Apogee Wyde Eye AES/EBU XLR Digital Analog Cable

Gestart door muzikant, februari 2, 2013, 10:27:11

Vorige topic - Volgende topic

muzikant

zijn deze apogee wyde eye XLR kabels goed om aan te sluiten van een subwoofer met XLR in/uitgangen,mijn Onkyo pr-sc 5509 is aangesloten op mijn TagmclarenAvantgarde 3x 250R en 2x 250R eindversterkers met deze Apogee XLR kabels dit naar mijn gevoel zeer goed resultaat. Het is waarschijnlijk positief voor de klank om dezelfde kabels te gebruiken,dank bij voorbaat,

CZ79

Volgens mij is dit een 110Ohm digitale kabel en dus wel anders dan een standaard XLR kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Zee

Je kunt de Apogee kabel prima gebruiken voor het aansluiten van je sub (en uiteraard ook voor alle andere analoge XLR verbindingen zoals tussen je Onkyo en je EV).

De impendantie van de kabel (110 Ohm in het geval van deze Apogee) speelt bij het analoog aansluiten van audioapparatuur geen enkele rol.  Dit is alleen relevant bij een digitale verbinding (bv tussen loopwerk en een DAC).  En zelfs bij een digitale verbinding speelt het alleen een rol van betekening indie dit een lange kabel betreft.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

muzikant

bij de beschrijving staat geschikt voor digitaal/analoog

Zee

Citaat van: muzikant op februari  2, 2013, 11:00:38
bij de beschrijving staat geschikt voor digitaal/analoog

Inderdaad geeft Apogee zelf ook (terecht) aan dat dit een uitstekende kabel is voor analoge connecties.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

garmtz

Citaat van: Zee op februari  2, 2013, 11:21:02

Inderdaad geeft Apogee zelf ook (terecht) aan dat dit een uitstekende kabel is voor analoge connecties.

Lage capaciteit (in hoeverre dat van toepassing is op dit soort lengtes en zeker als gebruikt als subkabel) inderdaad door coax constructie. Zeker goed voor analoog en digitaal!