Welke Epson beamer?

Gestart door pch, maart 27, 2013, 16:46:06

Vorige topic - Volgende topic

pch

Nou, nu eindelijk de centen voor een beamer, heeft ff geduurd maar nu gaat het toch echt gebeuren!  :)
Alleen na het wederom opnieuw inlezen de vraag: welke???  :blink:
Ik dacht er snel uit te zijn door de te koop staande TW5500 hier op het forum te kopen, maar lees nu dat er toch wel erg veel problemen met de TW-5500 zijn geweest! Ook deze heeft een half jaar geleden al een nieuwe lamp gekregen en ik lees veel over kapotte units en roze verkleuringen, zit ik uietaard niet op te wachten!
Zie ook dat er nieuwe zijn en misschien is dat voor wat betreft de garantie en zekerheid toch wat slimmer! 3-d interesseert me totaal niet!
Dus die nieuwe Epson instappers vallen dan af volgens mij.
Wat ik wel wil is een zeer goed 2-d plaatje en het liefst ook lensshift, hebben de goedkopere instappers volgens mij ook niet...
Ik zie dat de TW3200 nog leverbaar is! Heeft alles wat ik zou willen volgens mij, geen 3-d, wel 2-d en lensshift en lijkt me ook beter dan de nieuwste Epson instappers, of niet?
De mooiste is uiteraard de TW-8100 voor mij maar die kost €2500,- en vind ik eigenlijk te duur en is al mijn geld ook meteen op en kan ik geen scherm meer kopen, niet echt handig!
De TW-5500 lijkt qua kwaliteit tussen de 3200 en de 8100 in te zitten, klopt dat?
Hebben jullie verder nog adviezen en/of tips?

Gr. Paul.

XanaduNL

De TW-3200 lijkt nogsteeds de "beste" keuze te zijn in zijn prijsklasse inderdaad.

pch

Anderen nog tips en/of adviezen?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

We kunnen de 3200 nog leveren. Als je nieuw wilt is dat een goede optie. Kun je de projector goed plaatsen de 5910.

We hebben ook een aanbieding met de 9000 voor 2075.00 met 2 brillen. Dan hou je genoeg over voor het scherm. Er is er Alleen nog maar 1.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pch

Frank, wat is het verschil tussen "ISF" en "full ISF"?
Hoor ik je eigenlijk zeggen dat als ik beide pj's goed kan plaatsen voor het scherm de 5910 beter is dan de 3200 simpelweg omdat ie nieuwer is?
En hoe verhoudt die 9000 zich tot de 8100?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Full ISF is met alle calibraties.
De 8100 en 9000 verschillen niet erg veel vandaar mijn advies voor die.
De 5910 ziet er wat dynamischer uit dan de 3200.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pch

OK, en je advies over een evt. aankoop/overname van een 5500 van iemand hier op het forum? Heeft na 750 uur/een half jaar geleden een servicebeurt en nieuwe lamp onder garantie gekregen, nu 302 uur op de teller voor die nieuwe lamp.
Is de 5500 echt weer fors beter dan de 3200/5910 maar wel weer minder dan de 8100/9000?

Gr. Paul.