Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op maart 31, 2014, 10:15:15Rega en Thorens zijn misschien wat swingender?
Die zijn idd een beetje gammel.


advr

Citaat van: weust op maart 31, 2014, 17:23:39
Welke platenspeler word tegenwoordig niet gepimpt met als doel deze beter te laten klinken?


Dan is er altijd nog af het jou zelf bevalt... want wat BETER is bepaal je altijd zelf... :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op april  1, 2014, 08:15:19
Ik heb de Tukami vorig jaar gehoord in Engels en was zeer onder de indruk, zeker voor de prijs.
Ik ook! Het liefs zou ik de Takumi en de Audio Note naast elkaar horen... Eeuwige twijfelkont. :laugh:

Citaat van: AbZ op april  1, 2014, 09:33:08
Die zijn idd een beetje gammel.


Het kan best zijn dat ik dat wel lekker vind. De draaitafel van Henk bijvoorbeeld vind ik juist weer te "netjes" spelen.

Citaat van: advr op april  1, 2014, 13:14:11
Dan is er altijd nog af het jou zelf bevalt... want wat BETER is bepaal je altijd zelf... :withstupid:
Inderdaad. Zo'n beetje elke huidige draaitafel heeft wel een oudere draaitafel als basis. Als het gehoormatig een beter resultaat geeft, is daar niks mee wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  1, 2014, 20:48:28Zo'n beetje elke huidige draaitafel heeft wel een oudere draaitafel als basis.
Dit klopt helemaal niet hoor.  Er zijn telkens weer onafhankelijke en succesvolle bouwers die met moderne materialen nieuwe ontwerpen maken.  Avid, Wilson Benesh, Funk Firm, Pro-Ject, om maar wat te noemen.  Vergt wel andere expertise dan voor electronica.

Probleem is dat de dt markt ontzettend conservatief is en zwaar leunt op mythologie.  Je moet dus een goede prijs/prestatie leveren om daar nog tussen te komen.  Pro-Ject is een vd weinigen (de enige?) die hierin ook voor bescheiden prijzen in is geslaagd.

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  1, 2014, 20:48:28

Het kan best zijn dat ik dat wel lekker vind. De draaitafel van Henk bijvoorbeeld vind ik juist weer te "netjes" spelen.


Hahaha, je mist kleuring en vervorming.

AbZ


Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  1, 2014, 22:37:44
Dit klopt helemaal niet hoor.  Er zijn telkens weer onafhankelijke en succesvolle bouwers die met moderne materialen nieuwe ontwerpen maken.  Avid, Wilson Benesh, Funk Firm, Pro-Ject, om maar wat te noemen.  Vergt wel andere expertise dan voor electronica.

Probleem is dat de dt markt ontzettend conservatief is en zwaar leunt op mythologie.  Je moet dus een goede prijs/prestatie leveren om daar nog tussen te komen.  Pro-Ject is een vd weinigen (de enige?) die hierin ook voor bescheiden prijzen in is geslaagd.
OK, weer een vooroordeel de deur uit.

Citaat van: AbZ op april  1, 2014, 22:55:32
^^  (vermoed ik)
Ik ook!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bokkes


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april  2, 2014, 08:40:09
een draaitafel kleurt altijd ;)

Dat valt nog te bezien.
Als het al zo zou zijn, blinken sommige type draaitafels daar wel in uit.

Maar vertel svp eens wat over de verschillen tussen je huidige draaitafel en de AudioNote.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op april  2, 2014, 09:26:34
Dat valt nog te bezien.
Als het al zo zou zijn, blinken sommige type draaitafels daar wel in uit.

Maar vertel svp eens wat over de verschillen tussen je huidige draaitafel en de AudioNote.

heb al een mail gestuurd naar Bas, dus dat blijft onder ons.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april  2, 2014, 11:41:35
heb al een mail gestuurd naar Bas, dus dat blijft onder ons.
Wat mij betreft kan dat gewoon openbaar hoor...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april  2, 2014, 11:41:35
heb al een mail gestuurd naar Bas, dus dat blijft onder ons.

Wat een geheimzinnigheid....... zeker voor iemand die altijd zo direct en vanuit de heup reageert

Robiwan

Citaat van: Onder013 op april  2, 2014, 12:36:56
Wat een geheimzinnigheid....... zeker voor iemand die altijd zo direct en vanuit de heup reageert

:D
Laten we het zo zeggen dat de LP12 een heeeeel stuk beter is.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op april  2, 2014, 12:45:39
denk er maar eens over na wat ik dan bedoel.

je a-typische antwoorden zetten daar toe aan.

Bas Akkerman

LPLover vond de TT One vooral wat te snel en over het algemeen minder goed dan de LP12. De beschrijving mag wat mij betreft nog wel iets gedetailleerder, maar de snelheid vind ik wel een interessante.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  2, 2014, 18:46:18
LPLover vond de TT One vooral wat te snel en over het algemeen minder goed dan de LP12. De beschrijving mag wat mij betreft nog wel iets gedetailleerder, maar de snelheid vind ik wel een interessante.

te snel weer weg bij de vorige eigenaar ;D

raindog

Een goed afgestelde LP12, ook de eenvoudigere uitvoeringen zoals LPlover en ikzelf die bezitten, is nu eenmaal een heel muzikale platenspeler. Ik ken geen complete spelers onder de nieuwprijs van €1000,- die ook maar enigzins in de buurt komen van een LP12, het verschil is echt wel heel groot. Een vergelijking valt dan al snel negatief uit.

Interessanter zou het zijn om LPlover te vragen naar een vergelijk tussen de Audionote en de Rega P7 die hij daarvoor had. Rega's P25, P5 en P7 worden regelmatig aangeboden voor een redelijke prijs. Rega is jarenlang marktleider geweest in dat prijssegment.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op april  2, 2014, 19:29:38
Een goed afgestelde LP12, ook de eenvoudigere uitvoeringen zoals LPlover en ikzelf die bezitten, is nu eenmaal een heel muzikale platenspeler. Ik ken geen complete spelers onder de nieuwprijs van €1000,- die ook maar enigzins in de buurt komen van een LP12, het verschil is echt wel heel groot. Een vergelijking valt dan al snel negatief uit.
Het is beslist een muzikale speler. Tegelijkertijd vind ik de combinatie Harbeth en LP12 ook vrij donker, daardoor soms wat loom overkomen. Dat is in eerste instantie juist iets dat ik wil voorkomen en waarom ik nu op zoek ben naar een niet te "warme" draaitafel. Nogmaals, binnen de grenzen van mijn beperkte budget.

CitaatInteressanter zou het zijn om LPlover te vragen naar een vergelijk tussen de Audionote en de Rega P7 die hij daarvoor had. Rega's P25, P5 en P7 worden regelmatig aangeboden voor een redelijke prijs. Rega is jarenlang marktleider geweest in dat prijssegment.
Goede tip! Het ging me ook niet om een direct vergelijk tussen de Audionote en de LP12, meer of er verschil in timbre en klankkleur was. Timing, detail, spreiding, en dergelijke zijn ongetwijfeld punten waar de LP12 beter in is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Jammer dat je budget niet wat rekbaar is....l

Op MP staat een Michell Tecnodec met Techno Arm voor een vraagprijs van €900. Alleen de arm is volgens mij al bijna duurder.....  :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op april  2, 2014, 19:56:56
Jammer dat je budget niet wat rekbaar is....l

Op MP staat een Michell Tecnodec met Techno Arm voor een vraagprijs van €900. Alleen de arm is volgens mij al bijna duurder.....  :crazy:

En zeer 'muzikaal'  8)

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML