Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op juli 19, 2013, 17:38:04
Lijkt een nette en begrijpelijke reactie voor iets dat noch acuut noch urgent is.

Voor mij is dit en acuut en urgent. >:(

Geduld heb ik bij vele zaken, maar dit maakt me gek :devil:

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op juli 19, 2013, 18:48:01
aangepast ;)

Het gaat bij jou in een razend tempo zeg. De ene upgrade/wisseling na de andere.......

Klinkt het een beetje? ;)

Robiwan

Citaat van: Onder013 op juli 19, 2013, 19:04:18
Het gaat bij jou in een razend tempo zeg. De ene upgrade/wisseling na de andere.......

Klinkt het een beetje? ;)

je weet waarom!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Actionhost

Gefeliciteerd! Ik weet inmiddels dat de Akito II een behoorlijke upgrade is!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

#832
Citaat van: Arden op juli 17, 2013, 10:22:41
Dat onderste is 100% correct, je eerste opmerking wil ik iets nuanceren. Zelf heb ik een vdH MC One in de WOW met RB 202 ingebouwd, dat speelt echt ongelooflijk goed! Hierbij wil ik wel opmerken dat de 202 voor het geld al gewoon echt goed is. Natuurlijk win je meer met een betere arm, dat wil alleen niet altijd zeggen dat die dan ook duurder moet zijn.

Zou een Rega RB303 dan de meerprijs waard zijn op een WOW Arden (300 euro meer of zo)?

Wat zijn de verschillen tussen deze 2 armen?

(ik weet ik moet luisteren of er verschil is, maar de kans op 2 WOW's naast elkaar, 1 met de 202 en 1 met de 303, lijkt me niet erg groot).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Arden

Citaat van: Actionhost op juli 19, 2013, 23:05:34
Zou een Rega RB303 dan de meerprijs waard zijn op een WOW Arden (300 euro meer of zo)?

Wat zijn de verschillen tussen deze 2 armen?

(ik weet ik moet luisteren of er verschil is, maar de kans op 2 WOW's naast elkaar, 1 met de 202 en 1 met de 303, lijkt me niet erg groot).

Ik vind het geen geweldige upgrade van de 202 naar de 303. Beter steek je dan 200 euro in Incognito armbekabeling (Cardas) en het metalen contragewicht met metalen bevestiging, dan is die Rega 202 ineens HEEL erg goed.
Ok, geen 1000 euro goed, maar zeker beter als de 303

Het grootste verschil tussen een 202 en 303 is de armbekabeling en die veerinstelling die je niet wil gebruiken...

Cyreg

Citaat van: Arden op juli 19, 2013, 23:23:52
Het grootste verschil tussen een 202 en 303 is de armbekabeling en die veerinstelling die je niet wil gebruiken...

Volgens mij ook andere lagers? (althans dat was bij de 250 en 300 wel zo)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Arden

Citaat van: Cyreg op juli 19, 2013, 23:31:17
Volgens mij ook andere lagers? (althans dat was bij de 250 en 300 wel zo)
Dat verschil zit volgens mij (maar ik kan het mis hebben) hoofdzakelijk in die naaldrukinstelling aan de zijkant met een veer. Gebruik beter gewoon het contragewicht om die in te stellen.
Het contragewicht en de as waar deze over beweegt is wel van metaal bij de 303.

Actionhost

Ok duidelijk, bedankt Arden!

@Bas....zit de Transrotor Zet 1 of 3 nog in je programma om te beluisteren? Ook wel erg benieuwd naar jouw verhaal over deze spelers.
Heb je uberhaupt al veel hoge massa spelers gehoord?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 20, 2013, 10:09:05
Ok duidelijk, bedankt Arden!

@Bas....zit de Transrotor Zet 1 of 3 nog in je programma om te beluisteren? Ook wel erg benieuwd naar jouw verhaal over deze spelers.
Heb je uberhaupt al veel hoge massa spelers gehoord?
Bij deze! ;) Ik ben er nog niet zo in thuis eigenlijk. De Linn, Michell Gyro, VPI, Acoustic Signature en Lenco heb ik gehoord in ieder geval.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op juli 20, 2013, 21:27:22
Bij deze! ;) Ik ben er nog niet zo in thuis eigenlijk. De Een Linn, Michell Gyro, VPI, Acoustic Signature en Lenco heb ik gehoord in ieder geval.

;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Toch vanuit mijn vakantieadres nog even een stukje van dit topic hacken: gisterenavond als tussenstop het diner genoten bij de heer Frohnhofer van Acoustic-Signature thuis, daar heb ik de nieuwe Triple X van Acoustic-Signature nog even mogen aanhoren/schouwen, deze heb ik direct voor mezelf prive besteld. Een pianolak zwarte met zwart plateau, motor en bedieningspaneel. Met recht een ''Black Beast''...


Acoustic-Signature Triple X

...grappig detail, het armboard kan eventueel zelfs worden voorzien van 2 boringen, een 9- of 10 inch boring en een 12 inch boring.
Daarbij een echt massa loopwerk, totaal gewich 50 kg...

Helaas past hij niet echt in het budget van Bas en Actionhost (€3.500 retail als kaal loopwerk), maar ik zou ook deze niet helemaal direct vanwege het budget afserveren...

Tijdens de X-fi in september zal hij uiteraard naast de WOW! worden gedemonstreerd, met als goed medegezelschap Dr. Feickert Analogue en Pluto Audio.

Actionhost

Erg mooi ding! En 50 kilo ook, dat is met recht een zwaargewicht te noemen!

Gefeliciteerd met de bestelling/aanschaf van deze speler!

En idd 3500 voor kaal loopwerk is voor mij echt te veel. Maar ben wel benieuwd hoe deze naast de wow klinkt tijdens de X-fi.....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Zeg! Mij een beetje lekker maken!? ;D Nee, met alles erbij wordt het echt te veel boven budget. Ik vind het wel een sport om binnen mijn budget de mooiste match te maken. Zoals gezegd, eerst maar eens flink luisteren. :headbanging:

Fijne vakantie nog!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

marcush

Gezien het budget, zou ik zeker ook eens een Nottingham Analogue Spacedeck met Space arm gaan beluisteren.

http://www.analogueaudio.nl/nottingham_analogue-draaitafels.shtml


Deleted Member 2

Citaat van: Arden op juli 21, 2013, 18:50:25

Daarbij een echt massa loopwerk, totaal gewich 50 kg...



Ziet er prachtig uit, maar zou deze toch niet als een 'echt' massa-loopwerk willen bestempelen. Het is de sokkel dat het gewicht in de schaal legt. Het plateau bestaat uit 5 cm aluminium.

In ongeveer die zin zou de Michell Gyro in de opstelling zoals deze bij staat ook een massa loopwerk zijn:
60 kilogram sokkel + 15 kilogram speler.
Ik zou de Gyro echter zeker niet als een massa-loopwerk willen bestempelen.

AbZ

Citaat van: Onder013 op juli 21, 2013, 20:05:34
Ziet er prachtig uit, maar zou deze toch niet als een 'echt' massa-loopwerk willen bestempelen. Het is de sokkel dat het gewicht in de schaal legt. Het plateau bestaat uit 5 cm aluminium.

In ongeveer die zin zou de Michell Gyro in de opstelling zoals deze bij staat ook een massa loopwerk zijn:
60 kilogram sokkel + 15 kilogram speler.
Ik zou de Gyro echter zeker niet als een massa-loopwerk willen bestempelen.
Het is idd maar net hoe je het noemt.  Het plateau heeft misschien niet zo gek veel massa,
maar het loopwerk als geheel wel.  Zou het daarom een massaloopwerk genoemd worden?

Bij de Gyro is dit wel anders (tenzij de speler helemaal strak vast zit aan de sokkel),
hoewel 15 kg ook al geen lichtgewicht meer is.

Arden

Citaat van: Onder013 op juli 21, 2013, 20:05:34
Ziet er prachtig uit, maar zou deze toch niet als een 'echt' massa-loopwerk willen bestempelen. Het is de sokkel dat het gewicht in de schaal legt. Het plateau bestaat uit 5 cm aluminium.

In ongeveer die zin zou de Michell Gyro in de opstelling zoals deze bij staat ook een massa loopwerk zijn:
60 kilogram sokkel + 15 kilogram speler.
Ik zou de Gyro echter zeker niet als een massa-loopwerk willen bestempelen.

Toch is het niet helemaal zoals jij zegt, het plateau is dezelfde als van de Storm, dat plateau weegt vanaf 12 kg, afhankelijk van het aantal Silencers. Het plateau is dus eigenlijk al bijna net zo zwaar tot zwaarder als de complete Gyro. Het lager zit verankerd in de basis, dus vormt het weer zo goed als 1 geheel. Het armboard is ontkoppeld van de tafel, de motor staat volledig los dwars door de basis heen, hij heeft dus alle eigenschappen van een massaloopwerk. Ik vond hem alleen verdomd lichtvoetig klinken...

AbZ

Hoe dik is dat plateau dan?  Het zichtbare deel ziet er niet daverend zwaar uit.

Arden

Citaat van: AbZ op juli 21, 2013, 21:49:11
Hoe dik is dat plateau dan?  Het zichtbare deel ziet er niet daverend zwaar uit.

5 cm. Die foto heeft wat gezichtsbedrog, die zwarte lijn is de snaar, niet een weerspiegeling in de pianofinish!

Ik denk niet dat je hem op je tenen wil laten vallen...