Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2014, 20:32:33
Pitoresk.
Zo'n mooi woord, maar zelden echt van toepassing. De plek waar de luisterplek van Audio21 en Mark van Braam in het bijzonder zich bevindt, verdient die benaming wel. Temidden van de Veluwse bossen woont en werkt Markt op een prachtige, pitoreske plek. Met afstand de mooiste luisterplekplek. Met afstand ook de mooiste draaitafelcombinatie? Daar jongens en meisjes laat ik jullie nog even over in het ongewisse.

We beginnen niet met luisteren, tenminste niet naar muziek. Mark vraagt naar mijn eerdere luistersessies en stelt dan de vraag of deze zoektocht het doel is of de aanschaf van een draaitafel. In het geanimeerde gesprek komen dus dezelfde vragen naar voren die ook jullie hebben. Het is een terechte vraag, desondanks ben ik vol goede hoop dat deze zoektocht ook daadwerkelijk tot iets leidt. Een disclaimer is daarbij wel op zijn plaats. Ik ben wat verkouden en realiseer me dat dat wat ik hoor enigszins beïnvloed kan worden door mijn verstopte gok. Gelukkig is het niet zo erg als andere keren waarbij ik echt een beetje dof was. Maar nuances in klankbalans en diepteweergave kunnen dus wat anders zijn.

Mark stelt voor één nummer te beluisteren op alle drie de draaitafels om een eerste vergelijking te kunnen maken. Een prima idee en wat mij betreft is dat van Talk Talk 'Happiness Is Easy'. Tempowisselingen, voldoende dynamiek, een kinderkoortje, verschillende instrumenten en de stem van Mark Hollis. Genoeg interessants om een draaitafel aan de tand te voelen. De rest van de keten bestaat uit Blumenhofers Tempesta 20, versterking door Sonore AC Mira voorversterker en Sonore AC Arcturus, de phonotrap is ten slotte de 'Grail' van Van den Hul. Bekabeling ben ik vergeten te vragen.

Oud en vertrouwd
We beginnen met de LP12 met een nieuwe arm van Jelco en de Denon DL104.
Happiness klinkt wat te easy. Mooi melodieus en nergens schiet het uit de bocht. Maar ook nergens echt spannend en het lijkt een beetje alsof de wisselende maten van drum, gitaar en basgitaar niet helemaal bij wordt gehouden, alsof de uit maat gespeelde partijen uit maat worden gespeeld. Terwijl ik juist door de muziek op het verkeerde been wil worden gezet, niet door de draaitafel. De LP12 is absoluut een goede draaitafel, zeker als het gaat om melodie. Ritmisch en wat dynamiek betreft, vind ik het persoonlijk wat minder.
Gisteren was ik even bij Garmt om wat platenwasspul te kopen. Ook hij draait met een LP12, de haast full blown variant. Daar hoorde ik meer dynamiek bij, al was het soms iets te hard en te fel. Dat even ter referentie.

Broedertwist
We spelen vandaag met twee broers, die van Acoustic Signature en die van Nottingham Analogue. Gemaakt door bedenkers die eerst bij de eerder genoemde bedrijven hebben gewerkt en daarna hun eigen weg zijn gegaan.

Nottinghams Analogue's broer staat in Wapenveld en heet Fletcher. Omega3 om precies te zijn en zijn arm heet Dual Tracer, de hand Zyx R50 Bloom genaamd.
Weer Talk Talk en nu is Happiness al wat easier. Zeker niet lieflijker, nee juist dynamischer en zelfverzekerder. Het geluidsbeeld is meer een bubbel geworden en dat bevalt wel. Tegelijkertijd bedenk ik me dat dat juist ook op den duur vermoeiend kan worden, maar laat ik eerst eens wat meer luisteren. Opvallend is het aanwezige laag, meer oomph. Maar ook wat uit balans ten opzichte van de rest van het geluidsbeeld. Het kinderkoor staat nu meer in de ruimte en de kinderkopjes, sorry ik zit met mijn gedachten nog in Gent, de kinderhoofdjes zijn haast te tellen. Hoewel ze mooi los staan en echt een eigen plek hebben, vind ik ze net wat te weinig lief. Het zijn stoere kindertjes geworden waar ik ze altijd als wat bedeesd, met hun voeten schuifelend en hun gezicht wat bedeesd naar beneden gericht voorstelde. Als het nummer later wat drukker wordt, met weer die spannende ritmewisselingen, blijft het geluidsbeeld overeind. Kortom, boeiend, maar niet vermoeiend?

Dan de andere broer, nu eentje die luistert naar de naam Acoustic Solid Small, de eenarmige bandiet met Hadcock 242 als arm en het element Music Maker III. Een MM-element dus. En ook deze draaitafel staat in Wapenveld, gelukkig maar!
Happiness is easier noch drukker. Wat is het dan? Happiness is verfijning om het zo eens uit te drukken. Het beeld is veel meer teruggetrokken en ook de plaatsing is rommeliger waardoor het wat dichtloopt. Tegelijkertijd voel ik een stille verleiding. Niet iemand die je meesleurt in het feestgedruis maar een haast onmerkbare fluistering in je oor die je om laat draaien om je vervolgens af te laten vragen waar dat vandaan kwam. Een combinatie van draaitafel, arm en element die me wat onzeker achterlaat, zeker ook geïntrigeerd. Mark Hollis' stem heb ik altijd heel apart gevonden, heel melodieus met een haast vanzelfsprekende droefheid. De nummers zouden ook goed zijn met alleen de stem van Mark. Dat weet deze combinatie erg mooi te treffen, de breekbaarheid en de nuances. Idem voor de instrumenten, het ritme en de dynamiek. Toch lijk ik het haast jammer te vinden dat de tafel niet wat trotser is op wat het doet, zich een beetje verschuilt. Misschien is het gewenning, maar ten opzichte van de Fletcher mis ik openheid en directheid. Gevolg (?) is ook dat het geluidsbeeld bij drukkere passages ook meer dichtloopt.

We blijven bij deze tafel en zetten Fever Ray op, de persing uit de VS. Weer die verleiding en ik moet terugdenken aan het moment dat ik dit nummer voor het eerst beluisterde. Het zijn van die momenten die je eigenlijk nog een keertje over zou willen doen. Eternal sunshine of a spotless mind. Het klinkt weer wat verder af, minder pakkend op het eerste gehoor. Tegelijkertijd is de intro heerlijk dromerig, de zang wederom breekbaar. Minder audiofiel, meer muziek. Toch, toch zou ik meer openheid en directheid wensen.
Terug naar de Fletcher is dat er wel, maar is het ook meer cd-geluid geworden. Strakker, afgetekend, veel ruimtelijker, ruwe bolster, blanke pit. Lekker, maar minder vanzelfsprekend. In zoverre dat kan na een eenmalige ontmoeting met Nottingham Analogue in een heel andere setting, klinkt Fletcher wat kleurrijker en iets dynamischer ten opzichte van zijn broer.

Bob Dylan is op de Acoustic Solid een mens van vlees en bloed, al vind ik de tekst wat al te zelfverzekerd gezongen en wordt het voor mij daardoor meer een hifi-shownummer dan dat ik met de beste man meeleef als hij het over zijn weggelopen liefde heeft. De poging is in ieder geval dapper. Fletcher maakt er nog meer een shownummer van en dat is haast nog welkom ook. Ook minder dapper.
Het kleine paradijsje is ook door een andere klant ontdekt, dus snel een laatste nummer. 'La Grange' van ZZ Top is zo'n nummer dat niks audiofiels heeft, maar gewoon swingt en duwt. Dat gaat prima op de Acoustic Solid, die proef is dus doorstaan.

Drom(m/c)en
Dromend naar huis en dat is oppassen als je zelf naar huis moet rijden. Nog even een tussenstop voor een nieuwe hockeystick. Weer verder dromend. Ook nadenkend over de woorden van Mark. De verfijning van MM en de eerder genoemde positieve eigenschappen van de Fletcher. Wil ik dat? Ja, op zich wel. Maar enerzijds heeft Mark de betreffende combinaties niet voor niets gemaakt en is niet altijd alles te combineren. Anderzijds ben ik erg geneigd op zoek te gaan naar die combinatie. Of dat nu door middel van een "felle" tafel met een verfijnd element is of andersom, met behulp van een verfijnd MC-element of een MM-element met openheid en directheid of wellicht dat de phonoversterker daar nog een rol in heeft. Of die zoektocht zinvol is, daar gaan eerst een paar nachtjes slapen én de opmerkingen en commentaren van jullie overheen...

Mooi verhaal, maar zoals andere ook al hadden opgemerkt is het enthousiasme er niet helemaal in te bespeuren. Waar ik persoonlijk (misschien onterecht) een beetje bang voor begin te worden is dat alles wat je beluisterd net weer anders word gepresenteerd, andere luidsprekers, versterkers, phonotrappen, elementen etc. etc. Het lijkt mij daardoor echt verdomde lastig een bron als bijv. een platenspeler nog goed te kunnen beoordelen.

Joris1971

Citaat van: WickedGame op oktober 16, 2014, 12:37:14
Mooi verhaal, maar zoals andere ook al hadden opgemerkt is het enthousiasme er niet helemaal in te bespeuren. Waar ik persoonlijk (misschien onterecht) een beetje bang voor begin te worden is dat alles wat je beluisterd net weer anders word gepresenteerd, andere luidsprekers, versterkers, phonotrappen, elementen etc. etc. Het lijkt mij daardoor echt verdomde lastig een bron als bijv. een platenspeler nog goed te kunnen beoordelen.

Dat kunnen we blijven zeggen en ik deel dezelfde mening alleen Bas is eigenwijs  ;D

LABO

Citaat van: Joris1971 op oktober 16, 2014, 13:01:19
Dat kunnen we blijven zeggen en ik deel dezelfde mening alleen Bas is eigenwijs  ;D
Hoe kom je daar nou bij :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op oktober 16, 2014, 10:49:59
Als je wat specifieker zou zijn tijdens een sessie bij een van deze winkeliers, in zowel wens als in realiteit haalbaarheid binnen budget, zou hij daarmee instaat moeten zijn aan jou wens te kunnen voldoen, Bas.

Mits hetgeen je zoekt morgen nog gemaakt moet worden. ::)
Dat is het lastige. Ik weet stukje bij beetje steeds beter wat ik wil, dus dat is wel een leercurve die het voor de winkelier lastiger maakt. En van tevoren weet je niet wat je te wachten staat, hoe iets klinkt. De service van BB&G vind ik echt heel goed, maar de doorslaggevende factor was toch de combinatie van luidsprekers, bron, versterking en bekabeling. Ook dat ging stapje voor stapje en na veel luisteren. Waarbij de luidsprekers en de bron het lastigst waren en het daarna eigenlijk vrij snel ging.

Citaat van: Joris1971 op oktober 16, 2014, 12:24:48
ik denk dat Bas te technisch luistert, niet naar de muziek, maar alles analyserend.
Alles willen onderscheiden, elk tingel tangeltje een plekje willen geven.

Ik heb een LP12 gehoord, een heel stuk goedkoper dan jouw budget.. ik luisterde naar de muziek... voorheen had ik ook de neiging om technisch te luisteren.

Just my 2 cents

groet Joris

Goed punt! Ik ben inderdaad geneigd technisch te luisteren. Maar en dat is een flinke maar, keer op keer gaat dat automatisch overboord op het moment dat ik gegrepen wordt door de set. Ook vind ik het frappant dat eigenlijk de eerste minuut van luisteren de meest pure lijken te zijn. Dan laat ik alles over me heen komen en pas daarna ga ik analyseren. Wat hoorde ik en hoe kwam dat. Negen van de tien keer zijn de eerste indrukken het meest treffend, ook op latere termijn.

Citaat van: Joris1971 op oktober 16, 2014, 13:01:19
Dat kunnen we blijven zeggen en ik deel dezelfde mening alleen Bas is eigenwijs  ;D
Citaat van: LABO op oktober 16, 2014, 13:04:13
Hoe kom je daar nou bij :-)
Ik eigenwijs!? :withstupid:












:laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CitaatEen draaitafel doet echter van zichzelf "iets" dat ik heel bijzonder vind, iets wat ik cd of streaming nooit helemaal heb zien lukken. Een bepaalde vanzelfsprekendheid en organische haast levende aanwezigheid krijgt de muziek erdoor. Sorry dat ik het zo wazig omschrijf.
Vind het geen wazige omschrijving hoor Bas.  Ik herken het vaak ook als zodanig en zou 't ook zo omschrijven.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

scrutinizer

#1855
Die leercurve maakt iedere liefhebber van onze hobby door.
Maar om deze nu, d.m.v. extreem veel tijd en aandacht van de winkelier aan te leggen vind ik op zijn minst... "apart" te noemen.

Ik denk dat je de basis van je wens al wel voorbij hebt horen komen in je quest, Bas.

De rest doe je mijns inziens, na een geruime tijd te luisteren en het aanleggen van het leercurve proces.
Dat d.m.v. kleine aanpassingen en tweaks, in eigen set up.

Ik zou het eerder veeleisend dan eigenwijs noemen ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2014, 13:46:21
Ook vind ik het frappant dat eigenlijk de eerste minuut van luisteren de meest pure lijken te zijn. Dan laat ik alles over me heen komen en pas daarna ga ik analyseren. Wat hoorde ik en hoe kwam dat. Negen van de tien keer zijn de eerste indrukken het meest treffend, ook op latere termijn.

Adaptatie treedt in.

Uit mijn eigen topic , eerste post :

"6 Luister en beoordeel kort en krachtig.
En daarmee bedoel ik, dat als ik moet beoordelen ik dat met een korte luistertoets bij laag en hoog volume doe.
Heb je het gevoel dat je in het oog van de orkaan zit bij het laatste, prima.
Knipperen of knijpen in het gezicht = foute boel.
De weergave moet standhouden bij laag én hoog volume.

En tav kort ,na enige tijd gaat zelfs mijn autoradio mij bekoren.
Het went.

7 Begrens de ratio."




7 kan een mens ook wel eens goed doen. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: Staaled op oktober 16, 2014, 14:34:50
Adaptatie treedt in.

Uit mijn eigen topic , eerste post :

"6 Luister en beoordeel kort en krachtig.
En daarmee bedoel ik, dat als ik moet beoordelen ik dat met een korte luistertoets bij laag en hoog volume doe.
Heb je het gevoel dat je in het oog van de orkaan zit bij het laatste, prima.
Knipperen of knijpen in het gezicht = foute boel.
* De weergave moet standhouden bij laag én hoog volume.

En tav kort ,na enige tijd gaat zelfs mijn autoradio mij bekoren.
Het went.

7 Begrens de ratio."




7 kan een mens ook wel eens goed doen. ;) :D

^^
* deze afhankelijk van de plaatsing van de tafel en de mogelijkheid van 'inkoppelen' op de arm.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Klopt.
In deze een factor, mijn post is dan ook generiek. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2014, 09:31:21


Een draaitafel doet echter van zichzelf "iets" dat ik heel bijzonder vind, iets wat ik cd of streaming nooit helemaal heb zien lukken. Een bepaalde vanzelfsprekendheid en organische haast levende aanwezigheid krijgt de muziek erdoor...In ieder geval vind ik dat een absolute toevoeging aan de manier waarop ik muziek beleef.
Dat is inderdaad iets wat de meeste behoorlijke DT's wel doen, maak dan niet veel uit welke je neemt, dus...?  ;)

Zo ontzettend groot zijn de verschillen meestal ook niet...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op oktober 16, 2014, 14:16:21
Vind het geen wazige omschrijving hoor Bas.  Ik herken het vaak ook als zodanig en zou 't ook zo omschrijven.
Ok, gelukkig. :blush:

Citaat van: scrutinizer op oktober 16, 2014, 14:25:16
Die leercurve maakt iedere liefhebber van onze hobby door.
Maar om deze nu, d.m.v. extreem veel tijd en aandacht van de winkelier aan te leggen vind ik op zijn minst... "apart" te noemen.

Ik denk dat je de basis van je wens al wel voorbij hebt horen komen in je quest, Bas.

De rest doe je mijns inziens, na een geruime tijd te luisteren en het aanleggen van het leercurve proces.
Dat d.m.v. kleine aanpassingen en tweaks, in eigen set up.

Ik zou het eerder veeleisend dan eigenwijs noemen ;D
Ik zie voor mijzelf dat leren toch vooral bij de winkelier. Zonder mezelf op de borst te kloppen, hoor ik keer op keer dat ik dingen snel hoor waar anderen er soms jaren over doen. Met die gedachte vind ik het zonde om eerst iets aan te schaffen, terwijl ik snel hoor wat het goed en minder goed doet. Mijn veeleisendheid staat daar los van, of juist weer niet.

Citaat van: Staaled op oktober 16, 2014, 14:34:50
Adaptatie treedt in.

Uit mijn eigen topic , eerste post :

"6 Luister en beoordeel kort en krachtig.
En daarmee bedoel ik, dat als ik moet beoordelen ik dat met een korte luistertoets bij laag en hoog volume doe.
Heb je het gevoel dat je in het oog van de orkaan zit bij het laatste, prima.
Knipperen of knijpen in het gezicht = foute boel.
De weergave moet standhouden bij laag én hoog volume.

En tav kort ,na enige tijd gaat zelfs mijn autoradio mij bekoren.
Het went.

7 Begrens de ratio."




7 kan een mens ook wel eens goed doen. ;) :D
Interessant! Ik zal je topic eens doorlezen.

Citaat van: eddy135 op oktober 16, 2014, 17:38:59
Dat is inderdaad iets wat de meeste behoorlijke DT's wel doen, maak dan niet veel uit welke je neemt, dus...?  ;)

Zo ontzettend groot zijn de verschillen meestal ook niet...
Ze doen het allemaal ja. Maar de verschillen vind ik wel dermate groot dat ik het waard vind deze reis te maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bokkes

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2014, 13:46:21

Ik eigenwijs!? :withstupid:

Bas waar vind ik het Topic aankoop advies "Hockeystick"
Of was dat geen moeilijke bevalling ??

Gr bokkes











:laugh:

Joris1971

Vraag je op een bepaald moment niet teveel aandacht en service vd winkeliers?

Bas Akkerman

Nou, eer ik tot die keuze kwam... Voorheen speelden we op een kleiner veld en was een korte stick afdoende. Nu spelen we zowel internationaal als nationaal op een groter veld en grotere goals. Ik speel nu dan ook met een langere stick. Balcontrole is daarbij lastiger, dus de combinatie van stick (stijfheid, kromming, grip, lengte en gewicht) en blad (hardheid, kromming, opbouw en luchtdoorlating) is behoorlijk cruciaal. Kan ik met een mindere stick overweg? Natuurlijk, maar de winst met een goede combinatie is aanzienlijk, zeker op het hoogste niveau.
Gisteren heb ik een zevental sticks en 3 tal bladen geprobeerd. Uiteindelijk is het een niet bestaande combinatie geworden. De verkoper vond dat juist prachtig en had me zelfs van tevoren gegoogled. :blink:

De analogie met dit topic lijkt me helder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#1864
Citaat van: Joris1971 op oktober 16, 2014, 19:03:56
Vraag je op een bepaald moment niet teveel aandacht en service vd winkeliers?
Daar probeer ik een bewuste afweging in te maken. Dus tussen de tijd die ik vraag en de mogelijkheid dat ik er iets vind dat bij mijn smaak past. Over het algemeen zijn winkeliers daar wel open en eerlijk in heb ik het idee. En nogmaals, ik heb vier winkeliers "gebruikt" waarvan drie me al kenden. Soms lijkt het door mijn luisterverslagen meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Groter veld = grotere stick! Logisch toch, zou J.C. zeggen...!  :tounge2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op oktober 16, 2014, 19:16:37
Groter veld = grotere stick! Liogisch toch, zou J.C. zeggen...!  :tounge2:
Dat is absoluut logisch. Ik ben verdediger, dus ik heb meer veld te verdedigen. Daarnaast sla je met een grotere stick makkelijker verder, erg belangrijk voor dieptepasses (mijn sterke punt).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

marcush

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2014, 13:46:21
Ik ben inderdaad geneigd technisch te luisteren. Maar en dat is een flinke maar, keer op keer gaat dat automatisch overboord op het moment dat ik gegrepen wordt door de set. Ook vind ik het frappant dat eigenlijk de eerste minuut van luisteren de meest pure lijken te zijn. Dan laat ik alles over me heen komen en pas daarna ga ik analyseren. Wat hoorde ik en hoe kwam dat. Negen van de tien keer zijn de eerste indrukken het meest treffend, ook op latere termijn.


:laugh:

Als je helemaal gegrepen wordt door de set, heb je dan niet gewoon jouw speler te pakken?

Bas Akkerman

Citaat van: marcush op oktober 16, 2014, 19:21:31
Als je helemaal gegrepen wordt door de set, heb je dan niet gewoon jouw speler te pakken?
Dat klopt, maar dat ben ik dus nog niet. :sleepy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2014, 19:22:53
Dat klopt, maar dat ben ik dus nog niet. :sleepy:

Dan nog klinkt die speler bij jou thuis anders door jouw versterker,luidsprekers en akoestiek.

Want als je nu gaat luisteren maar een platenspeler, zou je voor het goede op jouw set moeten spelen.

roeleken

Wat voor set heb je nu momenteel ook weer los van de nog aan te kopen draaitafel in 2026   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

#1871
Citaat van: Joris1971 op oktober 16, 2014, 19:51:14
Dan nog klinkt die speler bij jou thuis anders door jouw versterker,luidsprekers en akoestiek.

Want als je nu gaat luisteren maar een platenspeler, zou je voor het goede op jouw set moeten spelen.
De uiteindelijke kanshebber(s) komen ter proef ook zeker thuis op proef staan.

Citaat van: roeleken op oktober 16, 2014, 20:08:57
Wat voor set heb je nu momenteel ook weer los van de nog aan te kopen draaitafel in 2026   ;D
Resolution Audio Opus-serie (met 80 watt versterker), Squeezebox Touch met Aopgee Wyde Eye interlink), Cardas Quadlink, Harbeth Monitor 30.1 en Velodyne DD18.
Voor wat het waard is: http://www.hifi.nl/recensies/2821/Resolution-Audio.html.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Mooi spul, heb je de Well tempered labs Amadeus draaitafel al eens beluisterd. Binnen het budget en geweldige recensies. Apart ontwerp ook
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: roeleken op oktober 16, 2014, 20:23:16
Mooi spul, heb je de Well tempered labs Amadeus draaitafel al eens beluisterd. Binnen het budget en geweldige recensies. Apart ontwerp ook
Nog niet. Ik weet dat BB&G Well Tempered gaan voeren. Wanneer, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bensz

Heb je in al je vergelijkingen ook eens een keer een digitale bron als CD en (highres) stream meegenomen?