Te vaak schade geclaimd bij de verzekering?

Gestart door Dru, april 8, 2013, 20:37:56

Vorige topic - Volgende topic

Dru

We hebben bij Univé een superieur dekking zonder eigen risico.
Dit dekt alle schade binnenshuis ook door eigen toedoen.

Gisteren per mail heb ik een schade aangemeld. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat we al 3 keer in 2 jaar een schade hebben aangemeld.
Dit is volgens de desbetreffende mevrouw erg veel.

Nu kan ik een brief verwachten met een "waarschuwing" en dat ze kunnen overgaan op het beëindigen van deze verzekering. 
Ook melde ze mij dat ze het erg vreemd vond dat ik mijn eigen risico destijds heb afgekocht. Dit kon toen nog blijkbaar en nu niet meer, wat ik begreep van haar.  Gelukkig heb ik zwart op wit staan.

Mag dit zomaar? Wordt ik enigszins beschuldigd van fraude?

Ik kan hier niks over terug vinden in de algemene voorwaarden.

XanaduNL

Ik heb geen antwoord voor je, maar ik vraag me wel af hoeveel je ze tot nu toe ongeveer betaald hebt, en hoeveel je hebt gekregen. (eventueel in procenten als je dat liever hebt)

Peerless Monster

Lekker zijn die maatschappijen ook...
Lek in je dak van de buurman? Valt onder je eigen opstal.
Met toestemming van de buurman de bankschroef gebruiken en kapotmaken... Tsja je hebt toestemming, dus ben je niet meer aansprakelijk...

Ongein dat verzekeren... En nergens voor nodig...
Of toch wel als je per ongeluk je cola over de stereo van de buurman giet...
Of had je daar toestemming voor?

Belachelijke regels en waar ze plots vandaan komen?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

clockwork

Die mevrouw is waarschijnlijk ingehuurd om je te intimideren. Zo lang er geen sprake van moedwil is, kunnen ze je niets maken.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

alexander2

Procentueel gezien zal het teveel zijn en dit zal ertoe leiden dat je vriendelijk op zoek mag gaan naar een andere verzekeringsmaatschappij.
Je bent niet crimineel genoeg anders kreeg je nog korting.

Erik

Tijd geleden in mijn vorige huis. Bij buurman ingebroken verzekering heeft alles betaald. Half jaar later opnieuw ingebroken toen is hij uit de verzekering met een brief gegooid. Dat kon blijkbaar weet alleen niet of hij nog wel de schade heeft vergoed gekregen. Hij mocht wel naar een andere maar die was 10 x zo duur.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dru

Citaat van: clockwork op april  8, 2013, 21:02:13
Die mevrouw is waarschijnlijk ingehuurd om je te intimideren. Zo lang er geen sprake van moedwil is, kunnen ze je niets maken.

Dat is dus mijn vraag. Blijkbaar kunnen ze dus mijn verzekering een stap omlaag zetten, dat ik geen volle dekking meer heb?

Ik heb ook aangegeven, of ik deze claim nog wel willen laten doorgaan. Het is ook geen extreem groot bedrag en nog uit eigen zak te betalen. Echter vraag ik me dan af waarom ik die verzekering heb.

alexander2

Een verzekeringsmaatschappij kan en mag alles!
Het volgende probleem zou ik mij meer zorgen over maken en dat is dus deze:
Je zal een aanzienlijk hogere premie moeten gaan betalen omdat alle claims geregistreerd staan in een databank welke gretig wordt ingezien door je nieuwe aankomende verzekeringsmaatschappij.
Tevens zal je een vragenlijst moeten invullen waarin expliciet wordt gevraagd naar je claim gedrag.
In het kort je kan geen kant meer op.

Kjelt

Het lijkt wel een bank, ze lenen je een paraplu tot het gaat regenen, op dat moment willen ze hem meteen terug met achterstallige rente  ;)

Nahpets

Citaat van: alexander2 op april  8, 2013, 21:47:42
Tevens zal je een vragenlijst moeten invullen waarin expliciet wordt gevraagd naar je claim gedrag.
In het kort je kan geen kant meer op.

Hier nog zoiets. 11 jaar geleden kanker gehad. Overstappen van verzekering waar een gezondsheids/overlijdensrisico aan vast zit kan ik vergeten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jinsu

Citaat van: Dru op april  8, 2013, 21:41:01
Dat is dus mijn vraag. Blijkbaar kunnen ze dus mijn verzekering een stap omlaag zetten, dat ik geen volle dekking meer heb?

Ik heb ook aangegeven, of ik deze claim nog wel willen laten doorgaan. Het is ook geen extreem groot bedrag en nog uit eigen zak te betalen. Echter vraag ik me dan af waarom ik die verzekering heb.

Ze zullen je waarschijnlijk een voorstel doen om de premie en/of de voorwaarden te veranderen. Indien je het niet met deze veranderingen akkoord gaat kun jij de verzekering binnen een gestelde termijn opzeggen.

