juridisch probleem door ontslag aanvraag

Gestart door tijse400, maart 2, 2013, 19:57:02

Vorige topic - Volgende topic

tijse400

Ik meende dat ik hier op het forum ook wel eens topics voorbij heb zien komen met een juridische insteek.

daarom dat ik de vraag hier wilde stellen.

Na een ontslagaanvraag via de kantonrechter, die is afgewezen, staat er in de uitspraak het volgende:

Bij beoordeling geschil:
4.7.     De kantonrechter ziet in bovenstaande aanleiding om [werkgever] te veroordelen in de kosten van de procedure. De kosten aan de zijde van [werknemer] zullen worden vastgesteld op een bedrag van EUR 500.00 aan salaris gemachtigde.

Bij beslissing:
5.2.      [De kantonrechter] veroordeelt [werkgever] in de kosten aan de zijde van [werknemer] vastgesteld op een bedrag van EUR 500.00

Ik heb de gemachtigde meerdere malen gevraagd om de stand van zaken qua uren etc. (al vanaf voor de zitting)
De uitspraak was eind november 2012, en in de tussentijd heb ik nog een aantal keren gevraagd om de uren/kosten, en heb deze uiteindelijk halverwege februari gekregen.
Ik wist uiteraard dat een rechtszaak geld zou kosten, maar het bedrag dat op de nota stond overtrof mijn verwachtingen in nogal negatieve zin in ruime mate.

Nu heb ik dus een aantal vragen.

- Wat betekent de veroordeling in de kosten.
- Betekent de uitspraak dat de werkgever mij nu wettelijk bepaald slechts 500 euro hoeft te vergoeden?
- Hoe pak ik het aan om de werkelijke kosten te verhalen op de werkgever, en is dat eigenlijk wel mogelijk?

Ik vind zelf het bedrag dat ik in rekening gebracht krijg op geen enkele manier in verhouding tot wat er voor mij gedaan is.
Op de nota staat dat er binnen 2 weken betaald moet worden, in de voorwaarden staat dat de incassokosten in rekening gebracht zullen worden. Welke wettelijke termijnen en procedures moet de gemachtigde in acht nemen? Direct overgaan tot incasso lijkt mij niet juist. Dit is de eerste nota die ik ontvang, maar op de nota staat dat ik deze "nogmaals" ontvang. Dit zou suggereren dat dit een herinnering is waarmee incasso een stap dichterbij, zoniet de eerst volgende stap zal zijn?
Ik kan hierin natuurlijk niet bewijzen dat dit de eerste keer is dat ik een nota ontvang.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

VlisChris

Ik heb je topic even in het juiste forumdeel gezet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tijse400

Dankje, ik heb denk ik niet goed genoeg gekeken......
Ik meende al dat er hier en plek voor was...
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

VlisChris

Maakt niets uit :)
Ik kan je overigens niet helpen, maar wel succes!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.