Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Ik weet wel dat je nu ook naar muziek luistert, maar je hebt toch al een hoop platen liggen die je wil draaien ook? Al die tijd en energie die je in jouw zoektocht steekt, had je evengoed thuis kunnen genieten van een plaatje. Maar dat is hoe ik het zie, ik zit liever thuis te genieten van mijn muziek dan bij een dealer op een set die toch niet de mijne is.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Gedeeltelijk wel ja. Zoals wel vaker heb ik echter zoveel geduld dat ik kan wachten met het kopen van hetgeen waar ik het meeste voldoening uit haal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Citaat van: Jumping Jack op maart 31, 2015, 10:18:34
Al die tijd en energie die je in jouw zoektocht steekt, had je evengoed thuis kunnen genieten van een plaatje.

Beetje flauwe opmerking. Dat verwijt kun je namelijk aan een ieder maken die hier actief is op het forum. De ene hobby sluit de andere niet uit en ik heb toch werkelijk het idee dat Bas plezier heeft in zijn zoektocht.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op maart 31, 2015, 20:21:51
Beetje flauwe opmerking. Dat verwijt kun je namelijk aan een ieder maken die hier actief is op het forum. De ene hobby sluit de andere niet uit en ik heb toch werkelijk het idee dat Bas plezier heeft in zijn zoektocht.
Och, ik kan het wel plaatsen. Van zowel de muziek die ik via cd, streaming en koptelefoon geniet ik intens als van mijn zoektocht. Ik zie het ontbreken van een draaitafel niet als een gemis, maar als hij er straks is als een aanwinst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Je moet de huid nog niet verkopen voordat de beer verkocht is. Maar... Onder enig voorbehoud ben ik binnenkort de bezitter van een Garrard 301 grease bearing met SMS 3012 en Denon 301!

Ik ga wel eerst luisteren en nu komt mijn vraag aan één van jullie. Wie zou er met mij mee willen? Voor een gedeelte is het praktisch, de auto in moet wel lukken met hulp van de verkoper, maar eruit en in mijn appartement wordt een ander verhaal. Verder vind ik het ook wel fijn om iemand mee te nemen met verstand van zaken. En tot slot vind ik het gewoon gezellig.
Morgen zou al een optie zijn, maar is misschien wat kort dag en daarbij is het paasweekend. Uiteraard zorg ik voor het vervoer en de innerlijke mens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

 :clapping: :pompom: :clapping:

Het is dat ik echt geen tijd heb, anders was ik er graag bij geweest (zodat je niet kan terugkrabbelen  :D).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april  3, 2015, 11:48:52
:clapping: :pompom: :clapping:

Het is dat ik echt geen tijd heb, anders was ik er graag bij geweest (zodat je niet kan terugkrabbelen  :D).
Oh God, met die reden heb ik dadelijk een hele afvaardiging mee. :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Mooi,naar Ronald?
Hoe en wanneer gaan we dat doen.
We wonen nogal ver uit elkaar.
Verder per pb lijkt mij.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op april  3, 2015, 14:04:35
Mooi,naar Ronald?
Hoe en wanneer gaan we dat doen.
We wonen nogal ver uit elkaar.
Verder per pb lijkt mij.
Reistijd (naar jou, naar Ronald en weer terug) is het grootste struikelblok, maar ik heb je PM beantwoord.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Jajajaja bijna een platenspeler! Goed nieuws Bas. Ik over twee uurtjes 2,5 week naar Azie. Alleen had je weinig aan me gehad, want echt verstand van platenspelers heb ik ook niet [emoji3]. Succes daar Bas!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op april  3, 2015, 17:12:23
Jajajaja bijna een platenspeler! Goed nieuws Bas. Ik over twee uurtjes 2,5 week naar Azie. Alleen had je weinig aan me gehad, want echt verstand van platenspelers heb ik ook niet [emoji3]. Succes daar Bas!
Gaaf man! Veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, morgen gaan Groovy en ik naar Noord-Holland om de Garrard te beluisteren en hopelijk op te halen. Groovy helpt me daarna met het opstellen en installeren van de draaitafel bij mij thuis. Dat wordt lekker dromen! Of niet... :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Laat het een droom zijn die uitkomt :)
Dat word een leuke dag.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Dirk

have fun morgen !
ik had anders ook wel tijd & zin om te rijden, maar aan Peter heb je absoluut een topper vwb parate kennis van de Garrard  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op april  3, 2015, 19:01:06
Laat het een droom zijn die uitkomt :)
Dat word een leuke dag.
Dat wordt het zeker! Wel raar hoor, komt er zo maar een einde aan de zoektocht. Gek, maar leuk gevoel.

