Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Er zijn zat platen te vinden onder de €20, het enige wat mss wat moeilijker kan zijn voor jou Bas, is het gaan grasduinen op beurzen of platenwinkels?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#201
Citaat van: weust op mei 14, 2013, 12:27:30
Ondanks dat mijn versterking niet super is (Pure Direct met de 3808 is nog steeds niet verkeerd, laat staan slecht) ben je bij mij ook welkom natuurlijk.
Al is het maar om een idee te krijgen van platen draaien.

Vergeet overigens niet, zal vast al eens gezegd zijn, dat platen niet goedkoop zijn.
Aanbiedingen enzo daar gelaten, zit je gauw op minimaal 20 Euro oplopend tot 60 Euro in sommige gevallen.
En dan echt niet perse dubbel LP voor de duurdere, die krijg je ook al bij goedkopere albums.
Geen idee hoe ze prijzen vaststellen voor een album.
Sterker weust... Mijn laatste luisterbezoek aan jou, toen we even met de draaitafel speelden, was voor mij het laatste zetje om dit topic te openen. :laugh:
Prijzen van langspeelplaten vind ik minder belangrijk, omdat ik alleen de beste albums opnieuw wil kopen op vinyl.

Citaat van: Jumping Jack op mei 14, 2013, 12:29:15
Er zijn zat platen te vinden onder de €20, het enige wat mss wat moeilijker kan zijn voor jou Bas, is het gaan grasduinen op beurzen of platenwinkels?
Er zal vast wel eens een bak te hoog zijn, maar over het algemeen moet het geen probleem vormen. Ik vraag elke dag of iemand een pak yoghurt van het bovenste schap wil halen, dus af en toe een langspeelplaat zal vast lukken. ;)

Het gaat me dan meer om de kwaliteit van een tweedehands lp waar ik enigszins mijn twijfels over zou kunnen hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Waar een Bas is, is een weg  ;).

Kwaliteit van tweedehands vinyl valt meestal erg goed mee hoor, ik heb daar eigenlijk zelden problemen mee gehad (buiten 1 lp van Dave Brubeck waar op de run-out een erg diepe kras zit, zo diep dat ik de plaat niet durf op te leggen omdat mijn fijne naald het niet zou overleven denk ik)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Eddye op mei 14, 2013, 09:44:52
En wat is een niet-gehypt merk/draaitafel?
Zoals Nosferatu zegt:  Pro-Ject is erg leuk spul voor het geld.

Er zijn wel verschillen natuurlijk en die kunnen ook met prijs samenhangen
maar bij 'beroemde merken' hangt de prijs meer samen met het gezwijmel.

weust

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2013, 12:48:31
Sterker weust... Mijn laatste luisterbezoek aan jou, toen we even met de draaitafel speelden, was voor mij het laatste zetje om dit topic te openen. :laugh:

Kan mij niet herinneren dat wij toen ook platen gedraaid hebben...
Begint met een A, eindigt op... ehm...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Nosferatu

Citaat van: AbZ op mei 14, 2013, 13:00:16
Zoals Nosferatu zegt:  Pro-Ject is erg leuk spul voor het geld.

Er zijn wel verschillen natuurlijk en die kunnen ook met prijs samenhangen
maar bij 'beroemde merken' hangt de prijs meer samen met het gezwijmel.
Dank je.  :smile:
Ja, je moet je afvragen wat je wilt, een op bestelling handgemaakt stukje fijnmechaniek uit een west-europees land of een stukje fabrieks-lopende-band-werk uit oost-europa cq. azie. Verschillen zitten dan in de prijs en uiterlijk. Vergelijk maar eens een Transrotor met een Pro-Ject, dat is ....geen vergelijk.  ::) Maar zo'n goedkoper stukje techniek doet het, zeker als je er een goed element in doet, wonderwel goed. Hou je een leuk zakcentje over voor 'marktconform' (lees: wat-de-gek-ervoor-geeft) geprijsde LP's.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

weust

Citaat van: Jumping Jack op mei 14, 2013, 12:29:15
Er zijn zat platen te vinden onder de €20, het enige wat mss wat moeilijker kan zijn voor jou Bas, is het gaan grasduinen op beurzen of platenwinkels?

Onder de 20 Euro, bedoel jij dan 2de hands of nieuw?
Ik bedoelde namelijk puur nieuw, en dan bij voorkeur 180 gram.

Ik koop nu voornamelijk bij Vinyl Vinyl (Rik Stoet) omdat dat dicht in de buurt is (2 minuten fietsen van mijn werk zelfs).
Via Bol.com kan het een paar Euro schelen, maar vind het langs gaan in de winkel ook wel zo leuk.
Eigen keuzen dus. Verzending via Bol.com gaat trouwens netjes in een stevige kartonen verpakking voor LP's.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2013, 12:20:13
Dat lijkt me een prima plan!

Naast dat ik zo nu en dan eens moet gaan luisteren, naar draaitafels wel te verstaan. ;) Misschien bij jou Henk?

Dat is vragen naar de bekende weg Bas ;D

Bas Akkerman

Citaat van: weust op mei 14, 2013, 13:05:56
Kan mij niet herinneren dat wij toen ook platen gedraaid hebben...
Begint met een A, eindigt op... ehm...
Yep, Pink Floyd's The Wall, een oude jazz-opname.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: weust op mei 14, 2013, 13:12:03
Onder de 20 Euro, bedoel jij dan 2de hands of nieuw?
Ik bedoelde namelijk puur nieuw, en dan bij voorkeur 180 gram.

Ik koop nu voornamelijk bij Vinyl Vinyl (Rik Stoet) omdat dat dicht in de buurt is (2 minuten fietsen van mijn werk zelfs).
Via Bol.com kan het een paar Euro schelen, maar vind het langs gaan in de winkel ook wel zo leuk.
Eigen keuzen dus. Verzending via Bol.com gaat trouwens netjes in een stevige kartonen verpakking voor LP's.
ik heb zelf wel goede ervaringen via Amazon, of jpc.de
...en bij allebei is er keuze te over, ook onder de 20€  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 13:12:43
Dat is vragen naar de bekende weg Bas ;D
Ik weet het. ;) Denk aankomende week of eind volgende week.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2013, 13:22:21
Yep, Pink Floyd's The Wall, een oude jazz-opname.

Gerry Mulligan & The Concert Jazz Band zal dat geweest zijn dan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Citaat van: Dynky op mei 14, 2013, 13:23:10
ik heb zelf wel goede ervaringen via Amazon, of jpc.de
...en bij allebei is er keuze te over, ook onder de 20€  ;)

Ik zal ze eens bekijken. Bij Amazon eigenlijk alleen nog maar DVD's besteld in de VS wegens hier niet te krijgen.
Amazon UK gebruik je hier neem ik aan?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

weust

JPC heeft leuke verzendkosten. 2,99 Euro.
Meteen twee LP's besteld. Eerste Wolfmother album, en het nieuwe Daft Punk album dat 17 mei uit komt.
Eind volgende week kan het dus wel binnen zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Naast de nodige draaitafeltips krijg ik als bonus ook nog eens tips waar ik het beste lp's kan kopen. Tof! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2013, 13:55:33
Naast de nodige draaitafeltips krijg ik als bonus ook nog eens tips waar ik het beste lp's kan kopen. Tof! :thumbs-up:

http://www.artphoenix-vinyl.de/

Heb ik best veel lp's gekocht, en er zit ook een was-service bij  ;D voor weinig geld.

garmtz


Nosferatu

Ik ook, bestel veel via platomania.eu en haal het dan later op in de winkel. Verder nog bij Rik Stoet/vinylvinyl.nl, meestal ietsje duurder maar levert keurig, snel en goed verpakt af.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Jumping Jack

Vinylvinyl, 45toeren.nl, Amazon (.de of .co.uk), Naim, ... allemaal goed. Er is trouwens een topic over (online) platenwinkels  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arden

Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2013, 20:24:57
Ik lees het al, er is een hoop uit te zoeken! ;D

Hier heb ik er nog 1 voor je shortlist, vanaf half juni in de winkels (je hebt de tijd gaf je elders in dit draadje aan), de nieuwe Acoustic-Signature WOW...





...betere foto's heb ik nog ff niet, maar goed: gaat 1.250 euro inclusief de Rega 202 arm kosten, heb je nog flink wat pegels voor het element en de phonotrap over!

weust

Dat is nog wel een mooi ding om te zien.
Het element dat zij daar gebruiken is de Ortofon 2M Red. Kost 100 Euro.
Prima om mee te beginnen, anders 200 Euro voor een 2M Blue.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arden

Ik denk eerder dat een i-Pad model heeft gestaan..., met Soft Touch!

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op mei 24, 2013, 22:51:51
Hier heb ik er nog 1 voor je shortlist, vanaf half juni in de winkels (je hebt de tijd gaf je elders in dit draadje aan), de nieuwe Acoustic-Signature WOW...





...betere foto's heb ik nog ff niet, maar goed: gaat 1.250 euro inclusief de Rega 202 arm kosten, heb je nog flink wat pegels voor het element en de phonotrap over!
Mooi ding! Nou vind ik veel platenspelers mooi en het oog wil ook wat, maar uiteindelijk gaat het toch echt om de klank. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten