Better Call Saul (en evt beetje Breaking Bad)

Gestart door Kjelt, maart 19, 2013, 16:16:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LuPo

Citaat van: Martijn90 op oktober  4, 2013, 16:24:32
Een waardig einde.. toch wel zuur dat het nu klaar is.

Zeker zuur! Maar ik heb liever dat een serie stopt op zijn hoogtepunt dan doorgaat en slechter wordt (zoals ik veel lees over Dexter).

Ik ga Walter missen. :omg:

alexander2

Citaat van: LuPo op oktober  4, 2013, 17:00:32
Zeker zuur! Maar ik heb liever dat een serie stopt op zijn hoogtepunt dan doorgaat en slechter wordt (zoals ik veel lees over Dexter).

Ik ga Walter missen. :omg:

Het is een echt einde eigenlijk precies zoals een topserie moet eindigen.
The final Dexter mag je wat mij betreft op hetzelfde niveau mikken als Lost of The Sopranos.
Wat mij betreft mag Vince Gilligan alle finals maken alle lopende series dan weet ik 1 ding zeker dat er iets wordt afgerond.

MTouch

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

VlisChris

Na alle jubelverhalen ga ik vanavond ook maar eens een poging wagen. Ben eigenlijk helemaal niet van de series. Hooguit als je een vriendin naast je op de bank hebt samen op tv naar wat series op tv kijken die voorbij komen ofzo. Maar in mijn eentje kijk ik ze nooit.

Maar, de verhalen zijn zo positief dat ik het toch maar eens ga proberen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Eerste dat me opvalt: wie heeft er verzonnen om bij iedere naam die tot nu toe in beeld verschijnt daar met groen een keuke verwijzing naar het periodiek stelsel in te plaatsen...

Opening is wel alleraardigst tot nu toe.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LuPo

Geef het een kans Christiaan. Je zal niet teleurgesteld worden kan ik je vertellen. Ik was ook nooit zo van de series (zeker niet die op de NL tv zenders) maar dit zijn series van een heel ander kaliber. :D
Al moet ik zeggen dat de NL tv zenders ook betere series kopen tegenwoordig. Zoals RTL4 die GoT uitzendt..

MTouch

Citaat van: Christiaan S op oktober  4, 2013, 19:47:04
Eerste dat me opvalt: wie heeft er verzonnen om bij iedere naam die tot nu toe in beeld verschijnt daar met groen een keuke verwijzing naar het periodiek stelsel in te plaatsen...
Je hebt de 1e episode inmiddels gezien neem ik aan, dan weet je dat Mr. White een chemicus is.

denoontje

Citaat van: LuPo op oktober  4, 2013, 20:11:49
Geef het een kans Christiaan. Je zal niet teleurgesteld worden kan ik je vertellen. Ik was ook nooit zo van de series (zeker niet die op de NL tv zenders) maar dit zijn series van een heel ander kaliber. :D
Al moet ik zeggen dat de NL tv zenders ook betere series kopen tegenwoordig. Zoals RTL4 die GoT uitzendt..

Ik werd pas echt vanaf serie 2gepakt, net de finale gezien van de serie.....
Wat nu kijken....!

vtuinen

Alle seizoenen nu in een paar weken achter elkaar bekeken, en idd een waanzinnig goede serie. Goed verhaal, goede karakters en een uitstekend einde zonder losse eindjes. Dikke aanrader.

Verhaal komt goed los na eigenlijk de eerste drie afleveringen met een hoogtepunt aan het einde van seizoen vier. Iemand een idee of de laatste twee seizoenen (seizoen 5 part 1 en 2) er later bijgeschreven zijn of dat het hele concept altijd uit alle 5/6 seizoenen heeft bestaan ?
Equipment check my avatar

VlisChris

Aflevering 2 staat aan.

Als het beter wordt ga ik me alleen maar meer vermaken. Vond aflevering 1 al erg sleuk om te zien ;) Die letters wennen na verloop van tijd wel denk ik :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En aflevering 3 ook meteen maar. Daarna nog een filmpje aanzetten en mijn vrijdagavond is ook wel weer gevuld ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xstream

Goed einde. Prima zo.
Stoppen op 't hoogtepunt is 't niet, want dan vond ik 't einde van S3 sterker. Maar ze hebben 't ook niet overdreven uitgemolken. (Al hadden ze S4 net zo goed niet hoeven doen, ook 1e helft van S5 vond ik weinig aan)

Vond 't een serie met goede momenten (vooral qua camera werk), afgewisseld met bijna saaie en irritante momenten. Met name de cast vond ik hier en daar niet zo geweldig. Niet zozeer door matige acteerwerk, maar door weinig sympathie voor de spelers.

Echt een serie met pieken en dalen voor mij. Sommige dingen had ik anders aangepakt, maargoed, er valt hier ook wel wat voor te zeggen.
Kan me dan ook niet helemaal vinden in de 9.5 op imdb. Maar kwalitatief natuurlijk zeer sterk en origineel.

//Off topic:
Over 't einde van Lost: dat is voor mij denk wel de grootste domper ooit, wat een prut einde zeg.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

VlisChris

#187
Paniek.

Seizoen 1 heb heb ik net de laatste aflevering van gezien. En seizoen 2 is nog niet binnen :O

Even zoeken naar een snellere manier om die te gaan kijken :-X Dit is onacceptabel. En dat voor iemand die nooit geen serie keek :P 8)

ps: lekker einde van de laatste aflevering van s1 btw ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

modde239

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2013, 22:48:46
En dat voor iemand die nooit geen serie keek.

Dus jij keek altijd series..... :D

VlisChris

Hehe. Bijdehandje :P

Maar heb s02e01 er nu ook opzitten. Had hem even snel op de laptop aangezet om te controleren dat het een werkend bestand was. En opeens was de aftiteling in beeld tijdens het controleren :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

papaleo

Dan kunnen we elkaar een hand geven....,want ik was dus ook,vòòr dat ik Breaking Bad had gezien,nog nooit warm gelopen voor een serie...
Ik heb nu dus nog afkick verschijnselen,nu Breaking Bad is afgelopen...

En eerlijk gezegd weet ik (durf ik het niet aan) niet aan welke serie ik nu moet gaan beginnen,want welke serie zit op het nivo van Breaking Bad?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dennis75

Citaat van: papaleo op oktober  6, 2013, 01:16:36
Dan kunnen we elkaar een hand geven....,want ik was dus ook,vòòr dat ik Breaking Bad had gezien,nog nooit warm gelopen voor een serie...
Ik heb nu dus nog afkick verschijnselen,nu Breaking Bad is afgelopen...

En eerlijk gezegd weet ik (durf ik het niet aan) niet aan welke serie ik nu moet gaan beginnen,want welke serie zit op het nivo van Breaking Bad?

Sons of Anarchie, gaat over een  motorclub. Veel aktie en lekkere wijven.
Strike Back, gaat over Britse spionnen en SAS. Naar de boeken van Chris Ryan. Ook veel aktie, rauwe Engelse humor en ook lekkere wijven.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

VlisChris

#192
Probleem dat ik na verloop van tijd met SoA (hm, zie dat je deze serie beter niet kan afkorten in een publiek gesprek :P) had, was dat ik vond dat het een beetje meer van hetzelfde begon te worden. Kan zijn dat ik het gewoon eens een nieuwe kans moet geven ;)
Of Papaleo er ook zo over denkt weet ik uiteraard niet ;)

Zit nu overigens midden in S02E03 Laptop maar eens mee naar de slaapkamer nemen en op bed verder gaan kijken. Kan ik tenminste nog in slaap vallen als ik echt te moe wordt, en anders kan ik zeggen dat ik in ieder geval mijn bed nog gezien heb vannacht :P De volgende episodes staan ook weer klaar om te kijken in ieder geval ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dennis75

Daar heb je wel een punt. Wat dat betreft was BB erg orgineel. Alsof het 1 verhaal is.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

VlisChris

#194
Echt, die vader met dat belletje :P Geniaal verzonnen ;)
Op deze tijd van de dag slapen zou niet onlogisch zijn. Maar het is zo verslavend :P

Edit. Ik zie dat e4 nog niet binnen is. Dan is het simpel ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dennis75

Hahaha ja in die rolstoel. Je hebt nog aardig wat voor de boeg.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Martijn M

Game of Thrones is wat mij betreft ook een aanrader. Echter, niet een serie die je er even voor op de achtergrond bij aan zet. Opletten geblazen!
Dutch & Dutch

LuPo

Wat had ik je gezegd Christiaan. :D

Kjelt

#198
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Martijn M

#199
Citaat van: Kjelt op oktober  6, 2013, 10:34:08
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Geniaal :D .
Dutch & Dutch