Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Zo, eerst vandaag een Linn LP12-show bij BB&G in Zevenbergen en morgen naar de A10-show in Amsterdam waar er onder andere wordt geshowd met de Keff Blades en Acoustic-Signature WOW-draaitafel.

Heb er zin in!!!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juli 11, 2013, 08:07:07
Zo, eerst vandaag een Linn LP12-show bij BB&G in Zevenbergen en morgen naar de A10-show in Amsterdam waar er onder andere wordt geshowd met de Keff Blades en Acoustic-Signature WOW-draaitafel.

Heb er zin in!!!!

Ben je vanmiddag of vanavond in Zevenbergen Bas?
mainly British stuff

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 11, 2013, 08:56:54
Allebei... :)
Garmt heeft naast me op de bank al antwoord gegeven, zie ik. :laugh:

Ben erg benieuwd. Vooral interessant hoe de verschillende subchassis en voedingen "klinken". Eens zien of en hoe ik de verschillen ervaar. En natuurlijk hoe de full blown LP12 klinkt en wat ik ten opzichte daarvan ga missen in andere versies/andere draaitafels.

Leuk je daar te zien Martin!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 11, 2013, 09:31:11
Garmt heeft naast me op de bank al antwoord gegeven, zie ik. :laugh:

Ben erg benieuwd. Vooral interessant hoe de verschillende subchassis en voedingen "klinken". Eens zien of en hoe ik de verschillen ervaar. En natuurlijk hoe de full blown LP12 klinkt en wat ik ten opzichte daarvan ga missen in andere versies/andere draaitafels.

Leuk je daar te zien Martin!

Veel luisterervaring Bas. Hou je je budget in gedachte als je naar de FBLP12 luistert! Het is wel goed om een dergelijke ervaring te hebben, maar eigenlijk zou je dan ook eens een Brinkmann e.d. moeten horen om te weten wat een top draaitafel met een geheel ander constructieprincipe allemaal kan.

Groet,

Henk

advr

Ben er vanavond ook. Ben vooral benieuwd naar de Kandid. ;D

De rest ken ik al :-) Hahaha


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Citaat van: technative op juli 11, 2013, 09:36:01
Veel plezier beiden!  :coffee: Ben benieuwd wat eruit gaat komen...
Ik ook!

Citaat van: Onder013 op juli 11, 2013, 09:46:26
Veel luisterervaring Bas. Hou je je budget in gedachte als je naar de FBLP12 luistert! Het is wel goed om een dergelijke ervaring te hebben, maar eigenlijk zou je dan ook eens een Brinkmann e.d. moeten horen om te weten wat een top draaitafel met een geheel ander constructieprincipe allemaal kan.

Groet,

Henk
Dat houd ik ook zeker in de gaten. Het is goed om te achterhalen of je in de toekomst naar een dergelijk budget voor een bron zou willen. Stel dat dat zo is, dan zou ik zeker ook naar meer draaitafels in die prijsklasse luisteren. Iets kopen zonder vergelijk zal ik nooit doen.

Dan nog blijft de vraag of ik dat bedrag het waard vind. Ik heb bij verschillende shows meerdere dure apparatuur gehoord. Dat betekende echter zeker niet dat ik ook altijd verkocht was of dat ik het zelfs maar mooi vond. Kortom: over de aanschaf van een full blown LP12 hoef ik mijn hoofd niet te breken, ik ga er (wellicht) wel lekker van genieten.

Citaat van: advr op juli 11, 2013, 10:17:44
Ben er vanavond ook. Ben vooral benieuwd naar de Kandid. ;D

De rest ken ik al :-) Hahaha



Mijn eerste reactie was 'Wat ben ik jaloers dat die Ad dat allemaal kent!' Maar misschien ben ik wel een geluksvogel dat ik alles nog mag ontdekken! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

advr

Citaat van: Bas Akkerman op juli 11, 2013, 11:49:02

Mijn eerste reactie was 'Wat ben ik jaloers dat die Ad dat allemaal kent!' Maar misschien ben ik wel een geluksvogel dat ik alles nog mag ontdekken! ;)

Hoi Bas,

Zo'n 14 jaar geleden ben ik toevallig in het bezit gekomen van een LP12 (afkomend van een Thorens 166 MKII, zeer leuk ding overigens). Het was zeker geen liefde op het eerste gezicht maar een erfstuk doe je niet weg :-) Na verloop van tijd ontdekte ik de kern van de LP12 en ging ik de klank meer en meer waarderen. Ik heb vele draaitafels gehoord maar (voor mij!) kwam steeds weer terug mijn eigen draaitafel. De beleving met een LP12 is nu eenmaal anders dan met andere tafels, maar het blijft een kwestie van smaak.

Door de jaren heen heb ik veel uitvoeringen van de LP12 gehoord, van de eerste originele tot de laatste van alle opties voorziene LP12. Begonnen met een 'kale' LP12 en een basic armpje ben ik nu aanbeland bij een een up to date LP12 met Akito 2 arm maar zonder Keel, Ekos SE arm en Ulrika phonotrap. Wel met Radikal (met Dynamik). Element is een Benz Micro Wood L2. Heerlijk muzikaal element en niet te analytische zoals bijv van de  Transfiguration of Lyra types. De Ulrika zou er best nog wel eens kunnen komen ter vervanging van mijn Linto.

Sinds ik mijn LP12 heb is deze altijd in onderhoud bij Jan Verlegh, een echte vakman. Ik ken hem als een enorm sympathieke en vooral betrouwbare iemand! Ik mag hem graag.

Het is overigens wel vreemd dat er zo'n aandacht voor de LP12 is. In het begin van mijn LP12 leven was er maar weinig aandacht voor.

Zo'n show als vanavond is ook voor mij weer een ontdekkingsreis naar verschillen en nieuwe dingen. Het verveelt nooit moet ik zeggen, zeker niet in Zevenbergen, er is altijd wat moois te beluisteren. Ook een gewone LP12 is voor mij een genot om naar te luisteren! Ik heb gewoon geluk gehad dat ik een LP12 heb en kunnen upgraden.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier vandaag. Je tweede kennismaking met de LP12.

Was je er vanavond?

Groet,

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Nu bijna in Amsterdam voor mijn volgende luisterdag! :pompom:

Een verslag met leerzame, verrassende en nieuwe ontdekkingen van de Linn-avond volgt uiteraard nog!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 11:32:56
Nu bijna in Amsterdam voor mijn volgende luisterdag! :pompom:

Een verslag met leerzame, verrassende en nieuwe ontdekkingen van de Linn-avond volgt uiteraard nog!

je hebt het er maar druk mee ;D
zeer leuk je ontmoet te hebben gisteren!

waar ga je zo dadelijk naar luisteren :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 11:32:56
Nu bijna in Amsterdam voor mijn volgende luisterdag! :pompom:

Een verslag met leerzame, verrassende en nieuwe ontdekkingen van de Linn-avond volgt uiteraard nog!

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen in zevenbergen en 020.

ik zet onder het werken maar eens een lekker plaatje op om wat troost te hebben ;D 8)

Vanmorgen de hand weten te leggen op één van de exemplaren van Dianna Krall Paris concert. Vooral aangeschaft voor de bassisten die daar mee doen: John Clayton en Christian McBride (Ik mis dan alleen nog Ray Brown in dit rijtje. Die was om andere redenen verhinderd 8)).
Verdere bezetting liegt er ook niet om:

Diana Krall - piano, vocals, Fender Rhodes
Michael Brecker - tenor saxophone
Alan Broadbent - conductor
John Clayton - bass
Paulinho Da Costa - percussion
Jeff Hamilton - drums
Christian McBride - bass
Rob Mounsey - keyboard
Lewis Nash - drums
John Pisano - acoustic guitar
Luis Quintero - percussion
Anthony Wilson - guitar

Bas Akkerman

Citaat van: advr op juli 12, 2013, 11:41:38
je hebt het er maar druk mee ;D
zeer leuk je ontmoet te hebben gisteren!

waar ga je zo dadelijk naar luisteren :hehe:
Ik vond het ok zeer leuk je te ontmoeyen.Ad. Eigenlijk te kort zo'n avnd.

Acoustic-Signature WOW-draaitafel op KEF Blades versterkt door Einstein. Stiekem hoop ik ook nog een luisterend oor te kunnen bieden aan de verhalen van een Garrard 401. Maar dat zal voor een volgende keer zijn vermoed ik. Oh, en mijn koptelefoon meegenomen. Er schijnt ook een audiofiele mobiele audiospeler te zijn heb ik begrepen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 11:58:06
Ik vond het ok zeer leuk je te ontmoeyen.Ad. Eigenlijk te kort zo'n avnd.

Acoustic-Signature WOW-draaitafel op KEF Blades versterkt door Einstein. Stiekem hoop ik ook nog een luisterend oor te kunnen bieden aan de verhalen van een Garrard 401. Maar dat zal voor een volgende keer zijn vermoed ik. Oh, en mijn koptelefoon meegenomen. Er schijnt ook een audiofiele mobiele audiospeler te zijn heb ik begrepen.

Leuke draaitafel, ook mooi om te zien! Heel wat anders dan de LP12.  ;D
KEF Blades, nice, ook totaal anders dan gisteren...

De Gerard 401 heb ik nog nooit gehoord..

Veel plezier vandaag en we komen elkaar vast weer ergens tegen! :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Actionhost

Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 11:47:11
. Vooral aangeschaft voor de bassisten die daar mee doen: John Clayton en Christian McBride (Ik mis

John Clayton is weergaloos goed in dit concert. De bass klinkt ook top op de CD. Heerlijk! De DVD is ook de moeite waard kan ik je zeggen  ;D

(sorry enigszins off-topic)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Citaat van: Actionhost op juli 12, 2013, 12:41:11
John Clayton is weergaloos goed in dit concert. De bass klinkt ook top op de CD. Heerlijk! De DVD is ook de moeite waard kan ik je zeggen  ;D

(sorry enigszins off-topic)

Ik ben niet zo'n fan van mevrouw krall, maar dit concert is geweldig. De Dvd is inderdaad ook zeer de moeite waard.
Ben daarom zeer benieuwd wat de meerwaarde is van kwaliteits vinyl.

Pjotr27

Citaataudiofiele mobiele audiospeler

Dat zal vast een Astell & Kern zijn... ( AK100 of AK120) , pas nog de AK100 gehoord met een Grado SR225i hoofdtelefoon, mijn zoon was helemaal flabbergasted, zo goed klinkt dat..
Maar ja je praat wel over een speler van 700 euro en een hoofdtelefoon van 300.....

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bas Akkerman

Citaat van: advr op juli 12, 2013, 12:05:58
Leuke draaitafel, ook mooi om te zien! Heel wat anders dan de LP12.  ;D
KEF Blades, nice, ook totaal anders dan gisteren...

De Gerard 401 heb ik nog nooit gehoord..

Veel plezier vandaag en we komen elkaar vast weer ergens tegen! :bigsmile:
Het was inderdaad heel anders maar ook wederom verhelderend!

Ik ga er binnenkort nog eens langs om wat draaitafels naast elkaar te vergelijken, waaronder een Garrard.

Citaat van: Pjotr27 op juli 12, 2013, 12:58:19
Dat zal vast een Astell & Kern zijn... ( AK100 of AK120) , pas nog de AK100 gehoord met een Grado SR225i hoofdtelefoon, mijn zoon was helemaal flabbergasted, zo goed klinkt dat..
Maar ja je praat wel over een speler van 700 euro en een hoofdtelefoon van 300.....


Muziek luisteren is leuk, dus ik moest op een gegeven moment echt weg. En de mobiele speler niet meer gehoord dus. Ik ben altijd een beetje huiverig met koptelefoons. Door het ontwerp geven ze het gros van de sets het nakijken op het gebied van detailweergave. Muziek is echter veel meer dan detailweergave...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 17:08:07Ik ben altijd een beetje huiverig met koptelefoons. Door het ontwerp geven ze het gros van de sets het nakijken op het gebied van detailweergave. Muziek is echter veel meer dan detailweergave...
Daar zeg je imho nu eens een waar woord...
maar goeie head-fi kan wel errug mooi zijn.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 17:13:07
Daar zeg je imho nu eens een waar woord...
maar goeie head-fi kan wel errug mooi zijn.
Haha, wie had dat gedacht? ;)
Ja, een terrein dat ik beslist nog eens verder ga uitdiepen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Hoe waren de twee shows Bas?

Zijn je indrukken verder uitgebreid; onderuit gehaald; in een ander daglicht gekomen?


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 19:53:13
Hoe waren de twee shows Bas?

Zijn je indrukken verder uitgebreid; onderuit gehaald; in een ander daglicht gekomen?
Erg leuk!
Mijn indrukken zijn verder uitgebreid, onderuit gehaald én in een ander daglicht gekomen. En dat verdient een genuanceerd verslag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 20:22:51
Erg leuk!
Mijn indrukken zijn verder uitgebreid, onderuit gehaald én in een ander daglicht gekomen. En dat verdient een genuanceerd verslag.
Aan de slag dan!
:D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 20:22:51
Erg leuk!
Mijn indrukken zijn verder uitgebreid, onderuit gehaald én in een ander daglicht gekomen. En dat verdient een genuanceerd verslag.

;D :( Als ik het niet dacht. 8)