internet snelheid traag in de avond

Gestart door kdul, maart 5, 2013, 12:10:31

« vorige - volgende »

kdul

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem: ik heb helemaal boven in m'n huis het internet aangesloten omdat daar de computer stond. Nu is inmiddels alles naar beneden verplaatst alleen de router is nog boven. Het signaal is echter bar slecht beneden. Dus had ik via powerline adapters het signaal naar beneden gekregen en daar nog een router gezet. Nu is het volgende sinds een week het geval, in de avond is ineens het internet heel langzaam. Kan dit komen door het gebruik van electra dat dat stoort?
Alvast bedankt voor reacties!

Pjotr

Dit moet je vanaf de bron gaan uitsluiten, dus:

1) Eerst een laptop/computer rechtsreeks bekabeld op je modem aansluiten en testen. Is de snelheid goed, dan naar stap 2
2) Router bekabeld aansluiten op je modem en je laptop/computer rechtsreeks (bekabeld) op de router aansluiten. Is de snelheid goed, dan naar stap 3
3) Zelfde als stap 2, maar dan je laptop/computer draadloos met de router verbinden. Is de snelheid goed, dan naar stap 4
4) Zelfde als stap 3, maar dan een Powerline adapter aansluiten op je router en je laptop/computer beneden bedraad aansluiten via  een tweede powerline adapter. Is de snelheid goed, dan naar stap 5
5) Zelfde als stap 4, maar dan de 2e router aansluiten op de powerline adapter en je laptop/computer bedraad op de 2e router. Is de snelheid goed, dan naar stap 6
6) Zelfde als stap 5, maar dan de laptop/computer draadloos met de 2e router verbinden.

Aandachtspunt: Let op de configuratie van de 2e router. Deze dien je zo in te stellen dat het draadloze netwerk van de 1e router (die boven staat) wordt uitgebreid (bereik vergroot). Dan blijft er in huis dus 1 draadloos netwerk op hetzelfde kanaal.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

XanaduNL

Kan de router ook niet weer naar beneden? (naast het modem bijvoorbeeld)

PS. Stroomgebruik heeft geen invloed op de Powerlines.

kdul

Citaat van: Pjotr op maart  5, 2013, 14:35:38
Aandachtspunt: Let op de configuratie van de 2e router. Deze dien je zo in te stellen dat het draadloze netwerk van de 1e router (die boven staat) wordt uitgebreid (bereik vergroot). Dan blijft er in huis dus 1 draadloos netwerk op hetzelfde kanaal.
Dit vind ik een interessante ik zou er dus goed aan doen deze zo te noemen als de eerste zelfde kanaal en naam + ww waardoor hij beter werkt?

Hanky Panky

Citaat van: XanaduNL op maart  5, 2013, 14:51:10
Stroomgebruik heeft geen invloed op de Powerlines.

Nee, dat zijn normaliter al butt-producten, stroomverbruik maakt het niet erger of beter  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Pjotr

Citaat van: kdul op maart  5, 2013, 14:52:55
Dit vind ik een interessante ik zou er dus goed aan doen deze zo te noemen als de eerste zelfde kanaal en naam + ww waardoor hij beter werkt?
Nee, dat is een aparte instelling van de router. Echter, niet alle routers kunnen dit. Welk merk en type router gebruik je?

Wat een andere oplossing is: stel de tweede router net zo in als de eerste, dis zelfde ssid en wachtwoord, maar wel een ander kanaal. Zet dhcp server uit op de tweede router.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

eduard

Kdul,
Vraagje je schrijft dat je internet snelheid 's avonds. Is het inderdaad alleen het internet of is ook de rest van je netwerk traag. Er worden nu allemaal oplossing aangeboden maar misschien moet eerst het probleem iets duidelijker in kaart gebracht worden.
Wanneer het alleen het internet is wat traag is en de rest van je netwerk niet. Dan zou het net zo goed kunnen zijn dat je provider problemen heeft.

Je schrijft dat je router nog boven staat.
Wat gebeurd er als je met je laptop naar boven gaat als het netwerk beneden traag is het boven dan wel snel?

Eduard

kdul

Allereerst allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb beven een netgear router staan weet niet precies welk type en beneden sinds kort een tplink wdr3500. Ik ga nog proberen om alles het zelfde in te stellen en kijken of dat helpt. Wat betreft het internet dit is langzaam beneden. Boven haal ik top snelheid en heb ik geen problemen. Het netwerk is wel goed alleen dat gaat allemaal via wifi beneden dus bestanden delen etc. werkt als een trein..

Ik probeer het instellen en kom er dan op terug! bedank!

kdul

hallo Allemaal,

Ik wil nog even aangeven dat ik de router boven verwisseld heb en dat het sinds nu werkt. Had ook de 2 wifi netwerken gelijk ingesteld maar dat hielp niets en gaf alleen maar problemen met de wifi printer. Dit is nu alles verholpen en het werkt nu weer als een trein dus bedankt voor de tips!

J.A.F._Doorhof

Fritz! Heeft leuke repeaters die erg makkelijk werken. Versterken/verlengen het signaal met een naadloze overgang, dus geen switch nodig van netwerk. Kosten onder de 100,00.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"