Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 23:59:15Ik ben niet zijn opa hoor. Het is nog veel erger 8)
Ach als ze ouder worden dan zeggen ze soms dat je toch gelijk had  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: katwax op juni 25, 2013, 23:59:03
Stond gewoon te spelen via youtube terwijl ik test examen aan het doen was.
Zal het nog is proberen in de loop van de week.
Had er niet op gelet dat jullie die enkel via de streamer hadden afgespeeld en aangezien het topic over platenspeler gaat :)
Ook via cd.

Niet erg geschikt voor tijdens een test examen lijkt mij ;D

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op juni 26, 2013, 00:01:42
Ach als ze ouder worden dan zeggen ze soms dat je toch gelijk had  ;)

;D eigenwijs dat ze zijn :o Hebben ze niet van mij :angel:

Deleted member

Citaat van: Onder013 op juni 26, 2013, 00:03:32
;D eigenwijs dat ze zijn :o Hebben ze niet van mij :angel:

Eerste voorwaarde om gelijk te krijgen is om gelijk te hebben...  :angel:
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:24:23
Net de collectie op cd van Anouar Brahem compleet gemaakt:
Le Voyage de Sahar
Astrakan Cafe
Kultrum
Le Pas du Chat Noir
Charmediterraneen

Vanaf dat ze binnen komen ben ik een paar dagen niet bereikbaar ;D
Niet alleen dan hoor! :P

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:29:32
Ook deze man weet je te binden. Luister ook eens naar Wolfroy goes to town, track 06 Cows
Vooraf aan het luisteren, vertelde Henk bevlogen over het titelnummer. Dat zal het makkelijker gemaakt hebben er sneller in te komen.

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 22:34:16
Zonder beeld is het iig minder erg.
Ik dacht in eerste instantie dat het om een halfbloedje ging. De foto was dan ook even eh wennen.

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:34:53
Het begint hier op een aankoopadvies muziek te lijken ;D Heerlijk :thumbs-up:
Niks mis mee inderdaad!

Citaat van: weust op juni 25, 2013, 22:40:28
De platenmaatschappij bied ze niet op vinyl aan, dus dan kan je er van uit gaan dat ze niet op vinyl zijn. Helaas. Al klinkt de CD wat mij betreft gewoon super.

Eens!

Citaat van: technative op juni 25, 2013, 23:52:59
Bas, wat weet je het toch weer prachtig te beschrijven! Sorrie voor de late reactie, maar ik ben de afgelopen tijd dusdanig druk geweest met werk en andere beslommeringen dat het forum er even bij ingeschoten is, dus ik had je post helemaal gemist.

Ik onderschrijf alles wat je aangeeft. Wat ik al vaker geconstateerd heb is dat de set van Onder013 waarschijnlijk prima bij zijn muzikale voorkeur past, maar zoals je weet is Onder013 wat beperkt op het gebied van muzieksmaak ( :D geintje, opa!) en de meer moderne muziekstukken passen daar gewoon niet bij. Ik persoonlijk hou het erop dat set wat zakelijker en minder uitbundig klinkt dan dat ik het graag hoor. Nou kent Onder013 mijn set ook redelijk goed, en naar zijn mening klinkt die dan juist weer te warm en te plomp in het laag.

Ook hier: Het is net wat je referentiekader en smaakvoorkeur is qua geluid en muzieksoort. Michel Jackson en The Prodigy waren vroeger frequente bezoekers in huize Onder013, maar sinds mijn vertrek aldaar hebben heel wat artiesten die "heipalen muziek" maken dat huisje niet meer bezocht...  :blink: Zo af en toe mogen Jon Hopkins en Jean Michel Jarre nog op de koffie, maar zodra de koffie achter de kiezen is worden ook zij er netjes uit-ge-bonjourd...  :D

Wat ik bedoel is: De set past perfect bij de smaak van Onder013; en eerlijk is eerlijk: het detailniveau dat hier gehaald wordt is best wel fraai natuurlijk.

Goed verslag Bas, ik denk dat onze smaakvoorkeur wat betreft muziek en weergave goed passen, dus ik ben heel benieuwd wat je van mijn setje vindt. Lijkt me tof om je eens te mogen verwelkomen!
Begrijp precies wat je bedoelt. Ik moet vast wel tijd hebben om naar je toe te komen. Je bent natuurlijk ook hier meer dan welkom!

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 23:59:15
Het gebeurt niet vaak, maar helemaal eens met wat je beschrijft ;D

Zo, dat waren weer genoeg complimenten voor dit jaar ;)

PS

Ik ben niet zijn opa hoor. Het is nog veel erger 8)
Och, als hij maar voor de helft op zijn vader lijkt, komt het helemaal goed met die jongen.

Citaat van: Onder013 op juni 26, 2013, 00:01:50
Ook via cd.

Niet erg geschikt voor tijdens een test examen lijkt mij ;D
Nee, of het moet om een filosofisch stuk over verdriet gaan...

Citaat van: technative op juni 26, 2013, 00:10:52
Eerste voorwaarde om gelijk te krijgen is om gelijk te hebben...  :angel:
Nee hoor! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, eindelijk af. :blush:

Luisterbezoek Jumping Jack_27 juni 2013

Als ik iets aanpak, stort ik me er middenin. Zo ook met de zoektocht naar een draaitafel en daarom ging afgelopen donderdag de reis "helemaal" naar België. Eerst naar Schiedam om vanaf daar verder te reizen met Henk op weg naar Nick. Ik wil niet vervallen in typische Belgenmoppen, maar het was aan de losliggende banden aan de kant van de weg wel duidelijk te markeren wanneer we in België reden. Mocht die aanwijzing niet genoeg zijn, dan was de motorfiets op de vluchtstrook (!) in de stromende regen wel iets dat aan alle onduidelijkheid een eind bracht. Nick heeft zijn handen vol aan zijn werk denk ik... ;)

Op dit forum was al duidelijk dat Nick onze komst best wel spannend vond en ik zelfs de bijnaam Rolling Reviewer kreeg. Van mijn kant vind ik het vooral tof om de man achter al die mooie luistertips te ontmoeten. Dat er dan ook nog eens naar een leuke set en dito draaitafel geluisterd kan worden...
Nick woont in een mooi, vrij nieuw losstaand huis. Toch net wat makkelijker in België heb ik soms het idee, al zal de wat beter betaalde Nederlander vast ook wel een dergelijke plek in Nederland weten te bemachtigen. In de showcase van Nick was al aardig te zien om wat voor inrichting het gaat en ik moet zeggen dat ik het erg fraai aangekleed vind. Zijn set  bestaande uit een SuperUniti die middels bekabeling van Ocos een lijntje heeft (nou ja, twee lijntjes) met de PMC Fact.8. Als draaitafel fungeert een VPI Scout II met Audio Technica OC9. Jawel, hetzelfde element als dat van Henk.

Ik vind het wel eens lastig om op een luisterbezoek te gaan. Niet dat ik vrees voor de eigenaar of tegen de reis op zie. Nee, langzamerhand wordt wat ik zeg als een deel van de waarheid gezien waar niet alleen andere lezers maar vooral ook de eigenaar zonder enige terughoudendheid geloof aan hechten. Ok, nu overdrijf ik misschien een beetje, maar ik heb wel het idee dat mijn woorden zwaar wegen. Zo ook het besluit van Nick om uit te zien naar een Naim NDX met de gedachte "source first". Dus voor de zekerheid, alles dat ik schrijf is vooral ook smaak.
Henk heeft ook al wat geschreven en ik onderschrijf zijn bevindingen. Ik zal dan ook niet verder uitweiden over de door hem besproken nummers.

Jumping Jack's Trades
Goed, gezeten naast de sweetspot, gebroederlijk naast Henk begint het muziekgeweld. Altijd vallen me in de eerste seconden al dingen op die me soms loslaten, vaak ook blijven gedurende de luistersessie. Het laatste gebeurt nu ook weer. Wat me bij blijft is dat de set soms wat moeite heeft met overgangen van laag naar midlaag en midden en van midden naar midhoog en hoog. Daardoor komen instrumenten niet altijd goed uit de verf, zoals een trompet die wel de hoge regionen laat horen maar niet het "koperen geluid". Of een drumstel zonder echt lucht onder het vel. Niet dat de weergave bedeesd is, maar het komt wel wat teruggetrokken over alsof de overgangen ervoor zorgen dat sommige geluiden van een instrument of stem te zacht worden weergegeven. Terwijl de PMC wel diep kan gaan, zo diep dat de trillingen bij één van de eerste door Nick gekozen nummers door de bank te voelen zijn. Ik heb het bewust over set, omdat ik het lastig vind te duiden waar nu wat gebeurt. Meestal weet ik wel (lees: denk te weten) welk apparaat welk aandeel heeft in het totaalbeeld, maar dat vind ik nu best lastig. Misschien dat het gedurende de dag duidelijker wordt.

Laat ik dan even verder gaan met de stage die de set tentoonspreidt. Dat is vrij compact met wel wat hoogte en een klein beetje diepte. Vermoedelijk speelt ook de tv vlak achter en tussen de luidsprekers een rol. Ook als ik wat naar voren buig, scheelt dat bij de verstaanbaarheid van stemmen en de omlijsting van instrumenten. Die zijn anders vrij diffuus alsof ze niet helemaal goed afgetekend worden. Ik houd het op akoestiek, ondanks het hoogpolige vloerkleed en het speciale schilderij achter de luisterplek. Wellicht dat het moderne interieur, hoewel zeer smaakvol, toch wat kaal is. Overigens heel herkenbaar vanuit mijn eigen situatie.

Nick's Naim is a Jumping Jack
Ik ontkom er niet aan toe te geven dat ik bij PMC en Naim wel mijn ideeën (vooroordelen?) heb hoe ze over het algemeen klinken, al heb ik PMC veel minder vaak gehoord dan Naim. PMC kan wat pittig in het hoog zijn voor me en wat "verbrokkeld" overkomen door de overgangen van midlaag naar mid en midhoog naar hoog. Dat lijkt nu ook wel zo te zijn dus. Naim vind ik dan weer wat upfront en swingend, en dat komt nu ook weer terug. Ik mis daar wel een beetje verfijning bij. Niet als het een uptempo en energiek genre betreft, zoals bebop of Marcus Miller (waarover later meer). Wel als het om rustiger muziek gaat als Anouar Brahems 'The Astounding Eyes Of Rita'. Diens openingsnummer 'The Lover Of Beirut' kan een heerlijke flow hebben. Je voelt haast de warmte van het Midden-Oosten. Nu klinkt het wat te gejaagd en daarbij krijgen niet alle instrumenten hun volledige klankeigenschappen mee. Nou is dit best een vervelende opname en ik denk dat lang niet elke set het onderste uit de kan weet te halen.
Dan iets dat me heel erg opvalt en waar ik eigenlijk een beetje verbaasd naar luister. Ook nu een nummer dat ik te uit en te na ken, maar wat nog steeds voor mij één van de lakmoesproeven is. Bij 'Waiting For The Night' kreeg ik vorige zomer een vreemde gewaarwording toen ik mijn huidige set samenstelde. Het nummer leek langzamer te spelen dan ik gewend was en tot op heden weet ik nog steeds niet zo goed wat ik daar van moet denken. Bij Nick gebeurt exact het tegenovergestelde. Is het de PRAT van Naim, de wat onrustige weergave van de PMC, is het misschien een mis match tussen versterker en luidspreker? Het valt me namelijk op dat de SuperUniti tot volumestand '50' moet gaan, wil het echt lekker loskomen. Ik weet het nog steeds niet, maar ik vind het sneller spelen wel een bijzondere ervaring.

