Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 30, 2013, 20:33:44
Ga je hem net zo bellen als je mij gisteravond niet belde? ;)
Goed hè? :blush:

Veel plezier nog Marco! Wanneer ben je eigenlijk terug?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2013, 20:43:11
[...]

Veel plezier nog Marco! Wanneer ben je eigenlijk terug?

Dank!

Nu nog 2 dagen Oostenrijk, dan nog een paar dagen Slovenie (ra,ra welke draaitafelfabrikant zit daar) en Italie (Trieste en Venetie).
Op 12 augustus zouden we weer in ons Kikkerlandje moeten zijn...

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op augustus  2, 2013, 12:04:28
Dank!

Nu nog 2 dagen Oostenrijk, dan nog een paar dagen Slovenie (ra,ra welke draaitafelfabrikant zit daar) en Italie (Trieste en Venetie).
Op 12 augustus zouden we weer in ons Kikkerlandje moeten zijn...
Leuk hoor, zo'n rondreis! Dan ben ik ook weer terug uit Praag, dus misschien dat we voor die week of de week erop iets kunnen afspreken voor bij A10-Audio?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ



AbZ

Citaat van: Arden op augustus  3, 2013, 08:50:26
Jij mag nooit meer raden...
Volgens mij zijn er geen andere daar  ;D
Ljubljana is best leuk.

Bas Akkerman

Ik zal Arden eens PM-en met de vraag of hij volgende week kan. Dan is het mijn laatste week vakantie (haha, zo voelt dat nu ineens) en die wil ik optimaal benutten.

En al ben ik iemand die echt zijn plan doorzet van vergelijken en luisteren, dit brengt me dan wel aan het twijfelen... :satisfied: Niet als eindstation, maar als referentie. Aan de andere kant leent weust zijn draaitafel ook al aan me uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 16, 2013, 10:48:30
Ik zal Arden eens PM-en met de vraag of hij volgende week kan. Dan is het mijn laatste week vakantie (haha, zo voelt dat nu ineens) en die wil ik optimaal benutten.

En al ben ik iemand die echt zijn plan doorzet van vergelijken en luisteren, dit brengt me dan wel aan het twijfelen... :satisfied: Niet als eindstation, maar als referentie. Aan de andere kant leent weust zijn draaitafel ook al aan me uit.

Ziet er goed uit die LP12 :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

clockwork

Citaat van: LPlover op augustus 16, 2013, 10:59:44
Ziet er goed uit die LP12 :inlove:

Echt wel! Ik zou ervoor gaan als ik jou was. Je weet in dit geval precies wat en van wie je (erg belangrijk) koopt en voor dit geld ben je deze speler ook 'zo' weer kwijt.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 16, 2013, 10:59:44
Ziet er goed uit die LP12 :inlove:
Ja, erg goed. :( Haha.

Citaat van: clockwork op augustus 16, 2013, 11:03:11
Echt wel! Ik zou ervoor gaan als ik jou was. Je weet in dit geval precies wat en van wie je (erg belangrijk) koopt en voor dit geld ben je deze speler ook 'zo' weer kwijt.


Ja, de verkoper geeft vertrouwen, beslist. Het is meer dat ik twijfel omdat het zo afwijkt van wat ik normaliter doe. Ik zal Dirk eens polsen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 16, 2013, 11:14:06
Zo zit ik ook al een tijdje Henk... Niet bepaald des Bas. :laugh: :mad:

Voldoende stof om nog eens goed over na te denken?

Ik doel niet of je nou wel iets van Dirk zou moeten kopen. Prima kerel en geen twijfel. Maar.......

Hier mag ik in tegenstelling tot het LP12 liefhebbers topic wel een lichte kritische noot laten klinken. Ik had niet de indruk dat je helemaal overtuigd bent van de LP12 en of deze je wensen helemaal invult.
Je verslag van de demo bij A10 gaf meer enthousiasme bloot.

Wellicht dat je met Dirk een wat langere testperiode (eerder weken dan dagen) bij jou thuis kan afspreken?

Groet en wijsheid,

Henk

weust

Wat Onder013 beschrijft heb ik ook gelezen. Klinkt dus wat apart zo...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

VlisChris

Ik kan er naast zitten Bas (zou niet voor het eerst zijn ;)) maar ik krijg een beetje de indruk dat je nu twijfelt omdat de prijs zo mooi is, cq de verkoper vertrouwd is. En niet dat je twijfelt omdat je de speler nu echt voor de volle 100% wilt bemachtigen.
Kan uiteraard volledige internetwijsheid zijn, maar dat is de indruk die ik nu een beetje krijg. Als ik er naast zit: er voor gaan en genieten!

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Arden

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 16, 2013, 10:48:30
[...]

En al ben ik iemand die echt zijn plan doorzet van vergelijken en luisteren, dit brengt me dan wel aan het twijfelen... :satisfied: Niet als eindstation, maar als referentie. Aan de andere kant leent weust zijn draaitafel ook al aan me uit.

Niet om het 1 of ander, maar voor die prijs met die arm en element mag je niet eens twijfelen. Die tafel is echt wel zo aan het klinken te krijgen zoals jij dat wilt. Enig idee wat alleen die arm en element al gekost hebben? Een no-brainer, stuur het element desnoods opnieuw naar vdH en je hebt weer een toppertje. Hou je nog heel veel geld over voor een phonotrap!

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op augustus 16, 2013, 11:46:50
Voldoende stof om nog eens goed over na te denken?

Ik doel niet of je nou wel iets van Dirk zou moeten kopen. Prima kerel en geen twijfel. Maar.......

Hier mag ik in tegenstelling tot het LP12 liefhebbers topic wel een lichte kritische noot laten klinken. Ik had niet de indruk dat je helemaal overtuigd bent van de LP12 en of deze je wensen helemaal invult.
Je verslag van de demo bij A10 gaf meer enthousiasme bloot.

Wellicht dat je met Dirk een wat langere testperiode (eerder weken dan dagen) bij jou thuis kan afspreken?

Groet en wijsheid,

Henk
Kritische noten mag je altijd laten klinken, graag zelfs! Ik ben in dit stadium van mijn zoektocht ook allerminst overtuigd van de LP12 of de AS Wow. Of welke draaitafel dan ook. Ben er van overtuigd dat er nog beter te mixen en te matchen is. Die zoektocht is dus ook nog lang niet over.

Je idee van testperiode is een optie. Nu heb ik al vaker wat geleend en Dirk verkoopt deze draaitafel echt uit financieel oogpunt. Lenen vind ik dus feitelijk geen optie.

Citaat van: weust op augustus 16, 2013, 11:48:12
Wat Onder013 beschrijft heb ik ook gelezen. Klinkt dus wat apart zo...

Citaat van: Christiaan S op augustus 16, 2013, 12:20:57
Ik kan er naast zitten Bas (zou niet voor het eerst zijn ;)) maar ik krijg een beetje de indruk dat je nu twijfelt omdat de prijs zo mooi is, cq de verkoper vertrouwd is. En niet dat je twijfelt omdat je de speler nu echt voor de volle 100% wilt bemachtigen.
Kan uiteraard volledige internetwijsheid zijn, maar dat is de indruk die ik nu een beetje krijg. Als ik er naast zit: er voor gaan en genieten!
Prima samengevat Christiaan! Je beschrijft precies wat ik denk.
Weust, het voelt ook raar.

Citaat van: Arden op augustus 16, 2013, 12:28:56
Niet om het 1 of ander, maar voor die prijs met die arm en element mag je niet eens twijfelen. Die tafel is echt wel zo aan het klinken te krijgen zoals jij dat wilt. Enig idee wat alleen die arm en element al gekost hebben? Een no-brainer, stuur het element desnoods opnieuw naar vdH en je hebt weer een toppertje. Hou je nog heel veel geld over voor een phonotrap!
Ik had het rekensommetje ook gemaakt en dan nog aan de voorzichtige kant. Het is gewoon niet mijn manier van doen. Natuurlijk kan ik, terwijl ik de betreffende LP12 heb, gewoon door blijven zoeken.

Eens polsen hoe Linda er over denkt... :notify:

Geweldig trouwens dat jullie zo met mij meedenken jongens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dus, je zoektocht is nog lang niet over maar gaat wel met Linda praten?
Waarom zou je met Linda praten als je zoektocht nog lang niet over is, behalve als je rekent in minuten ipv maanden ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 16, 2013, 13:12:53
Dus, je zoektocht is nog lang niet over maar gaat wel met Linda praten?
Waarom zou je met Linda praten als je zoektocht nog lang niet over is, behalve als je rekent in minuten ipv maanden ;-)
Omdat deze mogelijke (tijdelijke?) stap "iets" sneller komt dan gedacht. Ik blijf hoe dan ook verder zoeken en vergelijken. Met het budget van €3500,- is Linda het eens en daar wil ze zelfs ook wat aan bijdragen. Sterker, toen ik een aantal jaar geleden begon met de zoektocht was zij degene die over een.draaitafel begon en de charme erg kon waarderen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

#969
Citaat van: Arden op augustus 16, 2013, 12:28:56
Niet om het 1 of ander, maar voor die prijs met die arm en element mag je niet eens twijfelen. Die tafel is echt wel zo aan het klinken te krijgen zoals jij dat wilt. Enig idee wat alleen die arm en element al gekost hebben? Een no-brainer, stuur het element desnoods opnieuw naar vdH en je hebt weer een toppertje. Hou je nog heel veel geld over voor een phonotrap!

Ik zie hier voornamelijk economische argumenten en een aanmoediging dat je die LP12 wel aan het klinken krijgt. Wat die arm heeft gekost is niet interessant als je er onvoldoende uit kan halen zoals jij dat wilt.
Het wordt iets anders als je het ding opkoopt en weer snel wilt verkopen met als doel om centjes te verdienen. Eigenlijk verwacht ik niet dat dat de insteek van Bas is.

Gr
Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op augustus 16, 2013, 13:36:14
Ik zie hier voornamelijk economische argumenten en een aanmoediging dat je die LP12 wel aan het klinken krijgt. Wat die arm heeft gekost is niet interessant als je er onvoldoende uit kan halen zoals jij dat wilt.
Het wordt iets anders als je het ding opkoopt en weer snel wilt verkopen met als doel om centjes te verdienen. Eigenlijk verwacht ik niet dat dat de insteek van Bas is.

Gr
Henk
Voor mij een reden voor aanschaf. Maar of die reden ook afweegt tegen mijn smaak...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 16, 2013, 13:53:01
Voor mij een reden voor aanschaf. Maar of die reden ook afweegt tegen mijn smaak...

Je bedoelt dat het wel de economische argumenten zijn. Lees: winst maken?

Dan kan je ook wel een lange testperiode afspreken

Staaled

Citaat van: Onder013 op augustus 16, 2013, 13:36:14
Ik zie hier voornamelijk economische argumenten en een aanmoediging dat je die LP12 wel aan het klinken krijgt. Wat die arm heeft gekost is niet interessant als je er onvoldoende uit kan halen zoals jij dat wilt.
Het wordt iets anders als je het ding opkoopt en weer snel wilt verkopen met als doel om centjes te verdienen. Eigenlijk verwacht ik niet dat dat de insteek van Bas is.

Gr
Henk
Da's m.i. wat overdreven.
Voor het budget dat Bas in gedachten heeft is er geen "endgame" draaitafel te koop.
Hooguit een "smakelijke".

Bas vergt wat te veel, kijk maar eens welke draaitafels al voorbij zijn gekomen die ver boven budget zijn. ;)

Het leukst aan plaatjes draaien is het draaien.
Daar kun je nooit te vroeg mee beginnen. ;) :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

#973
Citaat van: Hipster op augustus 16, 2013, 14:05:44
Da's m.i. wat overdreven.
Voor het budget dat Bas in gedachten heeft is er geen "endgame" draaitafel te koop.
Hooguit een "smakelijke".

Bas vergt wat te veel, kijk maar eens welke draaitafels al voorbij zijn gekomen die ver boven budget zijn. ;)

Het leukst aan plaatjes draaien is het draaien.
Daar kun je nooit te vroeg mee beginnen. ;) :music:

En als het dan niet klinkt zoals je dat graag wilt is €1.800,- nog altijd veel geld.

Als deze speler niet brengt wat je wilt en je budget is (nog) onvoldoende hoog om aan te schaffen wat je wel wilt, koop dan niets of iets dat echt goedkoop is.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de LP12 niet mijn voorkeurssound levert. Wellicht dat dit mijn reacties ook wat kleurt.

Gr
Henk

Staaled

Vandaar mijn opmerking "vergt wat te veel".

Ik betwijfel ten zeerste of Bas "hem" gaat vinden.
Bij draaitafels is zó veel mogelijk en die mogelijkheden zijn ook nog een sterk onderhevig aan een aantal sterke variabelen ( ondergrond, phonotrap
enz.)
Als Bas het leuk vindt om te zoeken, en tot op heden bewijst niets het tegendeel  ;), prima.
Echter wil hij lekker draaien om eens te wennen en ondertussen mogelijk verder te kijken is dit een zeer interessante draaitafel.
Het economisch aspect biedt juist deze mogelijkheid. :thumbs-up:

Disclaimer  :P :
Ik steek heel anders in elkaar dan Bas in deze en menigeen op het forum, besef ik goed  ::), aangezien ik vaak zaken "ongehoord" of "kort" koop.
Wel goed geinformeerd overigens. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)