Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op december 12, 2014, 08:26:36
Geen gezeur met armen en phonostages, en toch dat gedateerde.... We have a winner??

Die zou Linda serieus nog gaaf vinden ook! :smile:

Citaat van: Xander32 op december 12, 2014, 08:27:27
Jouw voorkeur gaat uit naar een gedateerd geluid ;D ?
Als dat er voor zorgt dat ik meer van muziek kan genieten dan "modern" geluid? Ja!

Citaat van: Eddye op december 12, 2014, 08:28:59
Alle muziek na ongeveer 1900 is elektronische brei...  :P
Behalve live-muziek. Al ben je dan meestal aangewezen op fanfare- of kapelmuziek. ;D Of klassiek natuurlijk!

Citaat van: Jumping Jack op december 12, 2014, 08:29:05
Sowieso eer Bas tot aankoop overgaat, is hetgeen hij koopt gedateerd.  ;D
Dan ben ik zelf gedateerd! Collega's schatten me overigens gisteren en vandaag jonger in, dat scheelt.

Citaat van: Eddye op december 12, 2014, 08:45:58
Als Bas inderdaad een Garrard 301 wil aanschaffen ligt het er ook aan wanneer er een geschikte voorbij komt. Ik let niet echt op de 2dehands draaitafel markt, maar volgens mij zie je ze niet vaak voorbij komen.
Klopt. Ik kies natuurlijk wel iets uit dat lang duurt voordat ik het überhaupt in huis kan halen. ;D

Citaat van: LPlover op december 12, 2014, 08:46:04
doe dan maar die zwarte maar zonder die afgrijselijke arm :crazy: :D
Geinig, een 12" met kromming vind ik juist weer wat hebben. Heb het over de arm natuurlijk. :P

Citaat van: John Aries op december 12, 2014, 10:48:04
Moet het eigenlijk per se een 301 zijn? Er staat best een fraaie 401 op marktplaats voor ongeveer de helft van je budget.
Liever wel ja, de ronde vormen vind ik toch wel erg mooi. Lekker tegenstrijdig met mijn uitspraken over het belang van uiterlijk. Ik weet het.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

scrutinizer

Ik heb een 301 gehad als de zwarte met strobe.

heb meerdere malen problemen gehad met het tussen wiel (aandrijving) en brom met mc elementen die gevoelig voor het oppakken van velden zijn.(motor)

Verder, heb hem met SME 2012 /SPU gold gespeeld. bij tijd en wijlen ..erg mooi. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Actionhost

Bij nader inzien ga ik toch voor de middelste. Mooi klassiek uiterlijk. Fraaie afgeronde vorm in de plint.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Joris1971

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 18:24:38
Ik heb een 301 gehad als de zwarte met strobe.

heb meerdere malen problemen gehad met het tussen wiel (aandrijving) en brom met mc elementen die gevoelig voor het oppakken van velden zijn.(motor)


Dat krijg je met die oude meuk uit de jaren '50.  ;D ;D ;)

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 18:24:38
Ik heb een 301 gehad als de zwarte met strobe.

heb meerdere malen problemen gehad met het tussen wiel (aandrijving) en brom met mc elementen die gevoelig voor het oppakken van velden zijn.(motor)

Verder, heb hem met SME 2012 /SPU gold gespeeld. bij tijd en wijlen ..erg mooi. ;)
Ok, dat is wel iets om rekening mee te houden. Een 301 wil ik wel helemaal laten reviseren, wellicht dat dat het één en ander kan helpen voorkomen.

Wat betreft een element neig ik eerder naar een MM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Heb je bij mijn Garrard ruis of brom gehoord Bas?
Ik hoor het niet maar jij hoort natuurlijk meer dan ik dus zou dat best kunnen.
Een Garrard 301 is niet de heilige graal maar muziek maken dat doet hij.

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op december 12, 2014, 20:16:36
Heb je bij mijn Garrard ruis of brom gehoord Bas?
Ik hoor het niet maar jij hoort natuurlijk meer dan ik dus zou dat best kunnen.
Een Garrard 301 is niet de heilige graal maar muziek maken dat doet hij.
Geen brom, wel wat ruis en de sibilanten wat slissen. Had denk ik ook met de afstelling van de arm te maken. In het laag en midlaag vond ik hem ook wat wollig en bij drukke passages wat dichtlopen. Misschien dat de plint daar ook mee te maken had, dat de energie van de motor roet in het eten gooide.

