Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op juli  3, 2013, 09:22:19
En daarom heb ik nog de uitnodiging voor je staan om een keer een echte full blown LP 12 te beluisteren op een top-set bij een goede vriend van mij, en heb ik een adres voor je waar een Garrard 401 en een State of the Art Lenco naast elkaar kunnen worden beluisterd. Daar staat trouwens ook een Wilson Benesch, een Amazon, wat VPI's, Acoustic-Signatures, Dr. Feickerts en ga zo maar door.

Hoef je niet eens zo ver voor weg...
Arden, dat aanbod neem ik graag aan! Geweldig! Ik zal je er even een PM over sturen.

Citaat van: Onder013 op juli  3, 2013, 09:46:13
Wowwwww

Bas, grijp je kans! Als je vervoer nodig hebt..... ;D
Een win-win-situatie heet zoiets volgens mij Henk. ;D Arden als dat voor jou tenminste ook ok is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Welja, ik zal alleen even wat kleine logistiek oplossingen moeten verzinnen in jouw geval (het LP 12 adres 2 trappen, het andere adres 1 klein trapje), maar dat zal ook wel lukken.

Transport is verder zo te zien geen probleem, je/jullie kunnen eventueel ook met mij meerijden.

AbZ


Bas Akkerman

Citaat van: Arden op juli  3, 2013, 10:52:49
Welja, ik zal alleen even wat kleine logistiek oplossingen moeten verzinnen in jouw geval (het LP 12 adres 2 trappen, het andere adres 1 klein trapje), maar dat zal ook wel lukken.

Transport is verder zo te zien geen probleem, je/jullie kunnen eventueel ook met mij meerijden.
Als je mijn rolstoel naar boven sjouwt, zijn die trappen geen enkel probleem. Ik weet niet wanneer jij/jullie kunnen.

Citaat van: AbZ op juli  3, 2013, 12:27:26
Mooi aanbod.
Kunnen jullie elkaar lekker gek maken  :hehe:
Ik denk dat Arden en "consorten" met hun sets mij gekker maken dan andersom, maar ik zal met behulp van een overvloed aan subjectieve verwoordingen zeker een poging wagen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Ik volg dit draadje met belangstelling.
De Garrard en de Lenco en nog meer dt's uit de glorie jaren beluisteren is nooit weg.
Die oude draaiers hebben heel wat in hun mars.
Ik ben benieuwd welke dt je uiteindelijk aanschaft.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op juli  3, 2013, 22:38:06
Ik volg dit draadje met belangstelling.
De Garrard en de Lenco en nog meer dt's uit de glorie jaren beluisteren is nooit weg.
Die oude draaiers hebben heel wat in hun mars.
Ik ben benieuwd welke dt je uiteindelijk aanschaft.
Die oude draaitafels wekken ook mijn interesse. En op dit moment tast ik ook nog in de duisternis welke draaitafel het wordt. Of beter: welke combinatie van phonoversterker, element, chassis, toonarm, et cetera het uiteindelijk gaat worden..
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Citaat van: Arden op juli  3, 2013, 09:22:19
En daarom heb ik nog de uitnodiging voor je staan om een keer een echte full blown LP 12 te beluisteren op een top-set bij een goede vriend van mij, en heb ik een adres voor je waar een Garrard 401 en een State of the Art Lenco naast elkaar kunnen worden beluisterd. Daar staat trouwens ook een Wilson Benesch, een Amazon, wat VPI's, Acoustic-Signatures, Dr. Feickerts en ga zo maar door.

Hoef je niet eens zo ver voor weg...

Ik lees niets over curry, dus Bas zal wel thuisblijven  :D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Bas Akkerman

Citaat van: Graphtuner op juli  4, 2013, 13:58:26
Ik lees niets over curry, dus Bas zal wel thuisblijven  :D
Citaat van: Arden op juli  3, 2013, 09:22:19
En daarom heb ik nog de uitnodiging voor je staan om een keer een echte full blown LP 12 te beluisteren op een top-set bij een goede vriend van mij, en heb ik een adres voor je waar een Garrard 401 en een State of the Art Lenco naast elkaar kunnen worden beluisterd. Daar staat trouwens ook een Wilson Benesch, een Amazon, wat VPI's, Acoustic-Signatures, Dr. Feickerts en ga zo maar door.

Hoef je niet eens zo ver voor weg...
Ain't that spicy enough for ya boy? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Groovy

Citaat van: Bas Akkerman op juli  3, 2013, 22:54:11
Die oude draaitafels wekken ook mijn interesse. En op dit moment tast ik ook nog in de duisternis welke draaitafel het wordt. Of beter: welke combinatie van phonoversterker, element, chassis, toonarm, et cetera het uiteindelijk gaat worden..
Voor e3500 kun je een mooie combi kopen,mogelijkheden genoeg.
Maar als je geen idee hebt wat,dan is het niet eenvoudig kiezen.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op juli  4, 2013, 21:20:29
Voor e3500 kun je een mooie combi kopen,mogelijkheden genoeg.
Maar als je geen idee hebt wat,dan is het niet eenvoudig kiezen.
Is het ook niet. Daarom wil ik eerst veel horen. Alles kan niet, maar hopelijk krijg ik steeds meer een gerichter idee van wat ik zoek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Het is ws een enorme reis die je moet maken maar in Sneek schijnt ook wel iemand te zitten die veel van draaitafels weet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juli  4, 2013, 22:56:57
Het is ws een enorme reis die je moet maken maar in Sneek schijnt ook wel iemand te zitten die veel van draaitafels weet.

Gr Hans
Nee dat is een planetarium.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op juli  4, 2013, 22:56:57
Het is ws een enorme reis die je moet maken maar in Sneek schijnt ook wel iemand te zitten die veel van draaitafels weet.

Gr Hans
Dat staat ook in de planning. Maak er dan gewoon een leuk dagje uit van.

Citaat van: AbZ op juli  4, 2013, 23:12:43
Nee dat is een planetarium.
En op de heen- dan wel terugreis langs het dolfinarium en Bas is weer een tevreden mens. Maar zijn de mensen in Friesland zo wereldvreemd? Toegegeven, ze praten wel buitenaards.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Jij gaat draaitafels te beluisteren
en vraagt of Friezen wereldvreemd zijn?

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli  4, 2013, 23:20:17
Dat staat ook in de planning. Maak er dan gewoon een leuk dagje uit van.
En op de heen- dan wel terugreis langs het dolfinarium en Bas is weer een tevreden mens. Maar zijn de mensen in Friesland zo wereldvreemd? Toegegeven, ze praten wel buitenaards.

Als je met Henk Niemijer in gesprek raakt over draaitafels, wordt het nacht voor je in de buurt van de flippers bent.

Het 'kost' je gewoon een dag om daar een babbeltje te maken en wat te luisteren. ;D

weust

Bewoners van die afvallige provincie praten niet buitenaards (hoewel dat een interessante theorie kan zijn) maar hebben een spraakgebrek.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Maro

Citaat van: weust op juli  4, 2013, 23:25:39
Bewoners van die afvallige provincie praten niet buitenaards (hoewel dat een interessante theorie kan zijn) maar hebben een spraakgebrek.



En dat zegt een Hagenees?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Mmm, weust is zo aardig om binnenkort zijn draaitafel aan mij uit te lenen, zodat ik thuis kan proberen. :thumbs-up: Nu wil ik deze een plekje geven op de plek waar nu de onderste cd's staan. Dat betekent een afstand van pakweg 2,5 meter van draaitafel naar versterker. Hoe pak ik die verbinding het handigste aan?

Citaat van: AbZ op juli  4, 2013, 23:22:11
Jij gaat draaitafels te beluisteren
en vraagt of Friezen wereldvreemd zijn?
Om mezelf nou buitenaards te noemen vind ik.zo amechtig. ;D

Citaat van: Onder013 op juli  4, 2013, 23:25:08
Als je met Henk Niemijer in gesprek raakt over draaitafels, wordt het nacht voor je in de buurt van de flippers bent.

Het 'kost' je gewoon een dag om daar een babbeltje te maken en wat te luisteren. ;D
Tof juist!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli  4, 2013, 23:28:17Hoe pak ik die verbinding het handigste aan?
Met blote handen kan wel als het nodig is.
(maar niet dmv de draad van hun plek trekken:  het zijn geen demo's)

Phono pre wil je dichter bij de draaitafel hebben.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op juli  4, 2013, 23:33:37
Met blote handen kan wel als het nodig is.
(maar niet dmv de draad van hun plek trekken:  het zijn geen demo's)

Phono pre wil je dichter bij de draaitafel hebben.

Inderdaad met een korte verbinding. Vervolgens met een lange interlink naar de versterker.
Kan je die regelen?

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli  4, 2013, 23:33:37
Met blote handen kan wel als het nodig is.
(maar niet dmv de draad van hun plek trekken:  het zijn geen demo's)

Phono pre wil je dichter bij de draaitafel hebben.
Ik bijt me graag ergens in vast, maar bedankt voor de tip. ;)

Citaat van: Onder013 op juli  4, 2013, 23:36:55
Inderdaad met een korte verbinding. Vervolgens met een lange interlink naar de versterker.
Kan je die regelen?
Dat wordt mijn volgende vraag, aan wat voor bedrag moet ik denken? Het wordt iets tijdelijks, maar doorverkopen is altijd een mogelijkheid. Misschien dat ik anders even een oproepje plaats in het markttopic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten