KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: audiogek op april 16, 2018, 11:52:04
Wil geen kabeldiscussie beginnen hoor. Maar ga ik dat echt merken ?

Kleine kans. Gewoon een afgeschermde kabel (Ruconnected heeft een goede prijs-kwaliteit) halen en klaar. Ik zou niet trappen in al die marketingpraat...

i2Paq

#651
Citaat van: Sirius666 op april 16, 2018, 13:19:15
Kleine kans. Gewoon een afgeschermde kabel (Ruconnected heeft een goede prijs-kwaliteit) halen en klaar. Ik zou niet trappen in al die marketingpraat...

Precies, ik vroeg mij ook al af wat de geplaatste opmerking voor nut had.

Citaat van: Nosferatu op april 15, 2018, 13:58:06
, de gebruikte kabel heeft dan invloed,

Nu zorg je er voor dat men denkt verschillen te gaan horen als men niet "de juist kabel" heeft geplaatst  :-X

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nosferatu

Even zitten zoeken, had nl. ergens gelezen dat de LS50W een ADC aan boord had. En inderdaad, alles wat via de analoge bron binnenkomt word omgezet in 24bit/192Khz digitaal. Intern word e.e.a. dan verwerkt waarna het op het laatst door de LS50W's interne DAC weer analoog word aangeleverd aan de ingebouwde versterkers. Dus audiogekkie, doe jezelf een plezier en sluit gewoon eerst de Node digitaal aan. Bevalt het ? Zo laten. Wil je analoog in proberen ? Gewoon doen.

De genoemde RUConnected interlinks kan je je geen buil aan vallen en zijn veel beter dan de standaard 'dropveters'. Dat hoor je met jouw set. Nog betere kabels ? Tuurlijk, krijg je kabeldiscussies en gaan we richting marketing, wonderolie, elfjes etc. etc. Heeft het zin ? Tja, daar kan je overloos over discussieren (en daar zijn we 'hier' erg goed in) maar naar mijn mening ? Nee, verschil ga je met jouw huidige set niet horen.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

solitaire

Citaat van: i2Paq op april 16, 2018, 13:32:23
Precies, ik vroeg mij ook al af wat de geplaatste opmerking voor nut had.

Nu zorg je er voor dat men denkt verschillen te gaan horen als men niet "de juist kabel" heeft geplaatst  :-X

Beleving is puur persoonlijk.

:nopompom:
Hinterm Horizont geht's weiter.

audio_stabilo

Heeft iemand ervaring met de dac van de kef vervangen voor een high end externe dac ? Is dit zinvol?
Wil graag alles uit mijn speakers halen.

Als ik een externe dac zou kopen zit ik alleen met het volgende. Op de cinch aansluiting op de kef heb ik nu mijn voorversterker van de platenspeler. Als ik een externe dac koop moet deze er ook op. Eigenlijk heb ik het probleem nu al want mijn bluesound zit daar nu ook op. Jammer dat er niet 2 cinch aansluitingen op zitten. Iemand een idee ?

Nosferatu

Citaat van: audiogek op april 18, 2018, 20:22:59
Heeft iemand ervaring met de dac van de kef vervangen voor een high end externe dac ? Is dit zinvol?
Wil graag alles uit mijn speakers halen.

Als ik een externe dac zou kopen zit ik alleen met het volgende. Op de cinch aansluiting op de kef heb ik nu mijn voorversterker van de platenspeler. Als ik een externe dac koop moet deze er ook op. Eigenlijk heb ik het probleem nu al want mijn bluesound zit daar nu ook op. Jammer dat er niet 2 cinch aansluitingen op zitten. Iemand een idee ?
Nee, niet zinvol. Wat je ook voor de KEF's neerzet aan DACs, je kan de interne DAC niet bypassen. Of je moet de hele boel uit elkaar halen en opnieuw opbouwen met andere interne componenten. Lijkt me dat je dan beter naar andere luidsprekers kunt omkijken.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

audio_stabilo

Duidelijk. Nu nog een vraag of iemand een tip heeft. Mijn speakers staan nu op een lang wandmeubel. Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft dat ik ze meer op oorhoogte kan zetten. De isoacoutocs standaards vind ik overigens niet mooi


Deleted User

Luidsprekers op een meubel is ten alle tijde funest, het meubel, de ruimtes er onder, gaan als klankkast werken.  Je eerdere opstelling is klanktechnisch veel beter.

audio_stabilo

Citaat van: jazzman op april 18, 2018, 22:05:48
Luidsprekers op een meubel is ten alle tijde funest, het meubel, de ruimtes er onder, gaan als klankkast werken.  Je eerdere opstelling is klanktechnisch veel beter.

