Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

BAM...dat is snel gegaan. Een topic voor de SBT en paar uur later betaald. SBT+BOWS voeding wordt morgen verstuurd   :pompom:

Ging net ff muziek luisteren en @&*%&*#^@^ takke TV aan doen ....zucht zal zo blij zijn als ik de SBT binnen heb.

Zijn er buiten de logitec App ook andere die beter zijn?

clockwork

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2013, 20:21:15
BAM...dat is snel gegaan. Een topic voor de SBT en paar uur later betaald. SBT+BOWS voeding wordt morgen verstuurd   :pompom:

Ging net ff muziek luisteren en @&*%&*#^@^ takke TV aan doen ....zucht zal zo blij zijn als ik de SBT binnen heb.

Zijn er buiten de logitec App ook andere die beter zijn?

Gefelciteerd!
Ipeng is imho de beste. Die mis ik echt nu ik niet langer een Logitech heb.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xander32

Citaat van: clockwork op december 16, 2013, 20:23:38
Gefelciteerd!
Ipeng is imho de beste. Die mis ik echt nu ik niet langer een Logitech heb.
Gefeli, ga je veel plezier aan beleven! Enne IPeng is idd. Top :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Thx,

iPeng ff op de iPad, iPhone en HTC phone wat anders installeren. Squeeze control schijnt ook wel prima te zijn.

Maro

Ik gebruik Squeezepad op de iPad en vind die veel mooier dan iPeng. Net zo snel maar veel meer functie's en grafisch ook mooier. Koop ze alle bij ben je nog geen tientje kwijt.

PS
Morgen om 16:00 uur gaat ie op de post dan heb je hem woensdag. Ik hou je op de hoogte.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2013, 20:21:15
BAM...dat is snel gegaan. Een topic voor de SBT en paar uur later betaald. SBT+BOWS voeding wordt morgen verstuurd   :pompom:

Ging net ff muziek luisteren en @&*%&*#^@^ takke TV aan doen ....zucht zal zo blij zijn als ik de SBT binnen heb.

Zijn er buiten de logitec App ook andere die beter zijn?

Kijk aan een vervroeg kerstcadeau ;)

Ik gebruik iPeng op de iPhone5 als controller. Op de iPad gebruikte ik de standaard app van Logitech. Werkte allebei prima.

Raymond187

Citaat van: Maro op december 17, 2013, 00:33:50
Ik gebruik Squeezepad op de iPad en vind die veel mooier dan iPeng. Net zo snel maar veel meer functie's en grafisch ook mooier. Koop ze alle bij ben je nog geen tientje kwijt.

PS
Morgen om 16:00 uur gaat ie op de post dan heb je hem woensdag. Ik hou je op de hoogte.
10 EURO!!!!  10 HELE EURO'S!!!!

Jonguhhh me gezin heeft geen eten meer nu ik de SBT heb gekocht  :D :D :D

Super dan heb ik hem uiterlijk donderdag  :pompom:

Citaat van: WickedGame op december 17, 2013, 08:42:50
Kijk aan een vervroeg kerstcadeau ;)

Ik gebruik iPeng op de iPhone5 als controller. Op de iPad gebruikte ik de standaard app van Logitech. Werkte allebei prima.
Jaja is gewoon super handig. En geluid is zeer acceptabel voor de prijs van  dit apparaatje. En hij kan uit het zicht. Ik prop hem in de kast  bij de Oppo :thumbs-up:

Misschien maken ze dan in de nacht kleine Oppo streamertjes  :clapping: kan ik die mooi verkopen hier op he tforum  O0

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 17, 2013, 08:57:49
10 EURO!!!!  10 HELE EURO'S!!!!

Jonguhhh me gezin heeft geen eten meer nu ik de SBT heb gekocht  :D :D :D

Super dan heb ik hem uiterlijk donderdag  :pompom:
Jaja is gewoon super handig. En geluid is zeer acceptabel voor de prijs van  dit apparaatje. En hij kan uit het zicht. Ik prop hem in de kast  bij de Oppo :thumbs-up:

Misschien maken ze dan in de nacht kleine Oppo streamertjes  :clapping: kan ik die mooi verkopen hier op he tforum  O0

Logitech die hokt met Oppo... Oppologic  :nopompom:

Ideaal is wel dat je jouw server al hebt draaien. Dus neerzetten, configureren en gaan met die banaan :D

Raymond187

yup alles draait al.

Als ik de folders ga herstructureren. Moet ik de LMS server dan alles opnieuw laten inscannen?

btw zit me niet mee..... moet nog 24 uur wachten op de SBT  :nopompom:

En morgenavond heb ik een deployment, donderdag visite.... :nopompom:

En toch ga ik hem morgen in gebruik nemen  O0

mjveenma

Citaat van: Raymond187 op december 17, 2013, 16:15:11
Als ik de folders ga herstructureren. Moet ik de LMS server dan alles opnieuw laten inscannen?

Dat zou ik zeker doen!

Raymond187

Scannen van 21K files doet tie 17 min. over. Nog best vlot.

Kan mooi vanaf me werk. OpenVPN erg handig  :thumbs-up:

Raymond187

Meneer van Dalen wacht op .....SBT

:D

Moet een ochtendje thuis werken CV onderhouds dude komt zo. SBT wordt op me werk afgeleverd uiterlijk 14:00  :thumbs-up:

Xander32

#1637
Citaat van: Raymond187 op december 18, 2013, 07:54:30
Meneer van Dalen wacht op .....SBT

:D

Moet een ochtendje thuis werken CV onderhouds dude komt zo. SBT wordt op me werk afgeleverd uiterlijk 14:00  :thumbs-up:





... jongens en hun speeltjes ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Ray heeft een beetje een dikke kop gekregen sinds de laatste keer dat ik m zag ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


Raymond187

SBT is gisteren ontvangen. Ziet er top uit. Hij is wired aangesloten. En staat in de kast bij de Oppo  :thumbs-up:

Op je telefoon 1700 albums door zoeken gaat wat moeizaam. De iPad wordt nu eindelijk eens gebruikt......na 3 jaar ofzo :D

yorkie13

In welke modus speel je de muziek dan af op de Anthem ?

Gewoon in stereo, of zit er ergens een Pure audio direct verstopt ?

Ik moet hier nog een beetje aan wennen bij Anthem.

WickedGame

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 08:23:18
In welke modus speel je de muziek dan af op de Anthem ?

Gewoon in stereo, of zit er ergens een Pure audio direct verstopt ?

Ik moet hier nog een beetje aan wennen bij Anthem.

Zal wel 2Ch Stereo zijn, ik kon toen bij Ray ook geen Pure Direct modus vinden, en volgens mij heeft Anthem dat ook niet.

frank2

Anthem heeft geen pure direct. Alleen 2 modes movie en music. Deze laatste kun je bijv. op stereo zetten.
Alle signalen gaan bij Anthem via zijn DAC, digitaal of analoog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 08:23:18
In welke modus speel je de muziek dan af op de Anthem ?

Gewoon in stereo, of zit er ergens een Pure audio direct verstopt ?

Ik moet hier nog een beetje aan wennen bij Anthem.
Als je met ARC gaat inmeten gewoon de 5 punten nemen. Of meer als je een kamer heb van 10 x 8 :)

Na het inmeten kan je alles instellen. Daar kan je kiezen of je music dezelfde instellingen als movie wilt.

Bij music vinkje uitzetten en dan kan je die zelf instellen.

Je kan in het menu van de Anthem kiezen welk profiel je wilt gebruiken.

Ik heb voor music fronts op large staan en de rest uit.

Bv voor de ingang van de SBT heb ik hem standaard op music profiel staan en mode op 2 .0 PCM  en Oppo ingang op movie.

Klopt wat wicked zegt. Er zit geen pure direct op, want je hebt ARC  veel beter O0


yorkie13

Djuidelijk nu wat met music te doen.

ARC is gewoon erg wennen na 7 jaar Onyo met Audeyssey en Pure audio direct.

Daarom mijn vraag aan gebruikers.

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor een streamer.

Gebruik nu Ipad met apple tv2 of Ipod via Wadia docking station.

cd en sacd gaan in de Oppo93.

WickedGame

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 09:00:20
Djuidelijk nu wat met music te doen.

ARC is gewoon erg wennen na 7 jaar Onyo met Audeyssey en Pure audio direct.

Daarom mijn vraag aan gebruikers.

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor een streamer.

Gebruik nu Ipad met apple tv2 of Ipod via Wadia docking station.

cd en sacd gaan in de Oppo93.

Puur muziek streamen? Of moet het een all-in-one gaan worden?

frank2

#1647
Audio streamen bij de Anthem, betekent wel dat de DAC v.d. Anthem gebruikt wordt, maw. je hebt een streamer nodig die geen dac aan boord heeft, en die een coax uitgang heeft. Hij mag wel een DAC hebben maar je gebruikt 'm niet, de Anthem doet alles.

Ik kan rechtstreeks een HDD op de anthem aansluiten, de MRX 300 heeft dat niet. Maar ik heb hier thuis een Project stream box gehad, deze is net zo goed als rechtstreeks aansluiten. Een mediaspeler is duidelijk minder, zoals mijn Boxee Box. Ik verwacht ook goede resultaten met Soundaware.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 09:00:20
Djuidelijk nu wat met music te doen.

ARC is gewoon erg wennen na 7 jaar Onyo met Audeyssey en Pure audio direct.

Daarom mijn vraag aan gebruikers.

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor een streamer.

Gebruik nu Ipad met apple tv2 of Ipod via Wadia docking station.

cd en sacd gaan in de Oppo93.
ARC is ook wennen. Je kan er lekker veel mee doen  :thumbs-up:

je REF. level bij advanced kan je op -1 of -2 zetten. Scheelt iets.

Max EQ Freq. kan je ook flink mee spelen. Ik heb het op 800hz staan.

Ik het de SBT met een optische kabeltje aangesloten. Wicked gaf aan geen verschil te horen tussen coax of optical.

WickedGame

Citaat van: frank2 op december 19, 2013, 09:06:15
Audio streamen bij de Anthem, betekent wel dat de DAC v.d. Anthem gebruikt wordt, maw. je hebt een streamer nodig die geen dac aan boord heeft, en die een coax uitgang heeft. Hij mag wel een DAC hebben maar je gebruikt 'm niet, de Anthem doet alles.

Aangezien de Anthem DAC niet te omzeilen valt en een streamer wenselijk is, zou je ook kunnen gaan voor een soort HTPC constructie in de vorm van een Mac Mini, hierop kan zowel goed audio gestreamt worden, als later zelfs films (XMBC/PLEX) en volledig bedienbaar met iPad.

Voor SACD is even de vraag of Anthem ook SACD over HDMI ondersteunt.

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2013, 09:10:35
ARC is ook wennen. Je kan er lekker veel mee doen  :thumbs-up:

je REF. level bij advanced kan je op -1 of -2 zetten. Scheelt iets.

Max EQ Freq. kan je ook flink mee spelen. Ik heb het op 800hz staan.

Ik het de SBT met een optische kabeltje aangesloten. Wicked gaf aan geen verschil te horen tussen coax of optical.

Ik hoor idd geen verschil tussen digitaal glas of digitaal coax  ;D