Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 17:16:14
Ik ken jou! Ech nie! :D
Nope. ;)

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 17:34:05
Gewoon beginnen met een smerige plaat op een gammele draaitafel.
De rest is eigenlijk bijzaak.
Citaat van: Maro op april  3, 2013, 17:41:06
:withstupid:

Doe ik ook...35 jaar geleden gekocht en nog nooit een upgrade drang gevoeld. Heb wel 500 LP's staan...vind ik persoonlijk leuker.. :headbanging:


Haha, wie weet komt het daar wel op neer.

Citaat van: weust op april  3, 2013, 17:39:06
Als je een keer wilt testen kunnen we natuurlijk wat afspreken.
Om te zien hoe het platen draaien je bevalt in jullie woonkamer.

Platenspeler en phonoversterker zijn zo mee te nemen in een taxi.
En de platen zelf natuurlijk ook.

Misschien is dat (voor de toekomst) wel een goed idee.

Citaat van: chansig op april  3, 2013, 18:27:51
Wel goed inpakken die DT..

Gr Hans
Citaat van: lynch1979 op april  3, 2013, 18:53:32
Wordt hij anders ziek  :D
Wagenziek? :happy:

Citaat van: weust op april  3, 2013, 18:55:14
Dng heeft vering oid. Nergens voor nodig.
Ging eerder ook prima, en 7,5 jaar geleden van Enschede naar Den Haag over de snelweg ook wel :)

Citaat van: chansig op april  3, 2013, 18:57:17
Tsjonge...ik heb altijd begrepen dat afstellen van een arm een eitje kan zijn en dat het beter kan als je echt weet wat je doet, daarnaast dat het vervoeren van een DT prima kan maar dat je afstelling (bv van de arm) nog wel eens kan verlopen. Allemaal larie als ik het zo begrijp.

Gr Hans
Citaat van: weust op april  3, 2013, 18:59:20
:) zal echt waar zijn, maar op een afstand van tien minut maak ik mij daar echt niet druk om.

Citaat van: weust op april  3, 2013, 20:15:37
Naar de andere kant van het land zou ik ook niet snel doen, maar tien minuten met de taxi is geen probleem.
Zoveel stelt het dan allemaal niet voor.

Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 21:18:18
Een Technics SL1210 kun je prima vervoeren en blijft daarbij prima afgesteld. Moet je met sommige draaitafels niet proberen...
Citaat van: Jumping Jack op april  3, 2013, 20:14:39
Met die van mij ga ik anders ook niet lopen zeulen, echt portable is zo'n massa-loopwerk niet...

Bas, je bent hier altijd van harte welkom om de VPI Scout II te beluisteren!
Potver, moet ik bij de aanschaf van een auto ook aan een goede vering gaan denken. Dure hobby dat audio-gebeuren! :confused:

Jumping Jack, naar jou wil ik zeker nog een keer toekomen. Zal echter pas over een tijdje worden ben ik bang.

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 20:17:57
Er zijn ook van die kleine speelautootjes met een Tonabnehmer
die je op een plaat kunt zetten en dan gaan ze rondjes rijden  :wacko:  :headbanging:
Citaat van: weust op april  3, 2013, 20:19:14
En de platenspeler blijft het dan ook gewoon doen hoor ;)
Tenzij je zoontje van 5 met de auto's de andere kant op gaat draaien. Is ie in een keer DJ. O0

Citaat van: Nosferatu op april  4, 2013, 11:53:15
Update ! Deze draaitafel zit er dan toch op korte tijd aan te komen. Lijkt me interessant met een leuk elementje, heb je onder de 1000 euro een mooi tafeltje dacht ik zo (als transparant acryl je tenminste aanspreekt).
Citaat van: Graphtuner op april  4, 2013, 13:09:34
ik heb de tafel bij rikstoet gehoord paar maand terug (vermoedelijk het prototype dan?) op een top installatie (eindversterker van MF meer dan 20.000 euro) en de tafel deed volgens mij geen afbreuk aan de installatie... dus bijzonder goed klinken voor een goedkope platenspeler. Volgens de verkoper is de upgrade naar de blauwe ortofon nog het overwegen waard (100 euro extra) en dan heb je een speler die alles tot 1500 euro wegspeelt...
Rik Stoet is haast om de hoek (nou ja, bij wijze van) en deze draaitafel blijft maar goede kritieken krijgen, dus dat wordt zeker beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2013, 17:09:14Dat was naar mijn idee meer naar aanleiding van de door jou veronderstelde verkooptechnieken van Beter Beeld en Geluid en het daarbij beïnvloeden van mijn beslissingen dan de door mij gehoorde klankmatige eigenschappen van Harbeth.
Nee hoor, alle lof voor de BeeGees.  Natuurlijk zijn het ook zakenmensen maar ik denk dat ze hun ding heel goed en sympathiek doen.  Zoiets van "eerlijk duurt het langst" en, let's face it, dat zie je wel eens anders in audioland.  Feit is dat er in langdurige overwegingen meestal al veel eerder een beslissend punt bereikt wordt dan men denkt, mits er geen game-changing dingen meer staan te gebeuren.   

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 14:19:21
Nee hoor, alle lof voor de BeeGees.  Natuurlijk zijn het ook zakenmensen maar ik denk dat ze hun ding heel goed en sympathiek doen.  Zoiets van "eerlijk duurt het langst" en, let's face it, dat zie je wel eens anders in audioland.  Feit is dat er in langdurige overwegingen meestal al veel eerder een beslissend punt bereikt wordt dan men denkt, mits er geen game-changing dingen meer staan te gebeuren.
Dank je dat je reageerde. Daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. De Harbeth en Magnepan waren lange tijd allebei kanshebbers. Wat dat betreft verwacht ik het niet anders met de zoektocht van draaitafels. Het gevoel dat het klopt. Ja, het gevoel blijft er Abel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ


Bas Akkerman

Ben er nog lang niet aan toe. Maar tegen de tijd dat ik echt op zoek ga, hoop ik een dergelijk mooi aanbod binnen mijn budget te vinden...:
http://www.wilbert.nl/platen-spelen/vpi-hrx-draaitafel-full-options-met-voeding-en-spectral-mcr-signature-element-occasion-aanbieding-
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Dan zal het geen hrx worden, een classic ligt wel binnen bereik of een scout II natuurlijk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#131
Citaat van: Jumping Jack op mei 12, 2013, 11:55:31
Dan zal het geen hrx worden, een classic ligt wel binnen bereik of een scout II natuurlijk...
Eerst maar eens her en der gaan luisteren. Het is gewoon leuk om ergens af en toe bij te zwijmelen. Als ik zo de beschrijvingen van VPI lees, doet me dat door de nadruk in het (mid)laag wat Naims aan. Ik weet niet of ik dat zoek in een draaitafel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Uiteindelijk wil je (ik wel i.i.g.) een LP12... ;)   Toch wel veel gehad, maar uiteindelijk toch gezwicht voor de muzikaliteit van de LP12. Maarja, horses for courses... ;)

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2013, 11:40:33
Ben er nog lang niet aan toe. Maar tegen de tijd dat ik echt op zoek ga, hoop ik een dergelijk mooi aanbod binnen mijn budget te vinden...:
http://www.wilbert.nl/platen-spelen/vpi-hrx-draaitafel-full-options-met-voeding-en-spectral-mcr-signature-element-occasion-aanbieding-

Ga eerst maar eens luisteren..... Dit zou namelijk niet mijn tafel zijn, hoe mooi de aanbieding ook.....

Bas Akkerman

#134
Citaat van: garmtz op mei 12, 2013, 12:17:33
Uiteindelijk wil je (ik wel i.i.g.) een LP12... ;)   Toch wel veel gehad, maar uiteindelijk toch gezwicht voor de muzikaliteit van de LP12. Maarja, horses for courses... ;)
Nou weet ik een "dealer" dichtbij, dus dat luisteren komt wel goed. ;)

Citaat van: bmateijsen op mei 12, 2013, 12:21:16
Ga eerst maar eens luisteren..... Dit zou namelijk niet mijn tafel zijn, hoe mooi de aanbieding ook.....
Nederlands bloed hè? Als ik dan een aanbieding zie, gaat dat bloed kruipen waar het niet stromen kan. Gelukkig ga ik niet over één nacht ijs, eerder een kleine ijstijd. Er zijn een hoop dealers en ik mag vast ook wat langs komen bij mensen. Vind het wat dat betreft ook leuk dat jullie toch iets meer aanbod hebben in draaitafels.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 12, 2013, 12:17:33
Uiteindelijk wil je (ik wel i.i.g.) een LP12... ;)   Toch wel veel gehad, maar uiteindelijk toch gezwicht voor de muzikaliteit van de LP12. Maarja, horses for courses... ;)

Heb je inmiddels de LP12 thuis staan Garmt?

In welke uitvoering?
mainly British stuff

Nosferatu

Suc6 met je speurtocht Bas. Zelf heb ik na een maandje of 8, 9 zoeken een Transrotortje op de kop getikt. Mooi acryl, tenminste, dat is mijn mening. (een ander gruwt ervan  :D). Deze week een ander elementje erin en dan ben ik voorlopig klaar. Voorlopig want een mooie phono pre moet er ook nog komen, ter upgrade van de in de versterkers ingebouwde. MF V-LPSII ? M1ViNL ? Pro-Ject ? Lehmann ? Leuk vervolg.  ::)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

garmtz

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 13:24:11
Heb je inmiddels de LP12 thuis staan Garmt?

In welke uitvoering?
Nee, nog niet besteld... Uitvoering is eiken. Of bedoel je dat niet...? :)

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 12, 2013, 13:48:21
Nee, nog niet besteld... Uitvoering is eiken. Of bedoel je dat niet...? :)

Wat denk je? Natuurlijk niet..... De specificaties graag; arm, element, voeding, keel etc, etc....  :satisfied:
mainly British stuff

Martin!!!

#139
Citaat van: garmtz op mei 12, 2013, 13:48:21
Nee, nog niet besteld... Uitvoering is eiken. Of bedoel je dat niet...? :)

Maar nog niet besteld...........
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 13:55:30
Maar nog niet besteld...........

vast een vriendenprijsje omdat Beter Beeld en Geluid zijn gefuseerd met Art's Excellence de LP12 dealer van de Benelux ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 14:10:10
vast een vriendenprijsje omdat Beter Beeld en Geluid zijn gefuseerd met Art's Excellence de LP12 dealer van de Benelux ;)

So what?

Martin!!!

mainly British stuff

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 13:54:09
Wat denk je? Natuurlijk niet..... De specificaties graag; arm, element, voeding, keel etc, etc....  :satisfied:

:)  LP12/Lingo/Akito/Adikt...

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 14:10:10
vast een vriendenprijsje omdat Beter Beeld en Geluid zijn gefuseerd met Art's Excellence de LP12 dealer van de Benelux ;)

We waren zelf ook al Linn dealer..... ;)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 14:48:15
Mooi hoor :) Maar geen MC element?

Nee. Ik hou van de body, dynamiek en drive van een MM. MC heeft andere mooie eigenschappen, maar gaan pas in de veel hogere prijsklasse samen met de positieve aspecten van MM.

Martin!!!

mainly British stuff