Begrijp ik. Maar daar mee zat ik erg met de kabels. En dit vind ik mooier staan. Zouden die isoacouatics wel helpen?

Deleted User

Citaat van: audiogek op april 18, 2018, 22:10:27
Begrijp ik. Maar daar mee zat ik erg met de kabels.
Die Kefs zijn toch wireless??

audio_stabilo

Citaat van: jazzman op april 18, 2018, 22:26:34
Die Kefs zijn toch wireless??

Tot op zekere hoogte ja. Gaat nog genoeg in ;)
Maar zouden die isoacoustics helpen ?

Sirius666

Citaat van: audiogek op april 18, 2018, 22:32:06
Tot op zekere hoogte ja. Gaat nog genoeg in ;)
Maar zouden die isoacoustics helpen ?

Hoeveel cm wil je de Kef's hoger hebben dan?

audio_stabilo

Rond de 10. Moet ik even goed bekijken. Maar ik bedoel of dat idd een goede is aangezien ze ook ontkoppelen

Sirius666

Citaat van: audiogek op april 19, 2018, 07:14:42
Rond de 10. Moet ik even goed bekijken. Maar ik bedoel of dat idd een goede is aangezien ze ook ontkoppelen

Is niet erg.

Wat ook kan: 2 tegels op maat laten slijpen bij een lokale tegelboer. Heb ik toevallig gedaan toen ik de gewone LS50 had maar dan voor onder stands. Naast m'n vader's tuincentrum (Soest) zit er toevallig een dus was zo gepiept.

Dus tegels, cm of 3-4 dik. Kan je vilt onder plakken. Vervolgens 2 setjes van 3 spikes. 2 plaats je er dan voor en 1 achter.  Perfect evenwicht heb je dan. Als je dan voor nog 4 van die aluminium 'tussenvoetjes' tussen de speakers en spikes plakt (blu tak of zoiets dergelijks) dan staan ze wat omhoog gericht en heb je zo goed als hetzelfde bereikt als met een 'stand' van 10cm hoog. Voor aanmerkelijk minder geld ook nog eens en het staat m.i. veel mooier.

JGvH


audio_stabilo

Citaat van: JGvH op april 19, 2018, 14:06:17
Die linker speaker staat verre van ideaal

Door die bak bedoel je dan ? Hoe zou je het doen ? Die bak kan niet weg

JGvH

Iets meer naar rechts zodat ie wat minder in de hoek gedrukt staat

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op april 19, 2018, 20:45:59
Iets meer naar rechts zodat ie wat minder in de hoek gedrukt staat

Yep alleen staan mijn speakers precies uitgemeten zodat ze links en rechts even ver weg staan van mijn oren op mijn luisterplek :)

Sirius666

Die afstand hoeft helemaal niet gelijk te zijn en kan zelfs voor een (lichte) onbalans zorgen. Wellicht klinkt het beter als je 2m tussen de Kef's hebt en 2.5-3m naar jou. Normaal kan je met een stand wat naar voor/achter schuiven tot het plaatje klopt, is lastig bij jou. Is zeker het experimenteren waard. Plaatsing is van groot belang...

audio_stabilo

Als ik de speaker naar rechts plaats gaat die speaker meer opvallen en is mijn sweetspot weg. Stemmen komen nu mooi uit het midden

fasteddie

Citaat van: audiogek op april 19, 2018, 15:03:49
Door die bak bedoel je dan ? Hoe zou je het doen ? Die bak kan niet weg

Wat is dat voor bak dan?

Sirius666

Citaat van: audiogek op april 19, 2018, 22:36:58
Als ik de speaker naar rechts plaats gaat die speaker meer opvallen en is mijn sweetspot weg. Stemmen komen nu mooi uit het midden

Dat is logisch want jij schuift toch niet mee? :D De rechterspeaker moet dezelfde afstand naar links afleggen.

audio_stabilo


audio_stabilo

Viel me net trouwens op dat ik op aux waar mijn bluesound op zit ik een brom hoor als het volume harder staat. Ook met andere kabels