HTC One

Started by Kornelis, April 12, 2013, 16:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kornelis

Heb 'm nu 2 dagen in bezit.. Het is even wennen als je Apple producten gewend bent maar wat een fantastisch toestel. Ziet er gelikt uit, alles werkt soepel en vloeiend. Om me heen lopen ze allemaal met Galaxy's rond maar na het (voor mij) teleurstellende nieuws over de opvolger (S4) deze maar gauw gaan halen. Kan gewoon niet geloven dat ze die plastic troep blijven maken. In nederland is de One nog steeds niet leverbaar maar woon niet ver van de duitse grens. Enige nadeel zou kunnen zijn dat je de systeemtaal niet in het nederlands kunt instellen, alleen engels of duits. Voor mij geen probleem maar mocht je overwegen om er eentje te halen in duitsland hou hier dan wel rekening mee.

Erik

Het is wel leuk als je vertelt wat er dan zo leuk aan is.
Misschien ben je wel blij omdat hij niet van plastic is en is dat meteen je enige beoordelingsnorm, ik als buitenstaander kan dat niet beoordelen ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kornelis

#2
Daar heb je helemaal gelijk in ;)

't Is m'n eerste android telefoon en ten opzichte van iOS bevalt me vooral het feit dat je veel meer instellingsmogelijkheden hebt, je kunt de telefoon echt helemaal naar je eigen hand zetten. Vooral het gebruik kunnen maken van widgets miste ik toch wel bij Apple.

Nu over de One zelf, grootste pluspunt is voor mij het scherm. Helder zat, grote kijkhoek en gewoon natuurlijke kleuren. Ben geen fan van het scherm op de galaxy juist vanwege de onnatuurlijk felle kleuren. Moet nog aan de gang met foto en film dus daar kan ik nog niets over zeggen. Minpuntje vind ik de geluidskwaliteit van het bellen, had wel wat helderder gemogen, maar de verstaanbaarheid is top. De meegeleverde oordopjes zijn van heel redelijke kwaliteit, veel beter in elk geval dan de oordopjes van apple. Een handige feature wat ik echt ga gebruiken ook is de ingebouwde infrarood zender voor het zappen op je tv & decoder. Blinkfeed is leuk, gebruik het voor FB-updates, Tweakers en ANP nieuws, maar het is volstrekt willekeurig wat je wel en niet te zien krijgt.

Komende tijd maar es gaan spelen met de camera, volgens de vele reviews is het geen echte topper voor overdag vanwege het gebrek aan pixels (4MP) maar juist wel beter in minder goed verlichte situaties dan de meeste andere camera's in smartphones. Ben fervent concertbezoeker en daar wil ik 'm dan ook vooral voor gaan gebruiken. Voor overdag heb ik een leuke canon EOS dus vind ik het niet zo erg dat ie overdag (volgens de reviews) slechts 'gemiddeld' presteert. Maak me wel een beetje zorgen over de slechts 25,6 GB vrije opslagruimte (vooral als je filmt) maar via dropbox krijg je er 23 GB bij (1e 2 jaar gratis)

De stereo-speakertjes klinken voor een smartphone heel behoorlijk en kunnen best hard, en da's leuk, maar een nadeel vind ik dat ie niet echt zachtjes kan. Er zitten veels te weinig stapjes tussen max. en min. volume.

Hopelijk heb je hier iets meer aan Erik : - )

gast2018

Wat kost nou zo'n ding in Duitsland?

Kornelis

ik heb 'm bij de Mediamarkt in Lingen gehaald voor 599,-

john2910

Ik heb deze ook gepreordered..

Ik kom van een galaxy s3..

Ik twijfel nog wel een beetje omdat de camera minder is als de galaxy s3 en al helemaal de s4..
Maar voor de rest een top toestel...
Ook zit er een zeer goede opname microfoon in(mooi als je concerten filmt)

Als je wat fotos maakt overdag post er maar een paar als je wilt...Dan kan ik het nog goed overwegen omdat de wachtijd hier in nederland nog ongeveer 3 weken duurt...

Maar het lijkt me een top toestel...

LuPo

Wel vreemd dat ik vaak met de toptoestellen van tegenwoordig lees dat de belkwaliteit niet super is. Dan denk ik: waar is zo'n ding nou ook alweer primair voor bedoeld? :withstupid: :D

Kornelis


Kornelis

Quote from: LuPo on April 12, 2013, 22:55:52
Dan denk ik: waar is zo'n ding nou ook alweer primair voor bedoeld? :withstupid: :D

WAS  :angel:


Erik

Quote from: Kornelis on April 12, 2013, 18:39:53
Hopelijk heb je hier iets meer aan Erik : - )
Absoluut hier kan ik tenminste wat mee  :clapping:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Maro

Hoorde gisteren bij de KPN store dat ie in week 16 uitgeleverd gaat worden...precies de week dat ik 'over' mag.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Ik ga denk ik gebruik maken van de actie van T-Mobile 2 jaar abonnement voor 50% van de prijs met Galaxy S3 of Sony Xperia Z. Dan kies ik uiteraard de tweede. :)

Spekkie99

Quote from: LuPo on April 13, 2013, 08:12:22
Ik ga denk ik gebruik maken van de actie van T-Mobile 2 jaar abonnement voor 50% van de prijs met Galaxy S3 of Sony Xperia Z. Dan kies ik uiteraard de tweede. :)

Die heb ik pas ook afgesloten, I200  met 24 maanden 50% korting met een Z voor 5 tientjes.
Hier was de actie bij de nieuw geopende store in beverwijk.
Goede aanbieding en wilde ook principieel niet aan de toestellease, Hi kwam na 6 jaar klant met een slappe aanbieding.
Waar ga jij hem halen?