Citaat van: Dynky op april  3, 2015, 20:12:10
have fun morgen !
ik had anders ook wel tijd & zin om te rijden, maar aan Peter heb je absoluut een topper vwb parate kennis van de Garrard  ;)
Dank je Dirk, dat waardeer ik. Binnenkort, nou ja, wil ik wel weer een mini M&G doen als de Garrard er staat. De nou ja slaat op de aankomende, drukke periode met bekerfinale, competitiedagen en interlands. Maar ik ga zeker een M&G houden!

Citaat van: Jumping Jack op april  3, 2015, 20:40:39
Mooi geregeld!  :thumbs-up:
Absoluut. Ik vind het ook erg leuk dat Groovy meegaat. Degene die me hartelijk welkom heette en haast bedeesd de Garrard liet horen. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

roeleken

he goed nieuws, plaatjes draaien gaat je  een extra dimensie geven aan je hifi-beleven.  Hele albums draaien, op rommelmarkten hoef je je ook niet meer af te vragen waar je naar moet zoeken en straks snuffelen in de platenzaken  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: holco op april  3, 2015, 21:46:48
Succes morgen, altijd leuk dat soort tripjes ;)
Zeker, ik ben benieuwd. Uit het contact met de verkoper blijkt wel dat hij een verzamelaar is. Genoeg moois te zien dus morgen.

Citaat van: Valkyrie op april  3, 2015, 21:47:12
Veel plezier Bas! :pompom:
Dank je! Wij moeten ook nog eens afspreken om bij elkaar te gaan luisteren...

Citaat van: roeleken op april  3, 2015, 21:51:39
he goed nieuws, plaatjes draaien gaat je  een extra dimensie geven aan je hifi-beleven.  Hele albums draaien, op rommelmarkten hoef je je ook niet meer af te vragen waar je naar moet zoeken en straks snuffelen in de platenzaken  ;D
Dat laatste deed ik al. Heb zelfs al een platenwasmachine. ;D Hele albums draaien deed ik ook al, maar een draaitafel eist nog meer je aandacht op. En daar is het me allemaal om te doen, me totaal onderdompelen in een muzikaal bad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pietjepc

Lekker dromen straks en voor morgen heel veel plezier toegewenst!

roeleken

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2015, 21:57:20
Hele albums draaien deed ik ook al, maar een draaitafel eist nog meer je aandacht op. En daar is het me allemaal om te doen, me totaal onderdompelen in een muzikaal bad.

haha, maar het mooie is dat je op de bank zit en voorheen nog wel 'ns dacht  ''mmm, dit vind ik een minder nummer, op naar de volgende''  Terwijl dit soms de nummers blijken te zijn die juist het meest beklijven.  Afijn dat is mij toch al een paar keer overkomen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: roeleken op april  3, 2015, 22:06:20

haha, maar het mooie is dat je op de bank zit en voorheen nog wel 'ns dacht  ''mmm, dit vind ik een minder nummer, op naar de volgende''  Terwijl dit soms de nummers blijken te zijn die juist het meest beklijven.  Afijn dat is mij toch al een paar keer overkomen.
Helemaal mee eens. Enige nadeel van een draaitafel is dat je in een album even moet opstaan en wisselen. Dat haalt je uit de flow, maar die is dan weer groter dan met cd of streaming.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2015, 22:32:57
Helemaal mee eens. Enige nadeel van een draaitafel is dat je in een album even moet opstaan en wisselen. Dat haalt je uit de flow, maar die is dan weer groter dan met cd of streaming.
all part of the ritual, en een beetje lichaamsbeweging is niet verkeerd  8)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls