Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: Loondijke op maart 18, 2015, 10:39:48
En nog opzoek naar de slimline......de 2 die we hadden gevonden zijn voornamelijk voor laptopgebruik geloof ik. Kan weinig terugvinden of dit ook in deze case past  :confused:
Via FB Fractal een bericht gestuurd. Het zijn idd de laptop BR lezers die erin moeten.

Beetje jammer dat nou net degene die jij had gevonden verdubbeld is in prijs  :wacko: OP tweakers zijn er maar 4 en elk is >120e.  Zie er 1 staan van Samsung voor 60e. Dus valt mee  :thumbs-up: Hij wordt toch alleen gebruikt door de vrouw en kleine man. Heullll af en toe

Ik heb wel een andere CPU gevonden. i3 4160 is 100mhz sneller en 2 euro goedkoper  O0

Loondijke

Ah kijk, goed geregeld! Deze kan ook nog; http://tweakers.net/pricewatch/305217/samsung-sn-506ab-zwart.html
Of had je die gevonden?

Verder gewoon bestellen die hap!  :pompom:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

*facepalm*

Ik maakte een selectie van BD lezer, omdat ik geen brander nodig heb.  :-X

Citaat van: Loondijke op maart 19, 2015, 09:05:27
Verder gewoon bestellen die hap!  :pompom:
Yup. Ik bestel bij Afuture. Heb daar al 3 systemen in elkaar gefriemeld. Prima toko.

high-q

Toen ik de Intel 4770k kocht zat er een bug in het video gedeelte, ook wel bekend als de 24p bug.
Stoorde me er mateloos aan en heb toen mn Ati weer terug gezet. Daarna niet meer naar om gekeken. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

ahhh ic. de 24p bug is weg bij de nieuwere intels  :thumbs-up:

Raymond187

Gisteren vaag probleempje.

HTPC opgestart. Receiver en TV aan .

XBMC reageerde heel vaag. De tekst onderin he tscherm ging schokkering. Film opgestart en deze ook erg schokkerig. Alle instellingen stonden goed. Ander bestand opgezet..zelfde probleem.

De Anthem geeft gewoon 1080p/24 aan.

Verder staat alles goed.

Had daarna ff de HTPC rechtstreeks op de TV aangesloten. Zelfde bestand opgestart en alles speelt normaal.

Dit is al 2 x gebeurd.

Anthem HDMI in staat op Passtrough.

FF in de gaten houden misschien is de HDMI poort van de Anthem niet best meer.

larsonator

Misschien handshake problemen tussenje htpc en de anthem?

Raymond187

Deed het voorheen altijd goed. Enige wat ik veranderd had was een andere HDMI kabel (degene die ik voor de Oppo gebruikte). Ik heb de vorige er weer tussen gezet.

Loondijke

Dit heb ik ook soms gehad met mijn Marantz. Heeft de HTPC toevallig langer aangestaan?

Als dit weer eens voorkomt, kan je even in windows kijken naar je geluid. Het probleem zat er bij mij in, dat de HTPC het geluid dan niet meer met de Marantz communiceerde. Een herstart was weer voldoende om het te laten werken.

Met mijn Onkyo nog niet gehad, maar kijk eens bij de AUDIO instellingen of het dan ook nog op WASAPI staat en niet op DIRECTSOUND.

Is een soort van handshake issue, maar totaal random lijkt het wel. Bij mij was het vooral, toen XBMC in slaapstand viel en weer terug kwam.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Dit is meteen na het opstarten.

Audio spoor DTS HD wordt gewoon weer gegeven.

Het is alleen beeld. Lijkt wel of er framedrops zijn. Net als je 24hz omzet naar 60hz bv. Maar de anthem ziet wel dat het 1080p/24 is.

Ik heb de onderdelen nog niet bestelt. Geen tijd gehad. Ik begin wel wat te twijfelen.

Of 550e voor een htpc of een DUne 3D voor 300e. Wat voor meerwaarde zou de HTPC hebben?
De Yatse App is  :worship:

Ach de PC staat nog in de huiskamer dus kan hier nog lekker mee kijken en uitproberen. Geen haast.

Loondijke

HTPC gekocht. Teveel lopen kloten met de 24HZ bug en alles verkocht.

Daarna de Dune Base gekocht. Na 6 weken verkocht en een HTPC gekocht.

Wat miste ik?

XBMC
Subtitle addon
Youtube addon
Snelheid
Flexibiliteit
Eye candy
Trailer kijken
etc. etc...

De mogelijkheden van XBMC zijn voor mij zoveel uitgebreider, dat ik de mappenstructuur van Dune niks vond. Ook met de Jukebox was ik niet tevreden. Teveel hanmatig pielen en niet geautomatiseerd. Plus dat je eventueel nog een game kan spelen ook op een HTPC.

Ik download veel en SABNZB gooit dit automatisch in de juiste mappen. Daarna start ik de HTPC op en hij haalt alles automatisch binnen, met geweldige fan art, alles geautomatiseerd. Niks handmatig opzoeken met andere apps ofzo.

De complete HT-ervaring voelde gewoon veel beter dan met de Dune. En nu helemaal in mijn eigen dedicated HT. Ik zit te genieten als ik met m'n vriendin of een maat door de bibliotheek blader om een film of serie uit te kiezen. De mogelijkheden zijn gewoon echt eindeloos.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Subtitle vind ik irritant  :devil: . gebruik ik alleen als we een Frans talige film kijken.

De rest ben ik mee eens.

Kan je ook trailers bekijken voordat je de film gedownload hebt?

Zal um vast wel kopen :D

cobaltjeh

Ik heb niet alles goed gevolgd, maar is een Intel NUC niet gewoon de manier om XBMC simpel te draaien?

http://tweakers.net/pricewatch/366378/intel-nuc-kit-dn2820fykh.html

Harddisk, en wat geheugen er in en klaar....

Raymond187

TE beperkt. En de referenties zijn niet om te juichen.


Loondijke

#2164
Dat kan, maar HD-audio formaten zorgen voor problemen met de playback. Dan moet je alweer naar de i3 of i5 variant. En dan ben je met geheugen + HDD net zo duur uit, met minder mogelijkheden.

Plus dat er natuurlijk geen blurayspeler in past :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Idd er MOET een BR speler in zitten.

Eis van de bazin thuis  O0

Raymond187

Citaat van: Loondijke op maart 23, 2015, 15:26:06
Dit heb ik ook soms gehad met mijn Marantz. Heeft de HTPC toevallig langer aangestaan?

Als dit weer eens voorkomt, kan je even in windows kijken naar je geluid. Het probleem zat er bij mij in, dat de HTPC het geluid dan niet meer met de Marantz communiceerde. Een herstart was weer voldoende om het te laten werken.

Met mijn Onkyo nog niet gehad, maar kijk eens bij de AUDIO instellingen of het dan ook nog op WASAPI staat en niet op DIRECTSOUND.

Is een soort van handshake issue, maar totaal random lijkt het wel. Bij mij was het vooral, toen XBMC in slaapstand viel en weer terug kwam.
Citaat van: larsonator op maart 23, 2015, 13:48:59
Misschien handshake problemen tussenje htpc en de anthem?
Net weer het probleem.

Ik had de HDMI uit de Anthem gehaald en HTPC rechtstreeks op de TV. ff kijken. En het beeld was perfect. vlot en scherp.

Nvidia settings staan ook op 1080p/60 en 32bit color. Deze setting zorgde voor issues als ik via de Anthem het beeld en geluid liet gaan.

Toch eens geprobeerd. ANthem weer aangesloten. Anthem Nvidia ziet de Anthem en staat op 1080p/24. Prima. XBMC opstarten. Onderin het beeld die "newsfeed" nog schokkerig. FIlm opgestart. Africa. Dan zie je het beeld licht schokken en om de seconde het beeld wat vooruit schieten... :devil:

Nvidia settings naar 60hz gezet en nu draait alles wel soepel...Alleen op de Anthem zie je uiteraard geen 1080p/24 staan, zoals dat wel was met de Oppo. Nu staat er alleen 1080p....

Afijn weer 2 uur plezier en irritaties gehad :D :D

Andere kabels geprobeerd. Andere HMDI in poorten op de Anthem. Elke wissel eerst alle apparatuur uitgezet dan HDMI kabel eruit en dan weer aan. Instellingen uitproberen.

HHmmm had enkele dagen terug wel de driver van de VGA kaart vernieuwd.. :blush:

En daarna was het beeld op de TV ook weer iets versprongen..



Nu staat alles

Nvidia 1080p/60
Anthem op Through

En loopt als een zonneke  :popcorn:

Loondijke

Tijdens het afspelen met XBMC, heb je wel ingesteld dat de refresh rate wordt aangepast aan de content toch?

Want als je tijdens het afspelen op de letter O drukt (geen nul, maar OOO), dan zie je linksbovenin alle audio en video informatie.

Waar staat hier de refresh rate op? De Anthem moet sowieso op through staan, dus dat staat goed. Je moet even ook bij de videoinstellingen kijken. Anders speel je 24hz materiaal op 60hz af en krijg je judder.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187


Loondijke

Guardians of the Galaxy  :clapping: :clapping:. Toevallig woensdag ook zitten kijken!

Maar ik zal vanavond eens kijken, want de FPS staat in principe goed. Dit schommelt tussen 23,98 en 24,00 geloof ik. Maar jouw refresh staat op 60hz nu. Dit zorgt voor de missed frames (7 stuks) en hij speelt de film op * 1.1% speed af. Dus dat is niet echt de bedoeling  :nopompom:.

Kan je een foto maken van deze instellingen;

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Met deze instelling beweegt het beeld erg vaag. Lijkt wel water


En dan O.

Loondijke

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RalphH

Haal voor 30 euro anders eens een radeon 6450 ofzo. Draai hier al jaaaaaren met een 5770 en een AMD 9950 uit 2008 en draait als een zonnetje (wat mij betreft).
Ff clean install W7, driver erop en testen. Kan ie altijd nog retour als dat ook niet werkt en dan is er hardwarematig wellicht wat anders aan de hand.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

:D

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe auto gekocht. Ben voorlopig ff blut. Ik kon me niet inhouden dus weer een BMW geworden  :wub:


RalphH

Citaat van: Raymond187 op april 20, 2015, 21:14:14
:D

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe auto gekocht. Ben voorlopig ff blut. Ik kon me niet inhouden dus weer een BMW geworden  :wub:


Haha, proficiat!
Hier is de oude trouwe V40 bij 370000 op de teller ook recent vervangen door een iets nieuwer modelletje van dezelfde ""stal"" ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer