Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juni 10, 2013, 21:09:03
Succes in de winkel trouwens, het is er heel erg krap en dat begint al bij de ingang ;)
Klopt, ik ben er al een paar keer geweest. Is nog wel te doen en anders vraag ik wel of de verkoper de albums voor me wil pakken. Dank je voor het waarschuwen! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Misschien ook wel verstandiger voor je budget ;)
Trouwens, het album van Kylie Minogue is ook een aanrader.
The Abbey Road Sessions.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juni 10, 2013, 21:12:46
Misschien ook wel verstandiger voor je budget ;)
Trouwens, het album van Kylie Minogue is ook een aanrader.
The Abbey Road Sessions.
Precies. Houd het bij de VVV-bonnen, dat scheelt.

Ben niet zo'n fan van Kylie Minogue, maar zal er op Spotify eens naar luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Citaat van: Bas Akkerman op juni 10, 2013, 18:49:12
Dat houd ik paraat... ;)

Morgen eerst naar Rik Stoet (Vinyl vinyl) voordat ik naar Garmt ga. Even één of meerdere platen scoren. :pompom:

bijzonder gezellig om langs te gaan... nog nooit apparatuur gekocht, wel al wat platen maar krijg er vaak een lekkere koffie aangeboden!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Bas Akkerman

Citaat van: Graphtuner op juni 11, 2013, 10:01:43
bijzonder gezellig om langs te gaan... nog nooit apparatuur gekocht, wel al wat platen maar krijg er vaak een lekkere koffie aangeboden!
Zeker. Ik heb er destijds mijn Grado SR80 gekocht en ben er een keer gaan luisteren voor de luistersessies. Dadelijk dan voor wat langspeelplaten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 11, 2013, 10:29:34
Zeker. Ik heb er destijds mijn Grado SR80 gekocht en ben er een keer gaan luisteren voor de luistersessies. Dadelijk dan voor wat langspeelplaten.

Tip: laat ze gelijk wassen als dat daar kan.

Bas Akkerman

#356
Citaat van: Onder013 op juni 11, 2013, 10:40:27
Tip: laat ze gelijk wassen als dat daar kan.
Ok. Kost wel €5,- per plaat zag ik. Eens zien of ik daar over kan onderhandelen. Eens beter lezen Bas... Is €0,50, dus dat ga ik dan zeker doen.
Dank je voor de tip Henk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nosferatu

Mooie anti-statische hoezen erbij nemen, Nagaoka of Mobile Fidelity. Kom nog vaak tegen dat zgn. audiofiele 180gr LP's een papieren hoesje hebben welke nogal eens papierschilfers op het zwarte goud achterlaten. Verder 'knetteren' LP's minder bij het uit de hoes halen als je die anti-statische gebruikt dus minder stof-aantrekkings-kracht. ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Bas Akkerman

Citaat van: Nosferatu op juni 11, 2013, 11:01:53
Mooie anti-statische hoezen erbij nemen, Nagaoka of Mobile Fidelity. Kom nog vaak tegen dat zgn. audiofiele 180gr LP's een papieren hoesje hebben welke nogal eens papierschilfers op het zwarte goud achterlaten. Verder 'knetteren' LP's minder bij het uit de hoes halen als je die anti-statische gebruikt dus minder stof-aantrekkings-kracht. ;D
Ik lees op de site: "Elke grammofoonplaat krijgt van ons -ter bescherming- een transparante hoes, gratis!". Of dat ook antistatisch is weet ik niet, zal het eens vragen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Dat is een buitenhoes Bas. Die gebruik ik trouwens niet, wekken weer meer statische elektriciteit op en zijn niet praktisch als je platen in een kast staan zoals bij mij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johnhifi

Citaat van: Jumping Jack op juni 11, 2013, 11:09:08
Dat is een buitenhoes Bas. Die gebruik ik trouwens niet, wekken weer meer statische elektriciteit op en zijn niet praktisch als je platen in een kast staan zoals bij mij...

Hoezo niet dan? Ik heb ze ook in een kast staan (Expedit) en de meer waardevolle exemplaren zijn wel van zo'n hoes voorzien... Werkt perfect!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op juni 11, 2013, 11:08:58
volgens mij bedoelen ze daarmee een buitenhoes. :sigh:
Citaat van: Jumping Jack op juni 11, 2013, 11:09:08
Dat is een buitenhoes Bas. Die gebruik ik trouwens niet, wekken weer meer statische elektriciteit op en zijn niet praktisch als je platen in een kast staan zoals bij mij...
Haha, ok. Om de hoes met afbeelding mooi te houden. Lekker duidelijk al die hoesbenamingen. ;) Zal dan een pak van die Nagaoke erbij kopen, wordt dan een album minder alleen. :unhappy:

Wel grappig toch hoor, dat verschil met cd's. Die zijn dan toch een stuk weerbarstiger?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Bwa, soms zit die hoes te losjes en sluit ze niet mooi aan, als je de plaat dan uit de kast wil halen, wordt het een boeltje. En dan steken er zo stukken plastiek hoes uit. Of bij gatefold lp's is de hoes dan weer te krap en kun je de gatefold niet meer openen... In een platenbak waarin je kan 'bladeren' vind ik het overigens geen probleem.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juni 11, 2013, 11:14:30
Bwa, soms zit die hoes te losjes en sluit ze niet mooi aan, als je de plaat dan uit de kast wil halen, wordt het een boeltje. En dan steken er zo stukken plastiek hoes uit. Of bij gatefold lp's is de hoes dan weer te krap en kun je de gatefold niet meer openen... In een platenbak waarin je kan 'bladeren' vind ik het overigens geen probleem.
Voor het reizen vind ik het dan wel weer handig. Bewaar ik ze apart voor wanneer ik met de lp's op pad ga.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Tip: sommige LP's komen met een papieren binnenhoes zonder pvc voering. Als je de gloednieuwe LP uit de hoes haalt, veroorzaken de papierdeeltjes kleine krasjes. De papierdeeltjes zitten op het oppervlak geplakt als gevolg van de statische lading. Het meest veilig is om de papieren binnenhoes open te scheuren om de LP er uit te halen.

johnhifi

Citaat van: Jumping Jack op juni 11, 2013, 11:14:30
Bwa, soms zit die hoes te losjes en sluit ze niet mooi aan, als je de plaat dan uit de kast wil halen, wordt het een boeltje. En dan steken er zo stukken plastiek hoes uit. Of bij gatefold lp's is de hoes dan weer te krap en kun je de gatefold niet meer openen... In een platenbak waarin je kan 'bladeren' vind ik het overigens geen probleem.

Hahaha beetje neurotisch, niet?  ;D Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het toch wel belangrijk dat zeldzame exemplaren mooi blijven en dat doel bereik ik met buitenhoezen. Dan maar een beetje minder recht in de kast.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bas Akkerman

Citaat van: Tube-freak op juni 11, 2013, 12:09:49
Gaan we nou nog een keer luisteren of hoe zit het?
Eerst op weg naar Rik Stoet, dan naar Garmt. Ben normaal al niet de vlotste, maar nu met antibiotica voor mijn blaasontsteking in mijn lijf is het helemaal huilen met de pet op. Nou ja, wordt hoe dan ook een gezellig middagje!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: Onder013 op juni 11, 2013, 11:25:24
Tip: sommige LP's komen met een papieren binnenhoes zonder pvc voering. Als je de gloednieuwe LP uit de hoes haalt, veroorzaken de papierdeeltjes kleine krasjes. De papierdeeltjes zitten op het oppervlak geplakt als gevolg van de statische lading. Het meest veilig is om de papieren binnenhoes open te scheuren om de LP er uit te halen.
Dat laatste is een handige tip. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Citaat van: Onder013 op juni 11, 2013, 11:25:24
Tip: sommige LP's komen met een papieren binnenhoes zonder pvc voering. Als je de gloednieuwe LP uit de hoes haalt, veroorzaken de papierdeeltjes kleine krasjes. De papierdeeltjes zitten op het oppervlak geplakt als gevolg van de statische lading. Het meest veilig is om de papieren binnenhoes open te scheuren om de LP er uit te halen.

al mijn platen zitten hierin, na natuurlijk schoongemaakt te zijn :hehe: :hehe:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Nosferatu

Citaat van: advr op juni 11, 2013, 19:29:04
al mijn platen zitten hierin, na natuurlijk schoongemaakt te zijn :hehe: :hehe:


Die gebruik ik ook. Wat zijn die dingen al lang op de markt, vroeger voordat de CD de wereld veroverde gebruikte ik ze al, was positief verrast dat ze er nog steeds zijn.  ;D
Deze http://www.mofi.com/product_p/omrs.htm zijn wat duurder maar ook wat 'robuuster'.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Jumping Jack

Ik gebruik de no-name papieren hoezen met plastic binnenvoering van vinylvinyl. Geen klachten over...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

advr

Citaat van: Nosferatu op juni 11, 2013, 20:09:09
Die gebruik ik ook. Wat zijn die dingen al lang op de markt, vroeger voordat de CD de wereld veroverde gebruikte ik ze al, was positief verrast dat ze er nog steeds zijn.  ;D
Deze http://www.mofi.com/product_p/omrs.htm zijn wat duurder maar ook wat 'robuuster'.

Ze zijn al heel lang op de markt, gebruiken ze ook al sinds mensheugenis.  ;D
Die van Mofi zijn ook goed, zoals zovele andere ook goed zijn. Je begint ooit ergens mee en als het bevalt blijf je erbij. Als ze maar antistatisch zijn en van een juist materiaal. ieder zijn eigen oplossing. :P


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten