Zoekende naar een opvolger voor mijn Cambridge dacmagic 100

Gestart door flashover, april 4, 2013, 00:46:48

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: flashover op april 10, 2013, 15:29:38

cd's kwamen tot leven met de Antelope Zodiac

Ik zou wat langer luisteren om te ervaren of er aangenaam samenleven mee mogelijk is ;)

flashover

De Antelope kan ik thuis beluisteren,.. ik krijg er een nieuwe 5 meter mini usb AQ Carbon bij!
(dus mijn 5 meter AQ Carbon a-b zou ik kunnen verkopen voor een mooie prijs en dat geld erbij kunnen leggen voor de mooie AQ Coffee)
oeps,.... geen kabeldiscussies svp...

En als klap op de vuurpijl een super mooie scherpe prijs en een zeer knappe service.

Ik heb ze beluisterd op een tweeweg systeem Diapson en herkende onmiddellijk het geluid met/van mijn eigen dac,..

Geloof me wat er niet in zit (dac) komt ook met de mooiste speaker niet tot leven.
Wij hebben 'n stuk of negen dac's beluisterd en wij hebben een voorstelling van geluid en die kriebel kwam zeer zeker met de Antelope  :satisfied:

Denk maar dat we de Antelope thuis laten komen om te testen!

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Deleted Member 2

quattronl

Remember dat ook een DAC moet inspelen. Ik hoop dat je thuis een ingespeelde krijgt...
En luister een tijd met DAC, daarna weer even zonder en dan weer een paar dagen met. Zo zullen de (kleine) verschillen gaan opvallen.
Luister ook op een rustig moment. Na een zware werkdag luister je anders/komt het anders binnen dan op een relaxte zondag.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

AbZ

Als het bij aflevering niet goed is, niet wachten maar zsm terugbrengen.
Je gaat toch niet wachten/wennen tot het nog wat wordt?   :dozingoff:
Als het niet of nauwelijks te horen is, dan is het minder van invloed dan je bloeddruk...

flashover

;)  dank jullie wel voor de felicitaties voor de keuze die wij hebben gemaakt,... hahaha!

Inspelen is mij bekend,..

Hebben jullie de Antelope Zodiac al eens serieus beluisterd?,... jullie klinken niet echt positief over deze dac
terwijl wij juist deze van alle dac's die wij vandaag beluisterd hebben met kop en schouders erboven uit vonden komen qua prestaties  ;D

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

AbZ

Volgens mij is Nahpets de enige hier die Zodiac goed kent.  Hij kan voor zichzelf spreken maar ik dacht dat hij er zeer positief over was.  Ik vind het veel geld voor een dac maar heb 'm niet gehoord en dat doet er ook niet toe.  Als jullie hem goed vinden en het kan eraf, wat let je?  Anderen zouden met die koop een echtscheiding riskeren  :D

Inspelen vind ik wel zeer dubieus omdat zo'n product gewoon goed moet zijn als je het koopt.

flashover

ik ga mijn vrouw ook pas vertellen dat we dit jaar niet op vakantie gaan nadat de dac binnen is  :clapping:

twani

Citaat van: flashover op april 10, 2013, 23:04:40
ik ga mijn vrouw ook pas vertellen dat we dit jaar niet op vakantie gaan nadat de dac binnen is  :clapping:
Ook Antelope dacs staan vaak vrij vlot alweer te koop. Klinken zonder Voltikus nogal (best wel behoorlijk) dunnetjes. Heb er zelf serieus naar gekeken maar de vele mindere (gematigt enthousiaste) reviews hebben me toch een beetje weerhouden...

Deleted Member 2

Citaat van: flashover op april 10, 2013, 22:50:52
;)  dank jullie wel voor de felicitaties voor de keuze die wij hebben gemaakt,... hahaha!

Hebben jullie de Antelope Zodiac al eens serieus beluisterd?,... jullie klinken niet echt positief over deze dac
terwijl wij juist deze van alle dac's die wij vandaag beluisterd hebben met kop en schouders erboven uit vonden komen qua prestaties  ;D

Klinkt erg kil / klinisch / kaal. Misschien ben ik te veel verwend door het aangename ruimtelijke, preciese, gedetailleerde, muziekale van de Metrum Octave zonder usb ;D.

Sterkte

erik s.

mocht je de Nuwave thuis willen proberen, hoor ik het wel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: twani op april 10, 2013, 23:24:56
Ook Antelope dacs staan vaak vrij vlot alweer te koop. Klinken zonder Voltikus nogal (best wel behoorlijk) dunnetjes. Heb er zelf serieus naar gekeken maar de vele mindere (gematigt enthousiaste) reviews hebben me toch een beetje weerhouden...
Grote merken staan vaak in de verkoop omdat er meer verkocht worden
en de kleinere trekken een publiek dat sowieso vaker wisselt.
Valt niet zo gek veel uit op te maken denk ik.

Citaat van: Onder013 op april 10, 2013, 23:30:52
Klinkt erg kil / klinisch / kaal. Misschien ben ik te veel verwend door het aangename ruimtelijke, preciese, gedetailleerde, muziekale van de Metrum Octave zonder usb ;D.

Sterkte
Kinderachtig.  Klinisch wordt doorgaans gezegd
door mensen wier muzieksmaak juist niet gebaat is bij precisie in de weergave  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april 10, 2013, 23:36:41
Kinderachtig.  Klinisch wordt doorgaans gezegd
door mensen wier muzieksmaak juist niet gebaat is bij precisie in de weergave  ;)

Klopt. Hoor je al de door Horowitz gemaakte fouten niet zo erg. :wacko:

AbZ

LoL  ;D  maar je had dus eigenlijk niets op de Zodiac aan te merken
behalve dat jouw muziek nog muzikaal gemaakt moest worden met een dac?

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april 10, 2013, 23:49:12
LoL  ;D  maar je had dus eigenlijk niets op de Zodiac aan te merken
behalve dat jouw muziek nog muzikaal gemaakt moest worden met een dac?

Verkeerde conclusie. Ik heb Horowitz nog nooit bezig gezien met een dac.

AbZ

Citaat van: Onder013 op april 10, 2013, 23:52:33
Verkeerde conclusie. Ik heb Horowitz nog nooit bezig gezien met een dac.
Heeft ie ook niet nodig dacht ik zo.

Deleted Member 2

AbZ

Citaat van: Onder013 op april 11, 2013, 00:00:32
dus?
Gaat lekker zo, welterusten  ;D 
Heb er trouwens een leuke phono pre bij, maar daar komen we elders op terug  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april 11, 2013, 00:04:00
Gaat lekker zo, welterusten  ;D 
Heb er trouwens een leuke phono pre bij, maar daar komen we elders op terug  ;)

slaap lekker Ab. Ik ga nog een plaatje draaien: Horowitz ;D

Ben benieuwd naar je phono pre.

AbZ

Ok, valt wellicht mee met de muzieksmaak... 
of als ie weer Chopin speelt ben je iig snel onder zeil  :sleepy:

Deleted Member 2

Citaat van: flashover op april 10, 2013, 23:04:40

Geniet van de dac van je keuze. Het is nogal een kwestie van persoonlijke voorkeur en het passen in het totaal van je set.

Isflicka

Citaat van: flashover op april 10, 2013, 22:50:52

Ja, ik heb de Zodiac staan en ik gebruik hem voornamelijk voor live opnames juist vanwege het bijzondere karakter van deze DAC. Eigenlijk is je zoektocht naar een DAC nu pas begonnen want de andere merken en types die je noemt hebben een heel ander karakter maar ze zitten wel allemaal ongeveer in dezelfde hoek. Zoals Onder013 al heeft voorgesteld zou je een keer een Metrum kunnen gaan luisteren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

flashover

twani

AbZ

Hij realiseerde zich plotseling dat het overeenkomsten had met een kabeldiscussie?

Of gewoon tevreden?