Switch voldoende ?

Gestart door wannes2620, januari 27, 2013, 23:30:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wannes2620

Newbie alert, wees dus op je hoede voor domme vragen ...  ;)

Binnenkort installeer ik mijn Onkyo NR709, en heb de volgende vraag qua ethernetaansluiting. In de woonkamer heb ik 1 UTP poort, die in gebruik is voor de digi TV decoder (Telenet). Hang ik daar nu gewoon een switch aan, en plug ik daar de ethernetkabels in en klaar? Dat zou wel zo makkelijk zijn, maar ik zou het toch graag even bevestigd zien.

Kabels bijtrekken is geen optie - modem hangt in een andere kamer. Draadloos lijkt me ook niet aangewezen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Johan

dennism

Jup, in dit voorbeeld zal een switch voldoen, switch aansluiten op de aanwezige kabel naar de modem, en dan de decoder en de onkyp inpluggen op de switch.

Thunder

Ja is genoeg. Koop eventueel een 8-poorts, met oog op de toekomst. Als je een smartTV hebt en/of een HTPC, dan ben je redelijk snel vol met een 5-poorts. (Gooi er bijvoorbeeld een gameconsole bij en je 5 poorts zit dan al vol) En voor het geld hoef je het niet te laten, verschil is vaak paar een paar euro.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

RonG

Ik heb deze recent gekocht
NetGear ProSafe 8x 10/100/1000 switch


werkt perfect!

Qris

Citaat van: wannes2620 op januari 27, 2013, 23:30:18
In de woonkamer heb ik 1 UTP poort, die in gebruik is voor de digi TV decoder (Telenet).

Komt de UTP poort van een router of een modem af? In het geval van een modem zou je ipv een switch een router moeten plaatsen..
Captain Obvious

wannes2620

Citaat van: Qris op februari  4, 2013, 13:19:22
Komt de UTP poort van een router of een modem af? In het geval van een modem zou je ipv een switch een router moeten plaatsen..
Ingebouwde router in de modem... (Motorola SVG1501).

Thunder

Er zitten 4 poorten op die modem/router. Dat is dus de ingebouwde switch. Je kan bij de TV dus gewoon een switch gebruiken zonder problemen. Zoals gezegd, kies voor een 8 poorts, dan ben je ook voor de toekomst verzekerd van een aansluiting voor overige apparatuur, aangezien steeds meer hardware netwerkaansluitingen hebben en draadloos lang niet altijd de juiste keus is.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Rens

Als je ook in de toekomst vooruit wilt dan kun je het beste kiezen voor een gigabit switch.

Zelf heb ik een tijdje geleden op MP een 24 poorts Sisco voor €25 gekocht.

Rens

dennism

24 poorst Cisco Gbit voor E25? :o das wel een heel goede koop :)

Rens

Vond ik ook, mooie deal in ieder geval.
Heb hem op een school gekocht.
Die hadden een nieuw netwerk en verkochten de oude spullen.
2 Collegas hebben daar ook een switch gekocht.

Ventilatortjes maakten wel wat herrie maar die heb ik inmiddels vervangen.

Hanky Panky

IP TV gaat bij KPN over een apart subnet waarvoor je een apart intern netwerkje nodig hebt. Ik weet niet of Telenet dat ook zo doet?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

IP TVbij KPN  is ook best makkelijk te onstluiten als je de Xperia box niet als router wil gebruiken.

Managed switchje kopen, en deze voor de xperia box / eigen router plaatsen. Dan op poort 1 (uplink naar KPN) alle 3 de Vlans defineren, en op bijv poort 2 je internet Vlan (en hier je eigen router op aansluiten) en op poort 3 je tv en telefonie Vlan (en hier de xperiabox op aansluiten).