Zoekende naar een opvolger voor mijn Cambridge dacmagic 100

Gestart door flashover, april 4, 2013, 00:46:48

Vorige topic - Volgende topic

flashover

kijk,... via jouw aanbeveling shiit, kom ik op een dealer die verschillende merken levert waaronder ook de Burson die ik graag wil horen.
dus ik ga morgen maar eens bellen of ik kan komen luisteren..... het zal waarschijnlijk een ritje Bleiswijk worden

in het topic zie ik ook een sponsor uit Hilversum?... deze is wel heel erg dichtbij voor mij ook daar zou ik even kunnen vragen wat ze hebben staan!

Ik zal hoogst waarschijnlijk toch zelf moeten gaan beoordelen wat ik lekker vind klinken,...

Zonder dac naar dac was (vond ik) een grote stap,.. nu kijken of ik een nog grotere stap kan maken!

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

flashover

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 11:09:52
Van de opties die al genoemd zijn is de MF M1 DAC de enige die op de vraag aansluit
(en de Burson genoemd door de TS zelf).  Als je een dac/streamer binnen budget wil hebben
dan kan je ook aan de Cambrdige Audio StreamMagic denken.

http://www.cambridgeaudio.com/products/stream-magic-6-upsampling-network-music-player

Kan je mij uitleggen waarom je zo zeker bent over de MF M1 Dac?
ik lees dat hij wat frisser zou klinken dan de dacmagic...  voor 549,- ?

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Deleted Member 2

Citaat van: flashover op april  4, 2013, 23:07:45

Als je gaat luisteren met de door jou opgestelde eisen waaraan die dac moet voldoen denk ik dat het geen succes wordt.

flashover

AbZ

Citaat van: flashover op april  4, 2013, 23:07:45

Het stond er voorzichtig ("van de genoemde opties"). 
Niet mijn keuze, al schijnt de MF een goede dac te zijn. 

Ik zou voor de Teac gaan (denk dat de rest in deze prijsklasse daar niet eens in de buurt komt)
maar ik ga niet doen alsof ik weet wat voor jou het beste is.

Deleted Member 2

Citaat van: flashover op april  4, 2013, 23:18:16
hahaha,... jij moet het weer verpesten!  ;D

Altijd tot je dienst ;D

Ik zou zeggen: ga lekker luisteren en oordeel

flashover

Dacht er makkelijk vanaf te gaan komen,... ik ga wat dac's in de duurdere prijsklasse beluisteren!

Uiteraard zal ik beschrijven wat ik ben tegengekomen....

:clapping: bedankt voor jullie input voor zover!

AbZ

Dan is die PS Audio die erik noemde misschien ook interessant (ziet er iig goed uit) maar ik zou niet teveel op prijs classificeren.  Simpele feiten als schaalgrootte in productie (not to mention marketing, positionering) maken dat sommige dacs verhoudingsgewijs veel duurder zijn.  Daarnaast ben je nog niet erg specifiek over wat je aan features wil hebben.

flashover

Features?...  ???

ik prefereer een "wijd" en open geluid,.. mooi los! en wil voorbij mijn cd speler komen in prestatie!
ik speel tegenwoordig via mijn iMac / iTunes  (met PureMusic als mijn beste programma, door mij verkozen boven Amarra Symphonie)
via 5 meter Audioquest Carbon usb naar mijn DAC  /  versterker Pioneer ax-10 en soms mijn Lineair Acoustic monoblokken)

had voor 5 weken geleden niet eens gehoord van een dac,.. om tussen de computer te gaan plaatsen  :blush:

nu verslaafd aan beter geluid en er hoeft geen hoofdtelefoon aansluiting op te zitten,.. afstandsbediening is niet nodig,..

over de technische aspecten weet ik sowieso redelijk weinig,.. asynchroon heb ik wel eens gelezen, maar wat dat allemaal is???
ik lees over Burson dat de uitgangsversterking weer bijzonder is.....

maar ik ben een beetje een zeurpiet in geluid,.. kan best zo af en toe slecht keuzes maken omdat het vaker voorkomt dat het thuis anders klinkt als in zo'n winkel..

gaat dat bij jullie allemaal veel makkelijker?  ;)

(als ik via mijn cd speler de cd van Roger Waters "Amused to Dead" opzet vliegen de geluiden en effecten door mijn huiskamer en spetteren mijn speakers, via de computer klinkt het mooi, heel erg mooi zelfs maar de effecten blijven een stuk achter! snap je mij?..... beetje te "tam")

AbZ

Citaat van: flashover op april  5, 2013, 00:22:59
Features?...  ???
Aansluitingen en allerlei andere technische dingen en mogelijkheden.

Citaat van: flashover op april  5, 2013, 00:22:59er hoeft geen hoofdtelefoon aansluiting op te zitten,.. afstandsbediening is niet nodig,..
Dat kan je dan wegstrepen maar het is handiger om te zeggen om wat je wel wil. 
Misschien alleen usb ingang en audio uitgang naar versterker?