De reactie is redelijk normaal, uitkeringen kosten geld en iedere verzekeraar heeft een winstoogmerk ook Univé :devil: .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

twani

Citaat van: Nahpets op april  8, 2013, 21:55:12
Hier nog zoiets. 11 jaar geleden kanker gehad. Overstappen van verzekering waar een gezondsheids/overlijdensrisico aan vast zit kan ik vergeten.
Hetgeen iemand die is genezen van kanker absoluut niet meer van z'n voetstuk kan krijgen uiteraard ;)

Gr
Theo.

donaldk

Citaat van: Nahpets op april  8, 2013, 21:55:12

Nog wel een hypotheek kunnen krijgen, daar zit toch (bijna) standaard een eis tot overlijdensrisicoverzekering bij? Elk kwaaltje lijkt teveel.

Die uitingen van Univé zijn niet voor niets geanimeert, ofwel niet echt...

Centraal Behher Achmea maakt de laatste tijd ook veel TV reclame met zo'n all-risk verzekering, had er al zo'n gevoel bij. Dochtertjes* tekenen toch vaker dan driemaal per twee jaar buiten de lijntjes...

*Verwacht ik zo, heb ze immers niet.

Nahpets

Citaat van: donaldk op april  8, 2013, 22:50:35
Nog wel een hypotheek kunnen krijgen, daar zit toch (bijna) standaard een eis tot overlijdensrisicoverzekering bij? Elk kwaaltje lijkt teveel.
Bestaande hypotheek met overlijdensrisicoverzekering over laten zetten op het nieuwe huis. Extra hypotheek zonder verzekering, premie is simpelweg niet op te brengen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dru

Citaat van: donaldk op april  8, 2013, 22:50:35

Die uitingen van Univé zijn niet voor niets geanimeert, ofwel niet echt...

Centraal Behher Achmea maakt de laatste tijd ook veel TV reclame met zo'n all-risk verzekering, had er al zo'n gevoel bij. Dochtertjes* tekenen toch vaker dan driemaal per twee jaar buiten de lijntjes...

*Verwacht ik zo, heb ze immers niet.

Dat zei ik gister dus al aan de telefoon. Ik heb drie kinderen. En de twee keer (nu bijna drie keer) schade is door mijn eigen toedoen. Ongelukje zit soms echt in een klein hoekje.

alexander2

Kijk je tv dan word je overspoeld met commercials waar verzekeraars met veel plezier uitkeren niets is teveel.

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op april  9, 2013, 10:33:06
Kijk je tv dan word je overspoeld met commercials waar verzekeraars met veel plezier uitkeren niets is teveel.

En blije mountainbikende, parachutespringende, actieve vrouwen die hun periode hebben.....

Klacht met reactie
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Kjelt

Citaat van: Hanky Panky op april  9, 2013, 10:41:49
En blije mountainbikende, parachutespringende, actieve vrouwen die hun periode hebben..... 
kun je je daar ook al tegen verzekeren, of van verzekeren?  ;)

AbZ

Citaat van: Hanky Panky op april  9, 2013, 10:41:49

Klacht met reactie
Geweldige actie en reactie!  :worship:

Dru

Wat is dan wijsheid?

Eigenlijk absurd dat ik hier nog over moet nadenken. Ik heb schade, ik heb een verzekering en twijfelen of ik het wel of niet moet claimen.

Zojuist heb ik te horen gekregen dat de reparatiekosten hoger zullen zijn dan vervanging van het apparaat.

Dus zit nog steeds met de vraag: ben ik mijn all risk verzekering kwijt als ik dit claim?
Maar dat zou betekenen dat ik nooit meer iets kan claimen of pas weer over een paar jaar?

alexander2

Citaat van: Dru op april  9, 2013, 14:57:11
Wat is dan wijsheid?

Eigenlijk absurd dat ik hier nog over moet nadenken. Ik heb schade, ik heb een verzekering en twijfelen of ik het wel of niet moet claimen.

Zojuist heb ik te horen gekregen dat de reparatiekosten hoger zullen zijn dan vervanging van het apparaat.

Dus zit nog steeds met de vraag: ben ik mijn all risk verzekering kwijt als ik dit claim?
Maar dat zou betekenen dat ik nooit meer iets kan claimen of pas weer over een paar jaar?

Ik zou er een telefoontje aan wagen en vragen wat nu eigenlijk de bedoeling is.

botsen

Citaat van: Dru op april  9, 2013, 14:57:11

Gewoon claimes. Hier heb je een verzekering voor, en je bent toch te goeder trouw?

alexander2

Citaat van: botsen op april  9, 2013, 15:18:03
Gewoon claimes. Hier heb je een verzekering voor, en je bent toch te goeder trouw?

Heb je zijn openingspost wel gelezen. :D

botsen

Citaat van: alexander2 op april  9, 2013, 15:27:34
Heb je zijn openingspost wel gelezen. :D

Ja.
Met een verzekering koop je onzekerheden af. De dame van de verzekering suggereert min of dat er sprake is/kan zijn van fraude. Zeer laakbaar wat mij betreft. Ook al gebeurt frauderen vaak, je keert als verzekeraar gewoon uit OF je meldt de verzekerde dat je niet uitkeert vanwege of een onderzoek start naar fraude.

botsen

En als je meer hebt geclaimd dan betaald, dan is de verzekering een goede koop geweest.

Dat er een verband is tussen mensen die veel claimen en fraude zal best, maar het een is niet het ander