Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

weust

Citaat van: Maro op juli  4, 2013, 23:30:09
Ohhh Fries dus.... :D

Hell no! Het fries is een officieel erkend spraakgebrek.
De twee officieel erkende streektalen in Nederland zijn het Twents en het Limburgs.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli  5, 2013, 07:49:31
Hell no! Het fries is een officieel erkend spraakgebrek.
De twee officieel erkende streektalen in Nederland zijn het Twents en het Limburgs.
Zo, ik ga er eens goed voor zitten... Laat die taaloorlog maar beginnen! :popcorn:

Kom ik er dus gewoon achter dat ik nog wat irischeques heb! Eens nadenken welke platen ik nog meer ga kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2013, 08:15:33
Zo, ik ga er eens goed voor zitten... Laat die taaloorlog maar beginnen! :popcorn:
Maar goed dat het via internet gaat. 'Live' zou het niet te volgen zijn :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kwabbernoot

Citaat van: weust op juli  5, 2013, 07:49:31
Hell no! Het fries is een officieel erkend spraakgebrek.
De twee officieel erkende streektalen in Nederland zijn het Twents en het Limburgs.

Het Nedersakisch bedoel je. Twents is slechts een dialect daarvan.

Groeten...

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juli  4, 2013, 23:28:17
Mmm, weust is zo aardig om binnenkort zijn draaitafel aan mij uit te lenen, zodat ik thuis kan proberen. :thumbs-up: Nu wil ik deze een plekje geven op de plek waar nu de onderste cd's staan. Dat betekent een afstand van pakweg 2,5 meter van draaitafel naar versterker. Hoe pak ik die verbinding het handigste aan?
Om mezelf nou buitenaards te noemen vind ik.zo amechtig. ;D
Tof juist!

Bas, ik heb hier een kabel liggen van +/- 2,20 meter zou je daar iets aan kunnen hebben?
mainly British stuff

Deleted Member 2


AbZ

Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 10:30:14
Zo iets of nog iets langer heb ik ook nog liggen: Prefer MGK18
Hohoho dat is geen high end  :notify:
Waar gaat dat dan heen met de muzikaliteit?  :crazy:

weust

Citaat van: Kwabbernoot op juli  5, 2013, 08:45:38
Het Nedersakisch bedoel je. Twents is slechts een dialect daarvan.

Groeten...

Ook goed. Nog altijd beter dan een spraakgebrek.

En daarbij schijnen er zelfs drie erkende streektalen te zijn. Dat was mij dan nog niet bekend.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Papiamento al meegerekend?

Lijkt me een stuk zinniger dan Tukker talk.

weust

Ik heb het alleen over talen die binnen Nederland gesproken worden.
Niet de import talen door veroveringen gedaan in het verleden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Citaat van: weust op juli  5, 2013, 11:02:44
Ik heb het alleen over talen die binnen Nederland gesproken worden.
Niet de import talen door veroveringen gedaan in het verleden.
Die taal is mede binnen het Koninkrijk der Nederlanden ontstaan
en word daar nog steeds veel gesproken.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 11:06:58
Die taal is mede binnen het Koninkrijk der Nederlanden ontstaan
en word daar nog steeds veel gesproken.
En binnen landen en steden van het koninkrijk gesproken.

Ook het Sranan Tongo is door nederlands toedoen ontstaan.

AbZ

Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 11:20:37Ook het Sranan Tongo is door nederlands toedoen ontstaan.
Ja maar Suriname is ZZP geworden.

Antillen horen nog bij NL.

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 11:20:37
En binnen landen en steden van het koninkrijk gesproken.

Ook het Sranan Tongo is door nederlands toedoen ontstaan.

Niet te vergeten het Maleis / bahasa is door nederlands invloed nu de taal van circa 220 miljoen Indonesiërs. 

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli  5, 2013, 09:53:32
Bas, ik heb hier een kabel liggen van +/- 2,20 meter zou je daar iets aan kunnen hebben?
Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 10:30:14
Zo iets of nog iets langer heb ik ook nog liggen: Prefer MGK18
Nou, tenzij ik wil gaan limbo dansen, moet het toch nog wat langer zijn. Ik heb net gemeten en ik kom op 3,5 meter.

Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 10:45:49
Hohoho dat is geen high end  :notify:
Waar gaat dat dan heen met de muzikaliteit?  :crazy:
Het is dat het moet... ;D

Citaat van: weust op juli  5, 2013, 10:54:45
Ook goed. Nog altijd beter dan een spraakgebrek.

En daarbij schijnen er zelfs drie erkende streektalen te zijn. Dat was mij dan nog niet bekend.

Nou, wat mij betreft is het enige verschil tussen een dialect en een spraakgebrek dat het eerste bedoeld is en het tweede niet. :devil:

Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 10:56:29
Papiamento al meegerekend?

Lijkt me een stuk zinniger dan Tukker talk.
Citaat van: weust op juli  5, 2013, 11:02:44
Ik heb het alleen over talen die binnen Nederland gesproken worden.
Niet de import talen door veroveringen gedaan in het verleden.

Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 11:06:58
Die taal is mede binnen het Koninkrijk der Nederlanden ontstaan
en word daar nog steeds veel gesproken.
Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 11:20:37
En binnen landen en steden van het koninkrijk gesproken.

Ook het Sranan Tongo is door nederlands toedoen ontstaan.
Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 11:22:06
Ja maar Suriname is ZZP geworden.

Antillen horen nog bij NL.
Citaat van: Onder013 op juli  5, 2013, 11:25:59
Niet te vergeten het Maleis / bahasa is door nederlands invloed nu de taal van circa 220 miljoen Indonesiërs. 
Heerlijk dat taal zo levend is, vind ik erg boeiend. Jammer dat zo weinig mensen zich bewust zijn van de correlatie tussen taal en identiteit. Althans, dat idee heb ik.

Wat hebben wij Nederlanders toch goed werk verricht als ik bovenstaande zo lees! :angel:



En toen kwamen de Chinezen... :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2013, 11:47:39
Nou, tenzij ik wil gaan limbo dansen, moet het toch nog wat langer zijn. Ik heb net gemeten en ik kom op 3,5 meter.

Tsja je had het over pakweg 2,50 meter dus ik dacht.................. je meetkundig inzicht was even zoek  :D
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2013, 11:47:39
Nou, tenzij ik wil gaan limbo dansen, moet het toch nog wat langer zijn. Ik heb net gemeten en ik kom op 3,5 meter.


Dat is wel heel erg lang en je moet je afvragen of je dat wel wilt. Kan je niet iets verzinnen om dichter bij de versterker te plaatsen?

garmtz

Je kunt best werken met een kabel van 3,5 m, maar die kabel moet wel NA de phono-versterker komen, niet erVOOR...

AbZ

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 13:00:55
Je kunt best werken met een kabel van 3,5 m, maar die kabel moet wel NA de phono-versterker komen, niet erVOOR...
Ik moet soms lachen om jouw mengsel van gezond pragmatisme en kabelvoodoo  :)

Dirk

3,5m kan idd zonder probleem, hier hing er eentje tussen de phonopre en de vv van 8m
ik had op die lengte wel de shield maar aan één kant aangesloten (bronzijde), voor zover dat wat uitmaakt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Citaat van: AbZ op juli  5, 2013, 13:03:45
Ik moet soms lachen om jouw mengsel van gezond pragmatisme en kabelvoodoo  :)

Het is allemaal pragmatisme... :)   Als ik een verschil hoor en ik kan het niet verklaren, accepteer ik dat. Ook dat is pragmatisch... ;)

AbZ

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 13:47:41ik kan het niet verklaren, accepteer ik dat.
Dat zeggen ze ook in de katholieke theologie.  Soms horen ze het ook nog  :music:
Anyway I guess it works for you.

garmtz


AbZ

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 14:04:58
It certainly does... ;)
I know.  Heb een katholieke vriendin.  Voor haar werkt het ook.

Draaitafels maar weer...

Bas Akkerman

Tsja, dat wordt uitproberen zo te lezen. De lange kabel dan, niet de christelijke vriendin. Die heb ik in het verleden al eens gehad en dat was geen onverdeeld succes. :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten