lijbrandt glasvezel welke decoder

Gestart door muisje2, februari 23, 2013, 22:16:04

Vorige topic - Volgende topic

muisje2

hoi,

ik heb een glasvezel abbonement afgesloten bij lijbrandt.
in de winkel zei de verkoper, dat ik op alle tv's beeld had, ja ben je lekker mee, maar 40 zenders en niet die ik wil.
nu kon ik een decoder voor interactieve tv kopen voor 170 euro. pfff
maar na een beetje zoeken, kon dat dus ook op andere decoders, maar welke
en welke zijn betaalbaar.
zat al op mp te kijken, maar weet echt niet wat ik nu moet pakken.
en als ik de decoder dan aan wil sluiten, moet ik dan nog wat speciaals doen?
wil de intenet via wifi plugs leggen, aangezien ik maar 8 meter verder moet, heb maar 1 verdieping vandaar.
ik heb ook nog een dreambox staan model dm-500-s kan ik daar nog wat mee?

hopelijk kunnen jullie mij helpen,

groetjes karin

SpeedyAndré

Hier vind je meer informatie.
Met alleen een decoder kan je niets, je moet er een abonnement voor nemen voordat hij kan werken.
Volgens mij krijg je een gratis decoder als je een abonnement neemt op interactieve tv, kijk eens bij Lijbrandt op de website  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

muisje2

hoi andre,
ik heb voor al interactieve tv met decoder van lijbrandt.
maar wil in de slaapkamer ook interactieve tv ipv alleen analoog, maar dan moet ik een decoder hebben volgens lijbrandt.

SpeedyAndré

Citaat van: muisje2 op februari 24, 2013, 00:46:50
hoi andre,
ik heb voor al interactieve tv met decoder van lijbrandt.
maar wil in de slaapkamer ook interactieve tv ipv alleen analoog, maar dan moet ik een decoder hebben volgens lijbrandt.

Ok, dat haalde ik niet uit de 1e post.
Met een 2e decoder en een ethernet switch is dat mogelijk.
Zelf heb ik het anders gedaan, als je tv op de slaapkamer hdmi heeft dan kan je denken aan een hdmi splitter en een lange hdmi kabel.
Ook heb ik een Harmony remote die de decoder kan bedienen, met een rf extender erbij werkt dat draadloos door muren heen.
Dat kost geld, maar ik kan nu wel meer dan alleen de decoder in de slaapkamer gebruiken.
Anders kan je op Marktplaats kijken daar of een Amino 130 of 140 te koop is.
Via wifi plugs (weet je dat zeker?) heb ik m'n twijfels of het gaat werken.
Of bedoel je die dingen die via de 230V werken, dat lukt misschien wel.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

road rebel

Iptv via ruckus wifi of via powerline werkt zeker, voor een 2e tv goed genoeg.
Alternatief is draadloze wifi (-300€) maar dan kijkt iedereen naar dezelfde zender. Ook mogelijk als je nog coax hebt liggen is een modulator die scart, composite of hdmi omzet in een analoog of dvb-t signaal!

muisje2

ok, maar heb ik wat aan een dreambox als decoder? ben echt een leek op dit gebied,
moet allebei de kabels toch opnieuw leggen of het nu ethernet is of coax, want mijn glasvezel aansluiten zit heel ergens anders.
wat is de makkelijkste oplossing?
om ook interactieve tv te kijken achter in de slaapkamer.
zonder honderde euro's lichter te zijn,
had al op mp gekeken, maar volgens lijbrandt zjn er ook andere decoders, die kosten maar 15,- 2de hands

Citaat van: road rebel op februari 24, 2013, 09:20:07
Iptv via ruckus wifi of via powerline werkt zeker, voor een 2e tv goed genoeg.
Alternatief is draadloze wifi (-300€) maar dan kijkt iedereen naar dezelfde zender. Ook mogelijk als je nog coax hebt liggen is een modulator die scart, composite of hdmi omzet in een analoog of dvb-t signaal!
wat houdt dit in? want  snap het niet echt, doe maar in jip en janneke taal hihi

SpeedyAndré

Aan de dreambox heb je niks bij interactieve tv, je kan hooguit de coax gebruiken maar dat schiet niet op.
De goedkopere decoder is de A110, deze is niet hd en heeft geen hdmi, deze sluit je met scart aan.
Ook is dat ding rete traag en kan hij volgens mij niet alle kanalen weergeven die een 130 of een 140 wel doen (enkele gecodeerde kanalen).
Het lijstje met compatible decoders is A110, 130, 140, 532 en 540.
Er zijn ook Amino's op Mp voor Tele2, die zijn niet geschikt.

André  8)

muisje2

dank je andre,
dat si duidelijke taal hihi
zijn er naast de amino's ook andere merken?

SpeedyAndré

Heel kort: Nee.
Wel kan je 16 kanalen ook met een Android of Apple tablet bekijken en die eventueel met hdmi op een tv aansluiten.

André  8)

muisje2

ja dat heb ik nu ook ontdekt, ben nu ook aan het opnemen en kan het dan gewoon op mijn tablet kijken.
maar dan ga ik ook niet naar andere zoeken.
dank je voor je antwoord.

nu is het mij helemaal duidelijk