Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Bij BB en G staat deze AudioNote te koop: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135717.0

Pas nog gehoord op de Analogue Show in Rotterdam en was aardig impressed...
En voor niet teveel geld lijkt me...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Actionhost

Ik heb, dankzij een tip van een forumgenoot, ook deze LP12 op MP gezien. En ook zeker getwijfeld!

Wat mij tegen houdt is:

1. Liquiditeit (het zou kunnen als het moet hoor, maar over een paar dagen 2 weekjes vakantie in de USA en dat kan wel eens duurder uitpakken dan begroot. Dat wil ik eerst afwachten).
2. Voor deze vakantie sowieso geen tijd meer om naar Antwerpen te rijden
3. De onbekendheid met het geluid van de LP12. En dan komt punt 2 ook weer om de hoek kijken.

Had deze wat later in het jaar of begin volgend jaar gekomen had ik 'm waarschijnlijk aangeschaft. Of in ieder geval naar Antwerpen gereden voor een luistersessie. En puur vanwege de zeer goede prijs voor een toptafel en de betrouwbare verkoper.


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

raindog

Ik zeg doen! Wanneer je het budget er voor hebt kun je alleen maar winnen en niet verliezen. Blijkt het qua klank helemaal je ding te zijn dan heb je een home-run gescoord. Een mooiere LP12 zul je namelijk niet vinden voor dat geld. Valt het geluid je tegen dan zul je bij verkoop er financieel zeker niet op achteruit gaan en ben je toch een leuke ervaring rijker.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op augustus 16, 2013, 14:01:07
Je bedoelt dat het wel de economische argumenten zijn. Lees: winst maken?

Dan kan je ook wel een lange testperiode afspreken
Nee, nee! Ik wil zeker geen winst maken. Het is meer dat het een goed aanbod is dat het aantrekkelijk maakt.

Citaat van: Hipster op augustus 16, 2013, 14:23:12
Vandaar mijn opmerking "vergt wat te veel".

Ik betwijfel ten zeerste of Bas "hem" gaat vinden.
Bij draaitafels is zó veel mogelijk en die mogelijkheden zijn ook nog een sterk onderhevig aan een aantal sterke variabelen ( ondergrond, phonotrap
enz.)
Als Bas het leuk vindt om te zoeken, en tot op heden bewijst niets het tegendeel  ;), prima.
Echter wil hij lekker draaien om eens te wennen en ondertussen mogelijk verder te kijken is dit een zeer interessante draaitafel.
Het economisch aspect biedt juist deze mogelijkheid. :thumbs-up:

Disclaimer  :P :
Ik steek heel anders in elkaar dan Bas in deze en menigeen op het forum, besef ik goed  ::), aangezien ik vaak zaken "ongehoord" of "kort" koop.
Wel goed geinformeerd overigens. ;)
Voor mij is er veel plezier te halen uit het zoeken naar en het samenstellen. Dat is wel anders dan veel anderen. En ik denk dat je met veel geduld een mooiere match kan maken. Geen perfecte match, dat nooit.

Het gaat inderdaad om de economische mogelijkheid waardoor de twijfel is toegeslagen. Ook al is het misschien maar tijdelijk.

Citaat van: Pjotr27 op augustus 16, 2013, 14:35:41
Bij BB en G staat deze AudioNote te koop: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135717.0

Pas nog gehoord op de Analogue Show in Rotterdam en was aardig impressed...
En voor niet teveel geld lijkt me...
Dat is dan weer idioot. Van mij bedoel ik. Nu vind ik het weer raar om zoiets te kopen. Maar waarom? Omdat ik het nog niet beluisterd heb? Omdat ik liever wil wachten tot ik klaar ben met mijn zoektocht? Haha, raar toch...

Citaat van: Actionhost op augustus 16, 2013, 14:53:06
Ik heb, dankzij een tip van een forumgenoot, ook deze LP12 op MP gezien. En ook zeker getwijfeld!

Wat mij tegen houdt is:

1. Liquiditeit (het zou kunnen als het moet hoor, maar over een paar dagen 2 weekjes vakantie in de USA en dat kan wel eens duurder uitpakken dan begroot. Dat wil ik eerst afwachten).
2. Voor deze vakantie sowieso geen tijd meer om naar Antwerpen te rijden
3. De onbekendheid met het geluid van de LP12. En dan komt punt 2 ook weer om de hoek kijken.

Had deze wat later in het jaar of begin volgend jaar gekomen had ik 'm waarschijnlijk aangeschaft. Of in ieder geval naar Antwerpen gereden voor een luistersessie. En puur vanwege de zeer goede prijs voor een toptafel en de betrouwbare verkoper.



Die "problemen" heb ik "helaas" niet. ;D :(

Citaat van: LPlover op augustus 16, 2013, 14:57:19
he die komt mij zeer bekend voor :D
En die heb je dan weer ingeruild voor een Linn LP12... :laugh:

Citaat van: raindog op augustus 16, 2013, 15:05:47
Ik zeg doen! Wanneer je het budget er voor hebt kun je alleen maar winnen en niet verliezen. Blijkt het qua klank helemaal je ding te zijn dan heb je een home-run gescoord. Een mooiere LP12 zul je namelijk niet vinden voor dat geld. Valt het geluid je tegen dan zul je bij verkoop er financieel zeker niet op achteruit gaan en ben je toch een leuke ervaring rijker.



Grrrrr. Haha! :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pjotr27

Volgens de Facebook pagina van A10Audio:
De WOW is er nu ook voor jou!
Eindelijk leverbaar en een plaatje van een speler...
1250 euro en voordeel aanbieding inclusief element...vraag er naar.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bas Akkerman

Citaat van: Pjotr27 op augustus 17, 2013, 12:34:55
Volgens de Facebook pagina van A10Audio:
De WOW is er nu ook voor jou!
Eindelijk leverbaar en een plaatje van een speler...
1250 euro en voordeel aanbieding inclusief element...vraag er naar.
Ik ga vandaag een mailtje sturen naar Alex van A10-Audio met de vraag of ik deze week een luisterafspraak kan maken. Hopelijk kan dat en kan ik verschillende draaitafels op mijn gemak met elkaar vergelijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 12:41:36
Ik ga vandaag een mailtje sturen naar Alex van A10-Audio met de vraag of ik deze week een luisterafspraak kan maken. Hopelijk kan dat en kan ik verschillende draaitafels op mijn gemak met elkaar vergelijken.

Goed plan Bassie :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Haha, die hoor ik wel vaker. ;) Wij moeten ook nog steeds eens afspreken... Zuuucht. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 13:12:44
Haha, die hoor ik wel vaker. ;) Wij moeten ook nog steeds eens afspreken... Zuuucht. :blush:

Dat is een mission impossible want ik woon 4 hoog en er is geen lift of aanpassing aan rolstoelgebruik. Ik ga je echt niet omhoog sjouwen ;) En een LP12 heb je al beluisterd bij Garmt.

Gr,

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 12:41:36
Ik ga vandaag een mailtje sturen naar Alex van A10-Audio met de vraag of ik deze week een luisterafspraak kan maken. Hopelijk kan dat en kan ik verschillende draaitafels op mijn gemak met elkaar vergelijken.

Kreeg vandaag een mail van Alex met hetzelfde bericht. Ik ga ook zeker langs om de Wow te beluisteren! Dat wordt wel pas september.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 14:52:07
Dat is een mission impossible want ik woon 4 hoog en er is geen lift of aanpassing aan rolstoelgebruik. Ik ga je echt niet omhoog sjouwen ;) En een LP12 heb je al beluisterd bij Garmt.

Gr,

Robin
Je weet dat dat voor mij geen probleem is. Maar graag of niet natuurlijk. Even goede vrienden! ;)

Citaat van: Actionhost op augustus 17, 2013, 14:57:23
Kreeg vandaag een mail van Alex met hetzelfde bericht. Ik ga ook zeker langs om de Wow te beluisteren! Dat wordt wel pas september.
Ik weet ook helemaal niet of hij deze week al kan. Maar het lijkt me wel leuk zo de laatste week dat ik nog alle vrijheid heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Zomaar een stukje ongevraagd internetadvies van mij: (is mij als kind geleerd en werkt opvallend vaak): als je twijfelt moet je het niet doen.
Die onrust die je overhoudt is lastig weg te krijgen vrees ik :-\

Offtopic vraag: lukt het jou dan om jezelf 4 trappen omhoog te krijgen puur op je armen? If so: :worship:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 19:28:43

Ik weet ook helemaal niet of hij deze week al kan. Maar het lijkt me wel leuk zo de laatste week dat ik nog alle vrijheid heb.

Alex zal denk ik wel eerder kunnen hoor, het is meer dat ik pas begin september kan  ::)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Wat klinkt vinyl toch lekker! Nou ja, nadat de naald het geluid naar de arm, phonoversterker, versterker en luidsprekers heeft gestuurd. Dan klinkt het toch erg fijn.

Ik heb nu de technics draaitafel van weust te leen en dat is erg leuk. Morgen zal ik eens het directe vergelijk maken tussen cd en draaitafel. Bevalt me tot nu toe erg goed!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 23:12:32
Wat klinkt vinyl toch lekker! Nou ja, nadat de naald het geluid naar de arm, phonoversterker, versterker en luidsprekers heeft gestuurd. Dan klinkt het toch erg fijn.

Ik heb nu de technics draaitafel van weust te leen en dat is erg leuk. Morgen zal ik eens het directe vergelijk maken tussen cd en draaitafel. Bevalt me tot nu toe erg goed!!

Zo'n vergelijk maak ik vrij geregeld en het is maar de vraag of het betreffende album op cd/lp gewaagd zijn aan elkaar qua mastering. Dus is het geen appels met peren vergelijken? Overall klinkt de LP wat ronder, mooi gelaagd, meer verfijnd en wat softer, de cd meer forward, puntiger, strakker maar meestal ook vlakker/kunstmatig.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 08:38:42
Zo'n vergelijk maak ik vrij geregeld en het is maar de vraag of het betreffende album op cd/lp gewaagd zijn aan elkaar qua mastering. Dus is het geen appels met peren vergelijken? Overall klinkt de LP wat ronder, mooi gelaagd, meer verfijnd en wat softer, de cd meer forward, puntiger, strakker maar meestal ook vlakker/kunstmatig.
De mastering bepaalt inderdaad heel veel. Fever Ray vind ik minder gemasterd op lp dan cd. De rest vind ik weer beter. De cd klinkt naar mijn gevoel meer forward. Maar wellicht door de betere dynamiek vind ik lp "preciezer" in puntigheid, strakheid en daardoor natuurlijker en vanzelfsprekender.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 09:08:05
De mastering bepaalt inderdaad heel veel. Fever Ray vind ik minder gemasterd op lp dan cd. De rest vind ik weer beter. De cd klinkt naar mijn gevoel meer forward. Maar wellicht door de betere dynamiek vind ik lp "preciezer" in puntigheid, strakheid en daardoor natuurlijker en vanzelfsprekender.

welke draaitafel met element en phonoversterker heb je nu te leen?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

weust

Technics SL-1210 Mk 2 met Ortofon 2M Red, en de Pro-ject simpelste voorversterker.
Voorversterker is tijdelijk, vandaar geen uitzonderlijk geval.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 18, 2013, 09:39:17
Technics SL-1210 Mk 2 met Ortofon 2M Red, en de Pro-ject simpelste voorversterker.
Voorversterker is tijdelijk, vandaar geen uitzonderlijk geval.
:worship: :worship: :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 09:43:17
:worship: :worship: :worship:

niet echt de meest verfijnde combi, maar vooral het laag zal best lekker klinken want daar is de SL1200 maar ook de RED goed in.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 09:51:53
niet echt de meest verfijnde combi, maar vooral het laag zal best lekker klinken want daar is de SL1200 maar ook de RED goed in.
Het kan echt een stuk beter inderdaad. ;) Mijn buigingen zijn voor het feit dat weust zijn draaitafel aan mij uit wil lenen. Buigingen voor apparatuur maak ik zelden. Het is maar apparatuur en kan altijd beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 09:57:40
Het kan echt een stuk beter inderdaad. ;) Mijn buigingen zijn voor het feit dat weust zijn draaitafel aan mij uit wil lenen. Buigingen voor apparatuur maak ik zelden. Het is maar apparatuur en kan altijd beter.

nu is de vraag brengt deze combi je tot de essentie van de plaat?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 10:14:22
nu is de vraag brengt deze combi je tot de essentie van de plaat?
Dat kan een transistorradio in de basis al, dus dat is niet de vraag. Maar binnen het bedrag dat ik er voor over heb, kan het beter. Het laag is best goed, ik kan behoorlijk goed de melodielijnen van een basgitaar of de lijn van een drumstel volgen. Het midden vind ik wat minder uitgesproken dan ik wil en vooral het hoog is vrij "vies". Gelaagdheid behoorlijk goed, al vind ik de diepte het minste en kan het ook nog wel iets breder, hoogte vind ik dan weer opvallend goed. Ik heb ook het idee dat PRAT beter kan en merk een bepaalde gehaastheid op. Ondanks bovenstaande punten vind ik de weergave behoorlijk in balans en is het prettig luisteren.
Niet goed genoeg dus en ook niet slecht, het is ook maar tijdelijk. Weust woont behoorlijk dichtbij en vond het leuk om dit uit te lenen. En ik vind het leuk om "te leven met een draaitafel"; om te zien of de nadelen (gebruiksgemak) me niet gaan irriteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 10:27:35
Dat kan een transistorradio in de basis al, dus dat is niet de vraag. Maar binnen het bedrag dat ik er voor over heb, kan het beter. Het laag is best goed, ik kan behoorlijk goed de melodielijnen van een basgitaar of de lijn van een drumstel volgen. Het midden vind ik wat minder uitgesproken dan ik wil en vooral het hoog is vrij "vies". Gelaagdheid behoorlijk goed, al vind ik de diepte het minste en kan het ook nog wel iets breder, hoogte vind ik dan weer opvallend goed. Ik heb ook het idee dat PRAT beter kan en merk een bepaalde gehaastheid op. Ondanks bovenstaande punten vind ik de weergave behoorlijk in balans en is het prettig luisteren.
Niet goed genoeg dus en ook niet slecht, het is ook maar tijdelijk. Weust woont behoorlijk dichtbij en vond het leuk om dit uit te lenen. En ik vind het leuk om "te leven met een draaitafel"; om te zien of de nadelen (gebruiksgemak) me niet gaan irriteren.

Vies hoog komt door de RED, gewoon een gebrek aan verfijning. Ik snap dat nooit zo dat gezemel over het gebrek aan gebruiksgemak?
Wel zeer belangrijk is dat je altijd voorzichtig moet zijn met het opzetten van een plaat. Door een ongecontroleerde beweging kun je zo de arm van de plaat slaan met alle gevolgen van dien. Is mij een keer gebeurt met een Goldring 1.2 draaitafel ergens in 2005. De cantilever was gelijk naar z'n moer.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2