Oppo 93 geeft shokkerig beeld.

Gestart door hitsenbits, april 27, 2013, 19:01:58

Vorige topic - Volgende topic

hitsenbits

Hallo,
Sinds ik weer vaker mijn Oppo 93 bluray speler gebruik valt het mij op dat sommige bluray's een gekochte Argo' een shokkerige beeld geeft.
Vooral bij horizontale bewegeningen van de film beelden?.Het loopt niet lekker vloeiend het zijn geen grote shokken maar hele kliene shokjes bij bewegende beelden.
Ik zie het niet altijd want ik download ook wel bluray die ik dan op een externe hd afspeel.
Maar waar zit dat dan in staat er iets verkeert afgestelt?.
William.

evilniek

Ik denk dat je het fenomeen judder bedoeld, niet echt veel aan te doen vrees ik.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hitsenbits

Judder! maar waar ligt dat dan aan?,ik heb ook een Popcornhour C200 en daar heb ik het nooit op gezien of opgemerkt?.
Zit het in de Bluray zelf of ligt het aan het apparaat zelf?.
Laatst had ik ook een bluray (gedownload) Jack Reacher dat was een enkele m2ts bestand op een externe hd op de Oppo,via de projector Epson tw9000 toen heb ik er niets van gezien!!maar toen stond wel de resolutie hoger p 1080P en via de tv 1080I.Ik hed deze film Argo via de tv gezien die kan geen Full Hd aan.
Hier is een Youtube filmpje dit is dus wat ik bedoel http://www.youtube.com/watch?v=wXTsF_cScKA
William.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hitsenbits

haythijs

Kan jouw tv ook 24hz beelden aan?  Misschien zit daar je probleem. Mijn TV ( Een pioneer 436)  kan ook geen 1080p/24hz beelden aan. Het is een HD ready toestel en uit 2006 en destijds was er nog niet echt sprake van 24 fps, althans geen feature die vanzelfsprekend aanwezig was.
Laat ik de speler een BD afspelen met als output 720P of 1080i ( max resolutie van mijn tv) dan geeft hij een schokkerig beeld. 
Zet ik echter de resolutie vanuit de speler op source direct dan heb ik hier geen last van. Welliswaar wordt dan de scaler vd speler min of meer omzeild, maar mijn tv accepeert het 1080p/24hz signaal dan wel zonder schokken, hoewel hij deze dan naar een lagere resolutie  omzet.

Ikw eet dus niet of het schokken wat jij ervaart dan ook hetzelfde is als bij mij. Bij mij komt hetalleen bij BD voor, of downloads hiervan. Bij HD uitzendingen etc geen last, maar deze bevatten ook geen 24fps beelden.
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

hitsenbits

Of mijn tv ook 24Hz aan kan weet ik niet,maar ik heb vanmidaag nog een film gekeken via de Epson Tw9000 met de Oppo die heb ik rechtstreeks aangeloten op de Beamer HDM1 en HDMI2 naar de receiver Danon Avr-3808.Maar nu zag ik dat ook weer wat een shokkerige beeld bij bewegende beelden.
Dus het komt niet van de tv of beamer maar moet wel vanuit de Oppo komen?.
Met de Popcornhour C200 heb ik er nooit last van gehad.
William.
Er zijn vast wel meer gebruikers die een Oppo (93) hebben mischien met een Epson beamer??.
William.

haythijs

Het kan natuurlijk wel aan de speler liggen. Probeer misschien toch eens met de output vd speler te testen, dus niet alleen via auto of 1080p, maar zet hem eens op source direct.  Zo kan je testen of het aan de beeldchip vd speler ligt. 
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

EdjeH

Je moet op de Oppo ook instellen dat er 24p uitgaat.
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

hitsenbits

De Video intellingen waren - 1080P voor de PJ en tv 1080i en dan op 24hz uitvoer was Auto nu op AAN.
Heb ik nog even wat beelden gecontrolleert en kon ik geen shokken waarnemen dit was op de tv.
Dan heb je ook nog Dvd 24p conversie die is uit.
Tv Formaat is = 46 weet niet precies wat dat inhoud?.

William,

dchris

Dat is het aantal inches wat je televisie is, deze moet je dus zetten op 42, dit heeft met de beeldbewerking en scaling in de speler.
Deze wordt dan zo aangepast dat het klopt met je televisie zodat de optimale settings worden gebruikt.
Mvg,

Dchris

hitsenbits

Citaat van: dchris op mei  1, 2013, 11:35:18
Dat is het aantal inches wat je televisie is, deze moet je dus zetten op 42, dit heeft met de beeldbewerking en scaling in de speler.
Deze wordt dan zo aangepast dat het klopt met je televisie zodat de optimale settings worden gebruikt.

Maar waar zet ik hem op als ik via de projector kijk,en meestal gebruik ik de Oppo alleen voor de Epson Tw 9000,mijn scherm is 2 meter bij 114 weet niet wat het in inches is?.Dus kan ik vreemde dingen krijgen als ik via de beamer kijk en hij staat op 42 Inch of lager?.
Snap trouwens niet als je geen judder ziet op een mediaplayer ik heb op de Popcornhour C200 nog nooit shokken of judder waargenomen??.
William.

Fox

Citaat van: dchris op mei  1, 2013, 11:35:18

Dit is, laat ik het netjes zeggen totale onzin.  :baaa:

De optie is namelijk voor bij een 3D weergave:  :crazy:

Uit de manual, waarvoor blijkbaar niemand nog de moeite neemt om te lezen.

4. TV Size: To enter the diagonal screen size of your HDTV. This option applies to 3D mode, to
help the player adjust the 3D image for better visual quality.

En zo zijn er nog meer van die instellingen....

hitsenbits

Ok dat weten we dan ook weer :sneaky:.
Maar ik heb nog nooit judder of een shokkerig beeld gehad bij mijn popcornhour c200,waarom zie je dat wel bij een bluray speler ?.
Omdat een mediaplayer mischien hoger ingestelt kan worden in hz`zen.Omdat in c200 24hz en 60hz in kan stellen.
Kan iemand mjj dat uitleggen?.
William.dit is mijn eerste blurayspeler :crazy: :crazy:

dchris

Citaat van: Fox op mei  2, 2013, 16:59:01
Dit is, laat ik het netjes zeggen totale onzin.  :baaa:

De optie is namelijk voor bij een 3D weergave:  :crazy:

Uit de manual, waarvoor blijkbaar niemand nog de moeite neemt om te lezen.

4. TV Size: To enter the diagonal screen size of your HDTV. This option applies to 3D mode, to
help the player adjust the 3D image for better visual quality.

En zo zijn er nog meer van die instellingen....

Uhm ja...sorry vergeten het woordje 3D ervoor te plaatsen, en dan klopt het wel.
Mvg,

Dchris

hitsenbits

Als ik kijk via de Epson tw 9000 met de Oppo 93 en ik hab last van Judder of schokkende beelden bij pans!,en ik stel de frame interpolatie in kan dat helpen of niet?.
William.

hitsenbits

Ik heb zondag weer een bluray gekeken en op de stand 1080P 24hz op aan ,en er was geen schokje meer te zien!.Dus denk dat dat probleem weg is.
Alleen had ik een heel klein beetje audiosync probleem ,maar waarschijnelijk komt dat weer door de video instelling van de Oppo die nu dus op 1080P 24hz uit staat :sarcasm:maar weet niet zeker als dat klopt.Ik heb iets gelezen op het AVS forum dat dat een bug is.
Maar dat schokken of judder vond ik ook niet! ;D
William.

hitsenbits

Ik heb even een update over dit topic, eerst heb ik een nieuwe tv gekocht de Philips 47pfl5028H prachtig beeld moet ik zeggen!.Hier is ik via de Oppo 93 geen Judder meer op.Via de Projector met de Oppo die had ik op Source Direckt staan maar op de een of andere manier miste ik veel scherpte?? Toen heb ik hem maar weer op 1080P gezet en toen was het beeld weer mooi scherp (Full Hd).
Maar ik zie geen ook geen judder meer op de Epson tw9000 dus hoop ik dat het opgelost is?.
William.

frankly

Nu heeft de mijne het ook.
Pioneer PDP 427DX
Oppo 93 staat bij video instellingen;
Primaire uitvoer Hdmi 2 (1 zit in mijn epson 5910)
Uitvoeresolutie auto
1080p24 uitvoer auto.

Zal die eens op 'aan' zetten en dan kijken of het weg is.

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

Dat was em niet, maar teruggezet naar 720p en maar wachten op de 51f8500.
Ook niet erg trouwens.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

Oppo gemaild,
' zet hem eens op NTSC'
En heb twee samples geprobeerd, geen judder meer ???
Iemand een begrijpbare technische uitleg?
Frankly

hitsenbits

Dat is heel vreemd dat er op ntsc geen judder meer is tot nu toe heb ik op de laatste twee film of drie ook geen judder meer gezien,dat was op 1080P via de tv en de projector.
William.

Raphie

hier ook met een aantal titels judder op de BDP-105, ben er ook nog niet achter wat de exacte setting is. de AUTO setting is het i.i.g. niet
Dat is wel iets wat de DUNE beter doet, daar had ik nooit judder
JBL PRX Power!

hitsenbits

Via de Popcornhour C200 heb ik het ook nog nooit gezien Judder en dan bedoel ik Bluray's (m2ts) geen mkv's.
Waarom je het wel ziet soms op de bluray spelers weet ik ook niet!.
Ik kijk nu te weinig films via de projector omdat het te warm weer is of te mooi weer,dat doe ik meer in het najaar of winter dus kan niet echt zeggen dat het helemaal over is met de Oppo.
William.

frankly

Hieronder de uitleg van Oppo over het verschil tussen PAL: en NTSC;
Frank,

Your displays are likely natively NTSC compliant, not PAL compliant.
So when the player is converting 24Hz to 50Hz, there is motion judder associated to the image.
Whereas converting 24Hz to 60Hz does not produce the same errors.
So you will want to leave the player at NTSC.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc. 

Ik heb de Oppo op NTSC gezet en heb tot op heden nog geen Judder vast kunnen stellen.
Ik ga nog wat instellingen checken en zal opmerkelijkheden posten.

Frankly