Maar zo'n goede dynamiek en detailweergave, vooral de vanzelfsprekende combinatie daarvan samen met het raam op de kwaliteit van de persing had ik nog niet eerder gehoord. Het was tot dusver ofwel detail ofwel flow, maar niet allebei.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Duidelijk.
Ik denk dat beide kan wellicht met een betere toonarm en een element uit de hogere prijsklasse.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op december 12, 2014, 22:37:45
Duidelijk.
Ik denk dat beide kan wellicht met een betere toonarm en een element uit de hogere prijsklasse.
Kan inderdaad best. Grappige was dat het me eigenlijk niet zo heel erg veel kon schelen. Ik werd gewoon meegenomen in de muziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

scrutinizer

Zoals ik al aangaf...."erg mooi!! "

Revisies zat gedaan aan de Gerrard.
De aard van het beestje..... En als je  daar langsheen kunt luisteren... :thumbs-up: 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op december 13, 2014, 14:19:20
Zoals ik al aangaf...."erg mooi!! "

Revisies zat gedaan aan de Gerrard.
De aard van het beestje..... En als je  daar langsheen kunt luisteren... :thumbs-up:
Je leek me inderdaad niet het type dat de Garrard in topconditie zou houden. ;D

Dit jaar zal het er niet meer van komen, maar begin volgend jaar wil ik nog Well Tempered en Nottingham Analogue horen. Dan gaat de knoop door.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Ja die is mooi.. Heeft wat imposant. Tijdloos..
De laatste ziet er goedkoop uit...komt door het witte gedeelte denk ik..
Citaat van: Bama op december 11, 2014, 21:47:28
Die middelste :inlove:
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op december 13, 2014, 16:13:39
Je leek me inderdaad niet het type dat de Garrard in topconditie zou houden. ;D

Dit jaar zal het er niet meer van komen, maar begin volgend jaar wil ik nog Well Tempered en Nottingham Analogue horen. Dan gaat de knoop door.

Beide goede contenders !!!!
Well Tempered mooi...tricky arm.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op december 15, 2014, 13:17:10
Beide goede contenders !!!!
Well Tempered mooi...tricky arm.
WT ben ik erg benieuwd naar. NA weet ik niet, heb hem wel eventjes gehoord, maar dat was op een show. Het is meer de goede naam dan een verpletterende indruk dat ik er nog naar wil luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op februari  1, 2015, 18:15:18
Inmiddels 1,5 maand later. Nog ontwikkelingen?
Niet echt. Kerst en alles waren even een onderbreking. In februari willen we naar Gorinchem voor zowel akoestiek (verschillende vloerkleedzaken) als de Well Tempered en Nottingham Analogue bij een audiozaak daar.

Citaat van: Erwin B op februari  1, 2015, 18:26:01
http://www.analog-forum.de/wbboard/board5-private-kleinanzeigen-keine-werbung/board32-biete-geräte-und-zubehör/114494-garrard-301-mit-scheu-classic-mkii-12-und-denon-103-in-luftfedern-corian-holz-zarge/#post1433990

Te koop op het Duitse Analog Forum.

Erwin B
Citaat van: Dynky op februari  1, 2015, 19:02:03
aanbiedingen zijn niet te zien als je er geen lid bent  ;)
Kan het niet zien inderdaad. Is het de moeite waard me te registreren? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Hij is zwart. Gereviseerd. Alleen de draaitafel 1100. Voor de Scheu 12" arm vraagt hij 430. De ombouw die luchtgeveerd is vraagt hij 400.

Ik kan je de tekst PM en als je wilt.

Erwin B

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Even luisteren wordt wat lastig, maar de afstand is te doen zag ik. :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Volgende week ga ik weer luisteren naar de Garrard 301, met zijn karakter de topfavoriet tot nu toe. De dag ervoor of erna wil ik naar Gorinchem om daar een Well Tempered Simplex met Dynavector DV 20X2L en Nottingham Analogue Ace Spacedeck met Grado Reference Signature te beluisteren.

Daarna valt de beslissing welke draaitafel het wordt. De arm en element wordt dan de vervolgstap.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0