VIP of VPI?
Draaitafels, daar was het toch allemaal om te doen. Na Linn LP12, Michell Gyro nu een VPI. Al na twee nummers draaide Nick even een plaatje, maar dat kwam me nog wat te vroeg. Ik wilde eerst even wennen aan het geluid. Na enkele nummers via streaming te horen hebben gekregen, luister ik dezelfde nummers af via de VPI. Eigenlijk valt me hetzelfde op als luisteren via de streamer waarbij de draaitafel wel iets wint op zeggingskracht. Maar niet heel veel en dat had ik, met de eerdere ervaringen in gedachten, wel verwacht. Wat blijft is een heel snel en puntig laag, net als een dito hoog. Puntig, ja dat vind ik wel van deze draaitafel. En daar kan niets mis mee zijn, bijvoorbeeld als ik 'Waiting For The Night' weer draai. Zo hoor ik duidelijk de gescheiden electronische bastonen aan het begin van het nummer, heel fraai. S- en t-klanken blijven op het randje. Niet verrassend, maar de tweede stem mist veel body. Op langspeelplaat spelen de tinkeltjes wat losser en meer 3D, dat blijft toch wel steeds bovendrijven bij de plaat.
Bij Henk had ik het gevoel dat met name het element het middengebied wat teruggetrokken weergaf en het laag en hoog juist meer schwung gaf. Bij Nick blijft het middengebied ook wat teruggetrokken, maar is dat minder opvallend. Arvo Pärt speelt mooi, maar niet heel bijzonder. De piano is zoals bij meerdere opnames die ik vandaag hoorde (te) klein afgebeeld. Niet zo erg, meer jammer vind ik de boven- en ondertonen van de piano die ik toch wel mis.
'Kind Of Blue' ten slotte. Een weer wat kleine piano en een contrabas die wat kaal klinkt wat klankkleur betreft. De brushes op het drumstel missen wat definitie waardoor het wat meer op achtergrondruis lijkt. En zoals ik al zei, mis ik wat klankkleur in de trompet die wel lekker schel door de kamer tettert. Hoewel ik niet heel veel diepte hoor, bemerk ik wel dat het echt een studio-opname is. Wat inzicht in de opname betreft verschaft deze set genoeg.
Dat ligt overigens meer aan het hele systeem dan aan de draaitafel op zich verwacht ik. Die speelt niet bijzonder, maar wel goed. Een leerling die het op alle vakken goed doet, maar nergens in uitblinkt. Dat kan juist ook heel aantrekkelijk zijn als ik zou willen gaan tweaken. Gezien de prijs vind ik het ook zeker een mooie weergave.

Nog even terug naar streaming. Als je als lezer bovenstaande zo terugleest, zou je haast zeggen dat ik naar een draak van een set heb geluisterd. Daar zou ik de set zeer tekort mee doen en is bovendien niet waar. Het wat onrustige karakter, een wat teruggetrokken beeld als het gaat om klankkleur, het zijn vooral ook smaakverschillen. Zo heb ik tot op heden altijd de ervaring gehad dat er één genre, artiest of weergave die als een exponent van de set geldt. In de veel te korte luistersessie vind ik Marcus Miller bijvoorbeeld geweldig klinken bij Nick! Drive, snelheid, weer die boogiewoogie-factor. Nu herken ik wel het hoog van PMC dat me op een gegeven moment echt te veel wordt tot verbazing van de beide heren. Maar voor het eerst heb ik het idee dat de set pas echt tot zijn recht komt. Of Phronesis, dat enorm profiteert van de snelheid en puntigheid van Nicks set, zodat er weer een naam op mijn cd-wenslijst prijkt.

Is het dan toch de SuperUniti met niet de verfijnste DAC die er bestaat? Of de wat grillige PMC? Mmmm, de bekabeling dan? Daar hebben we het nog niet over gehad. Misschien zijn de Ocos wel een reden voor de weergave? Nog veel belangrijker is de vraag of het er allemaal wel toe doet. Nick heeft een brede muzieksmaak, ok geen klassiek, en is voor mij echt een muziekliefhebber. In familiekring ben ik vertrouwd met muzikanten die naar verhouding van Nick een goedkope set hebben staan waar ik nog veel meer bij mis. Toch kan het hen niet boeien, de kracht van de muziek schijnt altijd wel door de apparatuur heen. Dat zou ook zo maar voor Nick van toepassing kunnen zijn...

Edit: VERGEET IK DE OVERHEERLIJKE CURRY TE MELDEN!! :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Uit een ander topic:
Citaat van: LPlover op juli  2, 2013, 16:09:25
Alle draaitafels op een rijtje denk ik toch dat de LP12 jou het beste zal bevallen ;)
Tot nu toe vind ik de LP12 het meest pakkend. Echter vind ik het warme en wollige toch wel een nadeel en zou dat graag wat minder zien. Het is uit mijn hoofd ook de duurste uitvoering van de draaitafels die ik heb gehoord, dat telt ook zwaar mee.

Een pakkend middengebied vind ik dus erg belangrijk en daarom ben ik ook erg benieuwd naar de Wilson Benesch Full Circle. Bij lynch wil ik ook nog gaan luisteren naar zijn Rega. Daarna nog naar enkele anderen die me dat hebben aangeboden, ter lering ende vermaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli  2, 2013, 16:25:17
Uit een ander topic:Tot nu toe vind ik de LP12 het meest pakkend. Echter vind ik het warme en wollige toch wel een nadeel en zou dat graag wat minder zien. Het is uit mijn hoofd ook de duurste uitvoering van de draaitafels die ik heb gehoord, dat telt ook zwaar mee.

Een pakkend middengebied vind ik dus erg belangrijk en daarom ben ik ook erg benieuwd naar de Wilson Benesch Full Circle. Bij lynch wil ik ook nog gaan luisteren naar zijn Rega. Daarna nog naar enkele anderen die me dat hebben aangeboden, ter lering ende vermaak.

Als je een goed inzicht wilt hebben wat draaitafels met principieel verschillende ontwerpen doen, is een sessie met een waarlijk massaloopwerk, tussenwiel en directdrive nog te overwegen.
Tot nu heb je beschreven:
-LP12 sub-chassis dat staat op de veren
-Michell Gyro sub-chassis dat hangt in de veren
-VPI met gemiddelde massa

De Rega van Lynch als vedergewicht loopwerk heb je al genoemd.
Een voorbeeld van een massaloopwerk is de Transrotor Fat-Bob
Tussenwiel loopwerk o.a. een Thorens 124
DirectDrive een Technics 1200
Een loopwerk met een tangentiale arm moet je zeker ook gehoord hebben om het compleet te maken.

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli  2, 2013, 16:47:52
Als je een goed inzicht wilt hebben wat draaitafels met principieel verschillende ontwerpen doen, is een sessie met een waarlijk massaloopwerk, tussenwiel en directdrive nog te overwegen.
Tot nu heb je beschreven:
-LP12 sub-chassis dat staat op de veren
-Michell Gyro sub-chassis dat hangt in de veren
-VPI met gemiddelde massa

De Rega van Lynch als vedergewicht loopwerk heb je al genoemd.
Een voorbeeld van een massaloopwerk is de Transrotor Fat-Bob
Tussenwiel loopwerk o.a. een Thorens 124
DirectDrive een Technics 1200
Een loopwerk met een tangentiale arm moet je zeker ook gehoord hebben om het compleet te maken.

Groet,

Henk
Top! Dank je Henk, daar heb ik veel aan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ik zie mijn platenspeler ook in de lijst staan, en volgens mij weet Bas dat ook nog wel.
Staat nog steeds vrij om een keer bij je langs te komen met het ding.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli  2, 2013, 17:17:40
Ik zie mijn platenspeler ook in de lijst staan, en volgens mij weet Bas dat ook nog wel.
Staat nog steeds vrij om een keer bij je langs te komen met het ding.
Dat wil ik graag Tom. Na volgende week misschien?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Citaat van: Onder013 op juli  2, 2013, 16:47:52
Als je een goed inzicht wilt hebben wat draaitafels met principieel verschillende ontwerpen doen, is een sessie met een waarlijk massaloopwerk, tussenwiel en directdrive nog te overwegen.
Tot nu heb je beschreven:
-LP12 sub-chassis dat staat op de veren
-Michell Gyro sub-chassis dat hangt in de veren
-VPI met gemiddelde massa

De Rega van Lynch als vedergewicht loopwerk heb je al genoemd.
Een voorbeeld van een massaloopwerk is de Transrotor Fat-Bob
Tussenwiel loopwerk o.a. een Thorens 124
DirectDrive een Technics 1200
Een loopwerk met een tangentiale arm moet je zeker ook gehoord hebben om het compleet te maken.

Groet,

Henk

Dan is er ook nog 'n niet-geveerde Michell met DC motor (anders klinkend als 'n Gyro)  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Linx


Bas Akkerman

Citaat van: Linx op juli  2, 2013, 19:58:24
En dat alles in verschillende, onbekende settings, met verschillende elementen en phonotrappen waarvan je niet weet of de afstelling correct is.

Vraag me toch wel af wat je met die vergelijking aan moet, behalve dat het gewoon leuk is om af en toe ergens te gaan luisteren.

Is het niet handiger om bij twee of drie winkels 3 verschillende draaitafels in dezelfde setting te luisteren, bijv bij Audioselectief?
Het is ook een heel grove vergelijking, dat weet ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Linx op juli  2, 2013, 19:58:24
En dat alles in verschillende, onbekende settings, met verschillende elementen en phonotrappen waarvan je niet weet of de afstelling correct is.

Vraag me toch wel af wat je met die vergelijking aan moet, behalve dat het gewoon leuk is om af en toe ergens te gaan luisteren.

Is het niet handiger om bij twee of drie winkels 3 verschillende draaitafels in dezelfde setting te luisteren, bijv bij Audioselectief?

Vandaar dat Bas bij iedere set eerst met streaming een 'benchmark' probeert te doen voordat er naar vinyl wordt geluisterd. Verre van optimaal, maargoed... Het is een begin... :)

Jumping Jack

Het wiegen als een kaketoe niet te vergeten! Maakt de beleving toch net wat completer  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli  2, 2013, 21:09:36
Vandaar dat Bas bij iedere set eerst met streaming een 'benchmark' probeert te doen voordat er naar vinyl wordt geluisterd. Verre van optimaal, maargoed... Het is een begin... :)
Precies. Vergis jullie niet, ik had tot voor Garmt nooit serieus een draaitafel beluisterd. Voor mij is alles nog nieuw. Ik geef voor mijzelf dan ook geen keiharde oordelen over wat ik hoor als ik naar een draaitafel luister, ook al doen mijn verslagen misschien anders vermoeden. Het is echt puur om een richting te bepalen van wat ik mooi vind. Van daaruit hoop ik én meer te leren én meer tips van jullie te krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juli  2, 2013, 21:13:58
Het wiegen als een kaketoe niet te vergeten! Maakt de beleving toch net wat completer  :D.
Garmt is wat dat betreft een voorbeeld-kaketoe! Die heeft de kunst van het kaketoewiegen geperfectioneerd. :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Arden

Citaat van: Bas Akkerman op juli  2, 2013, 21:14:59
Precies. Vergis jullie niet, ik had tot voor Garmt nooit serieus een draaitafel beluisterd. Voor mij is alles nog nieuw. Ik geef voor mijzelf dan ook geen keiharde oordelen over wat ik hoor als ik naar een draaitafel luister, ook al doen mijn verslagen misschien anders vermoeden. Het is echt puur om een richting te bepalen van wat ik mooi vind. Van daaruit hoop ik én meer te leren én meer tips van jullie te krijgen.

En daarom heb ik nog de uitnodiging voor je staan om een keer een echte full blown LP 12 te beluisteren op een top-set bij een goede vriend van mij, en heb ik een adres voor je waar een Garrard 401 en een State of the Art Lenco naast elkaar kunnen worden beluisterd. Daar staat trouwens ook een Wilson Benesch, een Amazon, wat VPI's, Acoustic-Signatures, Dr. Feickerts en ga zo maar door.

Hoef je niet eens zo ver voor weg...

Deleted Member 2

Citaat van: Arden op juli  3, 2013, 09:22:19
En daarom heb ik nog de uitnodiging voor je staan om een keer een echte full blown LP 12 te beluisteren op een top-set bij een goede vriend van mij, en heb ik een adres voor je waar een Garrard 401 en een State of the Art Lenco naast elkaar kunnen worden beluisterd. Daar staat trouwens ook een Wilson Benesch, een Amazon, wat VPI's, Acoustic-Signatures, Dr. Feickerts en ga zo maar door.

Hoef je niet eens zo ver voor weg...

Wowwwww

Bas, grijp je kans! Als je vervoer nodig hebt..... ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs