KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jslaman

Heb je toevallig een idee met wie je contact hebt gehad? Ik heb het net geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar  [emoji4]

audio_stabilo

Citaat van: jslaman op december 14, 2020, 15:25:16
Heb je toevallig een idee met wie je contact hebt gehad? Ik heb het net geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar  [emoji4]

Met sander

JGvH

Citaat van: audiogek op december 13, 2020, 08:50:25
Gisteren bij Apollo een setje gehaald voor 1150! De wireless 1 uiteraard.  Ging om een open doos model. Was gewoon nieuw. 

Ze staan nu nog op een dressoir maar ik denk dat ik ze maar op een paar mooie stands ga plaatsen.
Ook is de  twijfel voor een subwoofer er.... alhoewel er genoeg laag in zit.  Draait hier iemand met sub icm de ls50w?


En weer nieuwe speakers en weer allerlei vragen/twijfels das typisch audiogek  ;)

audio_stabilo

#853
Citaat van: JGvH op december 14, 2020, 20:00:31

En weer nieuwe speakers en weer allerlei vragen/twijfels das typisch audiogek  ;)

Allerlei vragen.....  :yawnee:

Vandaag op stands gezet en tot de conclusie gekomen dat het laag gelijk veel beter is aangezien ze verder van de muur staan.
Laat mij lekker mijn twijfels over dingen hebben.... ;)

Marcel.B

Ik had de Kef R3 voor 1100 euro in Almere. Scherpe prijzen daar.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

audio_stabilo

Citaat van: pillie123 op december 14, 2020, 22:54:00
Ik had de Kef R3 voor 1100 euro in Almere. Scherpe prijzen daar.

Ook dat is een hele nette prijs ! Mooie speakers ook

JGvH

En bevallen de kef's  of staan ze al weer op marktplaats audiogek?

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op december 16, 2020, 21:55:42
En bevallen de kef's  of staan ze al weer op marktplaats audiogek?

Ze bevallen heeeeeel goed  :laugh:

Ejorne

Citaat van: audiogek op december 14, 2020, 20:50:51
Allerlei vragen.....  :yawnee:

Vandaag op stands gezet en tot de conclusie gekomen dat het laag gelijk veel beter is aangezien ze verder van de muur staan.
Laat mij lekker mijn twijfels over dingen hebben.... ;)

Precies mijn ervaring.  8)

Experimenteer een beetje met de plaatsing, het doet echt veel bij deze speakertjes.

Cantodea

Citaat van: audiogek op december 13, 2020, 08:50:25
Gisteren bij Apollo een setje gehaald voor 1150! De wireless 1 uiteraard.  Ging om een open doos model. Was gewoon nieuw. 

Ze staan nu nog op een dressoir maar ik denk dat ik ze maar op een paar mooie stands ga plaatsen.
Ook is de  twijfel voor een subwoofer er.... alhoewel er genoeg laag in zit.  Draait hier iemand met sub icm de ls50w?

Ik heb de Kef LS50 Wireless aangevuld met twee kleine 8" XTZ subwoofers (XTZ 8.17) een perfect match. Afgesteld met een minidsp heb ik een retestrak laag tot zo'n 28 Hz. De subwoofers kan je perfect inregelen met de Kef app. Bij mij valt de sub af bij 40 Hz en de Kefs beginnen af te vallen op 45 Hz.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

audio_stabilo

Citaat van: Cantodea op december 17, 2020, 13:30:58
Ik heb de Kef LS50 Wireless aangevuld met twee kleine 8" XTZ subwoofers (XTZ 8.17) een perfect match. Afgesteld met een minidsp heb ik een retestrak laag tot zo'n 28 Hz. De subwoofers kan je perfect inregelen met de Kef app. Bij mij valt de sub af bij 40 Hz en de Kefs beginnen af te vallen op 45 Hz.

Goede tip. Ik twijfel nog over een svs sb4000. Maar misschien is dat een beetje overkill

twani

Citaat van: audiogek op december 13, 2020, 08:50:25
Gisteren bij Apollo een setje gehaald voor 1150! De wireless 1 uiteraard.  Ging om een open doos model. Was gewoon nieuw. 

Ze staan nu nog op een dressoir maar ik denk dat ik ze maar op een paar mooie stands ga plaatsen.
Ook is de  twijfel voor een subwoofer er.... alhoewel er genoeg laag in zit.  Draait hier iemand met sub icm de ls50w?

Niet icm met de 50 maar wel met de LSX.  Probleemloze integratie en een "gemakkelijke" klank...

De software is, itt je beel leest, superstabiel.......

twani

Ik heb er best een heel eenvoudige sub naast staan die het, kennelijk door een toevallig juiste plaatsing, uitstekend doet.



Cantodea

#865
Kef LS50 Wireless en 2 XTZ 8.17 subwoofers, een heerlijke set..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nosferatu

Citaat van: chansig op december 18, 2020, 07:21:51
Tsjemig wat had jij allemaal goed te maken ?

Gr. Hans
Eerder kerstgedachte lijkt mij.  ::)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

audio_stabilo

Ik zie op mp evt een Sunfire HRS12 en een svs pc12 plus.
Wat zou tussen die 2 een betere keuze zijn ?

audio_stabilo


Ralf67


Roksan

Citaat van: audiogek op december 18, 2020, 10:18:17
Zo staan ze voor nu

Staat links nu meer naar voren dan rechts, of lijkt dat maar zo op de foto?
Ik heb bij mijn LSX de SVS SB2000 pro en dat bevalt uitstekend. Doordat je in de app het laag kan weg filteren, neemt de belastbaarheid, maar ook de dynamiek toe. En het maakt het luisteren toch net weer wat leuker en indrukwekkender.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

audio_stabilo

Citaat van: Roksan op december 18, 2020, 11:44:31
Staat links nu meer naar voren dan rechts, of lijkt dat maar zo op de foto?
Ik heb bij mijn LSX de SVS SB2000 pro en dat bevalt uitstekend. Doordat je in de app het laag kan weg filteren, neemt de belastbaarheid, maar ook de dynamiek toe. En het maakt het luisteren toch net weer wat leuker en indrukwekkender.

Nee dat lijkt maar zo. Staan uiteraard op de zelfde lijn :)

audio_stabilo

Iemand ervaring met de mj acoustics reference 1 mk2 ? Kan er geen specs van vinden

Ralf67

#874
Yep, daar draai ik ook jaren mee.

Hele fijne subwoofer voor stereo

De mkII heeft 150 watt en een 27 cm Alcone woofer in 40 liever basreflex.

Deze kan je als tegenhanger van de Rel Strata 3 zien.

Maar die op marktplaats is al gereserveerd