Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Rega, Clearaudio, Thorens, Pro-ject etc. zijn ook nog kandidaten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

loneranger

Wat denken jullie van deze:

http://www.rikstoet.nl/index/takumi.html

Of kun je beter voor een Rega Rp3 of Project debut gaan? Mijn neefje beweert weer dat snaar aangedreven hopeloos ouderwets is en je moet gaan voor direct drive.

Robiwan

Citaat van: loneranger op juli 15, 2013, 20:26:12
Wat denken jullie van deze:

http://www.rikstoet.nl/index/takumi.html

Of kun je beter voor een Rega Rp3 of Project debut gaan? Mijn neefje beweert weer dat snaar aangedreven hopeloos ouderwets is en je moet gaan voor direct drive.

zeg weer dat neefje heeft hij überhaupt op z'n 14e een draaitafel gezien?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: loneranger op juli 15, 2013, 20:26:12
Wat denken jullie van deze:

http://www.rikstoet.nl/index/takumi.html

Of kun je beter voor een Rega Rp3 of Project debut gaan? Mijn neefje beweert weer dat snaar aangedreven hopeloos ouderwets is en je moet gaan voor direct drive.
Had jij niet al een topic hierover?  ::)

Ik denk dat het neefje misschien een fake Technics 1200 heeft gezien.

loneranger


lynch1979

Citaat van: loneranger op juli 15, 2013, 20:33:50
Maar wat vinden jullie nou van die 3 genoemde draaitafels?

Ik zou ze allemaal gaan beluisteren met de muziek die jij mooi vind, het gaat erom wat jou aanspreekt.

AbZ

Citaat van: loneranger op juli 15, 2013, 20:33:50
Maar wat vinden jullie nou van die 3 genoemde draaitafels?
Nog geen draaitafel en nu al een kras in de plaat...

Rega is prima en iets duurder omdat er Rega op staat.
Takumi is Pro-Ject en iets duurder omdat er geen Pro-Ject op staat.
Pro-Ject is ook prima.

Arden

... en een beetje Thorens is een Acoustic Signature, maar iets duurder omdat er geen Acoustic-Signature op staat!

Nog even terugkomende op die lijst van Bas, die Acoustic Signature WOW is eigenlijk de enige tafel die ruim binnen het genoemde budget valt en toch doorgroei-mogelijkheden heeft. De rest zat er ruim boven. Zet er een betere arm op, en de genoemde min-puntjes zouden wel eens als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen! Of je gaat naar een wat groter modelletje kijken luisteren...

Deleted Member 2

#683
Citaat van: Arden op juli 15, 2013, 20:59:16
... en een beetje Thorens is een Acoustic Signature, maar iets duurder omdat er geen Acoustic-Signature op staat!

Nog even terugkomende op die lijst van Bas, die Acoustic Signature WOW is eigenlijk de enige tafel die ruim binnen het genoemde budget valt en toch doorgroei-mogelijkheden heeft. De rest zat er ruim boven. Zet er een betere arm op, en de genoemde min-puntjes zouden wel eens als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen! Of je gaat naar een wat groter modelletje kijken luisteren...

de Manfred...... 8)
met een audiomods arm :happy:

AbZ

Citaat van: Arden op juli 15, 2013, 20:59:16Nog even terugkomende op die lijst van Bas, die Acoustic Signature WOW is eigenlijk de enige tafel die ruim binnen het genoemde budget valt en toch doorgroei-mogelijkheden heeft.
Dat zegt meer over de lijst (kort) dan over de mogelijkheden (veel).

raindog

Citaat van: Bas Akkerman op juli 15, 2013, 19:46:45
Nou, op dit moment denk ik dat niet. Dat komt ook doordat ik de full blown LP12 niet super geweldig vond klinken, ook al is dat een voorbarige conclusie gezien de opstelling en wellicht de topplaat van Tiger Paw.

Bas, wat betreft LP12 zou ik even een pas op de plaats maken en je niet verder gek laten maken door de verschillen op full blown niveau. De LP12 van Garmt, waar je eerder zo enthousiast over schreef, zit al erg ver boven je budget en die heeft nog niet eens zaken als een Keel of Radikal. De verschillen op full blown niveau zijn weliswaar leuk om te horen maar eigenlijk totaal niet van belang voor jouw zoektocht. Je zit nu eenmaal vast aan een budget van €3.500,- en de dag dat je €20.000 kan uitgeven aan een platenspeler heb je waarschijnlijk al een paar andere luidsprekers en versterker(s) thuis staan, dus dan zoek je wellicht weer andere kwaliteiten in een bron dan nu.

Houd even in gedachten dat behalve de designfilosofie en het lager/plateau, een full blown LP12 niets meer gemeenschappelijk heeft met een basis LP12.Misschien moet je daarom eens terug naar een luistersessie met een basis LP12 (Majik), als het kan in een directe vergelijking (dus op eenzelfde set) met een VPI of Michell. Er zijn dealers die deze merken samen voeren. Het zou, denk ik, verhelderend zijn en meer houvast kunnen bieden dan afzonderlijke luistersessies met oneindig veel variabelen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Citaat van: raindog op juli 15, 2013, 21:40:42
Bas, wat betreft LP12 zou ik even een pas op de plaats maken en je niet verder gek laten maken door de verschillen op full blown niveau. De LP12 van Garmt, waar je eerder zo enthousiast over schreef, zit al erg ver boven je budget en die heeft nog niet eens zaken als een Keel of Radikal. De verschillen op full blown niveau zijn weliswaar leuk om te horen maar eigenlijk totaal niet van belang voor jouw zoektocht. Je zit nu eenmaal vast aan een budget van €3.500,- en de dag dat je €20.000 kan uitgeven aan een platenspeler heb je waarschijnlijk al een paar andere luidsprekers en versterker(s) thuis staan, dus dan zoek je wellicht weer andere kwaliteiten in een bron dan nu.

Houd even in gedachten dat behalve de designfilosofie en het lager/plateau, een full blown LP12 niets meer gemeenschappelijk heeft met een basis LP12.Misschien moet je daarom eens terug naar een luistersessie met een basis LP12 (Majik), als het kan in een directe vergelijking (dus op eenzelfde set) met een VPI of Michell. Er zijn dealers die deze merken samen voeren. Het zou, denk ik, verhelderend zijn en meer houvast kunnen bieden dan afzonderlijke luistersessies met oneindig veel variabelen.

Goed advies!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2


Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op juli 15, 2013, 20:18:57
Rega, Clearaudio, Thorens, Pro-ject etc. zijn ook nog kandidaten.
Wil ik ook nog beluisteren inderdaad.

Citaat van: Onder013 op juli 15, 2013, 21:12:13
de Manfred...... 8)
met een audiomods arm :happy:
Wie weet, eerst maar eens verschillende draaitafels bij A10-Audio beluisteren.

Citaat van: AbZ op juli 15, 2013, 21:27:11
Dat zegt meer over de lijst (kort) dan over de mogelijkheden (veel).
Mee eens, ik vind het nog veel te vroeg om een oordeel te vellen en een winnaar aan te wijzen.

Citaat van: raindog op juli 15, 2013, 21:40:42
Bas, wat betreft LP12 zou ik even een pas op de plaats maken en je niet verder gek laten maken door de verschillen op full blown niveau. De LP12 van Garmt, waar je eerder zo enthousiast over schreef, zit al erg ver boven je budget en die heeft nog niet eens zaken als een Keel of Radikal. De verschillen op full blown niveau zijn weliswaar leuk om te horen maar eigenlijk totaal niet van belang voor jouw zoektocht. Je zit nu eenmaal vast aan een budget van €3.500,- en de dag dat je €20.000 kan uitgeven aan een platenspeler heb je waarschijnlijk al een paar andere luidsprekers en versterker(s) thuis staan, dus dan zoek je wellicht weer andere kwaliteiten in een bron dan nu.

Houd even in gedachten dat behalve de designfilosofie en het lager/plateau, een full blown LP12 niets meer gemeenschappelijk heeft met een basis LP12.Misschien moet je daarom eens terug naar een luistersessie met een basis LP12 (Majik), als het kan in een directe vergelijking (dus op eenzelfde set) met een VPI of Michell. Er zijn dealers die deze merken samen voeren. Het zou, denk ik, verhelderend zijn en meer houvast kunnen bieden dan afzonderlijke luistersessies met oneindig veel variabelen.


Ik haalde de FB's aan, omdat dat één van de redenen zou kunnen zijn om een Majik LP12 te kopen. Al is het te vroeg om dat echt te zeggen, maar het resultaat van wat ik hoorde zou op dit moment niet afdoende zijn om dat upgradepad te volgen. Waarmee ik niet zeg dat ik de Majik LP12 nu de rug toe keer. Zoals het er nu uit ziet, zit de LP12 bij de shoot-out.

Het direct vergelijken is natuurlijk iets dat ik op een gegeven moment graag doe. Voor dit moment is dat echter nog wat te vroeg. Eerst wil ik nog meer horen. Daarna wil ik de beste draaitafels zoveel mogelijk in vergelijk horen. En waar mogelijk ook thuis. Het is simpelweg niet mogelijk alle draaitafels naast elkaar te vergelijken. De luistersessies zijn voor dit moment de beste optie, met al hun minpunten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Bas, ik ben een aantal opties aan het overwegen om mijn LP12 precies naar mijn smaak te krijgen. Je zult denk ik wel verbaasd zijn over wat stappen de komende tijd... Stay tuned... ;)   

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op juli 15, 2013, 23:23:23
Bas, ik ben een aantal opties aan het overwegen om mijn LP12 precies naar mijn smaak te krijgen. Je zult denk ik wel verbaasd zijn over wat stappen de komende tijd... Stay tuned... ;)

ander element, andere bodemplaat, andere ondergrond ;D

garmtz


Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 15, 2013, 23:23:23
Bas, ik ben een aantal opties aan het overwegen om mijn LP12 precies naar mijn smaak te krijgen. Je zult denk ik wel verbaasd zijn over wat stappen de komende tijd... Stay tuned... ;)


de solid base bodemplaat op mijn lp12 kan niet zomaar verwijderd worden omdat er een aardedraad aan vastzit en die zit weer aan het chassis. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 15, 2013, 23:28:13

de solid base bodemplaat op mijn lp12 kan niet zomaar verwijderd worden omdat er een aardedraad aan vastzit en die zit weer aan het chassis. 

Waarom zou je dat willen? Waar staat de LP12 nu op?


Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 15, 2013, 23:29:12
Waarom zou je dat willen? Waar staat de LP12 nu op?

werkt zo'n bodemplaat niet als klankkast? Met de Audionote klonk het zonder bodemplaat (hardboard) strakker. De LP12 staat op een fraimlite.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 15, 2013, 23:33:25
De 10x5 of een DV-20X.... :D?

Voorlopig maar eerst eens even op proef krijgen... Dat kan nog even duren, zal denk ik pas in september zijn... Maar zit een kans in dat we dealer worden.