Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MVG

+1,  ^^ ik las vanmiddag al iets over onderhoud. Gewoon geen, buiten het af en toe uit stofzuigen van het filter. Niet te moeilijk doen gewoon kijken  :colgate:

high-q

Hier eigenlijk hetzelfde. Enige is dat door de tijd heen de fan meer lawaai lijkt te maken.
Hangt hier ook op de kop. Hebben we het een keer over gehad dacht ik.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Citaat van: high-q op april 13, 2016, 10:17:19
Hier eigenlijk hetzelfde. Enige is dat door de tijd heen de fan meer lawaai lijkt te maken.
Hangt hier ook op de kop. Hebben we het een keer over gehad dacht ik.

Hij maakt ook iets meer lawaai als de projector op zijn kop hangt. In Japan zijn ze er vanuit gegaan dat wanneer de projector op zijn kop staat, deze aan het plafond hangt en aangezien het bovenin de kamer altijd warmer is, moet de fan daarom harder draaien.

Als je de projector op zijn kop draait, hoor je ook letterlijk een soort palletje vallen die daarmee een andere stand triggert ;)

denoontje

Citaat van: bmateijsen op april 13, 2016, 11:46:21
Hij maakt ook iets meer lawaai als de projector op zijn kop hangt. In Japan zijn ze er vanuit gegaan dat wanneer de projector op zijn kop staat, deze aan het plafond hangt en aangezien het bovenin de kamer altijd warmer is, moet de fan daarom harder draaien.

Als je de projector op zijn kop draait, hoor je ook letterlijk een soort palletje vallen die daarmee een andere stand triggert ;)
En dit is de reden dat de mijne op zijn pootjes staat. De tw2000 had dit ook.
Hij staat zelfs nog op dempervoetjes om contactgeluid te verminderen

high-q

Citaat van: bmateijsen op april 13, 2016, 11:46:21
Hij maakt ook iets meer lawaai als de projector op zijn kop hangt. In Japan zijn ze er vanuit gegaan dat wanneer de projector op zijn kop staat, deze aan het plafond hangt en aangezien het bovenin de kamer altijd warmer is, moet de fan daarom harder draaien.

Als je de projector op zijn kop draait, hoor je ook letterlijk een soort palletje vallen die daarmee een andere stand triggert ;)

Dat was het inderdaad!
Misschien in de toekomst maar een plateautje maken :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Welke optie stroom verbruik heb je Q?

Als ik hem op ECO zet dan hoor ik niet, tenzij er geen omgevingsgeluid is. Als ik hem op normaal zet dan hoor ik hem alleen als er weinig omgevingsgeluid is. Bij normale scenes hoor ik hem niet, en dan staat hij op mode bioscoop dag en stroom normaal.

Nu staat hij default op bioscoop dag + stroom eco. En dan is het beeld goed en hoor ik hem amper. Terwijl de PJ recht boven me benen aan het plafond hangt.

De nieuwe lamp wordt vandaag geleverd  :popcorn:

Raymond187

Ik zoek ergens een best set up document. Die zullen er toch wel zijn voor de optimale beeld settings?

RalphH

ISF ;)
Los van dat was ie uit de doos al meteen vrij goed dacht ik. Haast geen correctie nodig, maar kan ook afhangen van de lamp wellicht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


Raymond187

Lamp is binnen gekomen. De kleine man moest 5 minuten eerder naar bed  :devil: hoppahh

PJ eraf gehaald en lamp erin. De beugel op de PJ goed uitgemeten en in het midden vast gezet.

Om 19:30 the 5th wave opgezet. We hebben de verduisterdne gordijnen nog niet dus wel licht in de huis kamer. Met mode bioscoop dag mooi beeld, maar fan noise. Vanaf 20:30 kon hij op natural en toch wel beter beeld, alleen heb ik het idee dat hij iets meer fan noise heeft dan met de oude lamp op deze modus. Kan dat?

high-q

Bij mij staat ie op nachtmodus zonder eco. Het is ook niet dat het ontzettend veel lawaai maakt.
Als ik eenmaal in de film zit let ik er niet meer op ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Het is hier nieuw dus let er onnodig teveel op. Maar idd met geluid aan hoor je de PJ niet.

Als het hier goed donker is merk je zeker het verschil met de nieuwe lamp. Staat nu op mode Natural en ECO. Zo vind ik het beeld erg mooi.

De oude lamp is verkocht voor € 50.

Vanavond de vrouw van huis, dus ff kijken welke film ik kan ga kijken. Denk The hatefull eight of een sci fi film  :popcorn:

Maar straks eerst een filmpje kijken met me kleine grote man. The good dinosaur is best leuk.

RalphH

Hmm, vond die niet geweldig en erg lomp af en toe. Nou ben ik niet tegen lomp, begrijp me goed, kan me niet lomp genoeg zijn ;D, maar voor de hele kleintjes en andere met tere zieltjes vond ik t af en toe too much.

Hateful eight, hmmm, tja.. Ik zou voor de sci fi gaan ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

De vogels en tyranosaurus kunnen best eng zijn idd. Zat al te kijken naar wat anders. IN de middag moet er wel gekeken worden met bioscoop day, maar dat is prima, want het geluid moet altijd hard van de kleine man....zal die niet van een vreemde hebben :P

Gaurdians of the galaxy wilde ik ook nog een x kijken. Beeld en geluid top. En de humor tenminste niet zo standaard als normaal  :thumbs-up:
Intersteller duurt weer zo lang

RalphH

Guardians is leuk! Lekker onderuit hangen en het laten gebeuren ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Was bijnahhhhhhhhhhhhhh vergeten ff een lekker biertje koud te zetten...bijna  8)

Verbaasd me overigens dat het beeld zelfs nu goed is, ondanks veel licht in de huiskamer nu. Vergelijkbaar met de TV. Maar als het donker is dan is het nog een stuk beter en kan de modus in natural.

Ben gordijnen aan het zoeken die lichtdicht zijn. Liefst zou ik zwart willen, maar dat wil de bazin niet in de huiskamer hahaha :D

Zit nu lekekr met me kleine man op de bank Good dino te kijken. Hij lekkere zelf gemaakte bami met garnalen enzo. En papa Thai red curry met eend. Voordeel van grote pan en invriezen. Wel laten ontdooien en opwarmen in pan op laag vuur  :wub:

RalphH

Lekkaaaaah!

Waarom koop je niet de fashion gordijnen die je wil en dan een 2e rail erachter met verduisteringsdoek?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

wij hebben in de woonkamer destijds verduister gordijnen gekocht die in alle kleuren zijn te krijgen bij bijv de hema of kwantum oid
Wij hebben lime groen en beige hangen en komt geen licht doorheen.
Effe zoeken bij stoffeerder dus

Tweede rail kan ook.

Raymond187

Vind gordijnen ansich al niet echt mooi. Als de vrouw de kleur goed vind en voor mij geen licht doorlaat. Prima  :D

Net gaudians of the galaxy weer gekeken. Gave film. Kom maar op met deel 2 .

Morgen naar zuid holland kijken voor een nieuwe motor. Ook erg leuk. Ben benieuwd.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Motor is gekocht. Zo 1 maar dan met een laser uitlaat. Komt goed vooruit. Wilde even gas geven en zat op de 205 . Jaja op de Duitse autobahn  :blush:



Gisteren weer in de weer geweest met de PJ. Zinde me niks dta hij wat meer geluid maakte dan voorheen. Ik wist het 100% zeker. Dat hij meer geluid maakt is niet alleen irritant, maar kan ook schade opleveren.

Dus er weer vanaf. Open gemaakt. Lamp en filter eruit. Nou filter is nieuw dus zag niks. Lamp eruit zag ook niks geks. Erdoor heen kijken en dan zie je de fan. Daar ligt minimaal stof op. Alles er weer in. PJ aan. En na 5 min. was hij echt weer net zo stil als voorheen.  :headbanging:

Nu in de stand natural in ECO. Hoor ik hem amper tijdens stille scenes.

YES zo hoort het  8)

Nu alleen nog de PJ goed gericht krijgen op het doek. Dat is nog een uitdaging. Boven en onder krijg ik hem niet 100%, want links en rechts zit hij goed. Om boven goed te krijgen moet ik de lens zoom iets gebruiken, maar dan komt hij aan de zijkanten buiten het scherm.

Raymond187

ZO,n BR van Disney WOW AV calibration gevonden. Ff kijken of ik daar de instellingen van de PJ iets mee kan verbeteren.

Tot nu toe nog steeds super tevreden. Moet alleen nog even tijd maken om het scherm in de hoeken onderin strak te krijgen.


Raymond187

Zo.. Net starwars vii weer gekeken. Zus genieten op 110"  :inlove:


Raymond187

Zo eindelijk wat foto's geplaatst in de begin post :D

Van het weekend eindelijk even tijd genomen om het scherm goed te krijgen. Onderin het doek zaten 2 bobbels. Dit was niet te zien tijdens film kijken, maar stoorde me toch. Dus dat gewicht onderaan los gemaakt en het doek strak erin gezet. EN voila weg bobbels. Staat ff wat beter zo.

Beeld van de PJ zelf krijg ik niet 100% goed geprojecteerd op het scherm. Muntje viel pas later waarom. Ik heb de Q fix, maar deze is te kort. Dus moet teveel schuin naar beneden projecteren. En dan wordt het beeld een trapezium. En heb hem nu bijna waterpas staan en dan zijn de zijkanten goed.

Van de week met me film maten de eerste film gekeken. Deadpool erg leuke film. Zoolander 2 hebben we 10 min. gekeken en daarna afgezet, dat is niks.

Ben er nog niet uit wat ik met de HTPC wil doen. Doet soms maar gekke dingen. Opstarten en Kodi heeft een vage resolutie, moet dan weer rebooten en dan staat alles ok. Vind het erg irritant en snap niet zo goed waarom hij dat doet, zonder enige aanpassing of updates gedaan te hebben.

Enige wat ik verdenk ik de VGA kaart. Deze is vrij oud 6+ jaar. En viel me op tijdens interne schoonmaak beurt dat 1 van de 2 fan's het niet meer doet.

Is er iemand bekend met een VGA kaart met 2 HDMI out's en kodi? Voor series gaat bij mij de PJ niet aan en wil ik dat op de TV kijken en de films dan via de PJ.

Advies iemand?