  :D
Creepy  :nervous:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StefaanD

Citaat van: Maro op mei 11, 2013, 18:05:10

...en die eindgebruikers zijn weer verse eigenaren die hun pas aangeschafte apparaten ook nogal eens door een roze bril beoordelen.. ;)

[bomalarm mode]
Klopt er zijn zat oh laten we voor het gemak eens SBT en Linn bezitters nemen, die niet van iets anders te overtuigen zijn.  >:D  :smile:

[/bomalarm mode]

Ik duik even weg  :D

Glareskin

Citaat van: magicbas op mei 11, 2013, 13:54:17
Absoluut kort door de bocht!
En ik hoop echt dat die teufel een waardige opvolger wordt van de SB(T).
Toch zijn er meerdere voorbeelden (geen zin om op te zoeken overigens) van duitse merken die in duitse medie positief werden beoordeeld en in de engelse media veel minder goed scoorden. En vice versa idem dito...
M.a.w. eerst een review van een aantal eindgebruikers afwachten voordat de loftrompet wordt opgestoken ;)
Je moet natuurlijk ook in acht nemen dat verschillende landen / culturen verschillende smaken hebben.
Ik denk dat je kunt stellen dat over het algemeen de Engelse apparatuur ook een tikje ander karakter heeft dan de Duitse apparatuur. Afgezien welke absoluut gezien beter is. We praten hier eerder over de kleur van het geluid.

magicbas

Citaat van: Glareskin op mei 12, 2013, 09:31:43
Je moet natuurlijk ook in acht nemen dat verschillende landen / culturen verschillende smaken hebben.
Ik denk dat je kunt stellen dat over het algemeen de Engelse apparatuur ook een tikje ander karakter heeft dan de Duitse apparatuur. Afgezien welke absoluut gezien beter is. We praten hier eerder over de kleur van het geluid.

Ik zie (hoor?) dat meer voor me bij luidsprekers, niet zozeer bij de bron.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Xander32

Citaat van: magicbas op mei 12, 2013, 11:27:45
Ik zie (hoor?) dat meer voor me bij luidsprekers, niet zozeer bij de bron.
... recent heb ik samen met vier anderen tijdens een M&G, vier Marantz Sacd spelers met elkaar vergeleken; dat gaf meer dan nuanceverschillen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

magicbas

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 11:48:02
... recent heb ik samen met vier anderen tijdens een M&G, vier Marantz Sacd spelers met elkaar vergeleken; dat gaf meer dan nuanceverschillen ;).

Dat bevestigt dan toch juist mijn punt?
4 Marantzen en tóch (grote) verschillen...heeft dus niet zoveel met geografie te maken.
Juist bij luidsprekers krijg ik de indruk dat dat enigszins regio gebonden klanken betreft...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

Xander32

Citaat van: magicbas op mei 12, 2013, 11:51:25
4 Marantzen en tóch (grote) verschillen...heeft dus niet zoveel met geografie te maken.
Juist bij luidsprekers krijg ik de indruk dat dat enigszins regio gebonden klanken betreft...
Nu met bovenstaande toevoeging begrijp ik dat wij hetzelfde bedoelen ;).

magicbas

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 11:53:57
Nu met bovenstaande toevoeging begrijp ik dat wij hetzelfde bedoelen ;).

Great minds think alike!  :hehe:

Glareskin

Citaat van: magicbas op mei 12, 2013, 11:51:25
Dat de Marantzen uit dezelfde regio (?) verschillende klank geven wil nog niet zeggen dat de smaak niet regio gebonden kan zijn. Ik ben het met je eens dat waarschijnlijk luidsprekers eerder op smaak gebouwd worden, maar ook bij componenten / bronnen waar het doel zal zijn de perfecte reproductie te bereiken ontstaan verschillen en die worden natuurlijk weer met een regionale bril (gehoorapparaat  ;D) beoordeeld. En ik kan me voorstellen dat bij de bouw van een bron / versterker verschillende tweaks uitgevoerd worden ter optimalisatie van het ontwerp en dat ook hier weer de regionale verschillen boven komen. En gelukkig is er ook nog zo iets als persoonlijke smaak en kunnen we dus zelf kiezen wat we beter vinden, onafhankelijk van de herkomst.

Glareskin

twani

Citaat van: Kingpin op mei 10, 2013, 22:05:35
Kon het niet vinden, maar om welke waarden praten we?
151 pico nog wat :P...

En ja, doet gapless

Xander32

Citaat van: Glareskin op mei 12, 2013, 14:46:15
Hoewel niet zo zinvol als gehoopt hier alvast wat klanten reacties:
http://www.amazon.de/product-reviews/B00B2J83Z2/ref=cm_cr_dp_see_all_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending
Men is of enthousiast, zijnde het merendeel, of gewoonweg negatief. Die laatst categorie is aan het mopperen over m.n. de software waarmee je via een android toestel de Connector kan bedienen en/of krijgen het ding niet aan de praat. Dat terwijl anderen het weer over "plug&play" hebben ...

