North Sea Jazz 2013 topic

Gestart door PHiX, april 26, 2013, 23:12:54

Vorige topic - Volgende topic

PHiX

Deze week is het voltallige programma bekend gemaakt en ik moet zeggen dat ik weer onder de indruk ben.

http://www.northseajazz.com/en/program/2013/friday-12-july/timetable

Zijn er nog meer NSJ-gangers hier en wat zijn voor jullie de belangrijkste artiesten om te gaan?

Voor mij zijn dat in ieder geval:

• John zorn (Templars, Dreamers, Electric Masada
  • Martin Medeski & Wood
  • The Roots

Ja, shame on me, weinig echte pure jazz. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de voor mij wat minder bekende artiesten.

Vorig jaar was het voor mij wel de Heritage Blues Orchestra die eruit sprong.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Lightspeed

CiteerJa, shame on me, weinig echte pure jazz
Geeft niks, daar is nou juist NSJ óók voor bedoeld.  :bigsmile:
Ben in de jaren90 to 2002 vaak geweest, sinds het in Rdam is nog niet 1 keer.  :-[
Zal nog weer eens kijken naar de 'timetable' hoe&wat dit jaar.  :-\
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Cookymonster

Nee, voor de echte jazz moet je niet op North Sea zijn.
Er zit echt wel mooie jazz tussen, dat hoor je me niet zeggen.
Maar die wordt dan vaak onder de voet gelopen door het publiek van de massa-concerten.
Ik vind dat het dit jaar meevalt, maar wat heeft bijvoorbeeld Adele en Elvis Costello met jazz te maken  (van die laatste zijn vrouw misschien  :D  ...hoewel). Nogmaals er zitten pareltjes tussen. Maar die vind je ook op kleinere festivals of concerten die een fractie kosten.
Ik ben blij dat ik ooit naar North Sea geweest ben. Voor de sfeer en zo. Maar voor de liefhebber zoals ik zijn er waardevollere festivals, vind ik.

Linx

:withstupid:

PHiX

Two days down, one more to go.

Hoogtepunt was toch wel Graham Central Station, waarbij ineens Carlos Santana en Prince als verrassing het podium opklommen.

Lullig voor de mensen die al weg waren gelopen.

Ook ik ben ongeveer 25 jaar naar het echte North Sea Jazz geweest.... MOJO weet niet wat jazz is. Noem het gewoon North Sea Music Festival.... Dat dekt de lading.... Ik heb NSJ ingeruild voor het Bimhuis.... Normale prijzen, goede akoestiek en de juiste muziek....

LABO

Citaat van: jazzman op juli 14, 2013, 20:31:26
Ook ik ben ongeveer 25 jaar naar het echte North Sea Jazz geweest.... MOJO weet niet wat jazz is. Noem het gewoon North Sea Music Festival.... Dat dekt de lading.... Ik heb NSJ ingeruild voor het Bimhuis.... Normale prijzen, goede akoestiek en de juiste muziek....

Eens !!! Ben zelf ook zo een ruim 15 jaar naar Den Haag getogen voor het echte genieten, maar ben afgehaakt toen ze naar R'dam verhuisde en nu ook veelvuldig in het Bimhuis te vinden.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sj0er-D

Gisteren geweest, wat een fantastische ervaring! Jamie Cullum live: Wat een podiumbeest, The roots: Dito! 'Opening' van het Metropole orkest i.c.m. Gretchen Parlato, Anthony Hamilton, Sabrina Stark en Gregory Porter: Fenomenaal :D

Lightspeed

Heb de concert-filmpjes op Radio6 website bekeken van Steve Winwood en Marcus Miller en nog wat andere dingen.
Ja, was héél mooi&goed.  :happy: (volgend jaar ga ik dan ook maar weer eens... afhankelijk wat er komt uiteraard.  :unsure:  :blush: )
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

PHiX

John Zorn was ook weer geniaal in zijn horkerigheid. Komt het podium oplopen, het eerste wat hij doet is twee gasten aanwijzen:

"Both of you, you're gone. Get the hell out of here. We said no photography motherfucker!"

Gelukkig is zijn muzikale talent groter dan zijn interpersonal skills.  ;D