Qua klank is het lastiger om het zo even op te noemen en dan te vinden.

Citaat van: flashover op april  5, 2013, 00:22:59gaat dat bij jullie allemaal veel makkelijker?
Nee...  hoewel dat ook van eisen/verwachtingen en budget afhangt.

Midstar

Als je afspelen via de PC prefereert, zou ik in ieder geval voor Asynchroon gaan, (kan de dure Audioquest kabel er ook uit ;) )

Lees je anders even in over de voordelen van Asynchroon, het heeft zo wie zo geen zin om hier een dure kabel aan te hangen.

Het is niet zo dat een veel duurdere dac voor ieder beter zal klinken, het is maar net welke je hoort/probeert die doet wat je wil,
dit kan net zo goed een dac van 350,- zijn.

flashover

discussies over kabels ga ik tegenwoordig liever uit de weg  :-X

Heb vandaag eens een rondje gebeld en heb verschillende types aan verkopende partijen aan de lijn gehad,..
er zat 'n importeur bij (die niets afkraakte) en enthousiast mij geprobeerd heeft wat over dac's en hun eigenschappen te verduidelijken!
en zeer zeker alle tijd voor mij nam,... zo'n gesprek wat eindigde met een rood en warm oor hahaha...

mij ook een adres heeft aangegeven bij een van zijn dealers waar de dac's naast elkaar beluisterd kunnen gaan worden...

op mijn lijstje staan vooralsnog

Shiit
Teac
Burson
Antelope zodiac

En,... wat ik maar tegen kom in mijn zoektocht  ;)

Deleted Member 2

Als tip: dac's zonder usb hoef je niet per se uit te sluiten. Als de klank je aan staat, kan je altijd nog zoiets als een V-link er bij nemen om usb mogelijk te maken.

Succes op je zoektocht

Nahpets

Of een M2Tech hiFace. Of een....

De goedkoopste Zodiac is overigens 1600 EUR nieuw.

(En mijn top-of-the-line Zodiac Gold met Voltikus voeding staat te koop voor een klein beetje meer   :D)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

En met die 1600 EUR zit je ook vlak bij de Meridian MC200 die BB&G te koop heeft staan. Vreselijk mooie bediening (helaas qua  geluidskwaliteit bleef die een beetje achter bij mijn Zodiac).
I love everybody!
some I love to avoid,

Maro

Citaat van: Nahpets op april  5, 2013, 19:38:05
En met die 1600 EUR zit je ook vlak bij de Meridian MC200 die BB&G te koop heeft staan. Vreselijk mooie bediening (helaas qua  geluidskwaliteit bleef die een beetje achter bij mijn Zodiac).

Wat natuurlijk weer als ' subjectief ' kan worden afgedaan. Anders koop je de Meridian en sluit je die aan op een Zodiac.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

twani

Zojuist de mega Dactest gelezen in mijn Duitse lijfblad "stereo". Met oa de nieuwe Nuwave dac, en de Belcanto maar ook een of ander chinese prul van 33 euro.

De conclusie luidde....................................................dat de verschillen in moderne dacs toch maar zo verdomd klein zijn :nopompom:

AbZ

Citaat van: twani op april  5, 2013, 22:03:35
Zojuist de mega Dactest gelezen in mijn Duitse lijfblad "stereo". Met oa de nieuwe Nuwave dac, en de Belcanto maar ook een of ander chinese prul van 33 euro.

De conclusie luidde....................................................dat de verschillen in moderne dacs toch maar zo verdomd klein zijn :nopompom:
Kijk de bladen vertellen dus niet altijd onzin  :thumbs-up:

Cookymonster

Ik had een Cambridge  Audio Dacmagic.
Heb hem nog steeds. Maar daarnaast nog een Ayre QB-9 gekocht aangezien ik iets vreesde te missen.
Ik kan ze nu naast mekaar laten spelen.
OK, er is een verschil.  Maar dan ... nuance... luister je op die manier naar muziek ?
Om nu te zeggen dat je iets fundamenteels mist met de Dacmagic  :nowink:
Vorige twee postst slaan m.i. nagel op de kop.

AbZ

Als ik hierbij nuances of kwaliteitsverschillen meen te horen vind ik ze ook moeilijk te duiden/evalueren.
Niet storend overigens.  Ze zijn er wel maar het is gewoon lang niet altijd zo dramatisch.
Vind het ook leuk om een dac onder meer op bouw en specs te kiezen.

Gebruiker 003

Kleine verschillen kunnen soms wel relevant zijn en dat zal voor wat betreft DAC's echt niet zo zitten in zaken als details die je extra hoort of wijzigingen in het frequentie spectrum. Zo kan een erg goede DAC meer gemak laten horen, bijvoorbeeld doordat instrumenten minder samenkleven in "het midden" en er meer lucht komt in de weergave. Daardoor boeit het meer en luistert het plezieriger. Ik denk wel dat je flink extra moet investeren in een compromisloze DAC om verschillen te kunnen vaststellen die er toe doen.

machinist