M.i. hetzelfde verhaal als bij andere componenten; daar zijn altijd weer mensen die niet het inzicht en/of geduld hebben om rustig e.e.a. door te nemen, uit te zoeken (diegenen die direct de verpakking open trekken en gaan starten, zonder zelfs ff de handleiding te raadplegen :wacko:), dan gefrustreerd raken en negatief afgeven op de hardware in een review ...   :(

StefaanD

Plug&play is gewoon "direct de verpakking open trekken en gaan starten, zonder zelfs ff de handleiding te raadplegen"  ;)

magicbas

Citaat van: StefaanD op mei 13, 2013, 11:16:09
Plug&play is gewoon "direct de verpakking open trekken en gaan starten, zonder zelfs ff de handleiding te raadplegen"  ;)

Moet je wel het gezonde verstand hebben om te weten waar welk kabeltje moet komen natuurlijk :P

Xander32

... en juist daarom is het toch ook tegenstrijdig; de ene groep gebruikers geeft aan dat het plug&play is en een paar andere krijgen het ding niet aan het draaien en schuiven dat vervolgens op de hardware ...

Kerkhoffd

Zo Plug&Play als Sonos ken ik er geen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Citaat van: Kerkhoffd op mei 15, 2013, 10:03:21
Zo Plug&Play als Sonos ken ik er geen.
... maar diens prijs om naar een werkbaar systeem te komen ...

johan d

Citaat van: H B op mei  4, 2013, 18:28:33...vooral plugins als MusicIP, smartmix, sugarcube en ga zo maar door die geven mij een beleving van het streamen waar geen enkel UPNP apparaat tegenop kan.
Blijkbaar is die smartmix een vrij recente plugin. Kan iemand hier meer over zeggen? Zou een bijzonder goede plugin zijn om dynamische playlists aan te maken zijn...?

EPICURIST

Ik lees op de site van Teufel dat de Connector gapless zou spelen.

De DS Audio app van Synology zal er ook wel op werken??  Zie ik het goed: enkel ios (apple) apps en (nog) geen android.

Ik vermoed niet dat de Connector wifi werkt op 5 ghz, altijd een voordeel indien hij zowel op 2,4 als oop 5 Ghz werkt.  De 5Ghz is 'vrijer'.

Zijn er mensen die verder nog ervaring hebben met die Yamaha CD-N500?

Trouwens: ik heb de Philips Streamium NP-3500 via een Dagmagic.  Voornaamste minpunten daar zijn

1) het NIET gapless kunnen spelen
2) slechte apps.  Zowel in Android als in Ipad (mini)  Ik gebruik nu de Ds audio app van Synology

Tov Sonos Connect is de Raumfeld bijna 1/2 van de prijs.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

EPICURIST

Iemand ervaring met de Argon Inet6+ (ingevoerd door and)?  Kreeg in fwd magazine wel een goede recensie, geen idee of die gapless is.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

EPICURIST

De Raumfeld Connector 2 heeft wel android apps.  Heeft er al iemand ervaring met de Connector (2)?

Xander32

Citaat van: EPICURIST op juni  5, 2013, 23:44:00
Iemand ervaring met de Argon Inet6+ (ingevoerd door and)?  Kreeg in fwd magazine wel een goede recensie, geen idee of die gapless is.

Goede toevoeging aan het rijtje va betaalbare streamers :thumbs-up:.

http://www.fwdmagazine.be/fwd/145034/review-argon-inet6-/#!prettyPhoto

... Of dat ook blikt in de praktijk;  idee 8).

EPICURIST

Staat de Argon toch wel net besproken op hifi.nl
http://www.hifi.nl/artikel/20462/Argon-iNet6+-netwerkspeler-en-DA2-versterker.html

Ik heb het snel doorgenomen, maar geen woord erover of ie nu al  dan niet gapless speelt  :(

Zoals het mij ook verwondert dat de onkyo uitgeroepen wordt tot beste keuze zonder ergens te vermelden dat die niet gapless speelt
http://www.fwdmagazine.be/fwd/146992/review-onkyo-t-4070/
Persoonlijk vind ik de onkyo redelijk 'aan de prijs'.  Zo zeggen ze dat toch in NL?
Geen wifi, geen digitale ingangen, geen gapless.  Dat hij goed klinkt wil ik best geloven hoor.

Deze is er ook nog Denon DNP-F109  : http://www.denon-hifi.nl/NL/Product/Pages/Product-Detail.aspx?Catid=Systems&SubId=MiniMicro&ProductId=DNPF109
En gapless, maar...
http://denon-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1504/~/gapless-playback
NIET met mp3, wel met flac en wav.  Verder ook nog een aantal reserves ivm de bediening.  Blijkbaar ook geen gapless als je de denon app gebruikt.

Kingpin

Weet niet wat deze gaat kosten, maar was 'm nog niet tegen gekomen: Cayin C-30HD

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack