SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

je bent me net voor  :D
ook als mensen je helpen kun je beter omschrijven hoe je iets wilt hebben.. tevens kun je makkelijk problemen herkennen in afmetingen o.i.d.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frankp

Vandaar de plattegrond. Deze is op schaal, dus afmetingen zijn duidelijk.
Daarnaast heb ik al diverse lagen aangebracht en heb ik bijvoorbeeld het plan voor de elektra ook al helemaal verwerkt in de plattegrond.
Het gaat mij erom dat ik nog geen meerwaarde zie in Sketchup. Ja, je kan een "eindresultaat" in 3D zien, maar die zie ik liever in het echt.

quattronl

Geen idee of het al ter sprake gekomen is: trek naar een aantal plekken loze PVC-leidingen! Beter 2 buizen te veel dan 1 te weinig.
Ik denk aan surrounds voor 7.1 (dus in de zijmuren), extra verlichting ergens. Bedenk het maar.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

LittleNinja

Ach ja, je hebt ook technisch inzicht genoeg als ik mij niet vergis. ;)

Sketchup niet, CAD misschien wel.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Verlichting komt alleen in het plafond en het wordt een systeemplafond, dus daar kan ik altijd bij komen.
Ik heb rondom in de ruimte extra stopcontact voorzien, dit i.v.m. onbekende plaatsing van de sub.
Speakerkabels komen niet in de muren te zitten, deze komen in een plint te liggen zodat ik er altijd makkelijk bij kan.

quattronl

#255
Citaat van: frankp op november 20, 2013, 16:34:37
Verlichting komt alleen in het plafond en het wordt een systeemplafond, dus daar kan ik altijd bij komen.
Ik heb rondom in de ruimte extra stopcontact voorzien, dit i.v.m. onbekende plaatsing van de sub.
Speakerkabels komen niet in de muren te zitten, deze komen in een plint te liggen zodat ik er altijd makkelijk bij kan.
Je hebt er over nagedacht, dat is het belangrijkst  :thumbs-up:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

1nt3gr@

Citaat van: quattronl op november 20, 2013, 17:23:35
Je hebt er over nagedacht, dat is het belangrijkst  :thumbs-up:

Als er mensen zijn die daar nog over twijfelen, dan snap ik het niet helemaal.
Moet je zien wat voor mooie externe berging hier is bijgekomen.
Er werd nog een overweging gemaakt om misschien iets van een tuinhuisje neer te zetten.
Nou, deze blokhut (zijn je eigen termen Frank  :P) is veel mooier dan zo'n tuinhuisje.
Dat beloofd alleen maar wat voor hoe de HT-ruimte er straks zelf uit gaat zien.
Ik blijf dit topic volgen in ieder geval! Succes Frank met de werkzaamheden!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

frankp


Crownfire

Mooie ruimte. Ga ik zeker volgen. Ben benieuwd. Mooie plek voor een nieuwe verse van de demodisc  ;D

frankp

Haha, sneaky vragen om een nieuwe demo disc  :P

HTip

Citaat van: frankp op november 17, 2013, 15:20:38
En dan eindelijk een lege garage die klaar is om omgebouwd te worden naar een HT.  :pompom:




En het gaan beginnen... Veel succes met de bouw Frank!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Dank je Philip. Zal de komende tijd nog wel een paar maal om raad komen  :D

Dit weekend eerst de maten gaan uitzetten en alle overbodige zaken verwijderen (bestaande elektra e.d.).
Morgen de oude garagedeur plaatsen in de garage van m'n schoonouders. En volgend weekend wil ik beginnen
met het zetten van de binnenmuur.

MVG

Ook van deze kant veel succes en vooral veel plezier tijdens de bouw! We volgen...  :popcorn:

frankp

Door omstandigheden is het een tijdje stil geweest in het topic, maar dat betekent niet dat ik stil heb gezeten. Helaas gaat de bouw
nog niet zo snel als dat ik zou willen, maar dat hoop ik de komende tijd wat in te kunnen halen.
Inmiddels is de scheidingswand met het kozijn geplaatst en kan ik met de elektra beginnen.

Ingang HT


Berging waar vriezer komt te staan. Op de voorgrond de brandwerende deur voor de HT.


HT gezien vanuit de ingang kijkend naar de projectiewand.


HT gezien vanaf de projectiewand. Links achterin de nis voor de apparatuur.

quattronl

Kijkaan, goede progressie!

Je hebt volgens mij hetzelfde dak als mijn garage.
Ik ben dat dak nu aan het isoleren, tussen de dwarsbalken in dus die blijven zichtbaar. Ik doe er gelijk inbouwspot in, staat wel zo leuk (lekker overkill in een garage maar ach, omdat het kan :) ).

Succes met de rest!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Thx!

Mijn dak is al geïsoleerd vanaf de bovenzijde. Onder de balken hang ik straks het raamwerk voor het systeemplafond, dus bij mij verdwijnen ze.
Overkill is het zeker niet. Ik zie de garage ook echt niet meer als garage maar als HT2b  ;D

LittleNinja

Nu krijg je wel al een goed beeld van wat het kan gaan worden. Dat moet een lekker gevoel geven! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Easy does it, Frank! De enige deadlines zijn degene die je jezelf oplegt ;D Ik heb ook "even" over mijn HT gedaan... ;D

Ziet er overigens goed uit. De contouren worden al goed zichtbaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Mooie vorderingen hier, ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de volgende stappen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frankp


Rielplayer

Citaat van: quattronl op februari  2, 2014, 19:19:05
Kijkaan, goede progressie!

Je hebt volgens mij hetzelfde dak als mijn garage.
Ik ben dat dak nu aan het isoleren, tussen de dwarsbalken in dus die blijven zichtbaar. Ik doe er gelijk inbouwspot in, staat wel zo leuk (lekker overkill in een garage maar ach, omdat het kan :) ).

Succes met de rest!

als je pech hebt haal je je dauwpunt nu naar binnen, dus condensatie. Nooit aan de binnenzijde isoleren van een plat dak....
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

quattronl

Citaat van: Rielplayer op februari  6, 2014, 14:26:19
als je pech hebt haal je je dauwpunt nu naar binnen, dus condensatie. Nooit aan de binnenzijde isoleren van een plat dak....
Kan moeilijk bovenop het dak gaan isoleren :-)
Voor zover ik het heb kunnen zien was mijn dak niet geisoleerd.
Ik heb, van boven naar beneden: bitumen dakbedekking en grof spaanplaat (of hoe heet dat spul?) en dat rust op een stel dwarsbalken.
Tussen de dwarsbalken heb ik dampwerende folie geplaatst, gevolgd door glaswol en piepschuim en afgewerkt met gipsplaat.
Ik heb actieve ventilatie aan de achterkant (badkamer ventilator met schakelklok) en roosters boven de garagedeur. Die garagedeur ga ik ook nog isoleren (aan de binnenzijde ja).
En tot slot is er een verwarming die altijd zachtjes meedoet, aangesloten op de cv van het huis.

Sorry voor het vervuilen van je topic Frank.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Geen probleem!

Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht, maar volgens mij heb je de dampwerende folie aan de verkeerde kant zitten van de isolatie.
Wat Rielplayer zegt, je hebt zo kans op condensatie, ondanks de ventilatie e.d.

Voor een zgn koud dak isolatie zou de opbouw als volgt moeten zijn:

quattronl

Citaat van: frankp op februari  6, 2014, 16:51:10
Geen probleem!

Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht, maar volgens mij heb je de dampwerende folie aan de verkeerde kant zitten van de isolatie.
Wat Rielplayer zegt, je hebt zo kans op condensatie, ondanks de ventilatie e.d.

Voor een zgn koud dak isolatie zou de opbouw als volgt moeten zijn:

Ik heb daar wel naar gekeken maar volgens mij geldt dat voornamelijk voor ruimtes waar in geleefd wordt (i.v.m. uitgeademde lucht/vocht).
In een garage wordt niet geleefd, daar kom je sporadisch (tenzij je er een HT van maakt :D).
Dat is in ieder geval mijn theorie. Maar aangezien ik geen expert ben kan ik het zomaar mis hebben ;)

Ik heb eventueel (wel met veel moeite) nog de mogelijkheid om alsnog een folie tussen de isolatie en de gipsplaten aan te brengen maar dan heb ik dus 2x folie. Dat is volgens mijn theorie nóg slechter omdat het vocht dan helemaal nergens meer heen kan. In mijn huidige situatie zorg ik er voor dat er geen vocht vanaf buiten binnen kan komen, dat is m.i. de grootste winst en voor een garage genoeg.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW