Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Arden


Deleted Member 2

#326
Citaat van: Arden op juni  8, 2013, 19:02:52
Getver! Analoog digitaliseren...

:D

En dan ook nog D-A-D-conversie

Het is overigens wel een legale versie

Bas Akkerman

#327
Oei, mijn Duits is niet bepaald goed moet ik zeggen. Zeker als het om voor mij onbekende zaken gaat, weet ik niet of ik de taal machtig genoeg ben om het te begrijpen. :crazy:

@Garmt, ik laat het je weten als het boek er is.
@Henk, ik stuur je even een nieuwe PM.

Edit: lekker Garmt. Mij een beetje pesten hè?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  8, 2013, 19:18:32
Oei, mijn Duits is niet bepaald goed moet ik zeggen. Zeker als het om voor mij onbekende zaken gaat, weet ik niet of ik de taal machtig genoeg ben om het te begrijpen. :crazy:

@Garmt, ik laat het je weten als het boek er is.
@Henk, ik stuur je even een nieuwe PM.

Edit: lekker Garmt. Mij een beetje pesten hè?

Ik ken iemand bij het Goethe instituut. Afspraak voor je maken?

Of als je dan toch bij TheoWani langs gaat, kan hij gelijk iets voor je vertalen ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni  8, 2013, 20:15:22
Ik ken iemand bij het Goethe instituut. Afspraak voor je maken?

Of als je dan toch bij TheoWani langs gaat, kan hij gelijk iets voor je vertalen ;D
Nou, ik denk dat Linda dan helemaal wild wordt, die is een stuk beter met de taal van onze Oosterburen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  8, 2013, 20:18:21
Nou, ik denk dat Linda dan helemaal wild wordt, die is een stuk beter met de taal van onze Oosterburen. ;D

:-X

Bas Akkerman

Dinsdag naar een LP12 luisteren, misschien de week erop naar een Michel Gyro. Het luisteren is begonnen...!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  8, 2013, 20:47:26
Dinsdag naar een LP12 luisteren, misschien de week erop naar een Michel Gyro. Het luisteren is begonnen...!

Gelezen op vinylengine forum een draadje over mechanica in draaitafels. Ik zou het bijna verplichte kost willen noemen voor iedereen die iets met draaitafels heeft: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=58779


Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op juni  8, 2013, 20:47:26
Dinsdag naar een LP12 luisteren, misschien de week erop naar een Michel Gyro. Het luisteren is begonnen...!

dan weet je alleen nog steeds niet of de betreffende tafel lekker klinkt in je eigen set!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted member

Citaat van: LPlover op juni  9, 2013, 12:10:44
dan weet je alleen nog steeds niet of de betreffende tafel lekker klinkt in je eigen set!

Inderdaad, maar je hebt wel een referentie van hoe de tafels individueel klinken en op basis daarvan kun je bepelen welke het beste / meest naar jouw smaak zal klinken in je eigen set toch?

(wat doe ik als overtuigd digitalist eigenlijk in dit analoge draadje???  :blink::D
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: technative op juni  9, 2013, 12:46:25
Inderdaad, maar je hebt wel een referentie van hoe de tafels individueel klinken en op basis daarvan kun je bepelen welke het beste / meest naar jouw smaak zal klinken in je eigen set toch?

(wat doe ik als overtuigd digitalist eigenlijk in dit analoge draadje???  :blink::D

Je verdrongen verlangen naar analoog wakker maken! 8)

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

#337
Citaat van: Onder013 op juni  9, 2013, 11:53:38
Gelezen op vinylengine forum een draadje over mechanica in draaitafels. Ik zou het bijna verplichte kost willen noemen voor iedereen die iets met draaitafels heeft: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=58779
Engels, dat moet lukken! Dank je voor de link Henk.

Citaat van: LPlover op juni  9, 2013, 12:10:44
dan weet je alleen nog steeds niet of de betreffende tafel lekker klinkt in je eigen set!
Klopt helemaal! Je moet echter toch ergens beginnen. Het gaat me vooral om een bepaald klankbeeld dat een type draaitafel heeft om van daaruit een schifting maken.
Ik kies er daarbij bewust voor om opnames mee te nemen die ik goed ken en deze zowel op USB, cd als LP mee te nemen. Zo kan ik de verschillen makkelijker horen tussen de verschillende bronnen.
Het fijne van de set van Garmt is dat hij ook speelt met Harbeth 30.1, dat is een bonus.

Citaat van: technative op juni  9, 2013, 12:46:25
Inderdaad, maar je hebt wel een referentie van hoe de tafels individueel klinken en op basis daarvan kun je bepelen welke het beste / meest naar jouw smaak zal klinken in je eigen set toch?

(wat doe ik als overtuigd digitalist eigenlijk in dit analoge draadje???  :blink::D
Precies!

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2013, 13:01:41
Je verdrongen verlangen naar analoog wakker maken! 8)
Als dat echt zo is, kan ik op sommige topics maar beter niet meer komen... :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni  9, 2013, 13:29:10
Heb je hier een linkje van Henk?

https://www.hifitest.de/allyoucanread.php?afc=5a054642c257d56e

Ik heb een abonnement genomen en dat bevalt me heel goed. Het bewuste tijdschrift is onderdeel van de totale bundel.

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2013, 13:39:59
https://www.hifitest.de/allyoucanread.php?afc=5a054642c257d56e

Ik heb een abonnement genomen en dat bevalt me heel goed. Het bewuste tijdschrift is onderdeel van de totale bundel.

Ik bedoelde eigenlijk een linkje naar het pdfje van "het boekwerk" 
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni  9, 2013, 13:47:17
Ik bedoelde eigenlijk een linkje naar het pdfje van "het boekwerk"

Dat zit in het abonnement opgesloten. Je hebt PM

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2013, 14:07:07
Dat zit in het abonnement opgesloten. Je hebt PM

Gezien en beantwoord. Bedankt  :thumbs-up:
mainly British stuff

WickedGame

Citaat van: Bas Akkerman op juni  7, 2013, 20:10:31
Ok. Nou als je het leuk vindt, kom ik misschien in de toekomst eens langs.

Geen probleem  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: WickedGame op juni 10, 2013, 08:35:08
Geen probleem  ;D
Dat houd ik paraat... ;)

Morgen eerst naar Rik Stoet (Vinyl vinyl) voordat ik naar Garmt ga. Even één of meerdere platen scoren. :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op juni 10, 2013, 19:09:00
heb je al een verlanglijstje gemaak? (qua platen bedoel ik).
Nog niet echt eigenlijk moet ik zeggen, Violator sowieso.

Misschien verder nog wat van mijn nieuwe-playlist-in-wording: Joe Satriani, Fever Ray, Oscar's Motet Choir (Cantate Domino), Helios, Girl Names, Arvo Pärt, Nicolas Jaar. Jazz Italiano Live met onder andere Paolo Fresu is helaas niet op LP verkrijgbaar, van de anderen weet ik het niet zeker.
Dan nog iets van ambient: The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble, Monolake, Undark, Pete Namlook.

Ik vind het (maken van een nieuwe playlist) nog best lastig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Je boft maar met zo'n platenzaak onder handbereik.  Die hebben wij hier in de provincie niet.  >:(

Ik vind het zelf altijd lastig kiezen in zo'n 'snoepwinkel', vandaar dat ik meestal wel een verlanglijstje meeneem.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op juni 10, 2013, 20:10:14
Je boft maar met zo'n platenzaak onder handbereik.  Die hebben wij hier in de provincie niet.  >:(

Ik vind het zelf altijd lastig kiezen in zo'n 'snoepwinkel', vandaar dat ik meestal wel een verlanglijstje meeneem.
Ben er ook mee bezig nu, beetje struinen door de online winkel en dan mijn keuze maken...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En dat zijn de volgende geworden:

Depeche Mode – Violator (flow, detail, tonale balans)
Miles Davis – Kind Of Blue (klankkleur, dynamiek, decay, stage)
Michael Jackson – Thriller (PRAT, stage)
Prodigy – Fat Of The Land (scheiding, snelheid)

En deze als het budget het toelaat:
Nits – In The Dutch Mountains (plaatsing, dynamiek)
Supertramp – Crime Of The Century (spelplezier)

Spelplezier geldt natuurlijk voor alle albums. Dit zijn nou ook juist de albums waarbij ik heel snel word afgeleid van het technisch luisteren. Als de set niet teveel steken laat vallen tenminste... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Succes in de winkel trouwens, het is er heel erg krap en dat begint al bij de ingang ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4