Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Dat was één van de snelste aankopen ooit. Nou moet ik wel zeggen dat dat komt, omdat Linda mee was. Ik stond namelijk net op het punt de 32 verschillende wekkerradio's in de Kijkshop onderling te gaan vergelijken. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

 :)

Maar een goed nummer, welke mij pakt, welke een bepaald gevoel en/of een bepaalde herinnering oproept, zal dat ook doen komende vanuit die wekkerradio. Daarbij zijn veel meer mijn gemoedstoestand en de situatie van invloed dan de geluidsbron.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: garmtz op april  8, 2015, 11:34:52
Dat lijkt mij toch echt een geval van 'ontkoppeling'.
::)

Dempen is reduceren, niet ontnemen.
Daarnaast afhankelijk van temp en massa waardoor deze een variabele afstemming kent. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 12:50:01
::)

Dempen is reduceren, niet ontnemen.
Daarnaast afhankelijk van temp en massa waardoor deze een variabele afstemming kent. ;)

massa is constant en de temperatuurcoëfficiënt bij kamertemperatuur is bekend en verwaarloosbaar klein.

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op april  9, 2015, 12:58:44
massa is constant en de temperatuurcoëfficiënt bij kamertemperatuur is bekend en verwaarloosbaar klein.
Elastomers zijn best actief te noemen van 15 tot 25 grd....

Ik zou, naar gelang van deze functie d.m.v. mijn element en zijn weergave, je binnen +/-2 grd uitsluitsel kunnen geven.
To stay on the safe side ;D   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 13:29:46
Elastomers zijn best actief te noemen van 15 tot 25 grd....

Ik zou, naar gelang van deze functie d.m.v. mijn element en zijn weergave, je binnen +/-2 grd uitsluitsel kunnen geven.
To stay on the safe side ;D

Er zit ook nog vloerverwarming in de granieten tegels.... 8)

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april  9, 2015, 07:16:43
:)

Maar een goed nummer, welke mij pakt, welke een bepaald gevoel en/of een bepaalde herinnering oproept, zal dat ook doen komende vanuit die wekkerradio. Daarbij zijn veel meer mijn gemoedstoestand en de situatie van invloed dan de geluidsbron.
Dat dacht ik dus ook altijd en ten dele is dat waar. Bij voor mij goede weergave Is het aantal keren dat ik daadwerkelijk betrokken raak bij de muziek groter dan bij een voor mij mindere weergave. De ervaring met CH Precision is daar een goed voorbeeld van. Daar was de reproduceerbaarheid van betrokkenheid erg groot bij.
Dus mijn interne factoren hebben invloed op de beleving van muziek, maar een goede weergave heeft ook invloed op mijn interne factoren. Denk bijvoorbeeld ook eens aan dancemuziek waarbij je in een trance kan raken.
Het is tweerichtingsverkeer bedoel ik er maar mee te zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op april  9, 2015, 07:00:30
Dat was één van de snelste aankopen ooit. Nou moet ik wel zeggen dat dat komt, omdat Linda mee was. Ik stond namelijk net op het punt de 32 verschillende wekkerradio's in de Kijkshop onderling te gaan vergelijken. :happy:
:laugh:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Haha, dat liedje moest ik hier maar niet meer draaien. ;D
Wel een mooie stem heeft die Frank!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april 10, 2015, 08:54:47
Haha, dat liedje moest ik hier maar niet meer draaien. ;D
Wel een mooie stem heeft die Frank!

klopt, soms wel lastig verstaanbaar dat Brabantse/Limburgse gemompel :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

raindog

Citaat van: LPlover op april 10, 2015, 09:13:12
klopt, soms wel lastig verstaanbaar dat Brabantse/Limburgse gemompel :D

Knap dat je daar Brabants of Limburgs in hoort. Volgens mij komt Frankie toch echt wel uit Nijmegen hoor..  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april 10, 2015, 09:13:12
klopt, soms wel lastig verstaanbaar dat Brabantse/Limburgse gemompel :D
Soms wel ja, andersom zal plat Haags voor anderen weer totaal onbegrijpelijk zijn.

Citaat van: raindog op april 10, 2015, 09:17:35
Knap dat je daar Brabants of Limburgs in hoort. Volgens mij komt Frankie toch echt wel uit Nijmegen hoor..  ;D
Dat ook. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op april  8, 2015, 20:51:21
Sjonge...

En dan luister je naar Don't give up van Peter Gabriel en Kate Bush. Moest aan een dierbare denken die binnen afzienbare tijd haar man gaat verliezen. De tranen stonden in mijn ogen.

Al het audiofiele geneuzel over matten, ondergronden en allerlei vergelijkingen ten spijt, dat kan muziek via de Garrard met me doen.

^^
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2015, 19:35:34


Tip: doe over de fingerlift van de headshell een stukje ventielslang. Daarna (eventueel) de balans en de VTF meten en bijstellen. Het dempt de resonantie van dat dunne materiaal.

ajbeefde

Citaat van: Onder013 op april 11, 2015, 08:53:32
Tip: doe over de fingerlift van de headshell een stukje ventielslang. Daarna (eventueel) de balans en de VTF meten en bijstellen. Het dempt de resonantie van dat dunne materiaal.

Bas, dan wel de echte. Simson geeft minder last op lekkage  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted Member 2

Nog altijd waardevolle inhoudelijke bijdragen van de inwoner van Eefde die het mensen niet gunt om een kaartje te leggen in het top2000 café.

ajbeefde

Citaat van: Onder013 op april 11, 2015, 11:17:46
Nog altijd waardevolle inhoudelijke bijdragen van de inwoner van Eefde die het mensen niet gunt om een kaartje te leggen in het top2000 café.

Waren jullie dat?  lachen dat je zo naam kan maken  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted Member 2


chansig

Bas een DT, Maz straks zijn droomspeaker, Frank2 zijn topic dicht...het is nu a een memorabel jaar. :D

G Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op april 11, 2015, 11:45:59
Bas een DT, Maz straks zijn droomspeaker, Frank2 zijn topic dicht...het is nu a een memorabel jaar. :D

G Hans

Je vergeet nog een ding.....je vriend J  :D

ajbeefde

Citaat van: chansig op april 11, 2015, 11:45:59
Bas een DT, Maz straks zijn droomspeaker, Frank2 zijn topic dicht...het is nu a een memorabel jaar. :D

G Hans

Alvast dit jaar gaan reserveren in http://www.entoen.nu/  ? ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Citaat van: lynch1979 op april 11, 2015, 11:47:28
Je vergeet nog een ding.....je vriend J  :D

Daar ben ik een hele rare in maar ik wil geen vrienden met een J. Rare afwijking...sorry.

Door met de DT van Bas dan maar weer...voordat het echt gierend uit de offtopic klauwen loopt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op april 11, 2015, 11:52:28
Daar ben ik een hele rare in maar ik wil geen vrienden met een J. Rare afwijking...sorry.

Door met de DT van Bas dan maar weer...voordat het echt gierend uit de offtopic klauwen loopt.

Gr Hans

Jij een raar?
Is mij nog nooit eerder opgevallen, zal er eens op gaan letten, mocht je raar doen dan zal ik je erop wijzen.

Maar inderdaad maar weer ontopic.....

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op april 11, 2015, 08:53:32
Tip: doe over de fingerlift van de headshell een stukje ventielslang. Daarna (eventueel) de balans en de VTF meten en bijstellen. Het dempt de resonantie van dat dunne materiaal.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ben een a-techneut hè? De fingerlift trilt inderdaad "behoorlijk" als de naald in de groef zit.
Een ander opvallend iets vind ik het geluid dat alleen het element maakt als de versterker verder niets versterkt (op een andere ingang of uit). De hoge tonen en het ritme kan ik op mijn bank volgen, geinig!

Citaat van: chansig op april 11, 2015, 11:45:59
Bas een DT, Maz straks zijn droomspeaker, Frank2 zijn topic dicht...het is nu a een memorabel jaar. :D

G Hans
Hoog tijd om weer eens iets nieuws te gaan zoeken dus. :D

Citaat van: ajbeefde op april 11, 2015, 11:48:57
Alvast dit jaar gaan reserveren in http://www.entoen.nu/  ? ;)
Ik heb Han van Bree al aan de lijn gehad, komt helemaal goed! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten