Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: LPlover op april 25, 2014, 13:17:37
wel weer een andere akoestiek en apparatuur dus of je er iets mee opschiet?
Ik denk dat 'wij' als audio liefhebbers ons op dit punt nogal eens overschatten inderdaad. Conclusies trekken over een apparaat in nieuwe of verschillende omstandigheden. Ervaring of niet, dat is m.i. op z'n minst bijzonder moeilijk en als het om wat meer detailzaken gaat denk ik zelfs nauwelijks mogelijk. Maar je moet iets hè.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

roeleken

gewoon bij een goede hifi zaak in de buurt gaan luisteren, wat je goed vindt vragen om een weekje thuis te demo'en, vervolgens betaal je en klaar is Kees. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn  ;D  Vraag me af of je in je budget klasse niet gewoon beter voor een Pro-ject tafel gaat.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Citaat van: erik s. op april 25, 2014, 13:27:32
daar hebben we een functie voor. die heet ignore.

Kan ook of je hebt het erover via de pm....vind ik wat volwassener by the way dan ignoren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

remco320

Serieuze tafel met een mooi element voor een net bedrag. Zou het overwegen kunnen zijn om er naast te zetten bij de vergelijking;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Die had ik ook al ge pm'ed. Bijkomend voordeel is volgens mij dat je deze altijd wel weer snel kwijtraakt als je onverhoopt toch iets anders wilt.
Ik was mijn ProJect binnen no time kwijt en kreeg zelfs nadat hij reserveert was nog mailtjes met hogere biedingen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Actionhost

Zal deze dan zoveel beter klinken dan de takumi met hetzelfde element? Sluit het niet uit hoor.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Gisteren is Garmt langs geweest om de Linn Basik te installeren en de Okki Nokki te demonstreren. Toen meteen ook vijf platen gewassen en vandaag weer, nog best wel een "zen-momentje".

Over de Acoustic Signature Final Tool II en de Acoustic Signature WOW van afgelopen vrijdag, de Linn en de Takumi (die ik vrijdag thuis hoop te beluisteren) vertel ik later meer. Eerst nog wat luisterindrukken opdoen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Scheelt echt wel, zo'n gewassen plaat...

Ik ben benieuwd naar je luister ervaringen. De Pro-Ject was het toch niet voor je?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op april 30, 2014, 22:21:23
Scheelt echt wel, zo'n gewassen plaat...

Ik ben benieuwd naar je luister ervaringen. De Pro-Ject was het toch niet voor je?
Ja, stiller, opener en gelaagder.

Ik ben nog in onderhandeling. Vooral over het transport.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Ik ben waanzinnig druk (werk, wedstrijden, trainen, verjaardag voorbereiden). Momenteel ga ik om 7.00u de deur uit en ben om 19.00u weer thuis. Eten, huishoudelijke klusjes en dan zo'n beetje mijn bed weer in. Geen enkele tijd dus om te luisteren, laat staan de draaitafel van bijvoorbeeld Rik Stoet te halen.

De Pro-ject kwam even niet goed uit. Deze maand een nabetaling van €250,- moeten doen voor de eigen bijdrage van de ziektekosten. Volgende maand met het vakantiegeld wordt het een andere zaak. Nu nog wat meer tijd... :yawnee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op mei 15, 2014, 21:21:30
Momenteel ga ik om 7.00u de deur uit en ben om 19.00u weer thuis.

Die tijden ken ik al een jaar of 15.....en dan idd vaak snel de deur weer uit (sporten ook hier een grote hobby, zo'n 5 x pw).

Oh ja en dan ook af en toe nog HiFi  ;D
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Gelieve niet voor de groep te spreken. Ikzelf bijvoorbeeld, heb hoegenaamd geen geduld  :blush:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op mei 15, 2014, 21:27:39
Die tijden ken ik al een jaar of 15.....en dan idd vaak snel de deur weer uit (sporten ook hier een grote hobby, zo'n 5 x pw).

Oh ja en dan ook af en toe nog HiFi  ;D
Precies, en dan ook het hele weekend vol. Houdt je op de straat. ;D

Citaat van: clockwork op mei 15, 2014, 22:24:48
Geeft niet. We hebben geduld.  :angel:


Citaat van: Jumping Jack op mei 15, 2014, 22:25:57
Gelieve niet voor de groep te spreken. Ikzelf bijvoorbeeld, heb hoegenaamd geen geduld  :blush:.
:laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Jumping Jack op mei 15, 2014, 22:25:57
Gelieve niet voor de groep te spreken. Ikzelf bijvoorbeeld, heb hoegenaamd geen geduld  :blush:.

Sorry, ik zal het nooit meer doen.....  :embarassed:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Citaat van: Jumping Jack op mei 15, 2014, 22:25:57
Gelieve niet voor de groep te spreken. Ikzelf bijvoorbeeld, heb hoegenaamd geen geduld  :blush:.
het blijft nu ondertussen wel extreem lang stil  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op juni  5, 2014, 22:44:05
het blijft nu ondertussen wel extreem lang stil  ;)
Ik heb het ook extreem lang druk. Nou klinkt dat wel iets te dramatisch, maar april-juni zijn drukke maanden met de sport. Veel weekenden weg, dus ik heb nauwelijks tijd om thuis te luisteren laat staannaar draaitafels te luisteren. Dit weekend nog het bekertoernooi en daarna wordt het rustiger.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 23, 2014, 22:33:08
Stond deze al in je lijstje:





http://www.tnt-audio.com/sorgenti/clearaudio_emotion_e.html
Is een optie Henk. Ik wil eigenlijk dit weekend of het weekend erop nog wat gaan luisteren en dan de knoop doorhakken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 06:25:51
Is een optie Henk. Ik wil eigenlijk dit weekend of het weekend erop nog wat gaan luisteren en dan de knoop doorhakken.
Wow, het einde is in zicht....
Ben benieuwd wat je in huis gaat halen  :music:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni 24, 2014, 06:57:31
Wow, het einde is in zicht....
Ben benieuwd wat je in huis gaat halen  :music:
Ik ook! ;D

De weekenden komen weer vrij, dus dan gaat het allemaal een stuk sneller.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten