KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

Voor mij ook niet, want ik zou dan 5 supertweeters erbij moeten nemen.

Om een gelijke 4G te behouden met 5 x LS50.

Ruud-

Citaat van: Ejorne op juli 28, 2014, 13:16:40
Hmm, voor mij dus niet echt een doeltreffende optie. Mijn gehoor stopt inmiddels bij de 15 a 16 kHz...
Die van mij ook maar de verbetering is zonder overdrijven...enorm.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Tsja....de wondere wereld van de audio.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#128
ach nee toch maar niet 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

DofN

Naaa soms voegt het zo weinig toe.. Dan is het beter om te laten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Trabuca

Zijn er hier ervaringen met LS50's op een AV receiver in de klasse Denon AVR4520/X4000/Marantz 7008? Ik heb gisteren de LS50 beluisterd op een Devialet 120 van €5000,- en dat klonk indrukwekkend maar niet vergelijkbaar natuurlijk. Daarna de R300 van kef geluisterd, ook niet verkeerd.

Ik ga luisteren met een goede gesloten sub (DIY die ik nog moet maken) dus denk dat ik het extra laag dat de R300 geven niet echt nodig heb en de LS50 een betere keus is, kunnen jullie dat beamen? Ik vond de detaillering en plaatsing/stereobeeld van de LS50 mooier dan bij de R300.

Volgende stap wordt met mijn eigen Denon AVR4520 gaan luisteren, maar ik heb nog geen fatsoenlijke sub op dit maar moment.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Aurora13

Omdat ik nergens een enkele LS50 kon krijgen, heb ik nog een paar LS50 gekocht. Ik zit nu met een enkele nieuwe ongebruikte LS50 over.

Is iemand geïnteresseerd om deze over te nemen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Trabuca

Zoals hierboven gezegd is de LS50 een kanshebber maar ben er nog niet uit. Wordt het hem dan wil ik jouw enkele wel overnemen want ik ga dan 5.1 draaien.

Heb je nu niets aan maar wie weet over een week of twee weet ik meer.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

M:iNdO

Ik ben benieuwd of deze KEF LS50 speakers een betere match zijn met mijn Arcam AVR360 receiver of zijn ze niet te vergelijken met mijn Dali Ikon 6 II speakers?

Kan iemand hier iets over zeggen?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

DofN

Niet te vergelijken :)

Maar als je je afvraagt wat beter zal klinken in jouw ruimte, dan denk ik dat dit afhankelijk is van de grootte van je luisterruimte? Als je luisterruimte eigenlijk te klein is voor de Ikons, die best een beetje ruimte moeten hebben, dan zullen monitoren al snel beter klinken.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

M:iNdO

Citaat van: doorofnight op augustus 11, 2014, 12:45:56
Niet te vergelijken :)

Maar als je je afvraagt wat beter zal klinken in jouw ruimte, dan denk ik dat dit afhankelijk is van de grootte van je luisterruimte? Als je luisterruimte eigenlijk te klein is voor de Ikons, die best een beetje ruimte moeten hebben, dan zullen monitoren al snel beter klinken.

Mijn luisterruimte (woonkamer) is +/- 5,25 x 5,15 meter. Ik denk niet dat deze ruimte te klein is voor de Ikons.
Het gaat mij om de betere match en mooiere klank maar het moet ook echt als "volwaardig" klinken.

Ik ben echt benieuwd omdat veel mensen zo lyrisch zijn over deze KEFS.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Ruud-

Citaat van: M:iNdO op augustus 11, 2014, 22:42:16
Mijn luisterruimte (woonkamer) is +/- 5,25 x 5,15 meter. Ik denk niet dat deze ruimte te klein is voor de Ikons.
Het gaat mij om de betere match en mooiere klank maar het moet ook echt als "volwaardig" klinken.

Ik ben echt benieuwd omdat veel mensen zo lyrisch zijn over deze KEFS.
Abel zei al niet te vergelijken, in natuurlijkheid, ruimtelijke afbeelding, tonaal, waar eigenlijk niet in, overtreft hij mijns insziens ruimschoots de Dali, zeker met een Rel erbij.
Wil je horen wat ze kunnen ben je welkom in Almere. Wel lustten ze een beetje stroom, dus een stevige versterker is wel aan te bevelen.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Trabuca

Citaat van: Aurora13 op augustus  8, 2014, 14:32:08
Speaker loopt voorlopig nog niet weg  ;)

Zaterdag haal ik een paartje LS50's op  :pompom: dus bij deze ook interesse in jouw enkele. PM verstuurd
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

DofN

#141
Citaat van: Ruud- op augustus 12, 2014, 08:12:51
Abel zei al niet te vergelijken, in natuurlijkheid, ruimtelijke afbeelding, tonaal, waar eigenlijk niet in, overtreft hij mijns insziens ruimschoots de Dali, zeker met een Rel erbij.
Wil je horen wat ze kunnen ben je welkom in Almere. Wel lustten ze een beetje stroom, dus een stevige versterker is wel aan te bevelen.

Ik wilde het neutraal houden Ruud, omdat de speakers in dezelfde ruimte hun eigen kwaliteiten zullen hebben. Het is maar net waar je van houdt. Het is inmiddels bekend dat ik geen hoge dunk heb van de KEFs en dat dit niet enkel ligt aan het gebrek aan laag. De Ikons heb ik uitstekend horen presteren en in een goede kamer is de Ikon is in mijn oren een prima speaker, alhoewel er uiteraard veel nog betere vloerstaanders bestaan.

Uiteindelijk kun je alleen in je eigen ruimte beoordelen welke luidsprekers een match zijn met je ruimte en smaak. Het kan best zijn dat de Ikon niet goed matcht en de KEF dat wel doet. Of andersom.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mace_be

Citaat van: Trabuca op augustus 12, 2014, 09:42:01
Zaterdag haal ik een paartje LS50's op  :pompom: dus bij deze ook interesse in jouw enkele. PM verstuurd

Bij Raphsody zeker ?
Ik had er achter gemailed, en ze waren gereserveerd tot zaterdag   :(
Succes met je aankoop !

Trabuca

Die reservering ben ik idd. Moet gek lopen wil dat niet door gaan.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Jumping Jack

Ik had ze ook zien staan. Voor die prijs, een no-brainer.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

M:iNdO

#145
Citaat van: Ruud- op augustus 12, 2014, 08:12:51
Abel zei al niet te vergelijken, in natuurlijkheid, ruimtelijke afbeelding, tonaal, waar eigenlijk niet in, overtreft hij mijns insziens ruimschoots de Dali, zeker met een Rel erbij.
Wil je horen wat ze kunnen ben je welkom in Almere. Wel lustten ze een beetje stroom, dus een stevige versterker is wel aan te bevelen.

Ik speel zelf met een oude REL Quake sub. Mij gaat het met name om de betere match/mooiere klank i.c.m. mijn Arcam receiver.
Zou mijn receiver qua power de KEFS wel voldoende kunnen voorzien van de benodigde stroom? Ik ben sowieso niet van plan om van receiver te veranderen.

Mijn huidige set up klinkt zeker niet verkeerd maar uit ervaring weet ik dat KEF speakers gewoon goed klinken. Ik heb bv. Q5 en Q55 gehoord i.c.m. Marantz en Yamaha receiver/versterker en vooral de combi Marantz + KEF beviel mij wel. Mede door de lyrische reviews inzake de KEF LS50 speakers is het toch gaan kriebelen bij mij.

Al met al vraag ik me dus af of het in mijn situatie überhaupt de moeite waard is om te kijken naar de KEF LS50 speakers want ik wil er wel op vooruitgaan i.p.v. achteruit ;)

Overigens nog vriendelijk bedankt voor het aanbod om ze bij jou te komen beluisteren (en misschien ga ik ook op het aanbod in) maar het liefste wil ik ze in mijn eigen woonkamer/luisterruimte kunnen horen en vergelijken met mijn Dali's. Kan ik jou misschien overhalen om (tegen een vergoeding in de vorm van een krat bier of iets dergelijks) met de KEF speakers naar mij toe te komen zodat ik kan vergelijken? :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Aurora13

Citaat van: M:iNdO op augustus 12, 2014, 13:56:19
Al met al vraag ik me dus af of het in mijn situatie überhaupt de moeite waard is om te kijken naar de KEF LS50 speakers want ik wil er wel op vooruitgaan i.p.v. achteruit ;)

Ja dat is een vraag die je alleen kunt beantwoorden als je ze daadwerkelijk in je eigen ruimte vergelijkt. Maar in mijn geval de 'downgrade' van de Final Sounds 1000i (€9000,-) naar de KEF LS50 (€1000) was een absolute upgrade!  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

M:iNdO

Citaat van: Aurora13 op augustus 12, 2014, 14:25:49
Ja dat is een vraag die je alleen kunt beantwoorden als je ze daadwerkelijk in je eigen ruimte vergelijkt. Maar in mijn geval de 'downgrade' van de Final Sounds 1000i (€9000,-) naar de KEF LS50 (€1000) was een absolute upgrade!  ;D

Kon ik ze maar 1 dag lenen van iemand zodat ik het met mijn eigen oren en in mijn eigen ruimte kan horen......  :angel:
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Trabuca

Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Thanatos

Citaat van: M:iNdO op augustus 12, 2014, 15:02:44
Kon ik ze maar 1 dag lenen van iemand zodat ik het met mijn eigen oren en in mijn eigen ruimte kan horen......  :angel:

Ik heb ze gehad. Voor het geld absoluut onverslaanbaar. Het enige is dat je ondersteuning in het sublaag nodig hebt. Wel lusten ze een fikse versterker. Mooi afgewerkt ook. Met de verkoop was ik ze zo kwijt.

Bij twijfel zou ik een 2e hands paartje overnemen. Bevallen ze niet kun je ze zo weer kwijt met niet al te veel of met geluk geen verlies..