(mijn pa moet nog een nieuw abo)
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

LuPo

Quote from: Spekkie99 on April 13, 2013, 10:04:38
Die heb ik pas ook afgesloten, I200  met 24 maanden 50% korting met een Z voor 5 tientjes.
Hier was de actie bij de nieuw geopende store in beverwijk.
Goede aanbieding en wilde ook principieel niet aan de toestellease, Hi kwam na 6 jaar klant met een slappe aanbieding.
Waar ga jij hem halen?

(mijn pa moet nog een nieuw abo)

Ja precies, die aanbieding inderdaad. Deze week gaat er eentje open in Drachten. :)
Toestellease stuit mij ook tegen de borst.

Ghanzzzzz

Hoe is de camerakwaliteit dan met name met minder licht?
Mijn mijn One-X is het vrij kansloos om foto's te maken dan

Voor de rest supertevreden met de oudere One-x. Misschien ook wel erg plastic, maar hierdoor stukken minder breekbaar

Rha007

Zijn er ondertussen nog meer forum genoten die dit toestel hebben en hun ervaring willen delen?
Mijn abbo verloopt binnenkort en ben erg gecharmeerd van dit toestel.
Ik heb zelf nooit een htc toestel gehad en ben ook niet erg merk gebonden.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Kwabbernoot

Ik vraag mij af waarom iedereen altijd het nieuwste topmodel wil hebben (incl. mijzelf). Eigenlijk maak ik het voor mezelf onnodig duur. Alles wat ik met een mobiel doe, kon ook al op mijn Desire. Ik denk dat ik mijn One-X maar eens wat langer ga houden.

Over de One: een kameraad van mij heeft er één. Mooi apparaat en mooi snel. De kwaliteit van de foto's in het donker waren goed (tijdens nachtvissen gemaakt) net als de foto's binnen gemaakt. De foto's bij gewoon goed daglicht vond ik dan weer wat minder. Ik heb hem nog niet kunnen vergelijken met de Galaxy S4.

Groeten...

Rha007

Quote from: Kwabbernoot on May 31, 2013, 11:43:52
Ik vraag mij af waarom iedereen altijd het nieuwste topmodel wil hebben (incl. mijzelf). Eigenlijk maak ik het voor mezelf onnodig duur.

Terrechte vraag hoor. Ik zit ook naar de S3 te kijken (heb nu de S2) omdat deze gratis is, maar vanwege de looks en de behuizing gaat mijn voorkeur naar de One uit.

De camera functie bij slecht licht schijnt idd heel goed te zijn naar wat ik heb gelezen.
Misschien toch maar met een slaapzak voor een van de belcompany winkels liggen ivm vodafone actie, dan heb ik de One ook gratis  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Ghanzzzzz

Quote from: Kwabbernoot on May 31, 2013, 11:43:52
Ik vraag mij af waarom iedereen altijd het nieuwste topmodel wil hebben (incl. mijzelf). Eigenlijk maak ik het voor mezelf onnodig duur. Alles wat ik met een mobiel doe, kon ook al op mijn Desire. Ik denk dat ik mijn One-X maar eens wat langer ga houden.

Hahaha, dat vroeg ik mij eigenlijk ook af toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg.
Misschien iets sneller, scherper en stabieler, maar vond het geen wereldschokkende verbeteringen ten opzichte van mijn vorige Galaxy S1

Achteraf denk ik: misschien toch maar een jaartje sim-only

Kwabbernoot

Quote from: Ghanzzzzz on May 31, 2013, 14:55:13
Achteraf denk ik: misschien toch maar een jaartje sim-only

Dat denk ik altijd vooraf maar als het dan zover is ga ik toch weer voor het één of ander top apparaat. Vreemd.  :-\

Groeten...

Xander32

Ik ben dol op van die gasten die jaarlijks de nieuwste phone moeten hebben; graag neem ik hun afdankertje over voor een mooi prijsje, die is voor mij meer dan goed genoeg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rayz25

De microfoon mag toch ook wel een pluspuntje krijgen

Gewoon je tel uit het raam van de auto houden en filmen gewoon geen geruis.

Keihard de muziek met subwoofers aanzetten en filmen en gekraak gewoon helder geluid wouw
zoveel verschil dan met mijn oude HTC HD2

Maar de microfoon zat patent van nokia op en in de nieuwe telefoons mag die er niet meer inzitten.

Dus waarschijnlijk de eerste serie HTC one zijn de beste.