32PW9527

Gestart door jpater, december 23, 2003, 16:29:26

Vorige topic - Volgende topic

jpater

Dit vond ik op de kieskeurig site.... misschien wel handig voor mensen die problemen hebben met dit type.

EVEN OPHELDERING OVER ALLE PROBLEMEN: Veel problemen hebben ook met de eigenaar zelf te maken: slecht kabelsingaal met DNR op mid of max veroorzaakt waas/spikkels/naijlen. Zet DNR eens uit. Bij een goed singaal hoor je GEEN ruis te zien. Maximale waardes in menu: contrast 50. helderheid 47 kleur 60 Hoger dan dit kan bijwerkingen veroorzaken en contrast rond 100 verkort aanzienlijk de levensduur van de tv. Met deze waardes geeft het toestel een perfekt beeld dus ik zie geen reden om het hoger in te stellen. Je moet de helderheid ook niet lager instellen dan 40 omdat je dan het contrast hoger wil gaan zetten ter compenstatie. Hierna niet meer rommelen met beeldvoorkeuzes (bv.: warm,koud,natuurlijk) want dit veranderd de ingestelde waardes weer. Er is niets mis met de beeldbuis, alleen bij de 32" serie is er een slechte serie geweest waardoor het beeld af en toe wegvalt (1 sec) hiervoor wordt er kosteloos een ander type beeldbuis ingezet (2 jaar garantie op buis). Toestellen die in standby gaan knipperen na lange tijd: dit komt door een video met EasyLink; Zet Easylink uit als je het niet meer nodig hebt. Of knip het communicatiedraadje in de scart door. Kleurvlekken: elk toestel heeft hier last van, hoe vlakker en groter, hoe sneller je het ziet. De demagnetisatie gebeurd als je het toestel bij koude start aanzet. Als je het toestel ERNA gaat verdraaien ontstaan er kleurvlekken totdat hij weer demagnetiseerd. Uiteraard hebben magneten(boxen,subwoofers ernaast) en te hoog contrast hier nadelig invloed op. Ook is het niet slim om zelf in het servicemenu te zitten, met een verkeerde optie kan je het toestel onherstelbaar ontregelen. Als het reparatiebedrijf dit doorheeft vervalt uw garantie. Bij problemen gewoon naar uw verkoper toestappen, die regelt aan huis service van philips. die het voor u bijregelen met bijnodigde apparatuur. De laatste software versie is 2.3. Klachten van zoemen/brommen uit het apparaat is van mensen die (met het geluid uit) met hun oor op de openingsgaatjes van de kast gaan liggen. Elk tvtoestel bromt van binnen. Ook klachten over donkere balken die je alleen ziet als je geen ontvangst hebt (waardoor je blauw OSD beeld krijgt) is ook opgeblazen, hier is niets aan te doen, bij normaal gebruik is het nieteens te vinden. Ikzelf vind de 9527 serie een van de mooiste toestellen op de markt; superstrak beeld, een mooi menu (wat je van sony niet kan zeggen) En een perfekte vormgeving en subwoofer.

Volgens mij is software versie (chip) inmiddels al 2.4.

D-san

Ha, dit heb ik ook gelezen was geloof ik van een reparatuur ofzo.
Zal wel aandelen hebben bij Phulips....
Daniel

J.A.F._Doorhof

De instelling voor brightness klopt in ieder geval niet.
Meestal komt die voor deze toestellen uit op Contrast 50-55 en brightness 45-50.

Wat je zeker moet uitzetten bij deze toestellen is:
Dynamic contrast
Active control
Sharpness op 0
DNR uit

Dat scheelt al enorm.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken