UPC modem

Gestart door Staaled, januari 4, 2013, 17:38:19

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Ik overweeg een UPC alles in 1 pakket , maar zit wat met evt. kabels trekken.

Is er enig bezwaar om de splitter niet direct op de WCD aan te sluiten maar op een reeds getrokken coax in een andere ruimte ?
Daar komt dan ook het modem te staan.
De kabel is Hirschmann evenals de pluggen. Goed spul dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jep

Hipster,

Dat hoeft geen bezwaar te zijn. Ik heb vanaf het AOP ook eerst een kabel getrokken en de splitter uit het zicht in mijn AV meubel verstopt. Lengte kabel tussen AOP en splitter schat ik op een meter of 2 à 3 en dat gaat goed (UPC alles in één pakket met wifi modem). Afhankelijk van de lengte die je nodig hebt, zal je wellicht een signaalversterker moeten toepassen. Voorwaarde is wel dat je goede kabels en connectors gebruikt.

Zoek eens op "hirschmann aansluitboek". Daarin staan wat handige schema's getekend.

Succes, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Staaled

Bedankt.
Zal er naar kijken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

john2910

Ik heb hier de horizon nog ingepakt liggen..

Ik heb besloten om hem terug te sturen..

Zojuist gewoon een all in one pakket besteld bij upc met sneller internet(120mb)en extra hd zenders..

Kwam kwa bedrag ongeveer gelijk uit... :)

john2910

Sorry het bovenstaande hoorde in het upc horizon topic ::)

Staaled

Citaat van: john2910 op januari  6, 2013, 00:17:54
Sorry het bovenstaande hoorde in het upc horizon topic ::)
Toch fijn dat je even waarschuwt. ;)

Ik heb het Horizon topic doorgelezen en het is idd ook niets voor mij en de rest.

Ottovw

Citaat van: Hipster op januari  4, 2013, 17:38:19
Ik overweeg een UPC alles in 1 pakket , maar zit wat met evt. kabels trekken.

Is er enig bezwaar om de splitter niet direct op de WCD aan te sluiten maar op een reeds getrokken coax in een andere ruimte ?
Daar komt dan ook het modem te staan.
De kabel is Hirschmann evenals de pluggen. Goed spul dus.

Wellicht te laat maar goed, beter te laat dan helemaal niet reageren. Mijn tip, doe dit niet. Reden hiervan is puur garantie verhaal. Ik ben 5 jaar lang UPC techneut/controleur geweest. Uit mijn ervaring is dat consumenten die hun UPC apparatuur niet aansluiten via de voorgeschreven manier problemen kunnen krijgen bij een storing. Mocht er namelijk een storing plaats vinden en er wordt een monteur gestuurd, dan zit je vrij snel aan voorrijkosten en leggen ze probleem bij je eigen installatie.

Daarnaast blijft het gewoon weg gevoeliger om je apparatuur verder weg aan te sluiten dan bij het AOP punt. Het is een tip, doe je voordeel mee. Volgens de voorgeschreven installatie procedure mochten wij geen coax kabel gebruiken langer dan een meter tussen de UPC modem en de verdeler wat op (bij een WCD) of na een AOP (Meterkast, splitter) wordt aangesloten.

Gr