KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willi@m

#1000
Zou de M3I dan wel voldoende zijn? De M6I ligt boven budget. Advance Acoustic is te groot voor mijn meubel. Mvg
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Major_Ton

Citaat van: Willi@m op januari 31, 2021, 05:50:25
Zou de M3I dan wel voldoende zijn? De M6I ligt boven budget. Advance Acoustic is te groot voor mijn meubel. Mvg

De M3i heeft meer dan genoeg poep voor de LS50's. Of je het klankmatig een fijne match vindt is aan jou. Ik heb sinds begin december de Meta's staan en heb ze eerst met een 2x 25 Watt Wadia PowerDAC Mini aangestuurd en was daar zéér tevreden over. Ik heb ook nog een 170 Watt per kanaal Denon AVC A1SE staan en die moet het toch echt afleggen. Ondertussen stuur ik de Meta's aan met een 2x 40 Watt PrimaLuna Prologue Two buizenbak en daar ben ik heel blij mee. De LS50 Meta is gewoon een kleine speaker dus ze kunnen überhaupt niet veel vermogen aan. Dat ze veel vermogen nodig hebben is weer eens internet papagaai gedrag net zoals dat alles beter wordt met een Hegel...* Een versterker met een stabiele voeding daarentegen is zeker wél aan te raden en dan heb je aan 2x 50 Watt echt wel voldoende! Meer vermogen kan geen kwaad, maar het is geen vereiste zoals sommige doen laten overkomen.


*Niks mis met Hegel overigens, het is een mooi merk, maar het wordt een beetje teveel als de heilige graal in het land van versterkers gezien op het moment.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Deleted User

Citaat van: Major_Ton op februari  2, 2021, 15:22:28
*Niks mis met Hegel overigens, het is een mooi merk, maar het wordt een beetje teveel als de heilige graal in het land van versterkers gezien op het moment.


Mijn ooit toekomstige heilige graal is geen Hegel ;D

Maar ja Hegel en KEF zitten bij dezelfde importeur, dus dan is vaak 1 + 1 = enz.... Net zoals vroeger B&W en Classé..

fasteddie

Citaat van: Major_Ton op februari  2, 2021, 15:22:28
De M3i heeft meer dan genoeg poep voor de LS50's. Of je het klankmatig een fijne match vindt is aan jou. Ik heb sinds begin december de Meta's staan en heb ze eerst met een 2x 25 Watt Wadia PowerDAC Mini aangestuurd en was daar zéér tevreden over. Ik heb ook nog een 170 Watt per kanaal Denon AVC A1SE staan en die moet het toch echt afleggen. Ondertussen stuur ik de Meta's aan met een 2x 40 Watt PrimaLuna Prologue Two buizenbak en daar ben ik heel blij mee. De LS50 Meta is gewoon een kleine speaker dus ze kunnen überhaupt niet veel vermogen aan. Dat ze veel vermogen nodig hebben is weer eens internet papagaai gedrag net zoals dat alles beter wordt met een Hegel...* Een versterker met een stabiele voeding daarentegen is zeker wél aan te raden en dan heb je aan 2x 50 Watt echt wel voldoende! Meer vermogen kan geen kwaad, maar het is geen vereiste zoals sommige doen laten overkomen.


*Niks mis met Hegel overigens, het is een mooi merk, maar het wordt een beetje teveel als de heilige graal in het land van versterkers gezien op het moment.

Je had niet beter kunnen verwoorden..... chapeau!

Dura

LS50 liefhebbers die meer bas willen, hebben jullie de nieuwe KEF subwoofer KC62 gezien? Niet de goedkoopste met 1500,-, maar dan heb je ook wel wat ook lijkt me. Ik ga de reviews en ervaringen in ieder geval in de gaten houden.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

pameijer

#1005
De eerste review van de KC62 is op Youtube. Helaas geen metingen, wel veel gebazel van een oude hippie. Valt me ook op dat hij geen beeld heeft van het subje in zijn setup maar alleen stockfoto's gebruikt. I don't know...., in ieder geval is hij positief over het KEFje.

Ook heeft KEF de White Paper gepubliceerd: klikkerdeklik

https://www.youtube.com/v/B_Tk_HcOpOk
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dura

#1006
Steve Guttenberg, inderdaad een vreemde vogel, ik kan er niet echt meer goed tegen sinds ie besloten het niet meer te schrijven maar te vloggen. Maar hij draait wel al heel lang mee in het wereldje.
Maar eens afwachten wat er nog meer gaat binnendruppelen, ik vermoed dat de subwoofer  een populair reviewsubject gaat worden.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Willi@m

Bedankt voor je reactie major ton. We zoeken rustig verder. Ik wil zeker wel een luistersessie doen met de wireless. Verder is 't lijstje nu : cambridge cxa80, musical fidelity m3i, primare i30.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Major_Ton

Citaat van: Willi@m op februari  3, 2021, 22:29:17
Bedankt voor je reactie major ton. We zoeken rustig verder. Ik wil zeker wel een luistersessie doen met de wireless. Verder is 't lijstje nu : cambridge cxa80, musical fidelity m3i, primare i30.

Persoonlijk zou ik van die 3 blind voor de Primare gaan. Echt een prachtbak is dat! Zeer krachtig, met lekker veel drive en toch redelijk afgerond. Cambridge Audio kan mij niet bekoren, te pittig in het hoog en dat heeft de LS50 niet nodig.

Een LS50 Wireless II is ook leuk (al zou ik het zelf rommelen met versterker en bron missen), maar wie heeft die naam Wireless bedacht? En nog erger, wie heeft die naam goedgekeurd?! Man man man, er gaan toch een zooi kabels in...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

chansig

Citaat van: Major_Ton op februari  3, 2021, 22:46:31
Persoonlijk zou ik van die 3 blind voor de Primare gaan.

Ik verwacht dat je blind geen idee hebt.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Major_Ton

Citaat van: chansig op februari  4, 2021, 07:36:31
Ik verwacht dat je blind geen idee hebt.  :D

Gr. Hans



Moet dit gezeik nu in elk topic gestart worden?
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

twani

#1011
Citaat van: chansig op februari  4, 2021, 07:36:31
Ik verwacht dat je blind geen idee hebt.  :D

Gr. Hans

Weet ik wel zeker Hans.

Huub-13

Citaat van: chansig op februari  4, 2021, 07:36:31
Ik verwacht dat je blind geen idee hebt.  :D

Gr. Hans
Citaat van: twani op februari  4, 2021, 10:33:28
Weet ik wel zeker Hans.

De ons-kent-ons forum fossielen moeten hun keutel weer even kwijt . . . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

NAF

Citaat van: Major_Ton op februari  4, 2021, 09:36:55
Moet dit gezeik nu in elk topic gestart worden?

Ik lees niet dat Hans over "blind" begon maar dat hij reageerde op jouw uitspraak :

Citaat van: Major_Ton op februari  3, 2021, 22:46:31
Persoonlijk zou ik van die 3 blind voor de Primare gaan.

Jij doelde waarschijnlijk niet op een blinde test tussen de 3 voorgestelde versterkers maar Hans maakte er een humoristisch bedoelde opmerking over. (Lachende emoticon)

Vind bovenstaande reactie daarop dan ook een beetje overdreven.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Major_Ton

Citaat van: NAF op februari  4, 2021, 10:54:01
Ik lees niet dat Hans over "blind" begon maar dat hij reageerde op jouw uitspraak :

Jij doelde waarschijnlijk niet op een blinde test tussen de 3 voorgestelde versterkers maar Hans maakte er een humoristisch bedoelde opmerking over. (Lachende emoticon)

Vind bovenstaande reactie daarop dan ook een beetje overdreven.

Er is niks overdreven aan. Er wordt 'blind' gelezen en de ASR kliek is gelijk getriggerd en dan kan een reactie niet uitblijven natuurlijk! Even dat plasje doen, de nood is zo hoog. Die humoristische kwinkslag heeft een hele serieuze ondertoon als je de reacties in andere topics in de gaten hebt gehouden. Los van wat je vindt hoef je dat niet overal maar kenbaar te maken. Daar zijn toegewezen topics voor of je kan erop ingaan wanneer er specifiek naar gevraagd wordt (wat al veelal is gebeurd op andere plekken). In dit topic gaat het er in ieder geval niet over, al kan de OP zelf hier beter iets over zeggen. Als je hierover verder wilt discussiëren dan stuur je maar een PM of je nodigt me uit in een ander topic. Ik ga er hier niet meer op in. 
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Willi@m

Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

chansig

Ach mannen, ajb zeg.

Als een goed bedoelde grap (vind dat nog steeds) ook al niet meer kan dan is het op dit moment wel heel treurig gesteld.

Ik begreep de post van Major prima(re) (oh je...een kwinkslag naar de genoemde Primare door Major ) dus ik maakte een grappige kwinkslag. Meer is het niet.

Dus hups uit de kramp en door met de KEFjes.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1017
Citaat van: Major_Ton op februari  4, 2021, 11:43:17
Er is niks overdreven aan. Er wordt 'blind' gelezen en de ASR kliek is gelijk getriggerd en dan kan een reactie niet uitblijven natuurlijk! Even dat plasje doen, de nood is zo hoog. Die humoristische kwinkslag heeft een hele serieuze ondertoon als je de reacties in andere topics in de gaten hebt gehouden. Los van wat je vindt hoef je dat niet overal maar kenbaar te maken. Daar zijn toegewezen topics voor of je kan erop ingaan wanneer er specifiek naar gevraagd wordt (wat al veelal is gebeurd op andere plekken). In dit topic gaat het er in ieder geval niet over, al kan de OP zelf hier beter iets over zeggen. Als je hierover verder wilt discussiëren dan stuur je maar een PM of je nodigt me uit in een ander topic. Ik ga er hier niet meer op in.

Gut gut, t hakt er allemaal weer flink in zie ik.

Een PM?  Een Uitnodiging? 

Tsss, toe maar zeg....   

Ik heb niet zo'n lange bank waarop je tegen betaling kunt liggen voor een opbeurend gesprek hoor.

bramsat

Citaat van: Willi@m op februari  3, 2021, 22:29:17
Bedankt voor je reactie major ton. We zoeken rustig verder. Ik wil zeker wel een luistersessie doen met de wireless. Verder is 't lijstje nu : cambridge cxa80, musical fidelity m3i, primare i30.

Ik ga er dan vanuit dat je een secondhand koopt,de cxa80 heeft meer watt maar klinkt niet beter als de cxa60.

En ja ik heb ze beide goed beluisterd en mijn keus was de cxa60...anderzijds heeft de cxa61 een betere dac als de 80 of 60.

Maar of de verschillen tussen wolfson dac of een ESS dac het verschil kan maken dat weet ik niet.

Dus in mijn ogen kun je voor zowel de 60 oftewel voor de 80 gaan,en let wel op krasjes of lichte beschadigen want op de

lange duur ga jij je ergeren.Dus ik kan je ze beide aanbevelen en als de cxa60 100 euro secondhand goedkoper is op

marktplts neem gerust de cxa60 daar krijg je geen spijt van.....klangmatig dan :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Willi@m

Thanx. En inderdaad, scheelt tussen de €100 en €200 tussen de 60 en de 80. Mijn keus ging eventueel naar de 80. Liever wat sap over dan tekort.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

jahtari

De cxa81 moet veel beter zijn dan de voorgangers, las ik ooit.

Punt blijft dat de actieve versie dankzij dsp veel beter zal zijn.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Citaat van: twani op februari  4, 2021, 22:41:34


Ik heb niet zo'n lange bank waarop je tegen betaling kunt liggen voor een opbeurend gesprek hoor.

He..ik ga toch ook geen auto's verkopen ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Melvinstr

Citaat van: audiogek op januari 21, 2021, 18:28:11
Luister je stereo of surround? Aangezien je een surround receiver gebruikt. Als het voor puur stereo muziek is verdienen deze speakers ook een goede stereo versterker. Dan wordt de sound nog beter. Daarbij lijkt mij de x4100 ook niet echt een geschikte kandidaat aangezien de kef meta wel wat vermogen lusten

ik luister muziek in stereo via pure direct modus van Denon. Daar komt al best een aardig geluid vanaf. Ben wel aan het orienteren op een stereo eindversterker om de Meta's iets meer power te geven. Maar ben nog geen goede 2e hands deal tegen gekomen. Ben ook nog niet zo thuis in de voor- en eindversterker wereld. Voorheen was film en dolby altijd primair mijn focus. Maar ik kijk steeds minder films waarbij dat noodzakelijk is.

Dus tips zijn uiteraard welkom.
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

Melvinstr

Citaat van: Cantodea op januari 23, 2021, 13:25:53
Ik zou er een Hegel versterker op aan sluiten.. misschien is er tweedehands wel wat te vinden.

Heeft Hegel ook eindversterkers dan, ik kan volgens mij alleen 'gewone' stereo versterkers vinden. En die kan ik niet combineren met mijn Denon?
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

toetertje

De x4100 heeft gewoon pre-outs, dus daar kun je een eindversterker achter plaatsen.
Of een geintregeerde versterker met Ht-passtrough.