Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.


AbZ

Da's makkelijk:  Rega 3/24, als de kleur hem aanstaat.


Deleted Member 2


bmateijsen

Bas, we hebben nog een mooie Linn Basik staan in Zevenbergen ;)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  3, 2014, 11:36:16
Da's makkelijk:  Rega 3/24, als de kleur hem aanstaat.


De betreffende Rega is nog wel in jouw favoriete kleur Abel! :D De roze uitvoering is dan wel weer een pré om hem aan te "mogen" schaffen. :yinyang:

Citaat van: Onder013 op april  3, 2014, 11:58:10
jawel 8)
Worthy dan. ;)

Citaat van: bmateijsen op april  3, 2014, 12:19:36
Bas, we hebben nog een mooie Linn Basik staan in Zevenbergen ;)
Bjorn, ik kan het natuurlijk altijd proberen. Maar eerlijk, ik weet niet helemaal of het de juiste match is met wat ik al heb staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2014, 13:05:50
De betreffende Rega is nog wel in jouw favoriete kleur Abel! :D
De roze uitvoering is dan wel weer een pré om hem aan te "mogen" schaffen. :yinyang:
Yep.  Heb echter al een zwarte dt.  Heb zelfs net (met pijn in het hart) een Oracle Delphi II aan mij voorbij laten gaan. 
Erg mooie dt maar niet zwart.  Roze vind ik dan wel weer cool  8)  en dat zonder waf  ;D


Anyway ik hoorde dat jij bent nogal vd kleuring bent dus deze Rega lijn leek me ideaal...

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  3, 2014, 13:11:53
Yep.  Heb echter al een zwarte dt.  Heb zelfs net (met pijn in het hart) een Oracle Dephi II aan mij voorbij laten gaan. 
Erg mooie dt maar niet zwart.  Roze vind ik dan wel weer cool  8)  en dat zonder waf  ;D
Dat is het dus hè? Al dat moois dat er is... En er dan net niet genoeg geld voor hebben.

CitaatAnyway ik hoorde dat jij bent nogal vd kleuring bent dus deze Rega lijn leek me ideaal...
Mmm, die Takumi kan dus nooit wat voor me zijn... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2014, 13:16:33
Dat is het dus hè? Al dat moois dat er is... En er dan net niet genoeg geld voor hebben.
Heb daar niet zo'n last van.  Niet dat ik zo rijk ben, maar vaak is het me gewoon genoeg.
Die Oracle had ik makkelijk kunnen kopen.  Had ik ook bijna gedaan.

Jumping Jack

Ik weet niet hoe rekbaar het budget is, maar geef het maar even mee:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/167863/VPI-Traveler-compleet.html
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2014, 13:05:50

Bjorn, ik kan het natuurlijk altijd proberen. Maar eerlijk, ik weet niet helemaal of het de juiste match is met wat ik al heb staan.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt....

AbZ


garmtz

Mij lijkt de Basik serieus een mooie keuze voor je Bas... En ook qua uiterlijk prachtig... Er zit ook nog best een mooi element op (Goldring Eroica MC) en een Akito arm. Mooier dan de Basik arm op de genoemde Linn Axis...

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april  3, 2014, 13:36:52
Ik weet niet hoe rekbaar het budget is, maar geef het maar even mee:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/167863/VPI-Traveler-compleet.html
Dank je voor de tip!

Citaat van: bmateijsen op april  3, 2014, 13:48:18
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt....
Citaat van: garmtz op april  3, 2014, 15:41:57
Mij lijkt de Basik serieus een mooie keuze voor je Bas... En ook qua uiterlijk prachtig... Er zit ook nog best een mooi element op (Goldring Eroica MC) en een Akito arm. Mooier dan de Basik arm op de genoemde Linn Axis...
Dat heeft te maken met de beluisterde Linn-varianten met daarbij mijn ervaring bij Garmt thuis. Hoewel heel soepel en makkelijk de weergave, vond ik de combinatie Linn en Harbeth ook wat aan de warme kant. Daarbij komt nog eens dat ik de phonotrap in de RA XS ook vrij warm vind. Ik weet niet of ik dat in mijn set wel waardeer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

marcush

Om het maar eens over een andere boei te gooien: ipv het oprekken van het budget, waarom niet voor een habbekrats een leuke en goed werkende speler. De rest van het geld lekker op de spaarrekening laten staan voor die speler waar je graag echt voor wil gaan.

Voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/m795124055

Ik heb zelf jarenlang van mijn platen genoten op een dergelijke Dual voordat ik tot een veel duurdere aanschaf overging. Was prima uit te houden. Voor (wellicht minder dan) Eur 50, houd je behoorlijk wat over voor je uiteindelijke "droomspeler".

PuNkEnStEiN

Citaat van: marcush op april  3, 2014, 22:14:11..... waarom niet voor een habbekrats een leuke en goed werkende speler. De rest van het geld lekker op de spaarrekening laten staan voor die speler waar je graag echt voor wil gaan.

Ik heb zelf jarenlang van mijn platen genoten op een dergelijke Dual voordat ik tot een veel duurdere aanschaf overging. Was prima uit te houden. Voor (wellicht minder dan) Eur 50, houd je behoorlijk wat over voor je uiteindelijke "droomspeler".
Helemaal mee eens. :clapping:

Een prettige bijkomstigheid: door dergelijke spelers te gebruiken, word je mogelijk genezen van het idee dat er per sé een (peper)dure platenspeler nodig is om te kunnen genieten van de muziek. Leuk voor jezelf en leuk voor de huishoudknip.   ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Actionhost

Ik vind dat een prima advies. Nu een leuke goedkope speler en sparen voor je droomspeler. Is de druk ook wat van de ketel want je kan lekker draaien....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Aan de ene kant, waarom ook niet? Aan de andere kant, lever ik dan niet te veel in wat geluidskwaliteit betreft?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 10:59:20
Aan de ene kant, waarom ook niet? Aan de andere kant, lever ik dan niet te veel in wat geluidskwaliteit betreft?

Vergeet de Takumi niet......

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2014, 17:21:38
Dat heeft te maken met de beluisterde Linn-varianten met daarbij mijn ervaring bij Garmt thuis. Hoewel heel soepel en makkelijk de weergave, vond ik de combinatie Linn en Harbeth ook wat aan de warme kant. Daarbij komt nog eens dat ik de phonotrap in de RA XS ook vrij warm vind. Ik weet niet of ik dat in mijn set wel waardeer.

Ik vind jouw conclusie kort door de bocht... ;). Jouw RA XS is niet warm... en een LP12 eigenlijk ook niet....

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op april  4, 2014, 11:24:02
Ik vind jouw conclusie kort door de bocht... ;). Jouw RA XS is niet warm... en een LP12 eigenlijk ook niet....

Het gaat volgens mij om een Basik en niet over een LP12 ;)

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op april  4, 2014, 11:31:32
Het gaat volgens mij om een Basik en niet over een LP12 ;)

Klopt, maar Bas doet zijn conclusies op basis van een LP12 en scheert alles over 1 kam ;).

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op april  4, 2014, 11:57:09
Klopt, maar Bas doet zijn conclusies op basis van een LP12 en scheert alles over 1 kam ;).

Het is wel zijn mening. Maar ik heb het (donkere) vermoeden dat bas daar zelf wel uit komt. ;D

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op april  4, 2014, 12:02:04
Het is wel zijn mening. Maar ik heb het (donkere) vermoeden dat bas daar zelf wel uit komt. ;D

Uiteraard! Maar het is zo'n algemeen statement wat tegenstrijdig is met mijn eigen ervaring ;). Ik vraag mij dan af, hoe komt dit?

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 10:59:20
Aan de ene kant, waarom ook niet? Aan de andere kant, lever ik dan niet te veel in wat geluidskwaliteit betreft?

52 pagina's mbt de aankoop van een draaitafel en eindigen met een dual van 50,-  ;D ;D ;D

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 10:59:20
Aan de ene kant, waarom ook niet? Aan de andere kant, lever ik dan niet te veel in wat geluidskwaliteit betreft?

Qua plezier en gemak waarschijnlijk niet maar voor het overige waarschijnlijk wel  ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2